הרב אלישיב קנוהל: אין לנו זכות מוסרית לדרוש את התפטרות דוידי פרל

הרב אלישיב קנוהל: אין לנו זכות מוסרית לדרוש את התפטרות דוידי פרל

פרשת דוידי פרל, רבה של כפר עציון הרב אלישיב קנוהל, החבר בפורום תקנה מכנה את פרסום הפרשה ''משפט שדה'' וקובע כי ראש המועצה לא צריך להתפטר מתפקידו

אין לנו זכות מוסרית לדרוש את התפטרות דוידי פרל
  לא לעשות לפרל משפט שדה. הרב קנוהל (מתוך ויקימדיה)

פרשת דוידי פרל, רבה של כפר עציון, הרב אלישיב קנוהל, מפרסם גילוי דעת לפיו ראש מועצת גוש עציון לא צריך להתפטר מתפקידו.

הרב קנוהל, חבר בפורום תקנה, שמכיר את פרטי הפרשה, הוא למעשה הראשון מבין חברי הפורום ששובר שתיקה ודווקא יוצא להגנתו של מי שהוגשה נגדו תלונה. הדברים מתפרסמים אחרי שאתמול התבטא הרב יובל שרלו, כי אם הדברים נכונים, פרל חייב לפרוש מתפקידו, ולקראת ישיבת מליאת מועצת גוש עציון בעוד יומיים שתדון בהמשך תפקידו של פרל.

במכתב שפרסם לתושבי אלון שבות – ישובו של פרל – ופרסם מאוחר יותר לכלל תושבי הגוש, כותב הרב קנוהל את חוות דעתו האישית.

לדברי הרב: "אין לנו יכולת להוכיח את שהיה, הרי שאנו מסתמכים על טענות האנשים שדברו דרך האינטרנט או כלי תקשורת אחרים – הכתב ודוידי".

הנאשם מכחיש, אך פיצה את המתלוננת

עוד מוסיף הרב קנוהל וכותב: "לדברי דוידי הוא לא פגע כלל באותה אשה והוא נסחט לשלם "כופר" על דבר שלא עשה. אבל גם לדברי הכתב שטוען שעל פי המידע שבידיו דוידי פגע בה, גם הוא מודה שהוא הגיע איתה להסכם פיוס ושילם על כך טבין ותקילין סכום גבוה מאד. אם כן, הרי שגם לדברי האומר שנעשה מעשה שלא ייעשה, נעשה כאן תיקון לאותו מעשה. שוב, לדברי הכתב נחתם ביניהם הסכם המסדיר את העניין."

על חשיפת הפרשה בידי רועי שרון מערוץ 10, כותב הרב קנוהל: "איני יכול להבין מה רצה הכתב לתקן בפרסום ההודעה הזאת. אם חס ושלום יוודע במי מדובר היא תקבור עצמה מבושה. הרי גם לדברי הכתב היא לא רצתה להתלונן. על דוידי הוא טוען שהוא ריצה אותה וחתם איתה על הסכם. אם כן, הוא תיקן את העוולה."

לגבי התגובה הציבורית לפרשה אומר הרב קנוהל: "אנו הציבור בוודאי שאיננו יכולים לשפוט את דוידי כשאין בידינו כלים לברר את המציאות ולהוציא דין צדק. לכן, אני סבור שהכתב הזה והמערכת שלו נכשלו לדידם בלשון הרע (ולדברי דוידי בהוצאת שם רע). אין שום תועלת בפרסום הדבר חוץ מהכפשת אנשים ללא כל תועלת. איני מצליח למצוא שום תועלת ציבורית בחשיפת הדברים (גם אם נקבל את דברי הכתב במלואם). חוץ מהרס משפחה מורחבת לדורותיה, כאב לב ועגמת נפש לקהילה ולכל הגוש (ואולי גם ח"ו הרס משפחת הנפגעת אם ייוודעו פרטים אודותיה) איני מוצא כאן שום תועלת!!"

לנו כציבור אני מציע כמה שיותר מהר לתת לעניין לשקוע לטובת שני הצדדים (כביכול, הפוגע והנפגעת), ולטובת הציבור כולו. אני מבין מדברי הכתב שהוסכם בין הצדדים שדוידי לא ירוץ לקדנציה נוספת, וזה דבר מתבקש במקרה של סיפור כזה גם אם הוא רק בגדר חשד. אבל מחמת הספק וחוסר התלונה וחוסר היכולת להוכיח שום דבר אני חושב שאין לנו כציבור שום זכות מוסרית לקרוא לדוידי להתפטר באמצע הקדנציה. זהו "משפט שדה" ולא משפט צדק!!"

את הדברים חותם הרב במילים: "לעניות דעתי אין כאן משום 'ובערת הרע מקרבך', אלא יצר חטטנות ונקמה. הבא ונניח לכל זה. בחודש הרחמים והסליחות נכבוש יצרים של בקשת הצדק ועשיית הדין, כי הם לא במקום במקרה שלנו כפי שהסברתי. נקיים בעצמנו ללבוש את מידותיו של הקב"ה שאמנם הוא גם דורש צדק אך הוא גם אוהב אותנו אהבת חינם."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
מי מינה את הרב קנוהול לשופט?
| 19-09-2016 13:00
האם יש פה מדינה בתוך מדינה? לפורום תקנה יש כוונות טובות אך התנהלות מקולקלת לחלוטין!
"ויהי בימי שפוט השופטים"....ומי מינה את שופטי העליון?
אילון | 19-09-2016 20:53
הרב קנוהל, כמו כל חברי פורום תקנה הוא איש רוח ומנהיג קהילה, ומתוקף כך סמכותו לשפוט איזו מן טענה אתה טוען בכלל?
2
הרב אלישיב יישר כוח
אחד שיודע | 19-09-2016 13:01
רועי שרון עם כל הכבוד, עשה מעשה שלא ייעשה. לא תמיד יש תועלת בפירסום. בחשיבה של החפץ חיים פירסום זה המוצא האחרון רק לאחר שמוצו כל הכלים האחרים לתיקון. אם כל מי שתתלונן בפורום תקנה זה יגיע לתיקשורת אפשר יהיה לסגור את פורום תקנה. רועי תתנצל. גרמת נזק לנפגעת לפורום תקנה, וגם לכל הנפגעות הבאות שעכשיו יחששו להתלונן אפילו בפורום תקנה. אני מקווה ששיקולך היו לשם שמים ולא לשם פירסום
3
הרב קנוהל
יוסף מגוש עציון | 19-09-2016 13:04
פיספסת הזדמנות פז לשתוק אינך יודע את העובדות ומטרתך להגן על חברך
ואתה יודע את...
| 19-09-2016 22:47
ואתה יודע את העובדות?
4
גם לגילוי דעת כזה צריך אומץ
| 19-09-2016 13:41
אין בדאורייתא שריפה בככר הפייסבוק. יש כללים ברורים בדיני ראיות ובדיני רעיות
5
יישר כח, רב אמיץ שמסביר דברים פשוטים בשכל הישר.
אשריך | 19-09-2016 14:21
הכל יכול להיות, אבל גם יתכן שיש טעויות וכד' אי אפשר לשפוט במצב זה. לכן נחזק את הנשים שלא ימנעו להתלונן, אבל נגן על מי שלא הוכחה אשמתו.
6
הרב בכלל לא יוצא נגד פורום תקנה
| 19-09-2016 17:38
הכותרת מעוותת, אין במכתב של הרב קנוהל שום דבר נגד התנהלות הפורום. זה רק ניסיון של האתר לייצר כותרת ולחרחר ריב
7
הנהגה רוחנית שירדה מהפסים,חטא ההתנשאות והיוהרה חולה רעה
אוי לנו הציונות הדתית לאן? | 20-09-2016 5:55
למה אדם אם הוא חף מפשע משלם דמי שתיקה בסכום של 250 אלף ש"ח בסודי סודות ובידיעת היועץ המשפטי לממשלה, משמע משרד המשפטים היה בתמונה ומישהו משם הדליף לרועי שרון, פגיעה מינית ועל פנו ניראת חמורה ביותר היא אחת העבירות החמורות ביותר בתורה, היא משולה לשופך דמים, משמע רצח, רצח הנפש יותר חמור מרצח הגוף, הנפשת מתרסקת לרסיסים ועד עולם תישאר צלקת כזו לאישה או גבר שנפגעו פגיעה מינית, על פנו אם כל הצער והכאב על ראש המועצה דודי פרל לקחת אחריות על מעשו ולהתפטר, במדינה מתוקנת האיש היה נעצר בו ביום, אבל אנחנו לא מדינה מתוקנת אז יש מין פורום תקנה בציונות הדתית שהוא לא בית משפט וברור שבמצב הקיים וסתימת פיות לא יביא יותר נפגעות להתלונון אפילו בפורום תקנה כשרואים שרבנים תומכים באנשים כלאה המקבלים רוח גבית, אוי לנו שאלה הן התוצאות.
8
אוי לנו מרב כזה, מציע לענין לשקוע, איש שלא מבין דבר
וחצי דבר מתורת הנפש | 20-09-2016 6:04
של האדם, במיוחד אדם הפגוע, לקרוא ולא להאמין שאדם כזה משמש בקודש, מענין איך היה מגיב אם אחת או אחד מילדו או אישתו היו נפגעים בפגיעה מינית חמורה, אם לא היה אשם לא היה משלם אגורה אחת כל שכן 250 אלף ש"ח, אוי לנו שאלה הם מנהיגנו הרוחניים.
9
אוי לנו מרב כזה, מציע לענין לשקוע, איש שלא מבין דבר
וחצי דבר מתורת הנפש | 20-09-2016 6:06
של האדם, במיוחד אדם הפגוע, לקרוא ולא להאמין שאדם כזה משמש בקודש, מענין איך היה מגיב אם אחת או אחד מילדו או אישתו היו נפגעים בפגיעה מינית חמורה, אם לא היה אשם לא היה משלם אגורה אחת כל שכן 250 אלף ש"ח, אוי לנו שאלה הם מנהיגנו הרוחניים שלא נוהגים בבערתה הרע מקרבך וסייד לחוכמה הוא שתיקה, רבנים הזהרו בדבריכם.
10
אוי לנו איך אנחנו מדברים על רבותינו, רבנים שישבו שנים
| 20-09-2016 14:30
ולמדו תורה ואנחנו חושבים שאנחנו מבינים במוסר יותר מהם. אוי לנו,
11
אוי לאוזניים שכך שומעות. הרב כנראה הושפע מלחצים
גל | 21-09-2016 15:15
כיצד היה מגיב כבוד הרב אילו היה מדובר חלילה בביתו, או באחותו או באשתו. האם גם אז היה מתפתל ומוצא סיבות מצוצות מהאצבע להשארת שליח הציבור שכשל בתפקידו על לסוף הקדנציה ? ומה עם הדוגמא האישית של נבחר ציבור ? ומה עם הסכנה לנשים אחרות שעובדות או נפגשות איתו במסגרת תפקידו ? ומה עם הציווי "וביערת הרע מקירבך" ? ומה עם המסר העקום המועבר לציבור, לפיו אחיזה בקרנות המזבח היא מעשה מקובל ונכון. הייתי מייעץ לכבוד הרב שלא ישים עצמו במעמד של שופט, ולא יתיר לאדם שחטא, גם הוא שילם דמי לא יחרץ לנפגעת, להמשיך בתפקידו הציבורי.
12
אוי לאוזניים שכך שומעות. הרב כנראה הושפע מלחצים
גל | 21-09-2016 15:16
כיצד היה מגיב כבוד הרב אילו היה מדובר חלילה בביתו, או באחותו או באשתו. האם גם אז היה מתפתל ומוצא סיבות מצוצות מהאצבע להשארת שליח הציבור שכשל בתפקידו עד לסוף הקדנציה ? ומה עם הדוגמא האישית של נבחר ציבור ? ומה עם הסכנה לנשים אחרות שעובדות או נפגשות איתו במסגרת תפקידו ? ומה עם הציווי "וביערת הרע מקירבך" ? ומה עם המסר העקום המועבר לציבור, לפיו אחיזה בקרנות המזבח היא מעשה מקובל ונכון. הייתי מייעץ לכבוד הרב שלא ישים עצמו במעמד של שופט, ולא יתיר לאדם שחטא, גם הוא שילם דמי לא יחרץ לנפגעת, להמשיך בתפקידו הציבורי.
13
ברוך ה' שרבנים אלו הולכים בדיוק לפי ה'חפץ חיים'
אחד | 21-09-2016 22:44
הלכות לשון הרע אינן בגדר המלצה אלא הן איסורי דאורייתא חמורים.