ההצעה של יהודה גליק לרפורמים - סרוגים

ההצעה של יהודה גליק לרפורמים

חבר הכנסת יהודה גליק פונה לרפורמים ומציע להם לוותר על התפילה המעורבת למרות החלטת היועמ"ש: "איזו תרומה נפלאה זו תהיה לשלום בתוכנו! מי רוצה מלחמת אחים?"

ההצעה של יהודה גליק לרפורמים
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

על רקע הסערה סביב תפילת הרפורמים ודחיית העתירה נגד קיום התפילה, חבר הכנסת יהודה גליק (הליכוד) הפעיל למען חופש הפולחן בהר הבית פונה לרפורמים ומציע להם לוותר על התפילה למרות החלטת היועמ"ש ולצאת גדולים.

"בג"צ דחה את העתירה נגד התפילה המעורבת ברחבה העליונה של הכותל. גם היועמ"ש של משרד הדתות הודיע שאין מניעה לתפילה מעורבת זאת", כתב גליק וציין כי "מבחינה משפטית הרפורמים כעת מגובים".

בשלב הזה עבר גליק ונתן הצעה לרפורמים: "ובכל זאת אני ממליץ להם ואף קורא להם לצאת עוד יותר גדולים ולהודיע שלמרות זאת ולמען שלום הציבור הם בוחרים לוותר. "איזו תרומה נפלאה זו תהיה לשלום בתוכנו! מי רוצה מלחמת אחים?".

גם רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים, הרב שמואל רבינוביץ', פנה לאותן קבוצות המבקשות להתפלל במעורב ברחבת הכותל המערבי וביקש מהן להבין את גודל האחריות בצעד שהן נוקטות.

לדבריו: "במעשיהן הן רומסות את קדושת הכותל ומבעירות בו אש קיטוב ומחלוקת והופכות את הכותל המערבי בעיני עם ישראל והעולם כולו למקום מרתיע ומסוכן. האזינו לקריאה מלב של כל עם ישראל על גווניו ושבטיו המבקש כותל מאחד ולא כותל מפלג".

במקביל פנה רב הכותל לרבנים הראשיים לישראל ולשר לענייני דתות לדון מיידית בהשלכות החלטת היועמ"ש של המשרד לענייני דת על רחבת הכותל המערבי.

 

במכתבו כותב הרב רבינוביץ': "עד מתי יהיה הכותל למרמס? עד מתי תבער בו אש הקיטוב והמחלוקת? למה מחכים? בכל יום שעובר, הכותל המערבי הופך עבור עם ישראל והעולם כולו למקום מרתיע ומרחיק, מי יודע כמה חללים נפלו עד כה, בשעה שקנאים קורעים את הכותל לגזרים".

"אני קורא להתכנס ולדון איך מוצאים את הדרך לעצור את הסחף הזה, ולקבל הכרעות הנדרשות", חתם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
לא הבנתי את ההצעה של גליק. למה לא להפך?
| 17-06-2016 9:56
ןאני מצטט: "איזו תרומה נפלאה זו תהיה לשלום בתוכנו! מי רוצה מלחמת אחים?".