דיווח: פוצץ המשא ומתן בין אנשי בנט ונתניהו - סרוגים

דיווח: פוצץ המשא ומתן בין אנשי בנט ונתניהו

שרי הבית היהודי יפוטרו? השיחות בין אנשיו של נפתלי לאנשיו של ראש הממשלה אודות האולטימטום של יו"ר הבית היהודי, הגיעו בימים האחרונים לפיצוץ. חשש בליכוד: בנט ילך עד הסוף

author-image
דיווח: פוצץ המשא ומתן בין אנשי בנט ונתניהו
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

המשבר בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לבין יו"ר 'הבית היהודי', שר החינוך נפתלי בנט, הולך ומחריף ובימים האחרונים השיחות בין נציגי הצדדים הגיעו לפיצוץ.

על פי הדיווח של העיתונאי בן כספית בערוץ 10, בימים האחרונים התקיים משא ומתן אינטנסיבי בין נציג קרוב מאוד לבנט לבין אישיות פוליטית בכירה מאוד שייצגה את נתניהו, ואלה הגיעו לסוג של נוסחה לפיה נתניהו יקבל את העיקרון שבנט ביקש, לפיו לשרי הקבינט צריך להיות קשר למערכת הביטחונית. לדברי אנשי בנט, ברגע האחרון גורמים פוליטיים ימניים מכיוונו של נתניהו פוצצו את העסק.

כספית מדווח כי כעסו של בנט גדול מאוד, ונראה שהפעם הוא מתכוון ללכת עם בקשתו עד הסוף, עד כדי כך שהוא מאיים להצביע נגד מינוי ליברמן לשר הביטחון.

כאמור, על רקע האולטימטום של יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, לראש הממשלה, בנימין נתניהו, לפיו אם לא ימונה לכל חבר קבינט מזכיר צבאי מפלגתו תצביע נגד הרחבת הממשלה וכניסת ישראל ביתנו לקואליציה, במפלגת השלטון מרכזים מאמצים בכדי לנסות להגיע להסכמה עם בנט, שבניגוד לפעמים קודמות הפעם נראה שבכוונתו ללכת עד הסוף.

ראוי לציין כי עמדתו של בנט זוכה לתמיכה חוצת מפלגות ומלבד העמידה של חברי מפלגתו מאחוריו גם ח"כים ממפלגות אחרות סבורים כי מדובר בדרישה ראויה.

כאמור, בין השינויים שדורשים בבית היהודי: מינוי מזכיר צבאי לכל שרי הקבינט שייתן מידע, סיורים ופגישות עם בכירי מערכת הביטחון להעמקת הידע.

על פי הדיווח בחדשות 2, על פי הערכות במערכת הפוליטית, שרי הבית היהודי – בנט, איילת שקד ואורי אריאל – יפוטרו אם יסכלו את המינוי של ליברמן וצירוף "ישראל ביתנו", שאמורים לעלות להצבעה ביום חמישי הקרוב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
נמאס מבנט
| 28-05-2016 21:21
די להיות כזה נודניק לא צריך לאיים על ראש ממשלה. לא צריך מזכיר לכל שר. תהיו יצירתיים ותרדו מהעץ.
2
מה בנט רוצה??? שיהיו עכשיו בחירות ובוגי יעלון יעלה???
בת אל | 28-05-2016 21:22
ראינו את הסקר המדאיג של אתמול, אז במקום לשלב כוחות זה מה שהאנשים חסרי האחריות מהבית היהודי עושים עכשיו??? בשביל מה??? אם בנט ושקד באמת היו רוצים למשוך יותר ימינה - הם היו נכנסים ומשפיעים מתוך הליכוד כפי שצריך !!! רק מתוך מפלגה גדולה ולא סקטוריאלית !!!
3
נמאס כל הזמן
ניסים | 28-05-2016 21:40
מהברוגז של בנט -שיפרק את הממשלה -אז לא נסלח לו-יותר שר לא יהיה רק יחלום ....
4
עוד משרה במדינה ופחות מובטלים
| 28-05-2016 21:52
במדינה.אם זה טוב למה לא.נקווה שיהיו רק משרות צבאיות ללא מלחמה.
5
בנט צודק. מספיק חיילים מתו סתם
חיים | 28-05-2016 21:58
6
סוף סוף.
סטודנט | 28-05-2016 22:07
שמח לראות שיש משהו שבנט מתעקש עליו
7
הדרישה עצמה מאד נכונה וצודקת, אבל העיתוי תמוה...
ימני | 28-05-2016 22:23
כי ריבונו של עולם, אינני יכול להבין מה הקשר בין זה לבין הרחבת הממשלה?? עברו שנתיים מאז צודק איתן, אז מדוע לא שמענו מבנט את הדרישה הזאת עד עכשיו? לכן זה משום מה מריח יותר כמו עשיית שרירים פוליטית מאשר דאגה אמיתית לבטחון...
8
הצבעתי הבית היהודי ואני דורש מבנט לא להפיל את הממשלה
יעקב | 28-05-2016 22:45
גם אם בנט צודק, העיתוי של הרחבת הממשלה לא מתאים.
9
תומך בבנט ומסכים עם 8.
דניאל | 28-05-2016 23:18
אני חבר בבית היההודי. ואם נלך לבחירות עדיין אצביע לה. ואני מזדהה עם כל השיקולים של בנט. אבל אכן זה לא הזמן להפיל את הממשלה. האלטרנטיבה לא תהיה טובה יותר. גם לא למטרות שבנט מציב.
10
בנט צודק
| 29-05-2016 11:26
בנט צודק בדרישתו וצודק גם בעיתוי. כל מי שבא בטענות לבנט שיפנה אותן לביבי. ראש הממשלה הוא בעל אגו נפוח שמבין רק את שפת האיומים והכוח. בנט אל תוותר, עשה למען החיילים הנשלחים לקרב ע"י שרים עיוורים, יסמנים, חסרי אחריות.