מה הקשר בין אלכס פרגוסון, יורגן קלופ ויצחק אבינו? איך זה קשור למשבר העצום של מנצ'סטר יונייטד ולאליפות המדהימה של ליברפול? דבר תורה ספורטיבי לפרשת תולדות.
מנצ'סטר יונייטד נפרדה ב-2013 מגדול מאמניה, ואולי גדול המאמנים בכל הזמנים אלכס פרגוסון אחרי 30 שנה. פרגי הוא לא מינה יורש שיכנס לנעליו העצומות ומאז המועדון הענק בחיפוש נואש אחרי מחליפו. האדומים במשבר אין סופי, שסופו לא נראה באופק.
מנגד היריבה המושבעת ליברפול נפרדה מאמן עצום לפני שנה וחצי, יורגן קלופ שהחזיר לה את האליפות אחרי 30 שנה. קלופ שהעניק לקבוצה את התקווה מחדש, זכה גם באליפות אירופה מדהימה, כולל קאמבק בלתי נשכח על ברצלונה. הוא מינה את ארנה סלוט כיורש וליברפול זכתה באליפות כבר בעונה הראשונה.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
הפרשה שלנו מדגישה את זה שיצחק הוא הממשיך של אברהם. הפרשה מתחילה בהדגשה: "ואלה תולדת יצחק בן אברהם אברהם הוליד את יצחק". יצחק לא זוכה להרבה סיפורים משל עצמו בספר בראשית וסיפוריו נבלעים בסיפורי אברהם ויעקב. להיות מהפכן זה קשה אבל לפעמים להיות הממשיך זה לא פחות קשה.
יצחק לא יוצא מהארץ כל ימיו והולך באותם מקומות שאביו הלך כדי לייצר את ההמשכיות ולהראות שהדרך של אברהם חזקה וממשיכה. אנחנו צריכים את שני הכוחות האלה, לדעת לפעמים להיות מהפכן ולפעמים שמרן. שנזכה ללמוד מכל אבותינו. שבת שלום! מזכיר שאני נמצא בכל הפלטפורמות, חפשו שמחה רז ברשתות החברתיות- פייסבוק, טוויטר ואינסטגרם ובין קודש לספורט בטלגרם

מה דעתך בנושא?
3 תגובות
0 דיונים
"בַּל יִתְיַצֵּב לִפְנֵי חֲשֻׁכִּים"
אמנם "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּו פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו", אך תגובה זו נכתבה דוקא מתוך "עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה" - בשתיקתך, ותימָּשֵׁל בשורה אחת עם ליצני...
אמנם "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּו פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו", אך תגובה זו נכתבה דוקא מתוך "עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה" - בשתיקתך, ותימָּשֵׁל בשורה אחת עם ליצני הדור מהסוג שאינם מזיקים, אך נחשבים באמת לשוטים ובלא שיבחינו בעצמם, כיוון שמחשיבים עצמם לחכמים. אך היתרון בְּשוטים אלו, שבלא ידיעתם הם גורמים לכסילים מהם את תקות (לא 'חוּט הַשָּׁנִי' (כפירש"י בשה"ש ד' ג')) הלֶּּקַח (שניתכוון החכם במשלי ד' ב'), או כמאמרו במקום אחר: "רָאִיתָ אִישׁ חָכָם בְּעֵינָיו תִּקְוָה לִכְסִיל מִמֶּנּוּ".
המשך 20:59 22.11.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
"לֹא פָעַלְתִּי אָוֶן"
אמנם "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּו פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו", שיאמר 'חכם אני, נשוא אני, הועליתי מקצה הארץ ויושב אני בין חכמים (שסייג חכמתם בשתיקתם), וזהירין הן באוּּּר גחלת דעתי שחלילה...
אמנם "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּו פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו", שיאמר 'חכם אני, נשוא אני, הועליתי מקצה הארץ ויושב אני בין חכמים (שסייג חכמתם בשתיקתם), וזהירין הן באוּּּר גחלת דעתי שחלילה לא תכבה, שנשיכת חכמתי נאחזת כנשיכת שועל, ורושם עקיצת בינתי לפרק ארוך, ולחישת מוסר לחישתי נכתבת לדורות, ובודאי שכל דברי מכַלים כגחלי אש יוקדים את שאר הדיעות ונחתמים כעיקרים, מקורב אני לצלחת, אכן כה לחַי'. אלא תגובה זו נכתבה דוקא מתוך "עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה" - בשתיקתך, כמי שמסכים עימו, ותימָּשֵׁל גם אתה בשורה אחת עם ליצני הדור אמנם מהסוג שאינם מזיקים, אך נחשבים באמת לשוטים ובלא שיבחינו בעצמם, כיוון שמחשיבים עצמם לחכמים. אך היתרון בְּשוטים אלו, שבלא ידיעתם הם גורמים לכסילים מהם את תקות [לא 'חוּט הַשָּׁנִי' (כפירש"י בשה"ש ד' ג') אלא] הלֶּּקַח (שניתכוון החכם במשלי ד' ב'), או כמאמרו במקום אחר: "רָאִיתָ אִישׁ חָכָם בְּעֵינָיו תִּקְוָה לִכְסִיל מִמֶּנּוּ".
המשך 23:12 22.11.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
"הֲלֹא מְשַׂחֵק אָנִי"
אמנם "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּו פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו", שיאמר 'חכם אני, נשוא אני, הועליתי מקצה הארץ ויושב אני בין חכמים (שסייג חכמתם בשתיקתם), וזהירין הן באוּּּר גחלתי שחלילה לא...
אמנם "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּו פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו", שיאמר 'חכם אני, נשוא אני, הועליתי מקצה הארץ ויושב אני בין חכמים (שסייג חכמתם בשתיקתם), וזהירין הן באוּּּר גחלתי שחלילה לא תכבה, שנשיכת חכמתי נאחזת כנשיכת שועל, ורושם עקיצת בינתי לפרק ארוך, ולחישת מוסר לחישתי נכתבת לדורות, ובודאי שכל דברי מכַלים כגחלי אש יוקדים את שאר הדיעות ונחתמים כעיקרים, מקורב אני לצלחת, אכן כה לחַי'. אלא תגובה זו נכתבה דוקא מתוך "עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה" - בשתיקתך, כמי שמסכים עימו, ותימָּשֵׁל גם אתה בשורה אחת עם ליצני הדור אמנם מהסוג שאינם מזיקים, אך נחשבים באמת לשוטים ובלא שיבחינו בעצמם, כיוון שמחשיבים עצמם לחכמים. אך היתרון בְּשוטים אלו, שבלא ידיעתם הם גורמים לכסילים מהם את תקות [לא 'חוּט הַשָּׁנִי' (כפירש"י בשה"ש ד' ג') אלא] הלֶּּקַח (שניתכוון החכם במשלי ד' ב'), או כמאמרו במקום אחר: "רָאִיתָ אִישׁ חָכָם בְּעֵינָיו תִּקְוָה לִכְסִיל מִמֶּנּוּ".
המשך 22:58 22.11.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
"לֹא פָעַלְתִּי אָוֶן"
אמנם "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּו פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו", שיאמר 'חכם אני, נשוא אני, הועליתי מקצה הארץ ויושב אני בין חכמים (שסייג חכמתם בשתיקתם), וזהירין הן באוּּּר גחלת דעתי שחלילה...
אמנם "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּו פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו", שיאמר 'חכם אני, נשוא אני, הועליתי מקצה הארץ ויושב אני בין חכמים (שסייג חכמתם בשתיקתם), וזהירין הן באוּּּר גחלת דעתי שחלילה לא תכבה, שנשיכת חכמתי נאחזת כנשיכת שועל, ורושם עקיצת בינתי לפרק ארוך, ולחישת מוסר לחישתי נכתבת לדורות, ובודאי שכל דברי מכַלים כגחלי אש יוקדים את שאר הדיעות ונחתמים כעיקרים, מקורב אני לצלחת, אכן כה לחַי'. אלא תגובה זו נכתבה דוקא מתוך "עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה" - בשתיקתך, כמי שמסכים עימו, ותימָּשֵׁל גם אתה בשורה אחת עם ליצני הדור אמנם מהסוג שאינם מזיקים, אך נחשבים באמת לשוטים ובלא שיבחינו בעצמם, כיוון שמחשיבים עצמם לחכמים. אך היתרון בְּשוטים אלו, שבלא ידיעתם הם גורמים לכסילים מהם את תקות [לא 'חוּט הַשָּׁנִי' (כפירש"י בשה"ש ד' ג') אלא] הלֶּּקַח (שניתכוון החכם במשלי ד' ב'), או כמאמרו במקום אחר: "רָאִיתָ אִישׁ חָכָם בְּעֵינָיו תִּקְוָה לִכְסִיל מִמֶּנּוּ".
המשך 23:12 22.11.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
"הֲלֹא מְשַׂחֵק אָנִי"
אמנם "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּו פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו", שיאמר 'חכם אני, נשוא אני, הועליתי מקצה הארץ ויושב אני בין חכמים (שסייג חכמתם בשתיקתם), וזהירין הן באוּּּר גחלתי שחלילה לא...
אמנם "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּו פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו", שיאמר 'חכם אני, נשוא אני, הועליתי מקצה הארץ ויושב אני בין חכמים (שסייג חכמתם בשתיקתם), וזהירין הן באוּּּר גחלתי שחלילה לא תכבה, שנשיכת חכמתי נאחזת כנשיכת שועל, ורושם עקיצת בינתי לפרק ארוך, ולחישת מוסר לחישתי נכתבת לדורות, ובודאי שכל דברי מכַלים כגחלי אש יוקדים את שאר הדיעות ונחתמים כעיקרים, מקורב אני לצלחת, אכן כה לחַי'. אלא תגובה זו נכתבה דוקא מתוך "עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה" - בשתיקתך, כמי שמסכים עימו, ותימָּשֵׁל גם אתה בשורה אחת עם ליצני הדור אמנם מהסוג שאינם מזיקים, אך נחשבים באמת לשוטים ובלא שיבחינו בעצמם, כיוון שמחשיבים עצמם לחכמים. אך היתרון בְּשוטים אלו, שבלא ידיעתם הם גורמים לכסילים מהם את תקות [לא 'חוּט הַשָּׁנִי' (כפירש"י בשה"ש ד' ג') אלא] הלֶּּקַח (שניתכוון החכם במשלי ד' ב'), או כמאמרו במקום אחר: "רָאִיתָ אִישׁ חָכָם בְּעֵינָיו תִּקְוָה לִכְסִיל מִמֶּנּוּ".
המשך 22:58 22.11.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
"בַּל יִתְיַצֵּב לִפְנֵי חֲשֻׁכִּים"
אמנם "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּו פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו", אך תגובה זו נכתבה דוקא מתוך "עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה" - בשתיקתך, ותימָּשֵׁל בשורה אחת עם ליצני...
אמנם "אַל תַּעַן כְּסִיל כְּאִוַּלְתּו פֶּן יִהְיֶה חָכָם בְּעֵינָיו", אך תגובה זו נכתבה דוקא מתוך "עֲנֵה כְסִיל כְּאִוַּלְתּוֹ פֶּן תִּשְׁוֶה לּוֹ גַם אָתָּה" - בשתיקתך, ותימָּשֵׁל בשורה אחת עם ליצני הדור מהסוג שאינם מזיקים, אך נחשבים באמת לשוטים ובלא שיבחינו בעצמם, כיוון שמחשיבים עצמם לחכמים. אך היתרון בְּשוטים אלו, שבלא ידיעתם הם גורמים לכסילים מהם את תקות (לא 'חוּט הַשָּׁנִי' (כפירש"י בשה"ש ד' ג')) הלֶּּקַח (שניתכוון החכם במשלי ד' ב'), או כמאמרו במקום אחר: "רָאִיתָ אִישׁ חָכָם בְּעֵינָיו תִּקְוָה לִכְסִיל מִמֶּנּוּ".
המשך 20:59 22.11.2025שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר