חדשות

הליכוד: איזנקוט מחפש תירוצים לסיים את המלחמה

ההתכתשות בממשלה. בליכוד מגיבים להאשמות של איזנקוט ואומרים: איזנקוט וגנץ מחפשים תירוצים לסיים את המלחמה בלי הישגים. במחנה הממלכתי ענו: "בסיסמאות לא מנצחים מלחמות"

הליכוד: איזנקוט מחפש תירוצים לסיים את המלחמה
צילום: (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

במפלגת הליכוד מגיבים להאשמות של חבר קבינט המלחמה ותוקפים: "איזנקוט וגנץ מחפשים תירוצים לסיים את המלחמה ללא השגת מטרותיה, ולפרוש מהממשלה בעיצומה של המלחמה. במקום לעסוק בחתירה לניצחון, הם עוסקים בפוליטיקה קטנה."

תגובת הליכוד באה על דבריו של השר איזנקוט שתקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאומו בכנס מאיר דגן לביטחון ואסטרטגיה: "אי אפשר לשווק סלוגן קליט של 'ניצחון מוחלט', בעיקר במלחמה מול טרור" טען איזנקוט. "המבחן הוא תמיד למרחק – ופה, מה שעומד אחרי שמונה חודשים על כפות המאזניים זה האם נכון ואפשר לשווק ניצחון מהיר, 'ניצחון מוחלט', או שצריך לחפש משהו שיותר קשה להסביר אותו – אבל הוא ניצחון באמצעות היפוך אסטרטגי".

לדבריו, "מי שאומר שנפרק כמה גדודים ברפיח ואז נחזיר את החטופים זורע אשליית שווא – זה אירוע הרבה יותר מורכב. האמת היא שיקח 3 עד 5 שנים לייצוב משמעותי ואז עוד שנים ארוכות לביסוס שלטון אחר. ניצחון מוחלט זה סלוגן. נתניהו נכשל בביטחון ובכלכלה".

איזנקוט המשיך והזכיר את המטרות של נתניהו שהוצגו בהשבעת ממשלתו הנוכחית, ואמר כי "ברור לגמרי שהממשלה ה-37 נכשלה כישלון חרוץ בהגשמת ארבעת מטרות העל שהיא הציגה ביום הכניסה". עוד טען כי "צריך בחירות מוסכמות ברבעון האחרון של 2024".

מהמחנה הממלכתי נמסר בתגובה לליכוד: "במקום להוביל להישגים בעקבות התמרון בשדה הקרב, נתניהו מתמרן בין מוקשים פוליטיים ונמנע מלקבל החלטות למען המדינה. בסיסמאות לא מנצחים מלחמות. עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה"

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

3
3
תמי
29.05.24

מדברים על לחימה של 5 שנים? ספקנית אם המדינה לא תיגמר לפני כן...

2
צריך תרוצים ?
29.05.24

צריך תרוצים ??? אחרי 8 חודשים אנחנו עם אלפי נרצחים , חללים , פצועים , קטועי גפיים , פגועי נפש , פליטים בארצם ... ובלי החטופים ... כל יום עולה לנו בעוד בחורים צעירים מתים , ועדיין יש ירי ועדיין החמאס חוזר לכל חור דקה אחרי שהצבא יוצא משם ... ועוד לא דברנו על המחיר הכלכלי , החברתי , החינוכי , בידוד הבינלאומי ו... ו... ו...

1
מיארה היועצת
30.05.24

..נו נו..מתי צמד הנוכלים עסקני הפנסיות התקציביות לחברים..והורסי צה"ל..גנץ ואייזנקוט יעופו מהממשלה..רק הפריעו והסיתו והחלישו את הצבא..נבילות שמופעלים על ידי ביידן הסנילי...