איך היינו מגיבים אם היו מפנים התנחלות לחצי שנה? - סרוגים

איך היינו מגיבים אם היו מפנים התנחלות לחצי שנה?

שערו בנפשכם מה היה קורה אילו היו מפנים ב-8 באוקטובר את בית אל ועפרה, את יצהר ואלון מורה, את אלקנה ואריאל. מה היה קורה אילו בתים רבים מאוד ביישובים האלה היו סופגים טילים ונחרבים, כשאין שום אופק מתי יהיה אפשר לחזור

פסית שיח
איך היינו מגיבים אם היו מפנים התנחלות לחצי שנה?
  (צילום: אייל מרגולין/פלאש90)

ביום העצמאות התקיימה 'צעדת עזה'. אלפים צעדו משדרות לכיוון עזה, בתקווה לחזור לשם ולהקים מחדש את יישובי גוש קטיף. הייתי מציעה להם לקיים צעדה מנהריה לכיוון קריית שמונה בתקווה שנזכה להקים מחדש את יישובי הצפון הנטושים כבר כמעט שמונה חודשים.

קשה לתפוס איך זה שעשרות אלפים איש ואישה מפונים מביתם תקופה ארוכה כל כך, ובקושי מדברים על זה. שערו בנפשכם מה היה קורה אילו היו מפנים בשמונה באוקטובר את בית אל ועפרה, את יצהר ואלון מורה, את אלקנה ואריאל. מה היה קורה אילו בתים רבים מאוד ביישובים האלה היו סופגים טילים ונחרבים, כשאין שום אופק מתי יהיה אפשר לחזור. איך היה הציבור הדתי מגיב, כשכל זה היה מתרחש תחת ממשלת ימין "על מלא". מה היו אומרים על זה בערוץ 14 ובגלי ישראל?

אבל זה לא קרה בהתנחלויות. זה קרה בעוטף עזה ובצפון. לכן הערוצים המתיימרים לייצג את הימין שותקים. מילא הם, גם כלל התקשורת הישראלית בקושי עוסקת בכך.האסון של שבעה באוקטובר גדול כל כך שגם שמונה חודשים אחריו הציבור הישראלי לא מצליח להפנים את מלוא חומרת המצב. כשיש 125 חטופים שעדיין נמצאים בשבי החמאס, כשיישובים בעוטף עזה נחרבו ויארך שנים לבנות אותם מחדש, וספק אם מישהו מהתושבים ירצו לחזור לשם אחרי מה שעבר עליהם, למי יש פנאי נפשי לחשוב על תושבי הצפון שהם "רק" מפונים מבתיהם בלי לדעת עד מתי.

עוד באותו נושא

מושב מרגליות: הממשלה גורמת נזק יותר מחיזבאללה


9

תושבי המושב מרגליות התייאשו מכך שממשלת ישראל תדאג להם. בימים האחרונים הם הכריזו שהחליטו להתנתק מהממשלה ומהצבא. אפשר רק לדמיין לאיזו רמת ייאוש צריך להגיע כדי להכריז הכרזה כזאת. במיוחד כשזוכרים שמושב מרגליות מזוהה עם הימין, ורבים מתושביו הם מצביעי ליכוד. בבחירות האחרונות מעל 70% מתושבי מרגליות הצביעו לקואליציה הנוכחית (לא כולל מפלגתו של גנץ).

אני מנסה להבין מה עבר בראש של מארגני הצעדה לעזה, איזו רמת ניתוק צריך כדי לחשוב שמה שהכי דחוף עכשיו זה להקים מחדש את גוש קטיף.רצינו לשמור על גבולות 67 וליישב את ארץ ישראל השלמה. בואו נתחיל מזה שנצליח לשמור על גבולות 48.

==

פסית שיח היא מנהלת לשעבר של תיכון דמוקרטי, יהודי-פלורליסטי, כיום מלווה מנהלי בתי ספר, מורה למחשבת ישראל ומטפלת ב-Li.c.b.t. בוגרת האולפנה בכפר-פינס ומדרשת לינדנבאום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
19 תגובות - 15 דיונים מיין לפי
1
אווו חיכינו לך...
דיי | 28-05-2024 19:40
אווו חיכינו לך הוגת הדעות המכונה פסית לא שרדנו יומיים בלי פניני ההלקאה העצמית שלך
2
סוף, סוף משהו...
ישראל | 28-05-2024 20:02
סוף, סוף משהו אומר את זה! מה היה אומר סמוטריץ אם היו אומרים שאין מספיק כוחות וצריכים לפנות את קדומים
דווקא סמוטריץ בין...
חיים | 28-05-2024 22:15
דווקא סמוטריץ בין היחידים שמדבר על תושבי הצפון, נוסע לשם ומעלה את הנושא. תבוא בתלונות לאהוד ברח, ולחלול שנתן לחיזבאללה פרס ואמר שהם מורתעים.
3
כניעה. מוחלטת לאויבי...
צביקה | 28-05-2024 22:18
כניעה. מוחלטת לאויבי ישראל.
4
מספיק עם הדמגוגיה...
לוי | 28-05-2024 23:06
מספיק עם הדמגוגיה בגרוש וההלקאה העצמית. בהתנחלויות סובלים מספיק מפיגועים וחדירות. יש לנו מבפיק צרות ואנחנו מבינים היטב מה קורה בדרום. להזכירך, עצוב להזכיר, אך כל העוטף חגג כאשר גירשו את תושבי הגוש. ואם את רוצה חבוא בתלונות, לכי לערוצי התבהלה ולתושבי תא.
על סמך מה אתה טוען שאנשי העוטף חגגו
בזמן ההתנתקות | 29-05-2024 21:46
נשמע מדבריך כאילו אתה חושב שמגיע להם מה שקרה להם. מזעזע.
5
בדיוק. איך...
צפונית | 28-05-2024 23:07
בדיוק. איך תושבי בית אל, קדומים ועפרה ואחרים לא מתייצבים שכם אל שכם עם אנשי קש והצפון?
6
מדהים שהכותבת לא...
אורח | 29-05-2024 7:47
מדהים שהכותבת לא מתפלאת על מפגיני קפלן ושות' שאפילו את הערך של חזרה לגוש קטיף אין להם.. עליהם משום מה הביקורת פוסחת עי פסית שיח... תעשי טובה ותפסיקי את הסכנות הליברלית שלך. חזרת תושבי הצפון היא חשובה מאוד, כמו גם החזרה לגוש קטיף. אסור להנגיד את שתי המטרות החשובות הללו אחת מול השניה. כן צריך להנגיד את הניתוק של מפגיני קפלן ויאיר לפיד לחזרת תושבי הצפון היקרים לביתם.
7
הגיע הזמן להפנים...
רונן | 29-05-2024 9:00
הגיע הזמן להפנים שתושבי ההתנחלויות לא בצד של מדינת ישראל. מבחינתם הצפון והדרום יכולים להיחרב, העיקר שהם מקבלים קרקעות חינם, 28 גדודים להגן עליהם בשגרה, הטבות מס מפליגות, מליארדים בכספים קואליציוניים ועכשיו שהם החליטו שהם מרגישים נגב יקבלו גם את תקציב השיקום של העוטף.
8
החיזבאללה והחמאס באמת לא בסדר
ציקי | 29-05-2024 10:06
למה הם לא תקפו את ההתנחלויות? פסית, את באמת לא קולטת שאין הבדל בין 48 ל67. תקשיבי למחבלים ותביני שמבחינתם גם בארי זו התנחלות. הקרב על עזה הוא הקרב על שדרות, בארי ומרגליות. אני מסכים שקשה להיות מנותק מהבית לאורך ככ הרבה זמן, אבל מה את מצפה? אם הם יחזרו יירו עליהם טילים. הפתרון הנראה באופק הוא מלחמה, אבל לשם כך צריך לגמור את פרויקט עזה תחילה.
לא תקפו את ההתנחלויות
הכותבת לא שאלה למה | 29-05-2024 21:24
היא שאלה למה הציבור הדתי לא זועק לשמיים כשעשרות אלפי אנשים מפונים שמונה חודשים. הרי אם היו מפנים את יצהר ואת קדומים כל הציבור הדתי היה על הרגליים.
9
אז למה את...
שמי | 29-05-2024 10:35
אז למה את בעד שחרור חטופים? הם יחזירו חצי במקרה הטוב. ישחררו שתיים כל שבןע . ויכבלו את ידינו להלחם בצפון
איך זה קשור למה שהיא כתבה פה
לא הבנתי מה הקשר | 29-05-2024 21:32
היא לא כתבה פה על החטופים עד כמה שראיתי
10
מה את רוצה שיעשו?
איש יהודי | 29-05-2024 12:39
מדברים על זה שצריך להילחם בחזבאללה, מה את רוצה? שיעזבו את עזה ויעבירו את כל הקשב לצפון? או שסתם כואב לך שדורשים התיישבות יהודית בעזה?
11
הרצון להתיישב מחדש...
נודניקית חסרת תקנה | 29-05-2024 19:16
הרצון להתיישב מחדש בגוש קטיף הוא כתגובה לטבח ורצון למנוע טבח נוסף. לא איזו גחמה.
12
אני לא מבינה מה צריך לקרות כדי שיחזירו
את תושבי הצפון הביתה | 29-05-2024 21:43
למה בדיוק הממשלה מחכה? מה יקרה אחרי שמונה חודשים שעדיין לא קרה? למה לא אומרים לתושבים מה צפוי להם? פשוט מפקירים אותם בלי להסביר להם. בלתי נתפס.
13
טענה מעניינת ...
א | 29-05-2024 22:18
טענה מעניינת
14
טוב שמישהו אומר...
כל הכבוד על האומץ | 29-05-2024 22:20
טוב שמישהו אומר את האמת, גם אם קשה לשמוע אותה
15
מבזק שכנראה לא...
עידן | 30-05-2024 14:18
מבזק שכנראה לא שמעת והוא שבזמן מלחמה יש פינוי וגירוש של התנחלויות והריסה שלהם וגם צווי מעצר מנהליים של יהודים שלא עשו כלום כולל חסימת החשבונות שלהם על ידי האמריקאים. הצעדה לעזה ביום העצמאות היא כדי שכל תושבי העוטף כולל הקיבוצים יחזרו לבתיהם בלי חשש כלל שירי הטילים ימשיך או יתחדש. בזכות התיישבות יהודית בכל מרחבי רצועת עזה ייפסקו הטילים והטרור על יישובי הדרום. כולם ובמיוחד הימין קורא לתקוף גם בצפון ואפילו להיכנס קרקעית. כרגע צהל נמצא ברצועה ואפשר לעשות צעדות כאלו אבל בצפון זה לא אפשרי כי המקום מסוכן ויש טילי נט שנורים אבל אין ספק שהסבל של תושבי הצפון צריך להיפסק ואין חולק על כך.