אריה אלדד: "לעוצמה לישראל אין סיכוי לעבור את אחוז החסימה"

אריה אלדד: "לעוצמה לישראל אין סיכוי לעבור את אחוז החסימה"

פרופ' אריה אלדד שעמד בראש המפלגה בבחירות הקודמות לא רואה סיכוי שהיא תעבור את אחוז החסימה, ולבן ארי ומרזל הוא אומר: "אני יכול רק להצטער על אבדן הקולות בימין"

author-image
"לעוצמה לישראל אין סיכוי לעבור את אחוז החסימה"
  אין סיכוי לעבור. אריה אלדד (צילום מסך ערוץ 2)

מיכאל בן ארי וברוך מרזל מתכוונים לרוץ לכנסת במסגרת מפלגת 'עוצמה יהודית', למרות שההתמודדות נראית חסרת סיכוי, בגלל חוק המשילות שהעלה את אחוז החסימה ל-4 מנדטים.

בשיחה עם פרופ' אריה אלדד, ח"כ לשעבר מהאיחוד הלאומי שעמד בראש הרשימה שכשלה בבחירות לכנסת ה-19 הוא נשמע סקפטי מאוד לגבי הריצה של חבריו לכנסת.

אנחנו עומדים עכשיו ערב מערכת בחירות, אתה עמדת בראש רשימת עוצמה לישראל, האם אתה מתכוון לרוץ גם בבחירות הבאות?

עוצמה לישראל הייתה צירוף של שתי מפלגות – חזית יהודית ובראשה עמד מיכאל בן ארי ומפלגת התקווה שעמדתי בראשה. המפלגה הזו לא עברה את אחוז החסימה כשהוא היה נמוך באופן משמעותי מאחוז החסימה הנוכחי, ואינני רואה סיכוי לרשימה כזו לעבור את אחוז החסימה כיום, ולכן אינני רואה שעוצמה לישראל תרוץ, בוודאי לא במתכונת הקודמת שלה.

מה אתה מציע למיכאל בן ארי וברוך מרזל, שכן מתכוונים לרוץ?

כידוע לך הפכתי בימים האחרונים לפרשן ויועץ אסטרטגי, ויש לי תעריף, אני לא נותן עצות בחינם.

אני צוחק. הצבע המיוחד של עוצמה לישראל היה צבע אידיאולוגי ברור, ואנשים שהם מונעי אידיאולוגיה לא לוקחים הצלחה פוליטית כשיקול מכריע בצעדים שלהם. לפעמים עצם ההתייצות והאמירה חשובים. אני יכול להבין אם מיכאל בן ארי ירצה להתמודד בעצמו או עם אחרים, אבל בטח שלא אגיד לו "אל תרוץ כיון שאין שום סיכוי שתעבור", אלא אני יכול להצטער על אבדן הקולות בימין.

את אותם הקולות הטיחו גם בפנינו במערכת הבחירות הקודמת, אז חשבנו שיש לנו סיכוי, היו סקרים חיוביים מאוד.

כמה היה חסר לכם, כדי להכנס לכנסת?

6,000 קולות בערך. היינו הכי קרובים להכנס לכנסת, אבל מה שהיה, ועכשיו זה בוודאי לא יהיה יותר קל.

אני שמעתי את הנימוקים של מיכאל בן ארי בשעתו, וחלקם נימוקים שראויים להשמע – חלק מהמצביעים הקשיחים של תומכי כהנא, שאם לא תהיה להם מפלגה לרוץ לכנסת, הם גם לא יצביעו למפלגות אחרות.כלומר זה לא אבדן נטו של קולות לימין, אבל ההצטרפות שלי לשם, הביאה גם קולות נוספים לעוצמה לישראל שהולכים לאיבוד בקונסטלציה הנוכחית.

אתה מתכוון לרוץ לכנסת בבחירות הקרובות?

אני די מיציתי את יכולתי להשפיע כחבר כנסת. הייתי שם 10 שנים, עשיתי, צעקתי, כתבתי. אני חושב שהיכולת הזו מוצתה. ולכן אנחנו עומדים לכנס ועידה של מפלגת התקווה ואני אמליץ לחברים שלא לרוץ בנפרד בוודאי,  ואם ייוצר איזה גוש לאומי שאנחנו נוכל לחיות עם קווי היסוד שלו, זו כבר אפשרות אחרת.

במקרה של פיצול בין הבית היהודי לאיחוד הלאומי, יש סיכוי שתחבור לאורי אריאל?

אני שומע את הקולות האלה, ומה שאני שומע וקורא כעת, הוא דיבור על חבירה להתפלגות האפשרית של אלי ישי – כלומר יצירת מפלגה חרדית או חרדלי. אני מצר על הסתגרות של הציבור הדתי והחרדי וויתור על מרכיבים אחרים, בקרב הפטריוטים בישראל. אבל לא היו שום מגעים עם אף אחד מהגורמים האלה, ולכן אני מניח שזה גם לא יקרה.

כשאתה מול הקלפי, והמועמדים הם הליכוד של נתניהו, הבית היהודי של בנט ועוצמה לישראל של בן ארי, מה אתה שם במעטפה?

זו שאלה קשה מאוד (צוחק). אני צריך לשמוע את האנשים האלה, ובניגוד למה שמקובל היום, אני עדיין קורא מצעים ורוצה לדעת למה אנשים מתחייבים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 10 דיונים מיין לפי
1
אני אצביע (בלי נדר) רק לאנשים ערכיים ללא פוזות
דתית לאומית אמיתית | 04-12-2014 13:46
ואלו רק בן ארי ומרזל. אם קולי ילך לעיבוד זה בגלל שאין כנראה במדינה הרבה אנשים שערכים אמתיים מעניינים אותם, ועל זה יש להצטער. מנדטים הם חשובים אך לא ע"י טשטוש הערכים שאנחנו רוצים לקדם. (אם אריאל יבדל עצמו מהם הוא גם לא יעבור את % החסימה)
2
בזבוז קולות על בנט
אחד שחושב | 04-12-2014 14:14
עדיף שהקול שלי ילך לפח מאשר לבנט או נתניהו שישחררו איתו מחבלים יקצצו את קצבאות הילדים יעשו הקפאה בירושלים ובכל יו"ש ועוד. עם ישראל צריך עוצמה יהודית!!! רק עם עוצמה יהודית של בן ארי ומרזל נשמור על מדינה יהודית.
3
הימין לא יכול לאבד קולות, כי אין כיום ימין בכנסת.
יהודה | 04-12-2014 15:52
מפלגות ה"ימין" - ליכוד, בית יהודי, ליברמן. ממוקמים איפשהו בין מרכז לימין-מרכז. והקדנציה האחרונה תוכיח. הקפאת בנייה. שחרור מחבלים רוצחים. רפיסות מול האוייב הערבי. רדיפה אובססיבית אחרי מרססי גרפיטי מהימין. ועוד ועוד. אני מצביע לימין - עוצמה יהודית.
4
ל-1, ל-2 ול-3: מה יש לכם נגד טובת עם ישראל? (כנסו)
עמוס | 05-12-2014 8:25
האם הטענה "אני יותר צדיק" מצדיקה חיזוק כוחם היחסי של בלתי-צדיקים-בעליל? יש לכם מישהו "יותר ימני" שבכוחו לעשות משהו מועיל? בהצבעה לשם הפגנה בלבד אתם עוברים על מצוות עשה "מקרב אחיך תשים עליך"
5
אלדד צודק, אבל לעוצמה יהודית יש בהחלט סיכוי
לינדה יועצת בחירות בהתנדבות | 05-12-2014 9:28
זה נכון, לעוצמה לישראל עם אותו הרכב אין סיכוי. אבל הובלה של בן ארי תיצור לעומתיות. אלדד הוא קצת יותר ימני מבנט. מרזל וחבורתו הם הפוכים מבנט, הם יוצרים מסלול שמדבר לציבור אחר. אלדד הוא בעניין ארץ ישראל, חבורת מרזל עוסקת בשאלות אחרות כמו התבוללות ועבודה עברית. לכן היציאה של אלדד החוצה מחדדת את ההבדלים בין בנט לבין הכהניסטים.
6
הצטערתי מאוד לשמוע על כך שאלדד לא בטוח שיתמודד בבחירות!
. | 05-12-2014 16:29
אינני מכיר איש יותר ישר ואמין מאריה אלדד, והגולש שכתב כאן את המשפט "אלדד קצת יותר ימני מבנט" - אין לך מושג עד כמה מגוחך וטיפשי התיאור שלך. הקביעה הזו אמנם נכונה בבסיסה, אבל עצם ההשוואה בין אדם כמו אריה אלדד, שתקצר היריעה מלפרט את יושרו ואת נאמנותו המוחלטת לדרך, לבין נפתלי בנט, שהנו אדם חסר כל ערכים, מניפולטיבי וגס רוח - היא פשוט מקוממת!
7
ל-4: טובת עם ישראל היא בראש ובראשונה...
יהודה | 06-12-2014 23:43
שלא תקום כאן מדינת טרור ערבית נוספת בלב הארץ. והדרך אליה בנט מוליך תביא בסופו של תהליך להקמת מדינה כזאת. שכן הוא התחיל כבר את מסלול ההתדרדרות שעבר על הליכוד ועל ליברמן שכבר מדברים כיום מבלי למצמץ על שתי מדינות לשני עמים. גם אצלם התהליך היה הדרגתי עד שהם הגיעו לידי כך. והוא כבר התחיל את התהליך שכן הוא כבר מדבר כיום על אוטונומיה אזרחית לערבים. הוסף לכך את הפסיביות שלו בממשלה האחרונה בנושאי ארץ ישראל, עיין ערך שחרור מחבלים והקפאת הבנייה. והמסקנה היא ברורה: אין ימין כיום בכנסת. ואת זה הגיע הזמן לתקן.
8
אני זוכר שבעבר
| 07-12-2014 15:33
כאשר עלתה אפשרות שאריה אלדד יכהן כח"כ מטעם המפד"ל נשאל מרן הגר"מ אליהו זצוק"ל על סיבת תמיכתו בח"כ שאינו דתי כלשונם, ענה מרן הרב בצורה ברורה שאי הכיפה המתנוססת על ראשו של אלדד אינה מוכיחה את אורח חייו, הוא דתי קבע הרב בנחרצות.
9
וטוב שאלדד יתחבר לבנט
אני עם בן ארי | 08-12-2014 7:55
בן ארי רץ עם אלדד וזו היתה הטעות שלו. אלדד הוא ימין כמו בנט קצת יותר קצת פחות. בן ארי הוא כהניסט. לא מדבר על דן קיום. עוסק בכל הזהות היהודית של המדינה. חבל רק שאלדד, לא מפרגן למי שפירגן לו. אולי יש לו ציפיה שבנט יקרא לו.
10
למס' 4: בקשר ל: מקרב אחיך תשים עליך....
מס' 1 | 10-12-2014 14:50
זה בנט שממליך עלינו מכל הבא ליד, אבל מ-כ-ל הבא... לאו דוקא מקרב אחיך תבדוק את מי שאץ רץ לעלות על עגלת בנט. לטעמי בן ארי הרבה יותר אח שלי משכור הכוח בנט, אשר על כן לו אשתדל לתת את קולי במצפון נקי. כי זו טובת עם ישראל !!!!!!!!!!!!!!!!!