פרסום ראשון: עקב מצוקת חוסר המורים – משרד החינוך יוצא בצעד דרסטי ומודיע על קיצוץ ניכר בהיקף לימודי הכשרת המורים, במטרה להזרים מהם מורים למערכת.
על פי החלטת משרד החינוך, היקף הלימודים יורד בשליש (מ-90 ש"ש ל-60 ש"ש), כשאורך תקופת הלימודים תהיה 3 שנים במקום 4 שנים.
בנוסף, הלימודים יהיו בחוג אחד בלבד במקום שניים במסלול על יסודי ויסודי. ראוי לציין כי מתווה הלימודים הנוכחי, מתווה אריאב, כבר קיצץ לפני מספר שנים בודדות את היקף ההכשרה מ-96 ש"ש ל-90 ש"ש לערך.
מדובר בהמשך המגמה של משרד החינוך שהחלה לפני 15 שנה, אז הדרישה עמדה על 108 שעות שנתיות. לאחר מכן ירדה הדרישה ל-96 ש"ש, אחר כך ל-90, וכעת, כאמור, עומדת הדרישה על 60 ש"ש בלבד.





תגובות
לבטל את רפורמת עוז לתמורה ואופק חדש . להעלות שכר ...זה מה שיביא מורים טובים . נערי האוצר גמרו את החינוך - לא תתקנו את העוול - לא יהיו מורים . ההצעה הזו ליצור לימודים היא בדיחה עצובה...תכף גם לא תתדרש תעודת יושר
ואף מילה על שר החינוך שמזרים מיליארדים לחינוך חרדי ללא ליבה וגוזר על המדינה עתיד של עוני וחולשה כלכלית וביטחונית
לא השכר מביא מורים טובים... אבל זה לא מזיק הבעיה שאנחנו מכילים בלי גבולות. מרמים במבחני בגרות, כדי שבית הספר יקבל הערכה ותקצוב... והמורים יקבלו בונוס. הפסקנו ללמד אחריות אישית וחברתית, כי חדוב לסיים את הבגרות... כדי לסיים אותה! אין ערך מעבר לזה. שותקים כשתלמידים משפילים מורים... רק כשתלמיד הרים עלי יד... שנתיים אחרי שאני פניתי לכל גורם... הוא עבר לבית ספר אחר, אבל הבעיה נשארה- מפחדים ממנו ומההורים ואין גבולות. הוא יהיה עוד תלמיד דךי שיגיע לכלא...
חינוך ביתי הכי טוב. ההוראה על הקרשים.