התחתנתם ולא עדכנתם את הרבנות? צפו למאסר של לשנתיים - סרוגים

התחתנתם ולא עדכנתם את הרבנות? צפו למאסר של לשנתיים

סעיף בפקודת הנישואין קובע כי זוג שנישא באופן פרטי וללא הרבנות, צפוי, יחד עם הרב המחתן, למאסר. לביא: "מה שידעו לעשות בקהילות לאורך הדורות הבירוקרטיה הישראלית הרסה"

התחתנתם ולא עדכנתם את הרבנות? צפו למאסר של לשנתיים
  (פלאש 90)

לפני כשנה שינה משרד הדתות את פקודת הנישואין והגירושין כאשר הכנסת אישרה את פתיחת אזורי הרישום לנישואין ('חוק צוהר'). אולם מבלי משים, התווסף לפקודה סעיף הקובע כי "כל שאינו דואג לרישום הנישואין או הגירושין שלו, או לרישום הנישואין או הגירושין שהוא סידר לאחר, דינו – מאסר שנתיים". כלומר זוג שנישא באופן פרטי וללא הרבנות, צפוי, יחד עם הרב המחתן, למאסר.

מתוך הנחה כי הסעיף מהווה פגיעה בזכויות יסוד לחופש דת ולצנעת הפרט ועומד בסתירה לערכיה של ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית, מציעה ח"כ ד"ר עליזה לביא, בשיתוף עם עמותת "עתים" ו"מבוי סתום", להסיר את הסעיף ולבטל כל סנקציה כלפי הזוג והרב מעבר למחויבות הקיימת שלהם להירשם במרשם האוכלוסין. ההצעה תעלה היום (א') בוועדת השרים לענייני חקיקה.

ח"כ ד"ר עליזה לביא: "מחטף לאור יום. בכסות פתיחת אזורי הרישום לנישואים – נוצרה מציאות בה בני זוג ורבנים מסתכנים במאסר של שנתיים. נוצר מצב אבסורדי ומופרך שלא מתמודד עם המציאות המשתנה. יותר צעירים בוחרים להתחתן בטקס דתי שלא באמצעות הרבנות הראשית. במקום להתמודד מאיימת הרבנות בכליאה. מה שידעו לעשות בקהילות לאורך הדורות הבירוקרטיה הישראלית הרסה"

הרב ד"ר שאול פרבר, מנהל עמותת 'עתים': "בכל קהילות ישראל ובמשך כל ההיסטוריה יהודים ערכו חופות וקידושין, ללא איום פלילי של שנתיים מאסר. מה יקרה כעת לזוג שהתחתן באופן פרטי ויגיע לבית דין רבני כדי להתגרש? יזרקו אותו לכלא? הסעיף לא ראוי ופוגע בעיקר באנשים שרוצים לחיות על פי ההלכה היהודית".

עו"ד בתיה כהנא דרור מנכ"לית ארגון "מבוי סתום": "כארגון המעודד נישואים מחוץ לרבנות על רקע בעיות הממסד הדתי והקשיים שהוא יוצר בהלכי גירושים, לא נוכל להשלים עם המצב בו זוגות הבוחרים להינשא באופן פרטי, הם והמסייעים להם, יהפכו לעבריינים ויהיו חשופים לעונשי מאסר. המצב החוקי הקיים, מהווה פגיע חמורה בזכות להינשא, בכבוד האדם וחירותו ועלול להתפרש כרדיפה על רקע דתי."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הסיפור הוא פשוט גם להתחתן וגם להמשיך קבל קצבאות מהמדינה
אחד שיודע | 30-11-2014 10:10
אם למשל, את אלמנת מלחמה, מקבלת קצבה מהמדינה, את אלמנת תאונת עבודה מקבל קצבה מהביטוח הלאומי, את אלמנה סתם ומקבלת קצבת זקנה גבוהה. אך רוצה בכל זאת להתחתן ולגור עם בעלך על פי ההלכה. אז למה שלא תתחתני בסתר, ותמשיכי ליהנות מכל ההטבות של אלמנה? את סתם אם חד הורית, ונהנית מכל העולמות, אז למה שתדווחי שהתחתנת? את הפרצה הזו באה התקנה לסגור. במקום לעודד זאת הח"כים מטרפדת.