יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט התראיין הבוקר לגלי צה"ל והתייחס לטבח הנורא בבית הכנסת ים התלמוד בשכונת הר נוף בירושלים.
"צריך לעשות מה שמתחילים עכשיו לעשות – לעבור ממגננה למתקפה. מה שעשינו בחומת מגן שבמקום לשים שומרים בכל בית קפה, בכל בית כנסת ובכל גן ילדים, ללכת אליהם, למקורות, בעוצמה מאוד גדולה. לייצר הרתעה. והרתעה זה לא שהורסים בית חודש אחרי הפיגוע, אלא שהורסים את הבית באותו יום של הפיגוע. יש הרבה חסמים משפטיים ואחרים, צריך לטפל בזה".
בנט נשאל האם הוא תומך בהריסת בתים של מחבלים יהודים. בתגובה, הוא סירב לקבל את ההשוואה ואמר: "אם היתה מגמה של רצף של עשרות פיגועים – אז כן, אבל אין את זה. היה אירוע בדיד של רצח אבו חדיד שגונה מקיר לקיר ובצדק. זה לא תופעה. יש מגמה רק מצד אחד לצד השני. לכן אני לא מקבל את הסימטריה של השאלה שלך".
"הרתעה זה להסיר תושבות ממחבלים ועוזריהם. למה שהם ייהנו מקצבת ביטוח לאומי אם הם מפגעים? המחבל הבא בתור יודע שמחכים לו בגן עדן עם כל הפרסים, אבל אם הוא יודע שמשפחתו תאבד את הפרנסה, שזה על חשבון מדינת ישראל, הוא יחשוב פעמיים. משפחה שאחד מצעיריה מתעניין בהתאבדות היא יכולה לומר: 'תתאבד תתאבד, אבל אל תדפוק אותנו, אל תיקח לנו את הביטוח הלאומי כי בלי זה אין לנו איך להתקדם ואל תהרוס לנו את הבית'".
חומת מגן של מג"ב
"צריך להחזיר את משוחררי הפעימות לכלא כפי שעשינו במשוחררי עסקת שליט. הרי שחררנו אותם במחווה בשביל "שלום" כשאבו מאזן מסית נגדנו הם צריכים לחזור לכלא. צריך לייצר משואה הפוכה: היום הם רואים ברכה בעמלם. הם מקבלים פרסים. הם צריכים לדעת שכל פעם שהם הורגים יהודים חלילה, הם יינזקו קשות".
בנט קרא ל'חומת מגן' בעזרת כוחות מג"ב. על השאלה למה צריך לשבת בג'בל מוכאבר ענה בנט: "יש לנו מחלוקת אידיאולוגית. אני בעד לשבת בכל מקום בארץ ישראל. אם חלילה נקים מדינה פלסטינית תתחיל אינתיפאדה בגליל, ואז מה נגיד? שצריך לברוח משם? בצפון אם תהיה אינתיפאדה ערבית אז נוותר על הגליל – הרי יש חלקים בגליל ש-2/3 שם הם ערבים? אני נגד להכניס את צה"ל לירושלים יש את משמר הגבול יש את המשטרה, אני לא פוסל במקרי קצה להכניס אותם".
על דברי ראש השב"כ אמר בנט: "עוד לא דיברתי עם ראש השב"כ מעניין אותי מה עבר לו בראש. בוא אתן לציבור לשפוט". בשלב זה ציטט בנט: הודעת אבו מאזן: "בכעס קיבלנו את ההודעה על הפשע הנתעב שביצעו כנופיית ההרג והטרור בצבא הכיבוש הישראלי" ואז אבו מאזן גינה את רצח המתנקש בגליק. ראש פתח בירושלים: "מקבלים אחריות בגאווה על הרצח". שר ברש"פ אומר: "יהיה פרס כספי אנחנו נעזור".
לדברי בנט, "יש לי נטיה כבר שנים – נבדוק מה אומרים ראשי מערכת הביטחון על צוק איתן, הרי אבו מאזן קורא לג'יהאד בירושלים. אולי עיוותו את דבריו של ראש השב"כ – שהמאזינים ישפטו את הציטוטים של בכירי הרשות… יהודים נטבחו בחברון עוד לפני שהיה כיבוש, עוד לפני הכיבוש של 48", אמר. "הם לא רוצים אותנו פה , אנחנו צריכים להיות חזקים ולהפסיק לשקר לעצמנו שזה ייפתר אם רק נברח מירושלים או מחברון או מתל אביב. ישבתי אתמול ארוכות עם ראש הממשלה על נושא הביטחון בירושלים. גם בצוק איתן לקח שלושה שבועות עד שצה"ל נכנס, גם בחומת מגן לקח שנה וחצי עד שצה"ל פעל את הפעולה. לצערי זה עלה בהרוגים רבים, אני מקווה שהפעם נעשה זאת יותר מהר. אני רואה שעכשיו מתחילים לאמץ את הכיוון של יותר יהודים יסתובבו עם נשק, משלימים חקיקה נגד זורקי אבנים, הריסת בתים ועוד".
על הר הבית הבית אמר: "הר הבית הוא מרכז הלאום של העם היהודי. יהודים צריכים לעלות להר הבית ולהתפלל שם מתי שהם רוצים. זאת אינה פרובוקציה ואני מתנגד למה שאומרים שאסור לעלות לשם: זה הופך את הקורבן לתוקף. ללכת לעיר הבירה שלנו כבר 4000 שנה עוד לפני שהאיסלאם בא לעולם זאת אינה פרובוקציה. הם מעיזים להגיד שזה המקום המקודש להם? זה מקום מקודש אצלם מספר שלוש מבחינת הקדושה. אנחנו זכאים לעלות ואני בעד העליה להר הבית. יהודי שעולה להתפלל להר הבית אינו פרובוקטור".
ואילו בנוגע לממשלת אחדות אמר: "אני בעד אחדות, ובעד להרחיב את הממשלה. אנחנו במערכה על זכותה של ישראל להתקיים, אחדות היא ראויה ואברך על זה. ראש הממשלה תומך במדינה פלסטינית בנאום בר אילן וזה לב הבעיה, כי העולם שואל אותנו אם אתם בעד מדינה פלסטינית, למה אתם בונים שם? צריך לחזור מזה".
מה דעתך בנושא?
3 תגובות
0 דיונים
תהלים פרק עט (א) מִזְמוֹר לְאָסָף אֱלֹהִים בָּאוּ גוֹיִם בְּנַחֲלָתֶךָ טִמְּאוּ אֶת הֵיכַל קָדְשֶׁךָ שָׂמוּ אֶת יְרוּשָׁלִַם לְעִיִּים: (ב) נָתְנוּ אֶת נִבְלַת עֲבָדֶיךָ מַאֲכָל לְעוֹף הַשָּׁמָיִם בְּשַׂר חֲסִידֶיךָ לְחַיְתוֹ אָרֶץ: (ג) שָׁפְכוּ...
תהלים פרק עט (א) מִזְמוֹר לְאָסָף אֱלֹהִים בָּאוּ גוֹיִם בְּנַחֲלָתֶךָ טִמְּאוּ אֶת הֵיכַל קָדְשֶׁךָ שָׂמוּ אֶת יְרוּשָׁלִַם לְעִיִּים: (ב) נָתְנוּ אֶת נִבְלַת עֲבָדֶיךָ מַאֲכָל לְעוֹף הַשָּׁמָיִם בְּשַׂר חֲסִידֶיךָ לְחַיְתוֹ אָרֶץ: (ג) שָׁפְכוּ דָמָם כַּמַּיִם סְבִיבוֹת יְרוּשָׁלִָם וְאֵין קוֹבֵר: * ואמרו חז"ל (סנהדרין מז,א): מזמור לאסף אלהים באו גוים בנחלתך טמאו את היכל קדשך [וגו'] נתנו את נבלת עבדיך מאכל לעוף השמים בשר חסידיך לחיתו ארץ, מאי עבדיך ומאי חסידיך? לאו חסידיך - חסידיך ממש, עבדיך - הנך דמחייבי דינא דמעיקרא, וכיון דאיקטול - קרי להו עבדיך! [וממשיכה הגמרא לבאר, שזה בגלל שמדובר ב]הרוגי מלכות [יהודים שנהרגו ע"י גויים], כיון דשלא בדין קא מיקטלי - הויא להו כפרה. ע"כ. * ועל פי זה כתב בספר "אם הבנים שמחה" להגה"ק ר' יששכר טייכטל הי"ד זצ"ל: "...ועיין חת"ס בתשובה, שהביא הגמרא דסנהדרין, דישראל שנהרג ע"י עכו"ם אפילו היה רשע וגרוע נקרא קדוש. וכמו"כ כתב ב"אגרת השמד להרמב"ם": "ואיש שיזכהו האל לעלות במעלה עליונה כזאת, כלומר שנהרג על קדושת ה', אפילו היו עוונותיו כמו ירבעם בן נבט וחבריו, הוא מעולם הבא". עכ"ל. וכן היה מעשה בזמן שנרצחו שלשת הנערים החטופים ה' יקום דמם, שאחד ניגש אל הגר"ח קנייבסקי שליט"א, וסיפר לו שהוא הולך לנחם את משפחות הנערים החטופים, ושאל מה יש לומר להם? הגר"ח השיב על אתר ואמר: "תאמר להם שבניהם הן בכלל 'הרוגי מלכות' שאין אדם יכול לעמוד במחיצתם". * וכמו שראינו בגמ' סנהדרין מז,א. – כמו כן אמרו חז"ל (ספרי דברים פרשת האזינו פיסקא שלג): וכפר אדמתו עמו, מנין שהריגתם של ישראל ביד אומות העולם כפרה להם לעולם הבא שנאמר (תהלים עט א) מזמור לאסף אלהים באו גוים בנחלתך נתנו את נבלת עבדיך שפכו דמם כמים. ע"כ. * וכתב האריז"ל בספר "לימודי אצילות" דף ל ע"ב, וזה לשונו: "דע, כשנהרג אדם מישראל על ידי גוי, אע"פ שאינו צדיק, כיון שקיבל עונשו בזה שנהרג בלא משפט, מיד בא המלאך ... ומכניס נשמתו בפתח שהוא ממונה עליו, ושם היא מזדככת ומתגדלת אעפ"י שאין בה מעשים טובים. ואח"כ נותנים אותה לחופה הראויה לה לפי ערכה וכו' ונמצא שמה שנהרגה היה לטובתה". עכ"ל. * והובאו דבריו בפירוש "מתוק מדבש" על הזוה"ק בראשית דף לט,א. ששם הזוהר מדבר על מעלתם, וז"ל הזוהר (מתורגם): וְנִכְנָס [המשיח] בַּהֵיכָל הָרְבִיעִי, וְשָׁם כָּל אוֹתָם אֲבֵלֵי צִיּוֹן וִירוּשָׁלַיִם וְכָל אוֹתָם שֶׁנֶּהֶרְגוּ עַל יְדֵי שְׁאָר הָעַמִּים עוֹבְדֵי עַכּוּ''ם. וְהוּא שׁוֹהֶה וּבוֹכֶה. וְאָז כָּל אוֹתָם נְשִׂיאִים שֶׁל זֶרַע דָּוִד, כֻּלָּם אוֹחֲזִים בּוֹ וּמְנַחֲמִים אוֹתוֹ. מַתְחִיל פַּעַם שְׁנִיָּה וּבוֹכֶה, עַד שֶׁיּוֹצֵא קוֹל, וְנֶאֱחָז בְּאוֹתוֹ קוֹל וְעוֹלֶה לְמַעְלָה וְשׁוֹהֶה שָׁם עַד רֹאשׁ חֹדֶשׁ. וּכְשֶׁיּוֹרֵד, יוֹרְדִים עִמּוֹ כַּמָּה אוֹרוֹת וְזִיוִים מְאִירִים לְכָל אוֹתָם הֵיכָלוֹת וּרְפוּאָה וְאוֹר לְכָל אוֹתָם הַהֲרוּגִים וּבְנֵי חֳלָאִים וּמַכְאוֹבִים שֶׁסָּבְלוּ עִם הַמָּשִׁיחַ. וְאָז לוֹבֵשׁ לְבוּשׁ מַלְכוּת. וְשָׁם חֲקוּקִים וּרְשׁוּמִים כָּל אוֹתָם הֲרוּגִים שֶׁל שְׁאָר הָעַמִּים עוֹבְדֵי עַכּוּ''ם בְּאוֹתָהּ פּוּרְפִירָה, וְעוֹלָה אוֹתָהּ פּוּרְפִירָה לְמַעְלָה, וְנֶחְקָק שָׁם תּוֹךְ הַפּוּרְפִירָה הָעֶלְיוֹנָה שֶׁל הַמֶּלֶךְ. וְהַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא עָתִיד לִלְבֹּשׁ אוֹתָהּ פּוּרְפִירָה וְלָדוּן עַמִּים, שֶׁכָּתוּב (תהלים קי) יָדִין בַּגּוֹיִם מָלֵא גְוִיּוֹת. עַד שֶׁבָּא וּמְנַחֵם אוֹתָם, וְיוֹרְדִים עִמּוֹ (כמה) מְאוֹרוֹת וְעִדּוּנִים לְהִתְעַדֵּן, וְכַמָּה מַלְאָכִים וּמֶרְכָּבוֹת עִמּוֹ. כָּל אֶחָד וְאֶחָד בְּמַלְבּוּשׁ [נ''א: וביד כל אחד ואחד מלבוש] לְהִתְלַבֵּשׁ בָּהֶם כָּל אוֹתָם נִשְׁמוֹת הַהֲרוּגִים, וְשָׁם מִתְעַדְּנִים כָּל אוֹתוֹ זְמַן שֶׁהוּא עוֹלֶה וְיוֹרֵד. עכ"ד. *** אמנם אותו פרק בתהלים ממשיך הלאה: (ד) הָיִינוּ חֶרְפָּה לִשְׁכֵנֵינוּ לַעַג וָקֶלֶס לִסְבִיבוֹתֵינוּ: (ה) עַד מָה יְהֹוָה תֶּאֱנַף לָנֶצַח תִּבְעַר כְּמוֹ אֵשׁ קִנְאָתֶךָ: (ו) שְׁפֹךְ חֲמָתְךָ אֶל הַגּוֹיִם אֲשֶׁר לֹא יְדָעוּךָ וְעַל מַמְלָכוֹת אֲשֶׁר בְּשִׁמְךָ לֹא קָרָאוּ: (ז) כִּי אָכַל אֶת יַעֲקֹב וְאֶת נָוֵהוּ הֵשַׁמּוּ: (ח) אַל תִּזְכָּר לָנוּ עֲוֹנֹת רִאשֹׁנִים מַהֵר יְקַדְּמוּנוּ רַחֲמֶיךָ כִּי דַלּוֹנוּ מְאֹד: (ט) עָזְרֵנוּ אֱלֹהֵי יִשְׁעֵנוּ עַל דְּבַר כְּבוֹד שְׁמֶךָ וְהַצִּילֵנוּ וְכַפֵּר עַל חַטֹּאתֵינוּ לְמַעַן שְׁמֶךָ: (י) לָמָּה יֹאמְרוּ הַגּוֹיִם אַיֵּה אֱלֹהֵיהֶם יִוָּדַע בַּגּוֹיִם לְעֵינֵינוּ נִקְמַת דַּם עֲבָדֶיךָ הַשָּׁפוּךְ: (יא) תָּבוֹא לְפָנֶיךָ אֶנְקַת אָסִיר כְּגֹדֶל זְרוֹעֲךָ הוֹתֵר בְּנֵי תְמוּתָה: (יב) וְהָשֵׁב לִשְׁכֵנֵינוּ שִׁבְעָתַיִם אֶל חֵיקָם חֶרְפָּתָם אֲשֶׁר חֵרְפוּךָ אֲדֹנָי: (יג) וַאֲנַחְנוּ עַמְּךָ וְצֹאן מַרְעִיתֶךָ נוֹדֶה לְּךָ לְעוֹלָם לְדֹר וָדֹר נְסַפֵּר תְּהִלָּתֶךָ: והיינו, שבזה שגויים טמאים שלטו בגופם של יהודים, והרגו אותם - יש חילול ה', שהחרפה של עם ישראל היא חרפה של השכינה, וכמו שרואים מזה שהתחיל בפסוק ד: הָיִינוּ חֶרְפָּה לִשְׁכֵנֵינוּ לַעַג וָקֶלֶס לִסְבִיבוֹתֵינוּ: ומסיים בפסוק יב: וְהָשֵׁב לִשְׁכֵנֵינוּ שִׁבְעָתַיִם אֶל חֵיקָם חֶרְפָּתָם אֲשֶׁר חֵרְפוּךָ אֲדֹנָי: זאת אומרת: החרפה שהיינו לשכנינו, היא החרפה אשר חרפוך ה'. וזהו משום שהנשמות של עם ישראל נטועים בשכינה הקדושה, ולכן כשגוי הורג יהודי – זה גורם שהשכינה שאותם יהודים הרוגים נטועים בה – נכפפת תחת החלקים שבסטרא אחרא שנטועה בה אותה אומה שממנה יצאו הרוצחים, ולכן כדי להוציא את השכינה מהכפיפות קומה הזו, צריך לנקום באותה אומה, ואז השכינה תרים בחזרה את הראש גבוה גבוה. ולכן מבקשים: וְהָשֵׁב לִשְׁכֵנֵינוּ שִׁבְעָתַיִם אֶל חֵיקָם חֶרְפָּתָם אֲשֶׁר חֵרְפוּךָ אֲדֹנָי. שהנקמה בגויים, תחזיר את החרפה על פניה של הסטרא אחרא, ותסיר את החרפה מפני השכינה, ואז כשנראה כראוי את הכבוד של השכינה, יתקיים כראוי סוף הפרק (יג) וַאֲנַחְנוּ עַמְּךָ וְצֹאן מַרְעִיתֶךָ נוֹדֶה לְּךָ לְעוֹלָם לְדֹר וָדֹר נְסַפֵּר תְּהִלָּתֶךָ:
המשך 18:59 19.11.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שלטון שלטון
14:06 19.11.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
סתם מישהו ששם לב
הוא היה יוצא למלחמת מגן בירושלים. אבל לברבר עכשו זה משתלם לו. מי שישים היטב לב יראה כמם ביבי ביבי הוא הדגם לאורו הוא מתנהל.
12:35 19.11.2014שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר