ארנון סגל בריאיון ל'סרוגים': "אף אחד לא נקי מהדם של יהודה"

ארנון סגל בריאיון ל'סרוגים': "אף אחד לא נקי מהדם של יהודה"

על רקע ההתנקשות ביהודה גליק אומר העיתונאי ופעיל הר הבית, בריאיון ל'סרוגים', כי דמו של יהודה גליק הותר וכי אם היו מתייחסים להתרעותיו של גליק יכול להיות שהכל היה נמנע.

author-image
"אף אחד לא נקי מהדם של יהודה"
  לא חושש. סגל (מתוך דף הפייסבוק של ארנון סגל)

על רקע האירועים האחרונים בירושלים, כאשר שיאם הגיע עם ההתנקשות בפעיל הליב"ה (לחופש יהודי בהר הבית), יהודה גליק, בריאיון ל'סרוגים' טוען העיתונאי ואחד הפעילים הבולטים בהר הבית, ארנון סגל, כי הפגיעה ביהודה גליק התאפשרה כי מי שהיה צריך להתייחס להתרעותיו לא התייחס.

יום קשה. גם לפעילי הר הבית, גם לעולים להר וגם לתושבי ירושלים.

"כן. עד כמה שהמעשה חמור אף אחד פה לא נפל מהכיסא. יהודה בעצמו כבר התריע וחזר והתריע ואף אחד לא התייחס. הוא לא דאג רק לעצמו אבל הוא התריע שהולך לקרות אסון. ומי שהיה צריך לדאוג לזה לא התייחס".

הקולות בשעות האחרונות מדברים על כך שדמו של יהודה גליק הותר. אתה מסכים עם האמירה הזאת?

"בטח שיכלו למנוע. יכלו למנוע כי זה מערכתי, זה לא הסיפור. הבן אדם הזה לא היה הולך ופוגע ביהודה גליק אם הוא לא היה מקבל תמיכה, במשך חודשים עידוד להסתה, ובעצם הותר דמו של יהודה גליק. לא רק שלו, אלא של כל פעילי ההר. התרגלנו לזה שהולכים וצועקים עליהם, ודוחפים אותם, ולוקחים להם את הפלאפון, וכל פעם זה נהיה יותר ויותר אלים, והמשטרה לא עושה כלום, אז הגורמים הבאמת אלימים לא מטופלים ואז נהיים עוד יותר אלימים ויותר מרשים לעצמם. וגם אחרי נתנו להם פרס- סגרו את הר הבית ליהודים. יופי, נתתם פרס לטרוריסטים הם הצליחו. תפסו שתי ציפורים במכה אחת- גם פגעו ביהודה גליק וגם סגרו את הר הבית ליהודים".

מלבד חוסר היחס של המשטרה לתלונות של יהודה, האם לדעתך גם ההתנהלות הישירה מולו, כמו האשמות שווא וסיפורי בדיה, תרמה להסתה נגדו?

"תראה, אני לא מאשים את המשטרה פה. גם המשטרה, אף אחד פה לא נקי, לכולנו יש דם הידיים. אף אחד לא נקי מהדם של יהודה, אף אחת מהרשויות. הסיפור פה יותר גבוה מהמשטרה, זה נתניהו בעיקר. היה נח להם לשתף פעולה עם הגורמים האלימים בהר על חשבון הקורבן, מהשיקולים שלהם, לשמור על יחסים עם השמאל, לשמור על היחסים עם הירדנים, להראות כאילו אנחנו היהודים המסכנים וכל הזמן מתקיפים אותנו. היה נח להם עם זה, ועברו על כל הכללים הדמוקרטיים, ויהודה שילם את המחיר".

הוא חשב לאבטח את עצמו, או שהוא דגל בגישה של רחבעם זאבי, לפיה במדינה שלי אני לא צריך מאבטחים?

"כן, ככה הוא היה. המשטרה זה תפקידה, לא הוא צריך לאבטח את עצמו. אני לא יכול להגיד באופן ודאי אבל למיטב ידיעתי הוא לא חשב לאבטח את עצמו. כמו כל אזרח נורמלי".

ארנון סגל חושש היום יותר מאשר אתמול?

לא. אבל אני מקווה שהעניין הזה יפיל איזה משהו אצלינו במדינה, ויגרום לעשות את מה שלא עשינו במשך 47 שנה, לאפשר תפילת יהודים בהר הבית באופן חופשי. ולהפוך את הר הבית למקום תפילה ופולחן לכל העמים ולא מקום להתפרעויות והסתה".

יש פתרון למה שקורה בירושלים או שאנו צריכים ללמוד לחיות עם הבעיה הזאת?

הסיבה שהאלימות מתגברת היא בגלל שהמדינה לא פותרת את זה. זה כמו שטוענים שאין פיתרון בעזה. יש פיתרון גם בירושלים וגם בעזה אך אין מספיק נחרצות".

אז אתה קורא לאנשים לעלות להר הבית?

כן. רק זה. ההבדל בין גלות לגאולה זה עוד 1000 יהודים כל יום בשערי ההר. אם היו עולים כל יום 1000 יהודים להר בית המקדש היה נבנה מזמן"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו