הרצי הלוי ועופר וינטר כסמל למשבר זהות ולמשבר הדתל"שים

הרצי הלוי ועופר וינטר כסמל למשבר זהות ולמשבר הדתל"שים

משני צידי המתרס עומדות שתי דמויות המייצגות עולם ערכי וזהות ישראלית שונות מאוד זו מזו. מצד אחד רמטכ"ל שבחר להוריד את הכיפה ומצד שני קצין בכיר הנאמן לזהותו הדתית והלאומית ולערכיה

author-image
הרצי הלוי כסמל למשבר זהות ולמשבר הדתל"שים
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90; תמונת כותב: אורי טוסון)

השבוע פגשתי ראש ישיבה תיכונית חשובה שאני נמצא איתו בקשר רציף כבר כעשר שנים, מפעם לפעם אנחנו נפגשים, מפתחים יוזמות חינוכיות ומחליפים דעות בסוגיית עתידו הרוחני וזהותו האמונית של הציבור הדתי לאומי בכלל ושל הנוער הדתי לאומי בפרט.השבוע הוא אמר לי "צרות אחרונות משכחות את הצרות הראשונות".

המלחמה הציבה בפני ראשי המוסדות כאב ראש לא קטן, עשרות מורים ומחנכים שהיו מגויסים כמעט חצי שנה וחלקם חוזרים ומתגייסים בימים אלה לסבב שני, הציבו בפני מוסדות החינוך אתגר ממוקד, פשוט 'להחזיק את הספינהממעל המים'. זאת ועוד, נדמה שכל הקשב הלך לעניינים לאומיים וכרגע אין מקום לעיסוק בסוגיות מגזריות כמו שאלת הדתלש"ים, או סוגיות של בנין אמונה בקרב בני הנוער.

יש משבר אבל הוא לא בגלל הצבא

ביקשתי להראות לו שהסוגיה הזו בוערת היום יותר מאי פעם והיא דווקא רלוונטית מאוד. שאלתי אותו אם הוא ראה את הכרזות שניתלו בשכונות החרדיות בירושלים לפני כשבוע שבהן נטען ש50 אחוז מ'המזרוחניקים' מורידים את הכיפה במהלך שירותם הצבאי. הוא היה סקרן נורא, וביקש לראות במה מדובר. ובמקביל הסבתי את תשומת ליבו למאמר תגובה של ד"ר עידו ליברמן שהבהיר עד כמה הקביעה הזו מופרכת וכי אין שום היתכנות למספרים הללו.

שנינו סיכמנו את הדיון באמירה שכנראה שמדובר ב-30 אחוזי נשירה והם לא קורים דווקא בצבא, הוי אומר יש משבר והוא לא מבוטל אך הסיבה העיקרית אינה השירות הצבאי אלא משהו רחב ושורשי יותר שמתרחש גם בשנות התיכון וגם בשנים אחרי השירות הצבאי.

יום אחרי השיחה הזו עלתה לכותרות השיחה הקשה שהתקיימה בין הרמטכ"ל הרצי הלוי ותא"ל עופר וינטר שבה התבשר האחרון על סיום שירותו בצבא ההגנה לישראל.אני לא רוצה להתייחס לגופו של המקרה עצמו, עשו ועושים זאת מומחים גדולים ממני בהרבה.

אני מבקש להאיר את הסוגיה מזווית אחרת ולראות בה צוהר לעניין גדול בהרבה.

עופר וינטר מול הרצי הלוי

משני צידי המתרס עומדות שתי דמויות המייצגות עולם ערכי וזהות ישראלית שונות מאוד זו מזו. מצד אחד רמטכ"ל שבחר להוריד את הכיפה ומצד שני קצין בכיר הנאמן לזהותו הדתית והלאומית ולערכיה.

הדמויות הללו מבטאות ויכוח תרבותי נוקב ומבהירות כי משבר הדתלש"ים איננו עניין מגזרי אלא עניין לאומי בעל חשיבות עליונה!

ככלל דומה שהקונספציה המדוברת כל כך, זו שהובילה אותנו לעיוורון המודיעיני הגדול בתולדות מדינת ישראל, מזוהה באופן לא מקרי עם אליטה שמנוכרת במידה לא מבוטלת לזהות היהודית של המדינה.

האליטה הזו מורכבת משני גוונים מרכזיים חילוניות ליברלית אדוקה או מדתיים לשעבר, שהפנו עורף לכור מחצבתם הדתי לאומי.

אלה גם אלה פוחדים באופן ממשי מהאפשרות שאת המדינה ואת מערכותיה החשובות יובילו אנשים בעלי אג'נדה יהודית לאומית.

הפחד הזה לא תמיד מודע ולא בהכרח רציונלי זהו עניין זהותי עמוק, אבל זהו ככל הנראה משבר הזהות החמור והחשוב ביותר שנמצא על הפרק.

האליטה הזו שולטת ברוב מוחלט של מוקדי הכוח וההשפעה במדינה, במערכות המשפט, האקדמיה, התרבות, התקשורת והביטחון. (אפשר להזכיר כמה שמות בולטים, בהקשר הזה כמו: שי ניצן, דינה זילבר, פרופ' אסא כשר, הרמטכ"ל הרצי הלוי, האלוף יהודה פוקס וזו רשימה חלקית מאוד). האליטה הזו עיצבה את תפיסות המוסר, הזהות, החינוך והביטחון של המדינה והם האחראיים המרכזים לבניית אותה קונספציה מדוברת.

75 שנה המדינה לא חשבה שהיהדות היא עניין לאומי

אפשר לנסח את העניין גם באופן הבא: במשך כמאה שנות ציונות שמתוכן 75 שנות מדינה, תפיסת העולם שהובילה את המדינה באופן כמעט בלעדי הייתה תפיסה קיומית.

התפיסה הזו ראתה במדינה מקלט בטוח ליהודים והשתיתה את כל תפיסת הביטחון האסטרטגית של מדינת ישראל על שיקולים קיומיים. לפיכך היא התנזרה במכוון מהכנסת שיקולים של זהות ומשמעות לשיח. היא התעקשה לראות ביהדות עניין של חופש דת לפרט אך בשום אופן לא עניין לאומי בוודאי לא עניין שיכול לבוא בחשבון בשאלות הקיום הלאומי.

התפיסה הזו התנפצה אל קרקע המציאות בשמחת תורה האחרון והתברר לנו ששאלות הזהות והמשמעות הן יסודות הקיום שלנו. לא זו בלבד שהן לא צוררות את הקיום אלא שהן הערובה למימושו.

לפיכך ניתן לקבוע שהמשבר החינוכי של המגזר הדתי לאומי הוא בהחלט עניין לאומי ואסור לנו להרפות מעיסוק רציני בשאלות היסוד הדתיות ולשים לנו למטרה לבנות זהות אמונית איתנה.

==

הרב נעם ממן הוא חבר צוות במכון אח"י (אסטרטגיה חינוכית יהודית) ואחראי על פיתוח תוכניות והשתלמויות למורים הורים ולנוער. מחבר סדרת ספרים 'בחינוך ואמונה'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
110 תגובות - 80 דיונים מיין לפי
1
מביא עובדות בחלקן...
ששון | 10-05-2024 14:47
מביא עובדות בחלקן לא נכונות וגוזר מסקנות שכלל לא מגיעות מעובדות אלא אך ורק מדעתו המוקדמת. איך בדיוק התנפצה התפישה שאתה מתאר במתקפת 7/10 ומה קשור לענין שאלת הזהות והמשמעות של קיומנו, האם היו אילו דוקא חובשי כיפה שהתריעו על אפשרות התקיפה או שזה היה ליברמן שלא חשוד בנטיה כזו !
הפוך גוטה הפוך
דן | 11-05-2024 16:17
ככלל דומה שהקונספציה המדוברת כל כך, זו שהובילה אותנו לעיוורון המודיעיני הגדול בתולדות מדינת ישראל, מזוהה באופן חד משמעי עם האליטה שמנוכרת במידה לא מבוטלת למציאות המורכבת - הציונות הדתית.
מחבר המאמר =סמל למשבר הרשעות והרוע של החרדלים
סמי | 10-05-2024 18:41
מקומם בגיהנום.
כתבה חרד"לית טיפוסית : יהירות,שנאת האחר,הסתה
חני | 10-05-2024 18:32
מאיפה נפלו עלינו כל ה'מחנכים' המפלצתיים האלה ?
2
הסמוטגבירים שרפו את עופר וינטר
קר קרקר קרעי | 10-05-2024 15:27
בלעדי התמיכה שלהם הוא היה מתקדם מכניסים פוליטיזציה לצבא
אתה פשוט חסר מודעות עצמית. הכניסו פוליטיזציה
חיים | 10-05-2024 17:32
איזו בדיחה. הצבא פשוט פוליטי ושמאל כולו. אבל אצל שמאלנים כמובן שמאל זה לא משהוא פוליטי. זו אמת שאין בלתה ולא יעלה על הדעת אחרת. איזה יצורים
3
הרמטכל. דתי לאומי...
הרמטכל דתי לא היה היה תלמיד במסגרת דתית הוא תמיד היה מעל לכל נאור .... | 10-05-2024 15:37
הרמטכל. דתי לאומי מצחיק ראה. היכן גר
לא התקבל לישוב חרדל"י
ניסים | 13-05-2024 13:49
כי הוא לא מספיק תורני החרדלים הם האסון הכי כבד שנפל על הציונות הדתית
4
הרצלי הלוי מייצג...
99 | 10-05-2024 15:39
הרצלי הלוי מייצג את הדתלשים בדיוק כמו שעזרא שיינברג מייצג את הדתיים.
לצערי הרב הרצי הלוי מייצג את הדתלשים האשכנזים
יוסי | 10-05-2024 17:34
היטב. הם מנוכרים לדת וגם מסתבר ללאום.
5
מה לנו כי...
עודד | 10-05-2024 15:54
מה לנו כי נלין על אחדות בעם כאשר אפילו בתוך המחנה הציוני דתי אין אחדות
6
טקסט מזעזע. מזמן...
העמלץ | 10-05-2024 16:16
טקסט מזעזע. מזמן לא היה מיצג חסר טעם כל כך של תסביך עליונות, וכבר מזמן לאנרק על ערבים.
ולחשוב שמחבר המאמר הרשע הוא מחנך ......
מורה בגימלאות | 10-05-2024 18:39
מי המטורף שמאפשר את זה ?
7
כולם כאחד חילונים...
אב | 10-05-2024 16:47
כולם כאחד חילונים ודתיים לאומיים ודתיים לשעבר התגייסו. כולנו רואים את עצמינו יהודים בדרך זו או אחרת. למה לחפש את השוני ולפלג?
8
סליחה ...אבל יש...
ישראלי | 10-05-2024 16:47
סליחה ...אבל יש לו הבעה של ...טמבל
רמטכל טקטיקן בחסד...
כן נראה כמו מישהו שנתניהו דרך עליו אבל הפתיע | 10-05-2024 17:36
רמטכל טקטיקן בחסד דמות מופת נערץ עי כל צהל. הביא מאז ה7 הישגים אדירים באומץ ובתבונה. למשל התרגיל שחל ההשתלטות על מתחם בית החולים נצחון מוחלט 3000:0 ללא נפגעים. חבל רק שהדרג המדיני מנע ממנו את הנצחון. לא הורה לבצע את כל העבודה בזמן אלא הדרג המדיני מנע תוכנית לשליטה אחרי הכיבוש, הורה לעצור באמצע העבודה, הסב צהל לאחור ודאג לצרכי האוייב.
9
ומי הוא שיצא...
כתבה אשפה דברי בלע הסתה עליונות מרושעת מצוצה מהאצבע | 10-05-2024 17:18
ומי הוא שיצא והזהיר לפני האסון? ליברמן. וכן לפיד. מתוך חברי הכנסת. הדברים כתובים ומוסרטים. לכל הרבנים השקרנים עוצמים העיניים. בעוד ראשי הציונות הדתית מחזיקים בדעה של להמשיך לממן לטפח ולחזק את החמאס. וחמור מכך סמן נוסף של ההרס שהביאה הציונות הדתית על עם ישראל היא התמיכה בעיניים עצומות בנתניהו השקרן המסוכן אוכל השרצים. ליקוי מאורות מלא.
תקדיש דקה לחקר...
ליהודי - בוא תגלה בעצמך מי באמת התריע | 10-05-2024 19:30
תקדיש דקה לחקר האמת. לא נגלה לאף אחד מה ראית. תוכל לשקר. אבל אם יש לך עיניים ואוזניים, נסה בעצמך. חפש בגוגל: נאום לפיד יום הכיפורים ותראה בעצמך מה שנוא נפשך לפיד הרגיש חובה לאמר ערב יום הכיפורים האחרון. תבדוק. אל תפחד אף אחד לא יידע.
לא מדובר על...
יהודי רפה שכל | 10-05-2024 19:03
לא מדובר על אמירות אומללות, מדובר על מעשה על עובדות. מדובר על תמיכה ממשית בחמאס. על מזוודות של 30 מיליון דולר. במזומן. במזוודות. לסינואר. כל חודש. 15 שנה. מדובר במעשה ממשה של בניית החמאס. למה אתה לא מקשיב סמוטרחץ וביבי עשו את זה. בכוונה.
שקר. הציונות הדתית מתריעה...
יהודי | 10-05-2024 18:05
שקר. הציונות הדתית מתריעה מאז אוסלו ובייחוד מהגירוש מגוש קטיף על חמאסטן. הייתה אמירה אחת שדיברה על פן אחד מבחינתו החמאס מועיל, אבל יש כנגדה אינספור אמירות הקוראות להשמדתו. אמירות שאנשים כמוך כנראה ליגלגו עליהן במשך שנים. לגבי לפיד שעושה סקר ואז אומר מה שיוצא אין מה לדבר. לליברמן היו כמה הברקות, אבל קודם כל גם הוא היה מוקצה מחמת מיאוס אצלכם במשך שנים, וחוץ מזה, אם מחפשים אמירות אומללות לא חסרות לו כאלה.
10
אין לי ספק...
איזה הבדל בין אדם דגול עניו וצנוע המקדיש את חייו למדינה עוצמתה ובטחונה לבין איש הרפש הקטן המלא דברי יוהרה והסתה המתקרא רב | 10-05-2024 17:31
אין לי ספק שכותב דברי השטנה לא מכיר אפס קצהו של הרצי ולא מכיר אדם שעמד ליד הרצי
11
לא נשכח את...
גידוס | 10-05-2024 17:32
לא נשכח את פוקס בן ברכה !!
12
דווקא הדתלש חקר...
אברהם | 10-05-2024 17:39
דווקא הדתלש חקר ובדק ומעיז הוא נאמן לזהותו וערכיה. תלמיד של רב עיוור ושחצן שכזה לא נאמן לא לזהות ולא לערכים הולך לתהום ושנאה בעיניים עצומות
13
גיבוב של שטויות...
מוטי | 10-05-2024 17:44
גיבוב של שטויות כאלה לא קראתי מזמן. יהירות ושחצנות שתקעה אותנו עם הביבי שהמיט עלינו אסון. מזל שסך האוכלוסיה שלנו הכיפות הסרוגות עולות על סך רבניה . הפכתם לגוף מפלג . אינכם מטפלים בשקצים ובנבלים הפוגעים מינית ואנחנו נענשים על כך.
יופי. עכשיו תגיב על...
יהודי | 10-05-2024 18:01
יופי. עכשיו תגיב על תוכן הדברים. אני לא אומר שאני מסכים עם כל מילה אך יש כאן בהחלט ניתוח מעניין שדורש חשיבה.
14
קשקשת בלי טעם כדי
דתי | 10-05-2024 17:45
להוכיח עליונות מדומינת על מגזרים אחרים שמחזיקים את המדינה. לא תמיד הכל קליקות. שנינו לא מכירים את התיק ששל וינטר. יכול להיות שהוא לא מתאים!
בתור פקוד שלו,...
מציאותי | 11-05-2024 10:05
בתור פקוד שלו, הוא חרא של מפקד צועק ובריון ורוב הזמן במשרדים
אבל הוא כיפה...
יפתח | 11-05-2024 1:03
אבל הוא כיפה סרוגה, איך לא מתאים, לא יכול להיות הוא הרי סרוג.
15
אתם מנסים לפאר...
ידע | 10-05-2024 18:32
אתם מנסים לפאר את וינטר. בנתיים פורסם שלפני הכניסה לעזה וינטר פנה לקצינים והזהיר לבל יכנסו לעזה. מתבהר שבמקום סוס דוהר, קיבלנו חמור עצל. לא הכל זה כיפה על הראש ואומץ לב. וינטר פוליטיקאי, עירב את הדת לפני יציאה לקרב דיש לו גם חיילים חילונים. בקיצור לא מתאים ולא הכי חכם
אכן וינטר אמר...
שמש | 10-05-2024 19:15
אכן וינטר אמר לכל כי אסור להיכנס לרצועת עזה כי צהל יובס. צריך היה לשלול לו את הדרגות, אבל העדרים המוסתים של חובשי כיפות חסרי ידע, עדיין חושבים שיש לו כיפה וראוי למנות אותו לרמטכל.
16
אין ספק הציבור...
יוגל | 10-05-2024 18:34
אין ספק הציבור הדתי לאומי הוא הגוף הלוחם היהודי אידיאולוגי.הורי הגיעו לכאן ב-1948 אך ורק מתוך אמונה כי הנה הגיעו פעמי משיח והעליה לארץ ישראל היתה מטעמי דת והבטחה.באשר לראש המטה הכללי כדאי שניח את המפתחות בהקדם על מנת שיטב לעם היושב בציון.לו היה ראש ממשלה בישראל שמתנהג כמנהיג היה עליו לשלח אותו ואת שר הבטחון הרחק מעטיני השלטון ודוחק אותם איש איש לביתו,אך היות ואין מנהיג אזי בעת הזו כל מנהיג עושה הישר בעיניו.
17
אם הרמטכל הנלוז...
יוסף הדואג | 10-05-2024 18:40
אם הרמטכל הנלוז הזה יסיים את כהונתו זה יהיה חט, עוון ופשע שאין כדוגמתו, והאחריות על כך היא ברובה על שר הביטחון החלש ועל ראש הממשלה הפחדן
אתה לא מכיר...
חסר הבנה טיפש ודואג | 10-05-2024 19:05
אתה לא מכיר אף לובש מדי צהל. אם כך דבריך על הרמטכל הרצי
18
מה ניתן להבין...
זאבי | 10-05-2024 18:48
מה ניתן להבין מהכותרת, בלי כיפה אין ערכים יהודיים ולאומיים ואילו עם כיפה יש. די מתנשא
זה המקובל, מליצות,חיוך,...
יפתח | 11-05-2024 1:00
זה המקובל, מליצות,חיוך, והתנשאות.
19
כל צהל כולם...
אבשי | 10-05-2024 19:12
כל צהל כולם כאחד סומכים על הרצי. ממש. מי זה הנועם ממן חסר ההבנה הבסיסית ביותר ומוכה רגשי הנחיתות ולמה בא כאן להסית בקרב הצבא בזמן מלחמה.
20
לא ברור כיצד...
יהושוע הנוצרי | 10-05-2024 19:40
לא ברור כיצד הרמטכל עדיין נשאר בתפקידו יש לשטח את עזה ממש כמו מגרש חנייה! כל העולם חייב אבל ממש חייב לדאוג לביטחונו של עם ישראל ולהמשך תקומתו!!!
21
קשקשן. מסתכלים...
אסף א | 10-05-2024 20:27
קשקשן. מסתכלים על אדם לפי הכיפה. לא השתנתם
22
הרצי לך...
הפנתר | 10-05-2024 21:04
הרצי לך כבר הביתה הבאתה עלנו שואה
23
פרשנות סוביקטיבית. בעיני...
יעבץ | 10-05-2024 23:21
פרשנות סוביקטיבית. בעיני גבר עם ביצים משיכמו ומעלה. ולא רק בעיני. האיש בעל שיעור הקומה הגדול בסביבה
24
הכותב חושב שמערכת...
יאירק | 11-05-2024 0:34
הכותב חושב שמערכת החינוך שהוא חלק ממנה מייצרת אנשים טובים יותר מאיתנו החילונים. כבר שישה חודשים מאז ברחתי מביתי (באזור עימות לא מפונה) ואני נמצא בחספין והילדים שבאים להתארח כאן במדרשת הגולן ...אינדיאנים בדיוק כמו הילדים שלנו החילונים
25
מצטער לומר, אוסף...
יפתח | 11-05-2024 0:57
מצטער לומר, אוסף של קלישאות, שום דבר לא מנומק, מזכיר שני אנשים ובעצם לא מסביר מה יש בזה שאין בהוא ואיך זה קשור למשהוא בכלל.
26
קצת מגוחך .לכולם...
כרמל יחזקאל | 11-05-2024 3:08
קצת מגוחך .לכולם ברור במשמרת של איזה סוג של ממשלה קרה האסון . לכולם ברור שאם לא היו מעבירים כוחות מהעוטף לאיוש בגלל לחץ.מטעם חברי כנסת ושרים מהציונות הדתית .כל זה לא היה קורה . לכולם ברור ששילטון ימין מהול בציונות דתית וחרדים חיזק את חמס במשך .שנים . לכולם ברור שהאשם בימין בכלל ובציונות.הדתית בפרט . והחלק הכי נורא שאתם מהציונות הדתית מנסים להרגיל את כולם לערך חיים זול . ושזה נורמלי .למות או לוותר על חטופים .תבדקו מה החלק שלכם במה שקרה .תבדקו לעומק .למרות שלגמלים אין יכולת לראות את הדבשת שלהם
27
קצת מגוחך .לכולם...
כרמל יחזקאל | 11-05-2024 3:09
קצת מגוחך .לכולם ברור במשמרת של איזה סוג של ממשלה קרה האסון . לכולם ברור שאם לא היו מעבירים כוחות מהעוטף לאיוש בגלל לחץ.מטעם חברי כנסת ושרים מהציונות הדתית .כל זה לא היה קורה . לכולם ברור ששילטון ימין מהול בציונות דתית וחרדים חיזק את חמס במשך .שנים . לכולם ברור שהאשם בימין בכלל ובציונות.הדתית בפרט . והחלק הכי נורא שאתם מהציונות הדתית מנסים להרגיל את כולם לערך חיים זול . ושזה נורמלי .למות או לוותר על חטופים .תבדקו מה החלק שלכם במה שקרה .תבדקו לעומק .למרות שלגמלים אין יכולת לראות את הדבשת שלהם
28
הכותב הזוי וחי...
אורי ק | 11-05-2024 4:19
הכותב הזוי וחי בסרט. האסון הגדול אירע במשמרת של ממשלת ימין וציונות דתית מזה 15 שנה ברצף. החוצפה להאשים את הרמטכל ולהתעלם מחלקם בפשע, זה לב לבו של הקונספציה. כולם הביתה. כולל הציונות הדתית שכשלה ואשמה כמו כולם. העם נהרג בקרב בגלל המחדל הנוראי שלהם, והעם הזה כולל את כולם, ציונות דתית חילונית דרוזים, כולם
29
הכותב הזוי וחי...
אורי ק | 11-05-2024 4:20
הכותב הזוי וחי בסרט. האסון הגדול אירע במשמרת של ממשלת ימין וציונות דתית מזה 15 שנה ברצף. החוצפה להאשים את הרמטכל ולהתעלם מחלקם בפשע, זה לב לבו של הקונספציה. כולם הביתה. כולל הציונות הדתית שכשלה ואשמה כמו כולם. העם נהרג בקרב בגלל המחדל הנוראי שלהם, והעם הזה כולל את כולם, ציונות דתית חילונית דרוזים, כולם
30
לא משתנים. כמו...
אזרח שומר חוק | 11-05-2024 5:34
לא משתנים. כמו שהראש לימד יש אשכנזים ויש ספרדים. יש חילונים ויש דתיים. הכל להזיז את הדיון שהציונות הבאיה עלינו אסון. שהליכוד גרם לשואה. והכי גרוע אתם מתגאים באיוז המתים בקירבכם כדי להפריד את הנופלים החילונים וכמובן הערבים. אבל תדעו אחוז החילונים שמתגייסים גבוה יותר, ואורך שירוץ חילוני ארוך כמעט כפול מבן ישיבה. תפסיקו לבכות ולהרגיש נחותים תהיו חלק מאיתנו. הרי חוק הגיוס ערך ציונות דתית אינו חל על החרדים. למה? ולמה הראשים לא שירתו שירות ראוי? צר לי איבדתם את ערככם לכו הביתה תנו לנו לתקן.
31
הרצי טוב למות...
ששון | 11-05-2024 6:17
הרצי טוב למות בעד הרצנו
32
הצעה אחרת: במקום...
. | 11-05-2024 6:24
הצעה אחרת: במקום חלוקה לדתיים וחילונים, חלוקה לאלו שמקפידים על הצד הימני של לוחות הברית מול אלו שמקפידים על הצד השמאלי.
33
אתם לוקחים אותנו...
משיח | 11-05-2024 7:55
אתם לוקחים אותנו בדהרה למלחמת דת ומתלוננים שהיא לא מספיק מהירה ומדממת לכם. ממלחמה כזו כולם מפסידים, רק אהבת חינם אמיתיץ תנצח, רק אני יודע היהודי המתנשא זה בדיוק המתכון לחורבן
34
כבר הבנו לאן...
מה | 11-05-2024 7:59
כבר הבנו לאן ה'ערכים' שלכם מובילים. חיים על פי ההלכה היהודית תוך כפיית החוקים הפרימיטיבים על כל היהודים = אתם פשוט תמונת ראי של החמאס.
בלי יהדות אין...
יורי | 11-05-2024 10:14
בלי יהדות אין לנו זכות קיום . תמשיכו להדחיק
35
מה הקשר בין...
אריה נח | 11-05-2024 8:06
מה הקשר בין תפיסת הביטחון לזהות היהודית? תפיסת הביטחון היתה שגויה כיוון שהתהליך נוחה לממשלות לאורך שנים רבות. ומי שהוביל אותה ברוב שחצנותו ויהירותו היה בנימין נתניהו. על מנת לשמור על מדינת ישראל באופן כללי, לא ניתן להפוך אותה לחמניסטאן. אם הדת היא שתשלוט פה, המרחק לחורבן בית שלישי קרוב ביותר. בהחלט צריכה להיות למדינת היהודים צביון יהודי, אבל אסור בשום אופן שהדת תהיה חלק מתפיסת המדינה והמדיניות של האורגן שנקרא מדינה.
36
אפשר להסתכל על...
עמוס | 11-05-2024 8:10
אפשר להסתכל על זה אחרת אלוהים לא רוצה את הדת או לפחות מה שבני האדם עושים ממנה הוא סולד מהקנאות והטקסים לכן מחריב פעמיים את בית המקדש מגרש את עם ישראל מארצו,פרעות,אינקוויזיציה,פרעוד, ולבסוף השואה שבה כזכור לנו רוב הנספים הם דתיים חרדים ורק כשכמה תנועה חילונית הוא מאפשר לחזור לארצנו ולהקים אותה ועכשיו הציונות הדתית שהחליטה לבחור בארץ ישראל על פני עם ומדינת ישראל תוך שימוש בתורת ישראל כקרדום רוצה להחזיר אחורה? אז שלא נפחד?
התנועה ה''חילונית'' שלך...
שיח | 11-05-2024 9:36
התנועה ה''חילונית'' שלך היא זו שהייתה שותפה מלאה של הנאצים בהשמדת יהודים לא ''חילוניים'' בכווונה תחילה כדי לשנות את העם. זה נחמד שאתה מסביר לנו את הקב''ה, יהיה פחות נחמד כאשר תפגוש אותו.
37
שטויות, הרצי הלוי,...
אסף סוועצ'ניק | 11-05-2024 8:57
שטויות, הרצי הלוי, שי ניצן ואחרים שציינת הם אנשים שמחוברים לזהותם היהודית ושומרי מסורת, גם אם אינם דתיים אורתודוקסים. הנסיון להציג אותם כאן כאחרוני הפרוגרסיבים אולי נוח לכותב אך אינו תואם את המציאות.
הן בוגדים על...
חחח | 11-05-2024 9:35
הן בוגדים על מלא מלא. נראה שגם אתה כזה.
38
בתור אחד שגדל...
מציאותי | 11-05-2024 10:00
בתור אחד שגדל בציונות הדתית והיום דתלש, יש דבר אחד שרואים מובהק מאוד אצל הדתיים אתם אוהבים כסף והכל אינטרסים אין לכם אלוהים
39
הרצי לוי ...
פופר | 11-05-2024 10:38
הרצי לוי ובחירה צהל וביטחון ואבוגד בני גנץ ואיזינקוט אתם אשמים ברצח אתם אשמים בסרפת תינוקות אתם אשמים באונס,אשבועים אתם רצחתם ביחד אים חמס,אזרחים וחיילים אתם רוצחים אתםרוצחים בני גנץ אוה אבוגד אבחיר שמסאר מידעה ללמס,ולנסרללה אבוגד אבחיר ממשיך לחיות אל אדם של אנירצחים אל אדם של אתינוקות אסרופים ואל אנשים שחמס אנס אתא בני גנץ אשם ברצח אתא אשם בבגידה אתא אמדליף ומרגל של חמס אתא בוגד בהי גנץ מקומו תלוי אל עץ אבוגד גנץ חאיב לאצת לאורג אל בגידה ואבט בדרום בן גביר צודק עונש מות לבוגדים בני גנץ הרצי לוי ארון חלויה מפקד חייל אוויר אלה אשמים ברצח וסרפת תינוקות ואונס של חיילנו בחמס,אלה אשמים מות מות מות לבוגדים בני גנץ בוגד מות חובה הרצי לוי בגוד למות ארון חלויה למות בגד מפקד חייל אוויר בגד אפו איתם 12 שעות שחמס,מחסל אונס סורף תינוקות חותכך אותם לגזרים אפו איתם מארחת אביטחון בני גנץ אוה אבוגד אבחיר בצהל דמסר מידעה לחמס שלא איה פעלות צהל ב7 ל10 אתם יכולים חמס לירצוח לאנוס ליסרוף תינוקות בני גנץ אוה אבוגד מישפ אנירצחים בני גנץ בגד ביהלדים שהלחם אוה איה מדליף לחמס,ולנסרללה ולאבו מאזן בני גנץ אוה אבוגד אבוגד אבוגד אשם אשם אשם ברצח של חמס
התגובה הזאת כנראה...
אני | 11-05-2024 13:17
התגובה הזאת כנראה של בוט איראני
40
שטויות. נתחיל בציונות...
. | 11-05-2024 10:44
שטויות. נתחיל בציונות הדתית. אם כבר היא הקצינה מאוד ולא להפך. ניתן לראות זאת הן בייצוג הפוליטי הנוכחי והן ברבנים שמתיימרים להנהיג אותה שעמדותיהם על נשים לא שונות מהטאליבן למשל. דוגמא טובה נוספת היא בני עקיבא שכיום מתנהלים בהפרדה מגדרית אבל זה לא תמיד היה ככה. ואז אתם מתפלאים למה חלקים בציונות הדתית סולדים מכם. לא אתפלא אם למפעל ההתנחלויות היה חלק בהקצנה והשיגעון הזה. באשר למלחמה, היחידים שדוחפים לנו עכשיו שיט של זהות זה אתם וזה כי זה מה שתמיד אתם עושים לא כי קרה 7 באוקטובר. 7 באוקטובר הוא תוצאה של מדיניות מופקרת ארוכת שנים של ביבי, התנהלות כושלת של הממשלה הנוכחית שכוללת את החברה שלכם וכישלון טקטי ומנטלי של הצבא הן בהזזת כוחות מעזה על אף הסיכון הברור ובמחשבה שצריך להיגמל ממנה שיהיה בסדר. כבר שמענו אנשים שלכם חוגגים שעכשיו יהיה אפשר לכבוש את לבנון, עדיף שתשבו בצד ותתנו לאנשים רציניים לנהל.
41
השוואה מגמתית ולא...
משה | 11-05-2024 11:08
השוואה מגמתית ולא נכונה. הרצי הלוי קצין מצטיין, ערכי ומלומד. וינטר קצין בינוני, חסר השכלה שאלמלא הכיפה היה כנראה בדרגה נמוכה יותר.
42
למה הרצי הלוי...
הביתה! | 11-05-2024 12:10
למה הרצי הלוי מתנהל כאילו כלום לא קרה וממשיך לדכאות את צהל בשמאלניות העלובה שלו? תשלחו אותו הביתה מלכתחילה זו טעות למנות אותו רמטכ''ל, ואינני מדבר על עהרו הצבאי והתרומה למדינה הרי גם עופר וינטר תרם למדינה וסולק הביתה.
43
הרצי הלוינהוא הנזק...
גידי | 11-05-2024 12:55
הרצי הלוינהוא הנזק הגדול ביותר לצבא ולמדינה למרות שאני בטוח שהוא חושב שמה שהוא עושה טוב למדינה 7.10 זה על הראש על הראש שלו של צהל והשבכ חוסר התוכניותמלכבוש את עזה היא עליו ועל הרמטכלים הקודמים תוכנית המלחצה עשתה נזק גדול לצבא.עזה היתה צריכה להיכבש מקסימום תוך חודש כולל רפיח ופילדלפי הוא והתוכניות שלו שהאריכו את המלחמה הביאו עלינו את הלחצים מכל העולם תרבות המנויים הקלוקלת שלו תשפיע רע מאוד על הצבא בשנים הקרובות וצריך רמטכל חדש עם אלופים חדשים שלא נגועים בקונספציה לא נישכח את שתיקותיו נגד מהרסי המדינה שקראו לסרבנות ולבסוף ההתנהלות המכוערת נגד עופר וינטר היא פוליטיקה מהזן הנמוך ביותר לך הביתה עכשיו הרצי.שחרר אותנו ממך
בדיוק!!!!
חיים | 13-05-2024 16:31
מלבד חוצפה גם יהירות ושטחיות (שתכלס תמיד הולכות עם חוצפה)
44
שניהם מקומם מחוץ...
דויד | 11-05-2024 14:37
שניהם מקומם מחוץ לצהל ויש עוד רבים. אלו שאחראיים לכישלון עדיין מכהנים וככה נראת המלחמה.
45
שניהם מקומם מחוץ...
דויד | 11-05-2024 14:38
שניהם מקומם מחוץ לצהל ויש עוד רבים. אלו שאחראיים לכישלון עדיין מכהנים וככה נראת המלחמה.
46
עצוב לקרוא את...
אלעד | 11-05-2024 15:21
עצוב לקרוא את זה אבל ממש לא מפתיע. הציבר הדתי שכמעט רובו בחר בממשלת החורבן שאחראית לחורבן, במקום לנסות ולבחון איפה טעינו, טוען שמי שאשם זה כל אלו שלא דתיים מספיק. עד מתי תקבלו את ההסתה הזו? עד מתי תטמנו את הראש בחול? האם מדינת יהודה נחשלת ומהודדת זו מטרתכם? חלום מצדה ושברו
47
הרב נעם ממן,...
ענת | 11-05-2024 16:17
הרב נעם ממן, תתביש לך. למה אתה לא שואל היכן היה אלוהי ישראל בכל הזוועה שהתרחשה.
48
זורח מעכוזו
ניר | 11-05-2024 17:30
הרב ממן מציג גישה אתנוצנטרית, או בשפה עממית הוא בטוח שמעכוזו של הזרם שלו זוחרים דברי אלוהים. בדיקת עובדות מינימלית הייתה מגלה שבמקביל לשיחה עם וינטר התקיימו שתי שיחות מקבילות עם תתי אלופים אחרים שגם הם לא קודמו ויפרשו מצהל. באחד מהם יניב אללוף יצא לי להתקל באופן אישי. אדם ערכי ומפקד מצויין שמילא תפקידי ליבה בצהל בין היתר מגד 202, מחט עציון, מפקד בהד1, מאפקד אוגדת איוש, מפקד פומ. הוא בא מתוך המילייה של הצנחנים שלכאורה אתוה מקדמת ה'חונטה' של הרצי הלוי, הוא גם חילוני ובכל זאת לא קודם ויפרוש מצהל. זאת דרכו של הצבא. לא כל התאלים מקודמים. וינטר לא שונה. זה לא עליכם שחצן.
49
מתנפלים כאן על...
קורמורו | 11-05-2024 21:06
מתנפלים כאן על הרצי הלוי. אינני מנסה להפחית מאחריותו אך יש לזכור כי צימצום המודיעין על מפקדי חמאס והסתמכות על קונספציה ועל הגדר, אירעו בתקופת כוכבי ואושרו גם עי הדרג במדיני
50
אין שום רלוונטיות...
ניסים | 11-05-2024 21:42
אין שום רלוונטיות לכיפה או האין כיפה די למגזריות השטוחה די לראות את כל העולם דרך משקפיים חד מימדיות
51
אתם חיים בתוך...
ככ | 11-05-2024 22:52
אתם חיים בתוך פח אשפה ורוצים לחפש עצות להינצל מריח רע... כל הדתיים הלאומיים הם והרבנים שלהם יודעים את האמת אך טומאת הכפירה של הצינות שקועה עמוק עמוק בתוכם עד שהם מעדיפים לחיותת בשקר ולחפש עצות... בבחטנת תמות נפשי עם הציונים. (האדמור מסטמאר אמר שהדתיים הם כמו כת נוצרים וקראים היום זה מוכח יותר מתמיד אבל לך תסביר לחמור שהוא חמור
52
כתבה רדודה מה הקשר...
רב | 11-05-2024 22:55
כתבה רדודה מה הקשר בין קונספציה להציב חטיבת שריון מול עזה ולתת כסף לבין גודל הכיפה והלאומיות? והראיה הרצי תמך בתמרון לעזה בעוד וינטר הצדיק התנגד לתמרון
53
מדהים שאיש ברמת...
איתמר ברוך | 12-05-2024 2:08
מדהים שאיש ברמת ידע עלובה כל כך וברמת טיעונים ילדותית כל כך מתיימר לכתוב תוכניות לימודים ולהסביר מדוע אין להוריד את הכיפה..
54
רק מהכותרת עולה...
תתבייש | 12-05-2024 2:15
רק מהכותרת עולה הסיאוב וההתנשאות: אחד נאמן לזהותו, מלא ערכים נעלים - ואחר בחר להוריד את הכיפה - כאילו בגלל זה הוא לא נאמן לזהותו-שלו ובוודאות פחות ערכי. איך אפשר אפילו להמשיך לקרוא, כשזו הכותרת?
55
הרצי הלוי הרמתכל...
ישראל אנגלמן | 12-05-2024 5:39
הרצי הלוי הרמתכל הכושל ביותר שהיה אי פעם בישראל.פנה עורף לאלוקי ישראל וגם הפנה עורף לעם ישראל וגרם לאסון הנורא שאירע בשבת קודש בשמחת תורה תשפד
והטוקבקיסט ליצן ההסתה...
איזה הבדל בין אדם דגול עניו וצנוע המקדיש את חייו למדינה עוצמתה ובטחונה לבין איש הרפש הקטן המלא דברי יוהרה והסתה המתקרא רב אין לי ספק שכותב דברי השטנה לא מכיר אפס קצהו של הרצי | 12-05-2024 6:40
והטוקבקיסט ליצן ההסתה נגד צהל, מעולם לא עמד ליד חייל. גם לא יודע שרמטכל נכתב ב-ט ולא ת (ר''ת ראש המטה הכללי)
56
נושא חשוב הייתי רק...
רב לא ממומן | 12-05-2024 6:37
נושא חשוב הייתי רק מחדד את הסייפא שלך: ולכן צריך לנתק את הקשר המסואב בין דת ומדינה לאלתר טיעונים מעגליים ומביכים, יהירות מתפרצת. אולי הייתי מצמצם את כל מה שכתבת פרט לסייפא האמורה.
57
,תא''ל וינטר הנחש...
רונן | 12-05-2024 7:04
,תא''ל וינטר הנחש פנה מאחורי הגב של הרצי-הלוי למפקדי צה''ל וניסה לשכנע אותם להתנגד לכניסה קרקעית לעזה בטיעון שצה''ל לא מסוגל לכבוש את עזה וזו מלכודת מוות. למזלנו הרצי הלוי התעלם מהסוס הדתי ונכנס לעזה והוכיח לעולם שצה''ל הוא מכונת המלחמה החזקה באיזור (עד שביבי הרופס עצר את ההתקדמות). אני הייתי שופט את וינטר על בגידה במדינה, אבל הרצי-הלוי רחמן בן רחמן והסתפק בהדחת הסוס הדתי מצהל
שקרן בן שקרן...
יהודי | 12-05-2024 7:31
שקרן בן שקרן
58
מה הקשר בין...
בעסקה נקרובה יש להעהיר לחמאס את הרשלה הלוי במקום החטופים | 12-05-2024 7:23
מה הקשר בין לנצח ולהרוג את סיניואר ובין היום שאחרי. ממתי רמטכל אמור להתעסק ביום שאחרי? הרשלה הלוי לנצח כבר ניצחת?
59
התבלבלתם. צהל הוא...
גבי ל. | 12-05-2024 7:28
התבלבלתם. צהל הוא צבא הגנה למדינה, הוא לא נלחם בשם השם. וינטר התבלבל ולכן אין לו מקום בצהל. בצהל אין עררכים של הציונות הדתית יש ערכים של המדינה וחבל שאתם ממשיכים לפלג ולסכסך.
60
יש פה בעיה...
קארין | 12-05-2024 9:06
יש פה בעיה מי שצריך ללכת הביתה זה הרמטכל וכול הסגל אבל פה מדינת ישראל זורקים את הלוחם את מי שלא חושב כמו הברנגה שלהם אבל הרצי זרקתה את וינטר תקבל אותו שר הביטחון ואני מקוה שוינטר יעיף אותכה קיבינימט
תקרא את הכתבה...
רונן | 12-05-2024 9:16
תקרא את הכתבה של ניר דבורי שמפרטת איך תא''ל וינטר הסוס המטומטם ניסה לשכנע קצינים בצהל באוקטובר להתנגד לכניסה קרקעית לעזה. למה כל הקצינים הדתיים חבורת סוסים חסרי מוח ?
61
מה עם טיפול...
ישראל | 12-05-2024 9:50
מה עם טיפול במשבר שהביא את סמוטריץ, בן גביר ושותפיהם להיות המייצגים של הציונות הדתית בכנסת?
62
הרב ממן גם...
ימין שפוי | 12-05-2024 10:28
הרב ממן גם אני הורדתי את הכיפה.לא כל מי שחובש כיפה יותר מוסרי או פחות מוסרי וכאן אתה מסלף לכן אני מעדיף להיות בלי כיפה ולהיות יותר מוסרי ממך.והרצי הלוי בוודאי יותר מוסרי ממך ומכל הימין המשיחי שאתה שייך לו
63
תתפטר אתה עלוב...
אלכס ויניק | 12-05-2024 10:57
תתפטר אתה עלוב ולא מתאים
64
הרצי כשל מכל...
ירין | 12-05-2024 11:42
הרצי כשל מכל הבחינות, ערכית, מוסרית ובטח מקצועית. לא מגיע למאית איכויותיו של ויטנר
מה הסתומים לא...
וינטר ניסה לשכנע לא להיכנס לעזה וטען שצהל יובס | 12-05-2024 15:51
מה הסתומים לא הבינו
65
אים גם אחשב...
פופר | 12-05-2024 12:09
אים גם אחשב אוה לא יאבו ליום אזיכרון של חללה צהל הרצי לוי גם אחשב תיבגוד גם בחללה צהל קמו 4בוגד בני גנץ ואיזינקוט שהם אמדליפים של סינוואר
66
הרצי לוי ...
פופר | 12-05-2024 12:13
הרצי לוי ואמפקיר לוחמים בני גנץ לא יכולים לגיעה לטקס,יום אזיכרון לתאחמה צהל ביגלל שאנצי ביידן אסר רלהם לגיעה לטקס אזיכרון לחיילה צהל בני גנץ איה באזכרות אמחבלים אים אנצי אבו מאזן, ברמללה אבוגד בני גנץ יש ארבה דם אל אידים שאלחה של תינוקות סורפים ואזרחים ,וחיילים אתא מגועל בדם יהודי בידים שאלחה בוגד ישראל, בני גנץ
67
המאמר ממחיש היטב...
חיים | 12-05-2024 14:38
המאמר ממחיש היטב את היהירות השטחיות הבורות ההפקרות הניתוק הצביעות והפוזיציה המעוותת של רבים מהמכונים חרדליים ולמה החינוך שלהם שהפך להיות חיקוי של החינוך החרדי האלילי המנותק והמעוות הוא כה מסוכן לעתיד מדינת ישראל.
68
את כל הבוגדים...
דגל כוזב | 12-05-2024 16:09
את כל הבוגדים יש לקחת לגרדום.
69
עלוב
חיים | 12-05-2024 18:11
לחשוב שאך לפני שנה התייחסו באתרים ובדפי פרשת השבוע להרצי הלוי כאחד משלנו. לומד גמרא בחברותא , שומר שבת וכו' אבל מה שיותר חשוב מהכל אצל החרדלים שהוא מיוחס לרב קוק. ופתאום עכשיו מגיע איזה קשקשן שכותב מאמר כזה
70
והחוצפה תשגה ...
| 13-05-2024 3:57
והחוצפה תשגה
71
הרב, אתה טועה. היהודים...
רמירם | 13-05-2024 4:39
הרב, אתה טועה. היהודים החילונים לא מקיימים בצבא תפיסת בטחון הישרדותית. הצבא עבורם תמיד היה כור היתוך לשריפת מה שהם רואים כפסולת תרבותית. כך מבן גוריון עד אסא כשר. התעלמות מזרוחניקית משורש פורה ראש ולענה זה, מביטות לכשל חינוכי דור אחרי דור. יש בשמאל, בעיקר זה האידיאולוגי יומרות חינוכיות אוניברסליות, וכל דרך כשרה בעיניהם למימוש החזון המשיחי שלהם. התעלמות מכך לא תשנה את המציאות, עד שתתנגש בה במלוא עוצמתה פעם אחר פעם.
72
הרב, אתה טועה. היהודים...
רמירם | 13-05-2024 4:39
הרב, אתה טועה. היהודים החילונים לא מקיימים בצבא תפיסת בטחון הישרדותית. הצבא עבורם תמיד היה כור היתוך לשריפת מה שהם רואים כפסולת תרבותית. כך מבן גוריון עד אסא כשר. התעלמות מזרוחניקית משורש פורה ראש ולענה זה, מביטות לכשל חינוכי דור אחרי דור. יש בשמאל, בעיקר זה האידיאולוגי יומרות חינוכיות אוניברסליות, וכל דרך כשרה בעיניהם למימוש החזון המשיחי שלהם. התעלמות מכך לא תשנה את המציאות, עד שתתנגש בה במלוא עוצמתה פעם אחר פעם.
73
מצליחה להיות מופתעת...
מה קורה בציונות הדתית | 13-05-2024 8:28
מצליחה להיות מופתעת כל פעם מחדש מהשגעון הגדלות בחרדלות או בציונות הדתית. כת לכל דבר ועניין. תתפקחו
74
להגיד על הרצי...
דידי פרידלנדר | 13-05-2024 8:37
להגיד על הרצי הלוי שעזב ואפילו מתנכר לערכי הדת זה מביש ומלמד על חוסר הכרות במקרה הטוב והכנסת דעה ורעיון על בסיס דעות קדומות במקרה הרע. ישנם לצערנו דתלשים המייצרים התנגדות לכל מה שגדלו עליו , שיבדקו עצמם אלו שחינכו והובילו אותם לכך . זה לא המקרה!
75
לא מכיר אותך...
מתן | 13-05-2024 8:39
לא מכיר אותך אבל מהי אותה גאווה ועל מה היא מבוססת שאתה מציג את דרכו של הרצי הלוי??? דיברת אותו בנוגעלערכים? פגשת אותו? אתה יודע מה היו שיקוליו? אני ממש תוהה איזה בית מדרש בעולם מחנך ככה? לקבוע עובדות ללא בדיקה? אתה יכול לעמוד בכלל במחיצתו של האדם הזה שמסר נפשועל עם ישראל מעל 35 שנה יום ולילה??? מה מתיר לך את הדבר הזה???
הוא לא דיבר...
חייל מילואים | 16-05-2024 15:22
הוא לא דיבר עליו כדמות אישית אלא כרמטכל
76
אנחנו כן לגמרי מודעים להתנגדות שלנו למשיחיות
גג | 13-05-2024 8:46
התוכן שאתם רוצים ליצוק למדינת ישראל הוא חשוך וכפייתי. רוב אזרחי המדינה מעדיפים חיים ולא מלחמה נצחית על ערכים לא לנו. נלחמים כשצריך על קיומנו ולא על פרות אדומות ובית המקדש. ואכן יש גם דתיים לשעבר שמתפקחים מהמשיחיות ועוברים לעולם האמיתי. וטוב שכך.
77
הרצי תספר לעם...
כל עם ישראל | 13-05-2024 9:32
הרצי תספר לעם ישראל איך מינו אותך בעוונתה לרמטכל שבוע מלפני בחירות כמוך כמו היועמשית ריפדו לכם את הכסא במחטף למה למה הסכמתה לזה אז עכשיו יודעים שנכשלתה דע לך לא כל יום היו לך ניסים אם הייתה מכבד את עצמך הייתה פורש כמו גדול כי מי שמודה בדבר שהוא לא היה בצדק מצד אלה שמינו אותו היה יוצא גדול
78
הר י הסיר...
חע,ןע ןעהםנ | 13-05-2024 11:34
הר י הסיר את הכיפה אבל ילדיו לומדים בחינוך הדתי. הוא לא דתלש
79
לחשוב אחרת ממך...
יואב | 13-05-2024 16:48
לחשוב אחרת ממך זה לא משבר זהות. ואם תרצה לדבר על קונספציה אז אפשר על זאת של הרבנים שהובילה ל 30 אחוזי חילון.
80
הלוי פעל לתיקון...
חייל מילואים | 16-05-2024 15:31
הלוי פעל לתיקון הבעיות שירש מקודמו בתפקיד תוך חודשים קשים מאוד. גם אם יש לו אחריות אין לראות בו דמות מייצגת לכישלון הקונספציה.