חדשות

לראשונה: נתניהו לא ישתתף בטקס מצטייני הנשיא

בגלי צה"ל דווח כי ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט כי הוא לא ישתתף בטקס החיילים המצטיינים בבית הנשיא, זאת בנוסף להיעדרותו הצפויה מהטקסים הממלכתיים של יום העצמאות

לראשונה: נתניהו לא ישתתף בטקס מצטייני הנשיא
צילום: צילום: אוליבייה פיטוסי/פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו החליט כי הוא לא ישתתף השנה בטקס החיילים המצטיינים בבית הנשיא ביום העצמאות – כך דווח היום (חמישי) בגלי צה"ל. לפי הדיווח, גורם בלשכת נתניהו אמר כי ראש הממשלה החליט שישתתף רק בטקסי הזיכרון.

על פי הדיווח, גורמים בקואליציה העריכו כי נתניהו נמנע מלהגיע לאירועים בהם ישנו קהל רב מחשש למחאות נגדו. בלשכת ראש הממשלה לא הגיבו לדיווח.

מי שכן ישתתפו בטקס המצטיינים הם שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי. עוד נאמר כי הטקס הוגדר מראש כי יהיה בפרופיל נמוך יותר, ישתתפו בו רק משפחות המצטיינים ללא אורחים נוספים והשירים יותאמו למצב.

כזכור, בשבוע שעבר דווח כי נתניהו לא ייקח חלק בטקסים הממלכתיים לציון יום העצמאות הקרוב, זו לאחר שבמשך כל כהונתו התעקש נתניהו לקחת חלק אקטיבי בכל טקסי ימי העצמאות בזמן כהונתו. על פי הפרסום לא נמסרה סיבה רשמית, אך דווח כי בלשכת נתניהו חוששים ממחאות והפגנות קשות במהלך היום במידה וישתתף בטקסים ואירועי היום הבולטים.

החלטה זו חריגה בהחלט בהתייחס לעברו של ראש הממשלה נתניהו וטקסי יום העצמאות הממלכתיים, כאשר לאורך כל כהונותיו התעקש נתניהו לקחת חלק פעיל באירועי היום גם כאשר הדבר יצר השלכות לא קלות ועורר סערות.

בעבר השתתף ראש הממשלה בטקסי יום העצמאות גם כאשר ידע שהדבר יעורר מחאות, כפי שהיה בתקופת הרפורמה המשפטית או כאשר התעקש למלא תפקיד בולט בטקס המשואות, אשר באופן מסורתי מנוהל במעמד יושב ראש הכנסת, נתניהו התעקש לעקוף את הפרוטוקול הקיים ונאם בטקס למרות שהדבר לא נהוג כראש הממשלה.

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות

5
4
נכון פי 1000
09.05.24

הוא מ-פ-ח-ד ... ככה זה .... בחיים הכל חוזר , לא צריך להתאמץ כדי להוקיע את ראש הנחש שהביא עלינו חורבן .... מספיק להשמיע לו את אמירותיו על אולמרט לאחר מלחמת לבנון השנייה... או כשהוגשה נגדו כתב אישום בגין שוחד ... הכל נכון למושחתיהו פי אלף ....

3
אחים לנזק נימאסתםםםם
09.05.24

הוא לא מפחד.לקפלנים אין בושה הם איבדו את זה מזמן .

1
לנחשיהו מעולם לא היתה בושה ...
09.05.24

מפחד מאד ... לא מבקר משפחות שכולות... לא נפגש עם משפחות חטופים... ולא מגיע לבקר פצועים ... ואם הוא עושה משהו מכל זה ... זה רק אחרי בדיקה מדוקדקת ... בושה ... לא לוקח אחריות , תוקע את עסקת החטופים... טוב שלביידן נמאס ממנו , אולי הוא יציל אותנו ממלאך המוות ...

2
איציק
13.05.24

פחדן עלוב ומגעיל

1
דניאל גל
14.05.24

ביב זכור כי העבירה הקשה של מנהיג הנה ״כוחי ועוצם ידי״. ביבי אדם בזוי גאה ויהיר ששכח שהוא רק בשר ודם. הרגת אותנו די