חם בחוץ? כך תגנו על עצמכם נכון מפני השמש - סרוגים

חם בחוץ? כך תגנו על עצמכם נכון מפני השמש

נוהגים לשמור את קרם ההגנה ברכב? לא יודעות אם למרוח קודם קרם לחות או קרם הגנה? הנה המדריך המלא להגנה מהשמש, וטיפים ועצות כיצד לבחור את קרם ההגנה הנכון לקיץ הישראלי

author-image
חם בחוץ? כך תגנו על עצמכם נכון מפני השמש
  (צילום: שאטרסטוק)

שהחום עולה והקיץ מתקרב, חשוב שנתחיל להגן על העור שלנו מפני קרני השמש החזקות, שפוגעות בנו גם כשאנחנו יושבים בצל או אפילו ברכב. בשביל שתגנו על עצמכם נכון, ארגנו לכם את המדריך המלא להגנה מהשמש, כולל טיפים ועצות, מאת ד"ר להבית אקרמן מומחית לרפואת עור.

"נזקי השמש מצטברים לאט עם השנים" מסבירה ד"ר אקרמן "אם בהתחלה הגוף יכול לתקן אותם ולמנוע את נזקיהם, עם השנים, יכולת התיקון של העור נפגעת ונחלשת ואז מתחילים להיווצר סממנים של נזקי שמש שיבואו לידי ביטוי בסרטני עור, כתמים, קמטים ושינוי כללי בגוון העור – 30% מיכולת ההגנה של העור מנוצלת בשנות הילדות."

על פי ההמלצות, אנו נדרשים למרוח קרם הגנה על העור כל יום, גם בימים בהם אין שמש ישירה: "זה מסייע לשמור על העור מפני נזקי השמש ומסייע במניעת נזקים עודפים בקרבת השמש". כלומר, גם בימים בהם יש גשם או אפילו מעונן, קרם ההגנה מסייע להגן על העור מפני קרני השמש שעדיין עוברות דרך העננים, או שאנחנו נחשפים אליהם דרך החלונות.

למרוח קרם הגנה גם מול המחשב

כשבוחרים בקרם הגנה, חשוב לבחון את מדד ה-SPF (פעם ביממה) המציין כמה זמן הגנה המוצעת מנוגדת לקרני UVB, ולוודא שהקרם גם מספק הגנה נגד קרני UVA, אבל במהלך העשור האחרון מחקרים מראים כי כנראה ישנן קרני אור נוספות שאנו נדרשים להתמגן מפניהן, ואחת מהן היא האור הכחול.

האור הכחול שנפלט מהשמש, נפלט גם מהמכשירים הדיגיטליים שלנו, ואורך הגל שלו הוא אחד מבעלי האנרגיה הגבוהים ביותר. אור כחול שנפלט מהשמש במהלך חשיפה של שעה וחצי בקיץ הוא שווה ערך לשבועיים (1000 שעות) חשיפה קבועה למסכים. לכן חשוב לשים לב כי קרם ההגנה שלנו מגן גם פני אור כחול HEV.

איך נבחר את קרם ההגנה הנכון?

אז עם כל הסוגים השונים של קרינות, ד"ר להבית אקרמן נותנת לנו כמה טיפים: 

תו תקן

מסנן קרינה צריך להיות של חברה/מותג מוכר, ולבדוק שהוא עומד בתו תקן איכותי ואמין. יש להקפיד שיהיה רשום על האריזה גם SPF (על מנת שיגן בפני UVB) וגם את המשפט מסנן קרני UVA.

SPF

ה-SPF צריך להיות בין 35 ל 50, אין צורך במקדם גבוה מכך. לא מומלץ לבחור מסנני קרינה עם SPF פחות מ- 30 זה יסנן פחות מ 93% מהקרינה- וצריך לזכור שהחישובים נעשו על מריחה בכמות הרצויה ובתנאי מעבדה, בפועל אנחנו תמיד מורחים קצת פחות ומזיעים קצת יותר.

התאמת התכשיר

יש להתאים את מרקם התכשיר לגיל וסוג העור ולאופי הפעילות. למשל, אם ננסה למרוח תכשיר לבן וסמיך על גבר שעיר, זה לא ימרח כראוי ולא ייתן כיסוי מלא. אם ננסה למרוח תכשיר דביק על ספורטאי מזיע תוך דקה, יתחיל לנזול על העור ולהראות רע. כלומר- יש תכשירים היום במגוון מרקמים, צבעים והרכבי חומרים אשר יכולים להתאים במדויק לאופי הפעילות.

עוד באותו נושא

חום קיצוני מאוד; מעל ל-40 מעלות: תחזית מזג אוויר


4

למרוח בתדירות

אם אתם נמצאים בפעילות מחוץ לבית, מומלץ לחזור על המריחה כל שעתיים. אל תשכחו גם למרוח את קרם ההגנה כחצי שעה לפני היציאה מהבית.

מה קודם?

לרוב, אחת הבעיות בקרב נשים זה מה למרוח קודם- קרם לחות או קרם הגנה? אז מומלץ לאחד שכבות, פחות להעמיס בהרבה שכבות ולמרוח תכשיר שמכיל חומרי לחות יחד עם הגנה משמש.

סובלות מפיגמנטציה?

לאלו הסובלות מפיגמנטציה חייבות להשתמש במסנן קרינה גבוה- ובנוסף לשלב טיפול המסייע בתיקון כתמי פיגמנטציה בשלבים השונים של התפתחותם: מתהווים, מושרשים, חוזרים ונשנים, בכדי לאזן את גוון העור.

אל תשאירו ברכב

משאירים בדרך כלל את קרם ההגנה ברכב? תפסיקו. בימי הקיץ החמים הטמפרטורה הגבוהה תפרק את הרכיבים של קרם ההגנה ותהפוך אותו ללא יעיל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו