מרהיב: 80 אלף איש בברכת כהנים בכותל המערבי - סרוגים

מרהיב: 80 אלף איש בברכת כהנים בכותל המערבי

כ 80,000 אלף איש מהארץ ומהתפוצות השתתפו במעמד ברכת הכהנים המסורתית בתפילת שחרית ומוסף, בה נשאו מאות כהנים את ידיהם ובירכו את המוני הבאים בברכה המשולשת הכתובה בתורה

מרהיב: 80 אלף איש בברכת כהנים בכותל המערבי
  ברכת הכהנים, הבוקר בכותל (צילום: באדיבות הקרן למורשת הכותל המערבי)

כ 80,000 אלף איש מהארץ ומהתפוצות השתתפו במעמד ברכת הכהנים המסורתית בתפילת שחרית ומוסף, בה נשאו מאות כהנים את ידיהם ובירכו את המוני הבאים בברכה המשולשת הכתובה בתורה. ובראשם הרבנים הראשיים לישראל,  הרב יצחק יוסף, הרב דוד לאו, רב הכותל המערבי הרב שמואל רבינוביץ, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, ויהודים רבים מהתפוצות שבאו לחגוג בירושלים את חג הסוכות.

המעמד שנוסד על ידי איש ירושלים של מעלה הרה"ח רבי מנחם מענדל גפנר זצ"ל, מתקיים זה למעלה מארבעים שנה, ומסתמך על הסגולה המיוחדת שכתב בעל הרוקח על ברכת שלוש מאות כהנים במקום הקרוב למקום המקדש.

תפילה מיוחדת נערכה במקום לשלום חיילי צה"ל וכוחות הביטחון.

עם סיום המעמד קיבלו הרבנים הראשיים לישראל ורב הכותל והמקומות הקדושים את פני העולים לרגל בסוכה שברחבת הכותל המערבי.

יצוין כי רבבות נוהרים כל העת אל רחבת הכותל המערבי במשך כל ימי החג לקיים את מצוות זכר עליה לרגל, ומשטרת ישראל העמידה כוחות רבים לשמור על בטחונם ובטיחותם.

סוכות מהודרות הוצבו ברחבת הכותל המערבי תרומת ר' אלי וברוכי קליינמאן מארה"ב המשמשות את הציבור הרחב .

רב הכותל המערבי והמקומות הקדושים  אמר כי המחזה המרנין הזה של המוני בית ישראל הגודשים את רחבת הכותל המערבי מזן אל זן מזכיר במשהו ימים מקדם, ויש בכך זכר למקדש יותר מזכר לחורבן. הם עדות מרשימה ומעוררת כבוד לעם ישראל וזיקתו אל שריד בית מקדשינו כשהמוני העם באים להתרפק על אבני המקום – אבני הקודש. קשה שלא להתפעם נוכח העוצמה שמשדרים מראות אלו, מחזות המצביעים על חוסנו האמיתי של עם ישראל.

HAC_5720 HAC_5668 HAC_5545 HAC_5520

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו