לגייס ערבים? הטמטום של דודי אמסלם עוד יתהפך עלינו

לגייס ערבים? הטמטום של דודי אמסלם עוד יתהפך עלינו

השר דודי אמסלם ככל הנראה עושה תחרות עם עצמו על מקום ראשון בהתנהלות פופולסטית. ובכן, ברכות, העתירה שלו בדרישה לגיוס ערבים בהחלט הכתירה אותו ככזה | דעה

author-image
לגייס ערבים? הטמטום של אמסלם עוד יתהפך עלינו
  יונתן זינדל/פלאש90

השר דודי אמסלם, הגיש הבוקר (ראשון) עתירה לבג"ץ נגד שר הביטחון יואב גלנט, והיועצת המשפטית לממשלה בדרישה להשוות את הדרישה לגיוס צבאי או אזרחי – גם לערבים ישראלים.

אם היה פרס בקטגוריה השר הכושל והפופוליסט ביותר בכנסת ישראל, כנראה שאמסלם היה קוטף את המקום הראשון מבלי להתאמץ. אך נראה כי הפעם דודי אמסלם מתעלה אפילו על עצמו, ונטו מתוך רצון לקבל יחס ורלוונטיות הוא הגיש את העתירה המעוותת הזו.

האם אנחנו רוצים לחיות במדינה בה נדרשת סימטריה בין חרדים לערבים? נכון אפשר לדבר על שלילת תקציבים ואפשר לדבר גם על ההטבות המרובות שערביי ישראל מקבלים שלא כצדק, אך להשוות בין גיוס יהודים חרדים לערבים?

עוד באותו נושא

גיוס ערבים לצה"ל? מרעאנה: "אין אמון בסיסי"


26

אמסלם עצמו יודע שאין בעתירה הזו כלום ושום דבר, הוא גם יודע שאף לא אחד מראשי מערכת הביטחון ירצה לגייס ערבים. לא שלא ידענו זאת קודם, אך כמות המקרים בהם התגלו העברות מידע ומקרי בגידה של ערבי ישראל ששיתפו פעולה עם מחבלי חמאס ולא יהססו למכור את המדינה בשניה הראשונה שנקרתה בפניהם הזדמנות – היו לא מעט, אז לחייב אותם בגיוס?

אמסלם הוא אינו השר הראשון והיחיד שלא מבין את גודל השעה ומתהלך כפיל בחנות חרסינה. המצב במדינה נפיץ כל כך עד שבכל רגע נתון קיים חשש ממלחמה חדשה ומזירה נוספת שתצטרף לחגיגה, השיגעונות של שרי הליכוד לא ממש תורמים לעניין.

ובכן, השר אמסלם לכשלעצמו די מביך וקשה לי להאמין שנותרו יותר מעשרה אנשים שלוקחים את דבריו ברצינות, אך יש הבדל גדול בין חילופי צעקות בדוכן המליאה והאשמות על שתיה חריפה כזו או אחרת, לבין עתירה פופוליסטית שעצם הדיון בה – מסוכן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
69 תגובות - 52 דיונים מיין לפי
1
הטמטום הוא של סמוטריץ שבטעות משת"פ עם השמאל
יוסף | 31-03-2024 13:38
.
מה מצפים מביביסט שחוגג בחו"ל כשחיילינו נהרגים
קובי | 31-03-2024 16:40
זה הטיפוס.זו המפלגה שלו.זו הממשלה שלו.וזה ראש הממשלה שלו.
2
ערסלם ממשיך ללמד...
ששון | 31-03-2024 13:39
ערסלם ממשיך ללמד מנתניהו מה צריך לעשות כדי להפיל את המדינה. הרי נתניהו בזמן ממשלת בנט ולפיד הורה להצביע נגד כל חקיקה גם אם היא לגמרי תואמת את דרך הימין או ביטחון המדינה. הדוגמא הגרועה ביותר היתה כשהליכוד שלהם הצביע כולו נגד הארכת תוקף ההסדר לגבי איחוד משפחות והביא בכך לכניסת עוד ועוד ערבים מהשטחים שקיבלו תושבות בישראל.
3
המחברת מוזמנת לבדוק מדוע למשטרה מגייסים אותם
קורא | 31-03-2024 13:43
המחברת חוששת מבגידת ערבים שיגויסו לצבא? כדאי מאוד שתבדוק, מדוע למשטרה כבר מגייסים אותם, תוך הנמכת דרישות סף בסיסיות בענייני ביטחון, אשר חלות על מתגייסים יהודים.
4
שיתגייסו ככוחות עזר כולם...
צודק לגמרי | 31-03-2024 13:53
שיתגייסו ככוחות עזר כולם נושאים בנטל
5
כל הפוליטיקאים החרדים...
אפרים | 31-03-2024 13:53
כל הפוליטיקאים החרדים טוענים שדין חרדי = דין ערבי. אני מסכים שאמסלם לא השפיץ של החכמה אבל ההשוואה אומרת הכל על איך החרדים מתייחסים למדינה: בדיוק כמו הערבים
יש גם זוית אחרת, לפיה דין מומר או ממיר = ערבי
אלמוני | 31-03-2024 17:35
בפני כל מלשב עומדת אפשרות לשנות את אורח חייו לחרדי תורני, ולהמנע מגיוס. אבל הוא בוחר בגיוס, ובטיול אחרי צבא, ובחיי קריירה, ואיננו רוצה להתמסר לתורה כל חייו. לעומת זאת, הוא לא יכול להפוך לערבי. אז אם דיברנו על שוויון, הנה חוסר שוויון. שנית, גיוס חרדים מהותו שינוי חרדים, ובמילים אחרות, השמדת אופיו של העם היהודי כמו שהשתמר אלפי שנים, אצל החרדים. מי שמעלה בדעתו שמעשה כזה, השקול לרדיפות הנוצריות והנאציות את העם היהודי, יקנה למדינה נאמנות מן העם הנרדף הזה, יגלה מהר מאד את עומק הטעות שלו.
אין הבדל בין...
רונן | 31-03-2024 16:06
אין הבדל בין חרדים לערבים
6
כותבת בצורה הכי...
יוסף | 31-03-2024 13:55
כותבת בצורה הכי לא הגונה, עם שקרים והתנשאות מגעילה
7
האידיוט הזה עוד יסבך אותנו באפרטהייד.
הארי | 31-03-2024 13:55
חסרי אחריות - אספסוף ללא רועה.
8
רק מי שנאמן...
יוסף סיטבון | 31-03-2024 13:56
רק מי שנאמן למדינת ישראל לעם ישראל לארץ ישראל יכל להתגייס לצהייל
9
למה הערבים לומדים...
אמסלם צודק | 31-03-2024 14:00
למה הערבים לומדים תארים באוניברטאות בזן שאנו נלחמים. שיתנדבו לשירות לאומי משמעותי
10
איזה כתבת מביכה
t | 31-03-2024 14:01
את חושבת שהציבור החרדי יהיה נאמן למדינה יותר מלתורה?! את חיה בסרט. הצבא לא מעוניין לגייס חרדים, הם די נטל בשבילו. אבל בשביל כמוך שחיים באופוריה בלה-לה לנד שהם התגייסו לגולני זה לא באמת משנה, כל הכתבה שלך לגופו של איש - תתביש/י לך ! שום דבר על טיעון עצמו חוץ מ״היו ערבים שבגדו״, אגב להזכירך ענת קם?
11
טוב, נו... לראות את...
שלי | 31-03-2024 14:03
טוב, נו... לראות את ההתפתחות הזו, ולגחך. ישנם - אולי - עבריינים משתפים פעולה עם האויב. אנו מקווים להגיע אליהם וךככניסך לבתי האסורים. מעבר לכך, ישנם לא מעט מערביי ישראל שמתגייסים לצהל. יחידת הבדואים קיימת כבר משנות ה- 60' המוקדמות ועשתה, ועודנה עושה חיל. אני בדעה שרצוי לחייב - גם חרדים וגם ערבים, ולא צריך להפלות בין הסקטורים במדינה. עם זאת, אם באמת יש בסיס לחשש השמיעה כאן הכותבת, אז הגיוס יהיה לשירות לאומי, דווקא בכפרים של ערבים, דווקא עם נשק, תוך מטרה להפחית במקרי הרצח הנוראיים שם במגזר. בכל מקרה, אין שום מקום להשוואה עם החרדים, שראיתי איך נאבקו שם, על הכביש, עם המשטרה, כי נמות ולא נתגייס. יש לרובם כושר ויכוחים לצאת ולהילחם בשירות קרבי! אין שום סיבה שלא יעשו כן. מה שכן - אם החרדים מבקשים יחידות שלהם מיוחדות, שישמרו על אורח חייהם, אז סבבה. אין סיבה לא לעשות זאת, ובטח לא יעלה הון. רק צריך לרצות
12
כתבה רדודה
דניאל | 31-03-2024 14:05
גברת נכבדה מה כל כך מרגיז אותך בדבריו של השר??? אכן ערבי ישראל לא יכולים רק להנות מהטבות שונות, הם יכולים לעשות שרות אזרחי בבתי חולים, בתי אבות ועוד!!!
בדיוק כך! לא...
כמו שצריך | 31-03-2024 15:28
בדיוק כך! לא רק זכויות!
13
לחייב שירות לאומי...
יעקב | 31-03-2024 14:10
לחייב שירות לאומי את המגזר הערבי
14
הטמטום של מקור ראשון שהביא עלינו את בנט
רוית | 31-03-2024 14:17
ושאר מרעין בישין . גועל נפש הימין שמימין לימין מכה שנית . דש מעבאס וואליד טאטא
15
הזיה
חיים | 31-03-2024 14:24
אם הבנת שאמסלם רוצה ערבים בצהל כנראה שאת בוט
16
מי שכתב את...
ליא | 31-03-2024 14:35
מי שכתב את החרא הזה את יותר סטומה מבוט כנראה נעל כפכף יותר מלפיד
17
דווקא אחלה רעיון...
רונן | 31-03-2024 14:38
דווקא אחלה רעיון - יגיסו ערבים וישלחו אותם לפנות מאחזים של נערי גבעות
18
הכוונה היא לחשוף...
חתול | 31-03-2024 14:39
הכוונה היא לחשוף את הצביעות של בגץ. זה נכון שהפטור של החרדים לא מוסדר בחוק – אך גם הפטור האוטומטי לערבים לא מוסדר בחוק. בדיוק באותה המידה. תקראו את חוק שירות ביטחון – הוא לא מעניק פטור על בסיס השתייכות לקבוצה דתית או אתנית. למרות זאת, הצבועים מבגץ מתערבים רק כשמדובר בחרדים.
אז חרדים הם כמו הערבים הגוים? אותו דבר?
אילנה | 02-04-2024 22:15
הבנתי. מבחינתך חרדי=ערבי. כי החרדים אינם ציונים והמדינה מעניינת אותם כקליפת שום. אז כן, ההשוואה במקום. ומה זה אומר עליהם ועל מי שאומר את הטיעון המזעזע הזה?
אם מגיוס לצבא יוצא אדם מלא בשנאה ובוז לאחר...
חרדי | 01-04-2024 14:05
שכנעת.....
מה שבגץ אמר...
רונן | 31-03-2024 16:05
מה שבגץ אמר שאי אפשר לשלם לחרדים קצבאת אברך בזמן שהם לא משרתים. בגץ גם מתנגד לתשלום קצבת אברך לערבי. חרדי שילך לאוניברסיטה יקבל מכינה על חשבון המדינה, הוצאות מחייה וכלכלה ואז תואר שלם על חשבון המדינה. כמובן שרובם הגדול יכשל כי הם חסרי השכלת יסוד. בגץ לא אמר לשלול לחרדים את מלגות לסטודנטים. אני מחכה שדודי אמסלם יבקש שלילת כל מלגות וקצבאות למי שלא שירת - חרדים, ערבים, בנות דתיות ומשתמטים כמו צבי סוכות
19
סמוטריץ
יצחק | 31-03-2024 14:40
אכן צודק מי שגרם לנפילת הממשלה הפעם זה סמוטריץ, ראה שלא עובר בסקרים למד מלפיד יורה על החרדים במטרה לקושש קולות אבל כבר ראינו מה נעשה למקושש....
20
למה טמטום???? להם...
כמו שצריך | 31-03-2024 15:11
למה טמטום???? להם אין חובות????? אז לשלול מהם גם זכויות! הם נהנים פה מכל העולמות ובנוסף החיילים שלנו נהרגים גם עבורם. צודק אמסלם!
21
בדיוק! רק כשזה...
כמו שצריך | 31-03-2024 15:27
בדיוק! רק כשזה דודי אמסלם אומר,זה לא עובר להם טוב בגרון
22
כמה מתיש לקרוא...
לוחם | 31-03-2024 15:30
כמה מתיש לקרוא כתבות באתר סרוגים. אפשר להגדיר גם את מלוא עתירות השמאל שלא מתגייסים לשירות משמעותי בצבא באותו אופן. שהשמאל יתחיל לגייס את בניו לצבא ואז לא נצטרך חרדים וערבים
ליצן שמשרת שנה...
רונן | 31-03-2024 16:02
ליצן שמשרת שנה וחצי בהסדר מעז להתלונן על ''השמאל'' שלא מתגייס. אצל ה''שמאל'' הבנים מתגייסים לשירות מלא של 3 שנים (יחידות טכנולוגיה עושות 5 שנים). הבנות מתגייסות לשנתיים מלאות (שזה הרבה יותר ממתנחל בהסדר) ומי שרוצה יחידה טכנולוגית חותמת דין-אשה-כדין-גבר ועושה 3 שנים סדיר (פי 2 מדתי בהסדר) ועוד שנתיים קבע במשכורת מצחיקה. דתיים זאת תוכנית כבקשתך - הבנות לא מתגייסות! מי שרוצה עושה ''שירות לאומי'' מפנק כמו ציפי חוטיבלי בלונדון בתור שליחה, אפשר גם לעשות 'שנה' בבית הספר בישוב שלכם מאוקטובר עד יולי עם חופשות חגים שיוצא בערך 7 חודשים. כמובן שבנות דתיות לא עושות מילואים (צה''ל גייס 40,000 נשים חילוניות למילואים במלחמת חרבות ברזל). גברים יכולים לא להתגייס כמו צבי סוכות, או לדחות שירות כמו סמוטריץ בזמן שהם עושים תארים באוניברסיטה (חילוני שרוצה ללמוד לפני השירות צריך להתחייב ל-6 שנות שירות ), אפשר כמו רוטמן להיות שנה משגיח כשרות בבסיס פתוח או לשרת 17 חודש כמו עמיחי אליהו
23
זה אנחנו שלא...
הערבים ישמחו להתגייס לשירות לאומי תמורת שיוויון זכויות מלא | 31-03-2024 15:35
זה אנחנו שלא רוצים אותם
24
נראה לי שלא הבנת
רבקי | 31-03-2024 15:47
לא.
25
שיעבודו בבניין בשירות...
בנית ארץ ישראל | 31-03-2024 16:05
שיעבודו בבניין בשירות לאומי
26
הכתבת המלומדת חושבת...
דוד | 31-03-2024 16:12
הכתבת המלומדת חושבת שהיא חכמה. מבחינת השמאל שרוצה מדינת כל אזרחיה, ובראשו בגצ, אין הבדל בין חרדי לערבי, דודי אמסלם רוצה להראות איך שלשיטתם הם צבועים ורמאים. כנראה ששיעור ראשון בפוליטיקה עדיין לא עברת. לא נורא.
אתה יותר מטומטם...
עבדאללה אמזלג | 31-03-2024 19:15
אתה יותר מטומטם מאמסלם וזה לא קל..יאללה תגייסו ערבים..לחיל האוויר לחיל הים צוללות 8200 ואחרי השירות הצבאי תנו להם את אותם התנאים שכל יהודי מקבל..חאת זה אמסלם השיכור וטמבל כמוך לא מוכנים לתת ל ערבים
27
אתה שר, לא? תעביר החלטה בממשלה
לא ימוש | 31-03-2024 17:10
לא חושב שהממשלה מייצגת אותך? תתפטר
28
לא יותר הגיוני מגיוס חרדים
אלמוני | 31-03-2024 17:33
קודם כל, מצד שוויון, כאן מדובר בחוסר שוויון אמיתי. ואדגיש, בפני כל מלשב עומדת אפשרות לשנות את אורח חייו לחרדי תורני, ולהמנע מגיוס. אבל הוא בוחר בגיוס, ובטיול אחרי צבא, ובחיי קריירה, ואיננו רוצה להתמסר לתורה כל חייו. לעומת זאת, הוא לא יכול להפוך לערבי. אז אם דיברנו על שוויון, הנה חוסר שוויון. שנית, גיוס חרדים מהותו שינוי חרדים, ובמילים אחרות, השמדת אופיו של העם היהודי כמו שהשתמר אלפי שנים, אצל החרדים. מי שמעלה בדעתו שמעשה כזה, השקול לרדיפות הנוצריות והנאציות את העם היהודי, יקנה למדינה נאמנות מן העם הנרדף הזה, יגלה מהר מאד את עומק הטעות שלו.
פששש השמדת אופיו...
אין מדינה בלי חיילים | 31-03-2024 19:12
פששש השמדת אופיו של העם היהודי...כמה שאתה מטומטם
29
בשנות החמישים נשלחו...
אמסלם הספינולוג כנראה לא יודע | 31-03-2024 18:08
בשנות החמישים נשלחו בטעות צווי גיוס לצעירים ערבים. שיעור ההתייצבות בלשכת הגיוס היה גבוה מזמן יש הצדקה לחייב שירות לאומי בקהילה למי שלא מתגייס. הפוליטיקאים המגזריים לא מאפשרים כדי שבנות לא יצאו מהבית
30
אכן, הטימטום של...
יהודי מא"י | 31-03-2024 18:25
אכן, הטימטום של אמסלם... הוא חזר מהטברנה ביוון בזמן מלחמה.. האוכל שם הוא בגדר מאכלות אסורים המטמטמים אתהלב... גם המוזיקה ם היתה בווליום גבוה דיו כדי שהוא לא ישמע את זעקות החטופים המעונים ואת צרחות החיילות בנות ישראל הנאנסות. אוי לנו ואבוי לנו שאלה הם נבחרי הציבור שלנו... זה שר במדינה יהודית?!. ה' ישמור וירחם
31
נמאסתם
נמאסתם | 31-03-2024 18:43
אני רק רוצה להוסיף - מעבר לבעיה הברורה של אמינות - אני גם לא חושבת שהערבים מקבלים כל כך הרבה תקציבים כמו החרדים. לגבי אמסלם - גם הוא וגם המשרד שלו מיותרים, עצם העובדה שהוא לא מתפטר בזמן שהגירעון תופח והעלו מיסים לכולנו כבר מראה מי הבנאדם ומה אפשר לצפות ממנו
32
שירות לאומי
שירות לאומי חובה לכל | 31-03-2024 18:44
הרבה יותר הגיוני זה לצפות גם מהערבים וגם מהחרדים שיעשו שירות לאומי, חובה.
33
תנו למרוקאי המטומטם...
שאולי | 31-03-2024 18:59
תנו למרוקאי המטומטם עוד ערק והכל יסתדר. בושה שהאיש הזה שר לכלום ושום דבר ומשלמים לו משכורת עתק ובילויים. ככה יעשה לקופים של נתניהו
דודי אמסלם לא...
רונן | 01-04-2024 10:25
דודי אמסלם לא מטומטם אלא רשע מרושע שמוכן למכור את המדינה עבור מכונית מרסדס, שעון רולקס ושאר הבלים שרק ריקנים מחפשים כדי לחפות על הריקנות של נפשו. אין קשר למוצא, פשוט ביבי יודע לזהות אנשים כמוהו ובוחר אותם בפינטצה. טלי גוטליב אשכנזיה טהורת גזע אבל תמכור את המדינה בלי למצמץ תמורת אתנן שמן
רק לא הבנתי...
לא מתאים | 01-04-2024 8:36
רק לא הבנתי למה חשוב לציין שהוא מרוקאי? אני מרוקאית וממש לא קשורה לאמסלם בשום צורה. סתם גזענות. השיח הזה לא מתאים יותר
34
הערבים הם אוייבים...
אליהו1 | 31-03-2024 20:53
הערבים הם אוייבים הם גייס חמישי. חלק מהתכנון ב 7 באוקטובר שערביי ישראל יצטרפו לחמאס, חזבאללה וערבי יו.ש וילחמו ביהודים שבתוך הקו הירוק. מקומם לא בצבא לא במשטרה לא בגופי הממשלה.
35
הצבא לא רוצה לגייס ערבים ולא חרדים
צפורה | 31-03-2024 22:54
קראו את דבריו הברורים של הרב זיני. אם למי שאינו מתגייס לשירות צבאי או מתנדב אזרחי לא מגיע תקציבים - יואיל בגצ לפסוק שאסור להעביר למיגזר הערבי תקציבים. אבל הכל פולטיקה ושקר בגצ פוליטי כמו הפרכקרליטות והיועצת המשפטית וכל צמרת צהל - בושו והכלמו. אמסלם שם לכם מראה מול הפרצוף ואתם אפילו לא מתביישים בגזענות שלכם. קליקה אנטי דמוקרטית במיטבה
קודם כל את...
רונן | 01-04-2024 10:22
קודם כל את צודקת! אני חושב שמי שלא שירת שירות מלא בצבא לא צריך לקבל קצבאות ילדים (בתקופת ממשלת מפאי אלו היו קצבאות יוצאי צבא ושולמו רק לילדי משרתים), לא לתת ביטוח בריאות, לא לתקצב מערכת חינוך וכו'. רק שלמרבה הצער זה לא מה שנפסק עם החרדים - כל מה שנאמר שאסור לממשלה לתקצב ישיבות של סרבני גיוס. הם עדיין יכולים ללמוד באוניברסיטה (ויקבלו מהמדינה מימון מלא כולל מכינות) , רק שלא יקבלו קצבאות אברך. מכיוון שערבים לא מקבלים קצבאות אברך אז אין מה לשלול להם כרגע. במידה וישללו לחרדים משתמטים קצבאות ילדים (כמו שהיה לפני שבגין שינה את החוק) נוכל לשלול גם לערבים (וגם למשתמטים כמו צבי סוכות ובן גביר)
36
מתברר שהרבנים החרדים צדקו - אין אמונה במזרחי
משיירי כנסת | 01-04-2024 1:28
אי אפשר לסמוך על המזרחי מבצלאל ועד נעם וכלה באליקים בשביל ליטוף קטן מברק הם ימירו את דתם וירימו את שולי אדרתם. נא לא לשכוח שאולי אתם משרתים בצבא (לדעת החילונים פחות מהממוצע - לא בדקתי), אבל מעסיקים את צהל בשמירת סוכות נידחות בחווארה, שכם וחברון ומבאישים את ריח ישראל בעולם כך שיצא שכרכם בהפסדכם עשרת מונים. דש מההתכנסות הבאה בשנת 2026 (בהנחה והמדינה תשרוד) והרבה נחת אידיוטים לא שימושיים בעליל. בברכה, אחד שנמאס לו (חרדי לשעבר)?
הטמטום של הדלי"ם
ישראל | 03-04-2024 22:01
הציבור הדל יודע שתמיד הציבור החרדי יסתכל עליו בעין עקומה עקב יחסו הפשרני לתורה ולמצוות לכן הוא מנסה להתיפיף בעיני הציבור החילוני והוא לא קולט שגם הציבור החילוני לא מחבב אותו (בלשון המעטה...) ורק משתמש בו כדי להפיל את הממשלה.
37
עובדי רסר בצבא...
אפשר לשים את הערבים | 01-04-2024 8:02
עובדי רסר בצבא
אם אתה מגייס...
רונן | 01-04-2024 10:17
אם אתה מגייס אותם על פי חוק תצטרך לפתוח בפניהם את כל היחידות - חי''ר, שריון, חיל האוויר, מודיעין... אני בטוח שסיירת תצא למשימה סודית בביטחון כשהיא יודעת שהמסלול שלה חשוף לפני עשרות ערבים ואין סיכוי שאחד מהם ידליף לחיזבאללה או חמאש שיארבו ליחידה... פרצופה האמיתי של ממשלת הימין-ימין מלא-מלא, הפקרת ביטחון המדינה כדי לעזור לחרדים להשתמט
38
מקווה שאת תמימה ולא ...
יניב | 01-04-2024 9:23
את לא מבינה שהשר אמסלם מבקש להגיש את האיוולת הנוראה שאנשי הערב רב (יועמשית + בגץ ואנשי המחאה) עושים ללומדי התורה? אף אחד לא באמת חושב או רוצה שהערבים יתגייסו. רוצים לזעוק את העוול הנורא והאיום שעושים ללומדי התורה!
39
ערבים חייבים לעשות שירות לאומי
שון | 01-04-2024 10:30
ערבים חייבים לעשות שירות לאומי.אין חובות אין זכויות
40
את כנראה כושלת...
חני | 01-04-2024 11:33
את כנראה כושלת לא פחות,הוא עושה את זה כדי להביך את בגצ ,כבייכול שאם מגייסים אז את כולם,למה לזרוע רוע ולשון הרע ,מי נתן לך מקלדת
41
הממשלה היא חבורה...
אדיוט מי שמינה אותו | 01-04-2024 12:23
הממשלה היא חבורה של אפסים
42
אני לא מבין...
ערן | 01-04-2024 12:50
אני לא מבין איך אמסלם ו ליכודניקים מתנגדים לגיוס חרדים. חלק מהליכודניקים כן עושים צבא ואפילו חלקם משרתים בקרבי. לא מפריע להם שציבור ענק משתמט ולא נושא בנטל? אני חושב שאפשר לתת מכסות של כמה מאות חרדים בדומה לספורטאי מצטיין, שלא ישרתו וילמדו. אבל באמת כמה מאות בודדים ולא יותר. אגב, מסכים שצריך לדרוש גם מהערבים שירות כלשהו ותרומה למדינה.
43
לא מבין את...
נדב | 01-04-2024 12:51
לא מבין את אלה שאומרים שאי אפשר להכריח את החרדים להתגייס. גם הבן שלי שמתגייס בעוד שבועיים לקרבי מכריחים להתגייס. אין לא אפשרות לא להתגייס. הוא לא מתנדב לזה ולא רוצה את זה. אבל זה החוק
44
הקבה לא חנן...
עדי | 01-04-2024 14:24
הקבה לא חנן את כותבת המאמר בחכמה בינה ודעת זה מה יש.
45
גברתי היקרה,כדאי שתערכי...
דר' יעקב מזור | 01-04-2024 17:40
גברתי היקרה,כדאי שתערכי תחרות iq עם חבר הכנסת אמסלם לפני שאת כותבת כאלה שטויות
46
הטמטום שלו כבר...
רק עכשיו את חושבת שהטמטום של דודי אמסלם עוד יתהפך עלינו? | 01-04-2024 19:18
הטמטום שלו כבר התהפך עלינו ממזמן. Who's more foolish? The fool or the fool that follows the fool? Obi Wan Kenobi
47
עכשיו יוכלו לשלול להם זכויות ובצדק
גיא | 01-04-2024 19:50
טוב מאוד שעתר
48
מקומו של אמסלם בפח האשפה של ההיסטוריה
עמוס | 02-04-2024 6:01
רוע מזוקק
49
הערבים ישרתו ביהודה ושומרון בהגנה על ההתיישבו
רמי.מ | 02-04-2024 9:45
ת
50
שטויות, הוא צודק לחלוטין.
שכל ישר | 02-04-2024 14:27
ניתן להיות בשירות לאומי, המצב שכיום מקבלים פטור מלא + העדפה לרפואה ועוד לא תקין.
51
לא הבנתי
משה | 02-04-2024 18:33
אמסלם בסך הכל מעלה טיעון נכון אבלוטית: אי אפשר לבוא לחרדים בטענות על היותם ציבור מתבדל ולקחת מהם את התקציבים בטענה שהם גדולים מדי בשביל לפטור אותם וההסכם שעשו עם בן גוריון (לפיו אגודת ישראל תצטרף לחתימה במוסדות הבינלאומיים בנוגע להקמת המדינה בתמורה לקבלת פטור משירות צבאי לבחורי ישיבה) דינו להתבטל חד צדדית, כאשר אוכלסייה כפולה בגודלה מקבלת פטור מלא בלי שום קצוץ בתקציביה (ע''ע מנסור עבאס). אין שום סיבה שנוכל להעניש דוקא את החרדים רק משום שהם אינם מסכנים אותנו בבגידה וריגול.
52
המרוקאי הכי חכם????????????...
לבן | 02-04-2024 21:07
המרוקאי הכי חכם????????????