האמת הכואבת: החרדים ילכו עם טיבי תמורת קצבה - סרוגים

האמת הכואבת: החרדים ילכו עם טיבי תמורת קצבה

בשיחה בין שני שדרנים ברדיו קול חי נאמרה האמת המרה והכואבת: החרדים ילכו עם מי שיאפשר להם את המשך התקציב לישיבות, הם ימכרו את אחיהם הדתיים לאומים, ישחררו את כל המחבלים, יצאו מעזה, יפסיקו את המלחמה העיקר שלא תיפסק הקצבה

יהודית לזרוביץ'
האמת הכואבת: החרדים ילכו עם טיבי תמורת קצבה
  (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

סוגיית חוק הגיוס מסעירה את המדינה, לכל ציבור יש ציפור נפש שאסור לגעת בה. היום (ה') ברדיו קול חי הגדילו לעשות והוציאו את המרצע מן השק.

בשיחה בין איתי גדסי ליענקלה' פרידמן נאמרו הדברים הבאים: "אם אין ברירה עדיף בתור חרדי ללכת עם השמאל ולסגור את הפינה הזו. אתם רוצים את השבויים עכשיו? אין בעיה, עכשיו. אתם רוצים להפסיק את המלחמה עכשיו? נפסיק. אמריקה אומרת לא לרפיח? נלך אחורה". והוסיף "תנו לי יבנה וחכמיה"- אם לפיד וגנץ יתנו לנו את האפשרות להמשיך ללמוד- נלך איתם".

איך אפשר למכור את אחיך תמורת קצבה?

האמת שהזדעזעתי. 253 משפחות הקיזו את דמם בעזה, יתומים, אלמנות, הורים שכולים, כאב בלתי נתפס ואתם מוכנים למכור את כולם תמורת דיל? זה בסדר שהדתי -לאומי מתים בשבילנו אבל אסור להם להפסיק לשלם לנו?!  אתם מבינים שאם תהיה פה עצירת המלחמה או מדינה פלסטינית אז לא קצבה ולא תורה ולא תקציב, אנחנו לא נהיה פה כדי לריב על זה. על עצירת המלחמה גם גנץ לא מעוניין אז אתם מוכנים לזה בשביל הקצבה?

אבל יש להם פיתרון: נחזור לגולה, "תן לי לונדון וחכמיה", מה זה משנה, העיקר שהקצבה תמשיך להגיע.

תתאפסו. אתם חלק מהמשפחה! איך אפשר לדבר ככה? אתם חמולת פרוטקשן? מי שלא לומד תורה ישא בנטל כי אתם חלק מהמשפחה. בגלל שאנחנו אוהבים אתכם אנחנו רוצים שתהיו חלק.

עוד באותו נושא

ראש הישיבה החרדי: גם מי שלא לומד לא יתגייס לצבא


59

גם אנחנו בעד התורה, גם אנחנו מאמינים שאנחנו פה בזכות השגחת הקב"ה. אבל אתה שדרן ברדיו, ואחד אחר עורך דין ועוד אחד יועץ השקעות וכל אלו שלא ממיטים עצמם באוהלה של תורה צריכים לדעת לאחוז בנשק, לעשות שירות צבאי בתנאים שמתאימים לציבור החרדי אבל שידעו להגן על הגבול כמו כולם.

ואז השדרנים התחילו להשמיץ את מי שעומד בדרכם וזעקו על סמוטריץ' "מי אתה שתעצור לעולם התורה את התקציבים?!" ועונה לו חברו "אני מסכים איתך אני חושב שפקידי האוצר שמנהלים את סמוטריץ' הצליחו לשגע אותו שצריך לשמור על הקופה". ואז החמיאו לבן גביר שלא עומד בדרכם ולא מדבר בעד חוק הגיוס.

איפה הדיבור על ערכים? על מהות?

"את אחיי אנוכי מבקש" זעק יוסף הצדיק, גם אם הם לא בדיוק הסכימו איתו, הוא לא ויתר עליהם.

"החרדים צריכים להפסיק להיות פראיירים"

אבל השיא היה: "החרדים צריכים לשנס מתניים ולהפסיק להיות פראריים". אתם פראיירים? באמת שואלת, על מה אתם פראיירים?

מי מקיז את דמו? מי עזב את המשפחה, העבודה, בשביל להגן על חיינו וחייכם? מי מסכן את חייו? מי מסכן את נפשו? איפה אתם חיים?!

ותוך כדי הם מקבלים מסרון ממאזין ומקריאים אותו "כבר אמר הרב עובדיה: אסור לסמוך על הדתל"ים, ראשי תיבות פתי מאמין לכל דבר" וזה ממשיך להדהד, הדתי לאומי הם "אם כל חטאת" לעצירת התקציבים, אסור לסמוך עליהם.

ניתוק והתנתקות

האמת שכאבתי, כאב גדול על הניתוק, על ההתנתקות ממי שהוא אח שלכם "רק שלא יגעו לי בלחם" כפי שאמר אחד השדרנים.

הציבור החרדי צריך להוקיע דיבורים כאלו. האיום האמיתי הוא לא כן קצבאות או לא קצבאות, האיום הוא לא אחיכם הדתי-לאומי שמבקש מכל מי שיוצא לעבוד להיות חלק. האיום הוא קיומי על כל עם ישראל, לא על לומדי התורה, על כולם. ובתור משפחה אחת כולנו צריכים להיות שם אחד בשביל השני.

וכמו שאומר מרדכי לאסתר "כִּי אִם-הַחֲרֵשׁ תַּחֲרִישִׁי, בָּעֵת הַזֹּאת–רֶוַח וְהַצָּלָה יַעֲמוֹד לַיְּהוּדִים מִמָּקוֹם אַחֵר, וְאַתְּ וּבֵית-אָבִיךְ תֹּאבֵדוּ; וּמִי יוֹדֵעַ–אִם-לְעֵת כָּזֹאת, הִגַּעַתְּ לַמַּלְכוּת".

 

 

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
LIVE

עכשיו בשידור חי i24: נתניהו בוושינגטון; עסקת חטופים על הפרק

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
50 תגובות - 37 דיונים מיין לפי
1
כמה צדקה גלית...
אני | 28-03-2024 11:28
כמה צדקה גלית גוטמן כשירה את אופיים של החרדים וכמה חבל שהתנצלה, כי אמירתה היתה אמת לאמיתה
לא לחינם הולכים הארורים יחד עם הטמאים
מו"צ | 28-03-2024 15:04
הצד השווה שבהם - השנאה היוקדת למדינה הציונית
2
...
עדיף לדעת אמת כואבת מלחיות באשליות | 28-03-2024 11:29
3
מאמר דעה מעניין,...
שי | 28-03-2024 11:35
מאמר דעה מעניין, תודה!
מעניין איך לא הבנת את זה עד היום.
אלון | 28-03-2024 13:08
תמיד ידעתי את זה, הם מנותקים בעליל.
4
בגלל שאנחנו אוהבים אתכם אנחנו רוצים שתהיו חלק
OliveOil | 28-03-2024 11:42
מעניין כי החרדים מרגישים שאתם הסרוגים שונאים אותנו החרדים עוד יותר מהחילונים אז מספיק עם משפטי הצביעות (בלי להיכנס כרגע בכלל הדיון - אם הטענות המושמעות בכתבה צודקות או לא)
רוצים להיפרד מכם
אליהו לוי | 28-03-2024 12:42
תחזרו לגולה ותחיו שם עד יבוא משיח ויגאל אתכם משם הרי בזה אתם מאמינים מבחינתכם מדינת ישראל היא עוד מדינה של הפריץ שניתן לרמות לגזול ולעשוק
5
מה הבעיה ?...
מה התעוררתם ? | 28-03-2024 11:44
מה הבעיה ? כבר שנים זו השיטה של מושחתיהו לשלוט במדינה.... מעביר את האתנן לחזירים והם בתמורה נותנים לו שלטון , זה היה ככה מאז ומעולם , כולל בכל שנות כהונתו הארוכות של מלאך החבלה , ולא שמעתי אף פעם תלונות מהימין ... כל עוד זה שרת את האג'נדה שלו ... כי בנינו , מה הקשר בין החרדים של הרבי מגור או של שס לממשלת ימין על מלא ?
6
לא טיבי ולא...
אזרחית | 28-03-2024 11:52
לא טיבי ולא החרדים אשמים, אלא משפחת המלוכה, ש לא רוצה לבצע הפרדה בין דת למדינה, כמו ש לא רצתה ב 2017 להשמיד את החמאס, כדי ש התוכנית לא תצא לפועל ב 07.10.23
7
בכלת זה כולם...
אריאל | 28-03-2024 12:06
בכלת זה כולם רוצים את הירדים גם יאיר לפיד וגנץ יתנו להם מה שהם רוצים
8
הכתבים אינם חרדים ואינם משקפים שום דעה
צחי | 28-03-2024 12:44
זו המציאות שהם אינם חרדים
9
עצוב לי כאדם...
שמעון | 28-03-2024 12:47
עצוב לי כאדם מסורתי שאתם אנשים דתיים מעודדים אףלהוציא את בני התורה שראויים להערצה והם הקמע שלנו אתם מעודדים את יציאתם מהישיבות . תמיד ידעתי שהכיפות סרוגות זה חרטה אין להם באמת לב של תורה
אל תתעצב
יואב | 28-03-2024 21:26
אין קשר בין אורח חיים חרדי בישראל לחי יהודים העולם בעבר, המצאה של ותיחזוק של עסקנים ורבנים על מנת לשמר כוח אלקטורלי. הסבים והסבתות שלי שמרו תורה פי 1000 ויחד עם זאת עבדו וגם נלחמו הם רוצים חצי חובות המשמעות היא חצי זכויות אחרת תהיה פה אנרכיה
10
אני אדם מסורתי...
שמעון אסוס | 28-03-2024 12:50
אני אדם מסורתי ורואה בבני תורה קמיע של עם ישראל ואתם הכיפות סוכות תמיד ידעתי שהאמת לא נמצאת אצלכם אתם חיכוי עלוב של מחזיקי התורה . אתם מעריצים ראש ממשלה יותר מרב אתם לא שבים כלום. שוב לא מכליל אולי יש צדיקים בסדום אבל האתם זה כל מי שחושב ככה
למה אתה נשאר...
אליהו לוי | 28-03-2024 13:11
למה אתה נשאר מסורתי תהיה גם אתה חרדי אלא שאתה בור ואדיוט ולא מבין ובטוח שאתה גם לא תורם כלום לא בצבא ולא בכלכלה לכן אתה לא מצליח להבין ציבור שכל המדינה נשענת על הכתפיים הצרות שלו
11
המרצע לא היה בתוך השק. ולשמאל זה לא הפריע
גיא | 28-03-2024 12:55
אף פעם. אולי כדאי שהכותבת תבין ששהשמאל מסתכל עליה באותה צורה ושונא אותה. יש סיבה טובה למה החרדים לא רואים את עצמם חלק מהעם.
12
תמיד כשבעים יורקים לבאר
דתי לאומי | 28-03-2024 13:02
מה שהציבור הדתי לאומי כיום עושה לציבור החדרי, לא יסולח. הם שכחו מה זה להיות באופזיציה ושכל הזמן רודפים אותם. לחרדי עדיף ללכת עם השמאל, ואז שיפגעו בציפור נפשם של הדתי הלאומי הוא יבין את הטעות שלו. אין מחלוקת שתורת ישראל וארץ ישראל חשובים וכאן סלע המחלוקת מכדמה דנן. חרדי- תורת ישראל. דתי לאומי-ארץ ישראל. מי שלא למד תורה לא מבין, זה או קודש או חול, נכון שניתן להשקיע בקודש וגם בחול אך זה לא אותו דבר. צריך להעריץ את החרדים בני הישבות שלומדים תורה ולא לתקוף אותם.
אחרי כמה חודשים של מילואים
יואב | 28-03-2024 21:32
ומוכן למות עבור חברי החילוניים ששירתו יחד איתי, כנראה שאהבת הארץ והציונות חזקים ומחברים.
13
לא יאומן ...
חס וחלילה | 28-03-2024 13:15
לא יאומן
14
ואתם כפויי הטובה...
מיכי | 28-03-2024 13:26
ואתם כפויי הטובה על עמידה לימינכם בכל השנים הקשות תלכו עם יאיר גולן, ורבקה מיכאלי, ולפיד ורם ברק וכל השאר עמ לזרוק את החדרים שפלים שכמותכם
צריך להסתכל למציאות בעיניים
פחחחח עאלק | 29-03-2024 12:36
על איזה עמידה לצידכם אתה מדבר בדיוק..??? פחחחחח כאילו שלא ברור לכולם שהכל הכל זה אך ורק אינטרסים צרים של שררה ותקציבים
15
הרסתם כל חלקה...
הכל אמת. אבל במה זה שונה מהסרוגים שמוכרים את המדינה בשביל ההתנחלויות? | 28-03-2024 13:47
הרסתם כל חלקה טובה.
16
כל מי שילך...
אלף | 28-03-2024 14:28
כל מי שילך עם טיבי וחבר מרעיו תומכי הטרור שונאינו בוגד בעם ישראל!
17
הדתיים לאומיים כנ"ל
מישהו | 28-03-2024 14:36
הלכו עם האחים המוסלמים בשביל כיסא וזהו, ובעבר הלכו עעל גזרות על כל עולם התורה ביחד עם לפיד האבא, ואחכ עם לפיד הבן, וכן מה לעשות החרדים רואים בעתיד עולם התורה עיקר, ולא רואים בהתנחלויות מבודדות ערך, ובכל אופן הולכים בדרך כלל עם הדתיים לאומיים מחמת הברית והקרבה הרעיונית, אבל כשנבגדו לא הייתה להם ברירה
18
טיבי לא מדבר...
יש הבדל | 28-03-2024 15:29
טיבי לא מדבר על עזיבת הארץ הרבנים כן
19
הציבור הדתי לאומי...
חח | 28-03-2024 16:04
הציבור הדתי לאומי הפך את הקללה שעליו לדרך - הוא נותן את נשמת אפו למדינה והמדינה לעומת זאת - לא מקדמת אותם בשום עמדות מפתח ומעל הכל מבצע ההתנתקות - ועדיין מתים על המדינה תרתי משמע - מי שמתחבר לרשעים ושונא תלמידי חכמים זו הקללה שמגיעה עליו
20
פיקוח נפש דוחה...
משה | 28-03-2024 16:04
פיקוח נפש דוחה את כל התורה כולה - ובוודאי שחרור של מחבלים - שבלי קשר לחרדים התופעה הזאת חוזרת על עצמה כל פעם
21
אל תשכחו שאשה...
צחי | 28-03-2024 16:08
אל תשכחו שאשה אחת עלומת שם - שולטת על ממשלה ועל כל השיח הציבורי - ואנחנו עושים רצונה ורבים זה עם זה - פשוט יושבת עם קפה ושמחה לראות יהודים רבים
שרה נתניהו? ...
שרה נתניהו? | 31-03-2024 15:35
שרה נתניהו?
22
בגלל זה גפני...
א.א | 28-03-2024 17:24
בגלל זה גפני וטיבי מחבבים אחד את השני אבל גפני לא מבין שטיבי מרוצה שהחרדים לא מתגייסים לא בגלל שחשוב לו שבני תורה יילמדו תורה אלא בכדי להחליש את המדינה שלא יהיה לה מספיק חיילים להגן עליה אז אחינו החרדים תתעוררו
23
מאוד אמין כל...
מ | 28-03-2024 18:04
מאוד אמין כל מי שכותב אני מסורתי ואני נגד הכיפות הסרוגות...יאללה, כל החרדים המתחזים שמתחזים גם ללומדי תורה לכו לצבא וככה יהיה לכם פחות זמן לשקר
24
חד וחלק
ראובן | 28-03-2024 20:33
השנאה שלכם לחרדים לא פחותה מהשנאה של החמאס ליהודים.
25
שנאה
ישראל | 28-03-2024 20:33
שנאת עמי ארצות לתלמידי חכמים היא השנאה הגדולה ביותר.
26
החרדים
רעות | 28-03-2024 20:35
תמשיכו להשמיץ, הכל נובע מהכרת האמת, והאמת אצל החרדים.
27
ברור, אם היתה בהם טיפת ציונות היו מזמן בבקום
hutc | 28-03-2024 21:21
אני בעד לשלול אזרחות ולהמיר לתושבות אם לא מעוניינים לשרת, פתרון טוב עבור החרדים והערבים, כולם יתגייסו ויתחילו לשיר את התקווה.
יפה. אז כל...
האמת | 29-03-2024 13:12
יפה. אז כל החרדים יעזבו את הארץ ואז הערבים ישרפו את כל השאר עד לאפר. הבאתם את זה על עצמכם. טמבלים.
28
אז למה ביבי...
נו באמת | 28-03-2024 21:46
אז למה ביבי וסמוטריץ לא יכולים לתת מה שגנץ וטיבי יתנו?
29
מי עשה כבר
אהרון | 29-03-2024 1:35
האם בנט שעל ראשו כיפה שחורה הלך עם רעם
30
בינתיים מי שישב...
לוחם | 29-03-2024 8:19
בינתיים מי שישב עם ערבים זה מפלגה של הציונות הדתית. הכל בשביל כיסא
31
כולה 600 שקל לאברך...
חרדי | 29-03-2024 11:20
אנחנו לא צריכים את הכסף הטמא שלכם!! קחו אותו לכדורגל במקום למשפחות של לומדי תורה ותעזבו אותנו בשקט! כולה 600 שקל לאברך על זה הסיפור?!
32
להבדיל בין הציבור לפוליטיקאים...
המחנה הלאומי | 29-03-2024 11:23
הציבור החרדי רק ממלא הוראות שלא מתוך כוונה כזו או אחרת. לפעמים הם פוגעים בעצמם כשמצביעים למפלגה חרדית בעירייה. הפוליטיקאים החרדים - הם זבל ברובם!!! ימכרו הכל... אבל אי אפשר לצפות מבן אדם שדורכים עליו לתת את הלחי השנייה...
33
הדת"ל מכרו פעם שלישית את החרדים, אז שקט!
אורי | 30-03-2024 22:27
פעמיים בנט ושקד מכרו את החרדים והלכו עם השמאל ולפיד להרס היהדות והתורה. עדיין החרדים היו נאמנים ולא הלכו עם השמאל וקיוו שלפחות סמוטריץ יהיה נאמן להם. אחרי הבגידה השלישית לחרדים לא יהיה ברירה אלא לחתום על הדף הריק של גנץ, והרס ההתישבות ייפול על כתפיה של הציונות הדתית שבוגדת בהם פעם שלישית. חזקה!!!
34
הקריאה את אחיי...
את אחיי אנוכי מבקש | 30-03-2024 23:33
הקריאה את אחיי אנוכי מבקש לא נשמעה על ידי סמוטריץ. הוא דווקא הכניס אצבע לתוך העין החרדית... חבל. כואב לי שעל זה כנראה יגיע הגירוש הבא...
35
לא תמורת 390...
לא תמורת 390 שקל מסכנים. אלא תמורת לימוד תורה! בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום והארץ תקיא אותנו. בלעדיהם החיילים שלנו יפלו כולם בקרב. גם אם יהיו לנו חיילים כמספר חיילי האויב, בלי לומדי התורה הם ינצחו אותנו, חלילה לנו לכרות את הענף עליו המדינה יושבת. | 31-03-2024 3:08
לא תמורת 390 שקל מסכנים. אלא תמורת לימוד תורה! בלי לומדי התורה אין לנו זכות קיום והארץ תקיא אותנו. בלעדיהם החיילים שלנו יפלו כולם בקרב. גם אם יהיו לנו חיילים כמספר חיילי האויב, בלי לומדי התורה הם ינצחו אותנו, חלילה לנו לכרות את הענף עליו המדינה יושבת.
מוכן להתחלף- לך אתה למלחמה ואני לישיבה....
הארי | 31-03-2024 9:02
אני בטוח שאני יודע ללמוד ו מבין בתלמוד קצת הרבה יותר ממך. מה דעתך?
36
החרדים האשכנזים ילכו עם הנאצים בשביל כסף
הארי | 31-03-2024 8:01
דרעי לא יעשה זאת כי זו התאבדות של שס (רובם ימניים וחלק גדול מאוד משרת בצבא)
37
אחרי שהשתתפתם במלחמה נגד החרדים, אתם מדברים??
מאיר | 31-03-2024 11:43
כן! במקום לעזור לציבור החרדי בעת שאלו שרוצים לפרק את הממשלה פגעו בו, אתם הצטרפתם לחגיגות נגדו. אחכ אתם מתפלאים שהחרדים דואגים לעצמם, ולא לאינטרסים של הציבור הדתי לאומי. שותפות היא דו צדדית!