מה אמר הרב הראשי שלא איימו בקפלן? - סרוגים

מה אמר הרב הראשי שלא איימו בקפלן?

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף יצר זעם רב כאשר התבטא כנגד הגיוס לצה"ל ואיים שחרדים יעזבו את המדינה, אך מה בעצם שונים דבריו של הרב מדבריהם של מפגיני קפלן

יאיר אמר
מה אמר הרב הראשי שלא איימו בקפלן?
  (צילום: הרבנות הראשית לישראל)

הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף הראשון לציון יצר אמש סערה, כאשר פורסמה התבטאות שלו בה הצהיר כי בני ישיבות לא יתגייסו, ובמידה ויגויסו בכוח יעזבו את הארץ. דבריו של הרב הראשי אכן צורמים לאוזן, אך מדוע הסערה סביב דבריו כה גדולה ונוראית, כאשר מילותיו אינן שונות בדבר ממילותיהם של מפגיני קפלן?

הראשון לציון רבי יצחק יוסף, סיפק אמש שורה של אמירות מקוממות בנושא חוק הגיוס, אכן היה קשה לשמוע אותן לראשונה בשעות הערב, במיוחד משום כך שמדובר ברב המייצג את הציבור המזרחי/ספרדי דתי בישראל, ציבור המתגייס בהמוניו ורמת שירותם ואהבתם למדינה לא נופלת משל אף ציבור אחר.

הדברים אכן היו קשים להאזנה, אך הסערה התקשורתית שבאה רגעים אחרי פרסומם חשפה את הצביעות של אנשי התקשורת והפוליטיקאים בישראל, כי אם תקשיבו טוב לדבריו של הרב הראשי, תוכלו לזהות ממש בקלות שמדובר באותן מילים בהם איימו מפגיני קפלן במשך כל השנה האחרונה, אז למה דברי הרב כה מסעירים כאשר דבריה של שקמה ברסלר ומשה רדמן עוררו פיהוק בקרב אנשי החדשות והתקשורת?

בואו נעבור על דברי הרב: "יש בחורים שהולכים למילואים. לא כולם זכו ללמוד תורה. שבט לוי פטור מהצבא, לא לוקחים אותם בשום פנים ואופן, יהיה מה שיהיה. אם יכריח אותנו ללכת לצבא – ניסע כולנו לחוץ לארץ. נקנה כרטיסים ונלך לשם".

הרב המשיך ואמר כי: "אין דבר כזה. זה מעמיד את המדינה. הם צריכים להבין את זה, כל החילונים האלו שלא מבינים את זה, הם צריכים להבין שבלי התורה, בלי הכוללים ובלי הישיבות – לא הייתה הצלחה לצבא. מה שמצליחים הצבא זה רק בזכות בני התורה, החיילים מצליחים בזכות בני התורה".

עכשיו אני רוצה להציע תרגיל מחשבה, בואו נוציא את הרטוריקה הדתית הסמלית מדבריו של הרב, נחליף אותה בדברי רהב על דמוקרטיה וליברליות של איזשהו "מוביל מחאה" מהפגנות קפלן, מה בעצם ההבדל ביניהם?

בואו נדמיין נואם על במת הקפלן או הבימה, עומד וצועק: "יש בחורים שהולכים למילואים! לא כולם זוכים להגיע להפגין איתנו! (צעקות "בושה" בקהל) הם מבינים שבלי דמוקרטיה אין צבא! אם יכריחו אותנו לשרת דיקטטורה, ניקח את התארים ואת הכסף ואת ההייטק (צעקות "הציבור המשרת" בקהל) ונעזוב את הארץ!"

הנואם ממשיך וצועק: "אין דבר כזה. זה מעמיד את המדינה, הם צריכים להבין את זה כל הביביסטים והמשיחיים האלה, הם צריכים להבין שבלי בג"ץ, בלי מערכת משפט עצמאית, בלי יועצת משפטית- אין לצבא לגיטמיציה! (שאגות "דמוקרטיה" מהקהל) מה שמצליח הצבא זה בזכות בג"ץ! זה רק בזכות השכפ"צ המשפטי שמספקים השופטים!"

מה בעצם ההבדל בין הטענות האלה, מה ההבדל בין הדרישות האלה? דת אחד מקדשת את לימוד התורה ורואה בתלמידי הישיבות הנעץ שמחזיק את הכל במקומו, ודת אחרת מקדשת את "הדמוקרטיה" לפי ראייתה, ומקדשת את "שומרי הסף" למיניהם.

אלה טוענים שללא לימוד תורה אין זכות קיום למדינה, ואלה טוענים שללא עילת הסבירות אין זכות קיום למדינה. אלה מאיימים שיארזו מזוודות ויטוסו אם יכריחו אותם להתגייס לצבא שלא מייצג את הערכים שלהם, ואלה מאיימים את אותו הדבר מהצד השני.

אם אנחנו רוצים להזדעזע מדבריו של הרב הראשי, וזה לגיטימי להרגיש כך, כדאי מאוד שנזדעזע גם מדבריהם של שקמה ברסלר שאיימה בפירוק הצבא, או של ראשי חברות הייטק שאיימו ואף ביצעו משיכות כספים ונטישות של המדינה, או על משרתי מדינה או אנשי ציבור שפעלו בפומבי כדי לפגוע במדינה כי חשבו שסטתה מדרכם האידיאולוגית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
LIVE

עכשיו בשידור חי i24: טבח בדרוזים בסוריה, ישראל תוקפת בדמשק

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
27 תגובות - 21 דיונים מיין לפי
1
נו באמת, אתה...
י | 10-03-2024 17:17
נו באמת, אתה משווה בין מי ששירת ומאיים להפסיק לבין מי שלא תרם כלום אף פעם? השוואה מטופשת
כתבה אופיינית לביביסט טיפוסי עם צרכים מיוחדים
גננת בגן טיפולי | 10-03-2024 17:54
אפס אינטליגנציה
2
אתה הכי צודק יש...
חנטריש | 10-03-2024 17:22
אתה הכי צודק יש רק בעיה אחת למפגינים השמאלנים יש אזרחויות זרות וכסף והם באמת יכולים ללכת מפה אבל כבוד הרב לא יקבל אזרחות בשום מדינה ולא יקבל שום משכורת תמורת עבודתו ולכן אל תאיים בלי כדורים בקנה
ברור שלא יקבל אזרחות
אריה | 10-03-2024 18:40
כי רק באיראן או בבנגלדש יתנו לו...
3
לא לשלם
כהן | 10-03-2024 17:23
שיפסיקו לשלם לכ תלמידי החכמים שיהיו חכמים בלילה, עד גים 30 שידאגו לעצמם מי שלא משרת בצבא שיאכל קש ואז נשמע אותם
4
די קשקוש
אוריה | 10-03-2024 17:31
אתה מצטט את הדברים שהרב אמר, אבל מצד המוחים אתה מביא ״תרגיל מחשבתי״ ומדמיין נואם ודברים שהוא אומר. המוחים איימו לא *להתנדב* יותר למילואים. לא מכיר שהם איימו להפסיק להתגייס לצה״ל, וב-7 באוקטובר ראינו שכולם התייצבו עד האחרון. החרדים, כלומר אלה שהרב מדבר בשמם, לא מתגייסים לצה״ל מלכתחילה. המוחים איימו להפסיק להתנדב אם דמותה של המדינה תשתנה. החרדים מסרבים לחלוטין להתגייס, בלי קשר לדמותה של המדינה. (זה בהכללה - יש מי שמתגייסים וכל הכבוד להם) אני גם לא מסכים עם המוחים בעניין הזה וחושב שהלכו רחוק מדי. אבל ההשוואה עקומה, יש יותר מדי הבדלים.
זה לא תרגיל...
מסכימה | 10-03-2024 22:23
זה לא תרגיל מחשבתי. הם אמרו כך בדיוק. ופגעו במוכנות הצבא. מזכירה כאן שאהוד ברק רצה לראות גופות צפות.
5
מחר יש רמאדן...
אס | 10-03-2024 17:35
מחר יש רמאדן לא לכבד אנסים ורוצחים מלידה
6
בוא נעשה השוואה...
שירי מנתניה | 10-03-2024 17:39
בוא נעשה השוואה באמת: מפגיני קפלן שירתו וחירפו את נפשם וב 7 לאוקטובר טסו תרתי משמע להילחם תוך אובדן חיים. הרב והמפלגות החרדיות הם לא אחרת מקבלני קולות שמוכרים מנדטים תמורת מיליארד שקלים בשנה. זעקת מפגיני קפלן היא מתוך כאב ואהבה למדינה. האיום של הרב הוא מתוך אהבה לכוח וכסף. האיום של הרב הוא כנגד מפלגת הליכוד שלא תוכל לתפוס את השלטון בלי המנדטים שמספקים לה.
7
אמת לאיתה אתה...
עוז | 10-03-2024 17:51
אמת לאיתה אתה צודק וחכם רק להם מותר
ההם? אלה שמשרתים...
חח | 11-03-2024 6:44
ההם? אלה שמשרתים בצבא ומשלמים מיסים במקום לקחת?
8
הרב כנראה חי...
תסעו לחו"ל ... ממש ... מי יקבל אתכם ? | 10-03-2024 18:01
הרב כנראה חי בימי הביניים אם הוא חושב שמישהו מחכה לו בחוץ לארץ ... ישנם מאות אלפי חרדים , איזה מדינה בעולם תקלוט אותם ? ולחשוב שאידיוט כזה הוא האורים והתומים של מאות אלפי חסידים חסרי שכל ....
9
על זה נאמר...
ישראלה עברי | 10-03-2024 18:09
על זה נאמר נאה דורש נאה מקיים. נראה לכם? לאן ילכו? איזו מדינה תקלוט פרזיטים? מי יקציב להם מיליוני שקלים ללא תמורה? שקלים? אז קדימה. קיימו איומכם
10
לכותב הנכבד: התגובה...
אורי | 10-03-2024 18:11
לכותב הנכבד: התגובה המידית שלי לדבריך: אתה רציני??? א. אם עומד נואם על הבמה בקפלן… - הרב הראשי לישראל (שמקבל את משכורתו מהמדינה) הוא עוד ״נואם״? ב. תביא ציטוט שבו שקמה ברסלר אמרה ״אנחנו נעזוב את הארץ״. לא היה ולא יהיה. ג. אתה לא מבחין בין אזהרה לבין קריאת ״אחריי״ של מנהיג שהיא גם איום. אנשי ההייטק לא איימו. הם הזהירו. היום אף חברת הייטק לא נרשמת כבר בארץ עם כל הנזק שבזה. וזה לא בגלל שאנשי הייטק נלחמים במישהו אלא כי לחברה כלכלית יש שיקולים כלכליים וישראל נהייתה מסוכנת לחברות הייטק בגלל שהיא חדלה להיות מנוהלת באופן רציונלי ומנוהלת עכשיו על ידי משיחיים ודומיהם. אבל העיקר שהרגעת את עצמך.
11
מה ההבדל בין עבריין מין רגיל לבין משה קצב
מוטי | 10-03-2024 18:24
בהחלט יכול להיות שגם כל מיני אנשי שמאל איימו לעזוב את הארץ. זה באמת לא יפה לעזוב את הארץ אבל זאת זכותו של כל אזרח לבחור אם לחיות פה או לא. לעומת זאת, כשהרב הראשי לישראל (שהוא גם שופט בית הדין הרבני העליון), מי שיחד עם ראש הממשלה, נשיא המדינה, יושב ראש הכנסת ונשיא בית המשפט העליון שייך לסגל א של מדינת ישראל, מאיים לעזוב את המדינה, זה לא רק מזעזע, זה דורש להעמיד אותו לדין.
12
אף אחד בקפלן...
בדיוק הפוך הקפלן נלחמים על המדינה לא נוטשים | 10-03-2024 18:52
אף אחד בקפלן לא הלך לחמוק מגיןס חובה. להיפך בקפלן כל המתנדבים וכל מי שדואג למדינה כולל מתנדבים למלואים. הרב מאיים כנגד גיוס חובה של צעירים שלא מתגייסים שלא תורמים שלא עובדים שחיים על חשבון הציבור. האנשים שהם כמו אבן ריחיים על צוואר המדינה - דווקא כדאי שירדו מהארץ. זה מעולה
13
טוב שאפשר לסמוך...
הקפלניסטים לבשו מדים והסתערו דרומה בלי צווי גיוס | 10-03-2024 19:15
טוב שאפשר לסמוך על סרבנים שכמותם
14
לא רוצה תרגיל...
גוליית | 10-03-2024 20:10
לא רוצה תרגיל מחשבתי, שיסע מפה או למצער יש להפסיק מייד מלתת לו משכורת עתק על חשבוני ובוודאי שתשלום משכורתו ומנעמיו לא נתרמים מחשבון תלמידיו הפרזיטים שגם הם נזקקים לאזרחים שתורמים לכלכלה ולביטחון ישראל
15
יש הבדל אם...
בחרדה | 10-03-2024 22:06
יש הבדל אם אומר זאת מנהיג או סתם אזרח
16
מסכימה עם כל...
בדיוק!!! | 10-03-2024 22:21
מסכימה עם כל מילה.
17
ההבדל הוא בתוצאה של העזיבה
אחד שיודע | 10-03-2024 22:50
מפגיני קפלן נושאים בנטל הכלכלי והצבאי, המדינה בנויה עליהם. בלי אחים לנשק המדינה הייתה מסתיימת ב-7.10.
18
אני אסביר לך...
כתבה טיפשית | 10-03-2024 23:49
אני אסביר לך מה ההבדל: האחד אומר - אנחנו לא מוכנים לשרת בכלל טת המדינה. לא שירתנו וגם לא נשרת. השנ אומר - שירתנו המון את המדינה. אנחנו לא מוכנים לשרת אם אתם עושים מהפיכה במדינה ומשנים את פניה.
19
לא ככ הצלחת...
דני | 11-03-2024 7:01
לא ככ הצלחת בווטסאביזם הפעם תלמד מסגל
20
השוואה הזויה מכל...
דניאל | 11-03-2024 8:37
השוואה הזויה מכל הבחינות!! צד אחד משרת מסכן את חייו, משלם מסים נושא בנטל יחד עם שאר הציבור התורם, וגם מוחה ונלחם שהמדינה לא תדרדר עוד יותר. בעצם הם נלחמים כדי שיוכלו להמשיך להיות כאן וכדי להמשיך לשרת הצד השני אדם בעל תפקיד ציבורי מקבל משכורת מאותו ציבור שהוא מזלזל בו. נלחם למען המשך ההשתמטות העסקנות וקבלת תקציבים בלי סיבה גם למי שלא לומד
21
לא הבנת כלום....
WTF | 11-03-2024 13:29
לא הבנת כלום. אם 10% מחרדים יעזבו, המדינה תפרח (כן, ואתם תיאלצו לוותר על פנטזיית מדינת ההלכה המזוויעה שלכם). אם 10% מהחילונים יעזבו (ואלה 10% החזקים) - המדינה תתמוטט כלכלית. מי יממן לכם את בטלני הישיבות? את השרצת הילדים חסרת הרסן? את מאות הקומבינות והסובסידיות לציבור הדתי? את מלחמות הג'יהאד האינסופיות בשטחים?