הרב אילעאי עופרן: על דבר אחד לא אסלח לחרדים לעולם - סרוגים

הרב אילעאי עופרן: על דבר אחד לא אסלח לחרדים לעולם

הרב אילעאי עופרן מתייחס לטענות של הציבור החרדי על כך שהוא אי נו מתגייס לצבא: "לעולם לא אסלח להם על כך שלאוסף העוולות הזה הם קוראים - "עולם התורה"

author-image
הרב אילעאי עופרן: על דבר אחד לא אסלח לחרדים לעולם
  (צילום: יוטיוב / כאן 11)

ראש מכינת 'רוח השדה' ורב קבוצת יבנה, הרב אילעאי עופרן, מתייחס לסוגיית השויון בנטל וגיוס החרדים, ואומר כי הוא יכול לחיות בשלום עם חלק מהטענות של הציבור החרדי, אך לא מוכן לקבל את זה שמדובר ב"עולם התורה".

הפוסט המלא של הרב אילעאי עופרן

"נמות ולא נתגייס" מכריזים מפגינים חרדים קיצוניים ולא מבינים שזה לא איום ולא גוזמא, אלא הערכה סבירה של מה שצפוי לנו אם המצב הנוכחי יימשך. ללא שותפות החרדים בגיוס, תוך עשור או שניים אין לנו צבא כדי להכריע את אויבינו. ובלי שותפות החרדים בכלכלה ובתעשייה, המשק שלנו לא יוכל לקיים כאן מערכת בריאות שתתן לנו מענה רפואי סביר. על חינוך או רווחה אין בכלל מה לדבר.

לכן צודקים החרדים שאומרים "נמות ולא נשתנה", העניין הוא שב"נמות" הזה כלולים כולנו – כל אזרחי ישראל. החרדים והחילונים, הדתיים והערבים. במילים פשוטות – החרדיות הישראלית בגרסה הנוכחית שלה, שלא מתגייסת לצבא, לא לומדת ליב"ה ולא מתפרנסת בעצמה, הגיעה לסוף חייה. אלו היו חיים יפים ומשגשגים, אך קצרים מאוד. משום שהחרדיות בגרסה הישראלית, היא תופעה מודרנית שאין לה שורש וענף במסורת ישראל (בהרבה מובנים אפשר לקרוא לה "רפורמה"). קופירייטר גאון שכנע רבים מאיתנו שכך נראתה היהדות מאז ומעולם, אבל זה כמובן שקר גמור. ליהדות כזו אין סיכוי לשרוד 3500 שנה. מדינת ישראל יצרה אותה, ולכן מדינת ישראל היא גם זו שבידיה לעצור אותה. אין טעם להמתין להנהגה החרדית ואין מה לחכות שהמתונים או הצעירים בה יובילו שינוי.

המפתחות לקיומה של החברה החרדית בכלל לא אצלם. השאלה היחידה היא אם היא תגווע לבדה ותקום במודל חדש ורלבנטי למציאות בו תוכל להתקיים לשנים רבות נעימות וטובות, או שהיא תמית את כולנו איתה. אין אפשרות שלישית.

אני יכול לסלוח להנהגה החרדית על אי השוויון. אני יכול לסלוח להנהגה החרדית על האגואיזם. אני יכול לסלוח להנהגה החרדית על קוצר הראייה. אני יכול לסלוח להנהגה החרדית על הניצול והזלזול. אבל לעולם לא אסלח להם על כך שלאוסף העוולות הזה הם קוראים – "עולם התורה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
282 תגובות - 188 דיונים מיין לפי
1
האם גם לרבי עקיבא לא תסלח כיון שהמשיך להקהיל
רבקי | 29-02-2024 9:54
קהילות ברבים ללמדם תורה, כאשר אסרו זאת? האם גם לכל אותם אלו שבתקופת יון עודדו את כולם לברוח למערות כדי ללמוד תורה ובסוף רבים מהם נשרפו?
איזו תגובה מוזרה
בוחן מציאות | 29-02-2024 19:09
מה בכלל הקשר לכתבה? קראת אותה בכלל?
2
וסמוטריץ??? במשך 10...
ישראל בן שחר שידע והכיר | 29-02-2024 9:59
וסמוטריץ??? במשך 10 שנים היה רשום כתלמיד בישיבת קדומים חתם והצהיר כל שנה שתורתו אומנותו קיבל על שמו מילגה חודשית ממשרד הדתות אבל ללמוד תורה זה לא לרמה שלו.... עסק בנדלן איזוקל גני עדן פעילות פוליטית ארגן הפגנות ומחאות ואפילו נעצר על ידי השבכ והשיא שהלך ללמוד בשנים אלו תואר ראשון במשפטים בקריה האקדמית אונו כן כן אלו עובדות שאפילו הוא עם הפה המטונף שלו מעולם לא הכחיש ורק בגיל 28 אחרי שסיים את התואר התגייס לכמה חודשים כפקיד גובניק מעולם לא יצא לקרב מעולם לא עשה מילואים זה תקין? זה הציונות הדתית? על זה לא נעים לדבר על חרדים יותר קל בושה לעם ישראל ולציונות הדתית שכזה אדם יהיר נוכל וערמומי מייצג אותם פוליטית
בחירת סמוטריץ' מדגימה את הרקבון הדתי לאומי
נאמני תורה ועבודה | 29-02-2024 10:47
תנועה מפוארת שירדה לפסים חרדלים-פאשיסטים
הבן שלו בן...
בניה | 29-02-2024 10:21
הבן שלו בן 20 הולך בדרכיו מסתובב עם חזה מתוח ופרצוף זחוח מטפטף ממנו שחצנות אבל לצבא הוא לא הולך מעדיף להתחזות כמו אבא שלו לתלמיד ישיבה
הכרתי אותו בשנים...
יהודה אליהו | 29-02-2024 10:05
הכרתי אותו בשנים האלו שלמד באונו היינו כמה חברה אחרי 5 שנים בישיבת הסדר כולל שרות צבאי ביחידות חיר ואף פעם לא הבנו איך הוא לומד לפני שהוא שירת בצבא אבל גם באונו הוא התבלט מאד ביהירות שלו והתנשאות כולם לא בגלל שהוא היה כל כך טוב ממש אפילו
3
ואתה מייצג את...
דני | 29-02-2024 10:00
ואתה מייצג את התורה?? אתה ושכמותך כבר מזמן לא שם..
4
מובן שעל הצביעות...
ש | 29-02-2024 10:10
מובן שעל הצביעות החרדית קשה לסלוח, אבל לא מובן למה על כל השאר אתה מוכן לסלוח ?
5
בא. החרדים לא...
דבורה | 29-02-2024 10:12
בא. החרדים לא מחכים לסליחה שלך
6
מהרסייך ומחרבייך ממך...
יהודי | 29-02-2024 10:16
מהרסייך ומחרבייך ממך יצאו, סיימנו עם חמאס עכשיו המזרוחניקעם קמים עלינו לכלותינו? תמיד ידענו שמשם יקומו הבעיות, אנחנו עומדים עם חבילת איקסים ומצמידים עכשיו לנצח כאלו על הוגי דעות עם כיפה על הראש שקמים עלינו. זה לא הזמן להסית מעל בלי האתר, רוצים לשנות את המצב? בואו תעזרו, אל תסיתו. תעזרו לנו, אל תצאו בהסתה כמו אחרון שונא היהודים. חרדי כאוב
7
לעולם לא אסלח למתיוון עופרן על סילוף התורה!!
דתי לאומי אמיתי | 29-02-2024 10:21
ניאו-רפורמים, נמאסתם!!!!! כל אברך צעיר חרדי למד תורה יותר ממה שהמתיוון הזה אי פעם ילמד.
8
עמ' הארץ ...
ניר | 29-02-2024 10:34
עמ' הארץ
9
צביעות אתה לא...
אפרת לביא | 29-02-2024 10:35
צביעות אתה לא מייצג עולם תורה עם כל הכבוד ...גם לא עולם כלכלי..ולא את הצבא הלוחם יש טובים ממך להביע עמדה מקצועית . גם עולם הרגש שלך לא מייצג את המגזר שלך
10
אדון אילעאי עופרן....
שמעון פרץ | 29-02-2024 10:35
אדון אילעאי עופרן. בוא תגיד לי מי אתה? אני בחור בישיבת הסדר. לומד תורה וגם הולך לצבא. בוא תגיד לי מי אתה ומאיפה יש לך את הזכות לדבר על החרדים??? של נעליך מעל רגליך בדיבורך על החרדים. 2000 שנות גלות שמה שהחזיק אותנו זו התורה הקדושה!!! בלי צבא!!! בלי מחתרות!!! שרדנו אינקויזיציות, שרדנו שואה, שרדנו פוגרומים ומה לא במשך אלפיים שנה. עכשיו אם החרדים לא יילכו לצבא פתאום עם ישראל ייכחד??? איפה האמונה שלך בתורת ישראל? איפה האמונה שלך ב-ה' יתברך שהוא כל יכול והוא שומר על עם ישראל? איפה האמונה שלך שלימוד תורה כנגד כולם??? לא פלא שיש כמויות דתלשים במגזר הדתי לאומי, דיבורים כאלה רק מרחיקים אותנו לכיוון החילונים במקום להתקרב לחרדים היקרים. אני לומד בישיבת הסדר, אחי אברך לומד בכולל, לא עושה צבא. ואני הכי מבסוט מיזה שבעולם!!!! ככה זה צריך להיראות!!!! של נעליך מעל רגליך בדיבורך על החרדים!!!
אח שלי אני...
אלי | 01-03-2024 4:21
אח שלי אני גם תלמיד בישיבת הסדר ומאמין בערך של לימוד התורה וההגנה שהיא נותנת . הטיעון שלך חלש ביותר אתה אומר התורה הגנה עלינו ומנכס את התורה למשהו מסוים כל השנים בגלות יהודים היו עובדים לומדים שילוב וכך צריך לקרות גם פה . אם אנשים לא היו עולים לארץ ברגליים לא הייתה קמה פה מדינה אתה לא יכול לנתק את החלק החומרי בבנין של העם והגאולה. יש מספיק רבנים צדיקים שהראו שאפשר ונכון לעשות את השילוב בין צבא לתורה תפסיקו לנכס את התורה למשהו מסוים
11
שינאה זה הדרך...
אברהם ישעיהו | 29-02-2024 10:36
שינאה זה הדרך
12
צודק בכל מילה....
שי | 29-02-2024 10:49
צודק בכל מילה.
13
איזו הסתה בימים...
היהודי החכם | 29-02-2024 10:53
איזו הסתה בימים כאלה יש אנשים שלא הפיקו לקחים מה7 לאוקטובר פשוט בושה שאתם נותנים לאנשים כאלה במה אני חרדי על מלא ששירתתי בצה״ל והיום עובד בהייטק וכן גם חבריי די להסתה די לפילוג נמאסתם
לא כל טיעון...
מושיק | 29-02-2024 13:01
לא כל טיעון זו הסתה , לאנשים באמת כואב , כל הכבוד שהתגייסת אתה חריג מאוד . 95 אחוז לא מתגייסים ..וגם אלה שכן חלקם לכמה שבועות .... ממחזור של 13,000 חרדים בשנה מתגייסים כ1000 שחלקם כבר לא חרדים ... אלו הנתונים האם כל ה13,000 ממתים עצמם ולומדים תורה ? כמובן שלא ....ובכל זאת הם לא מתגייסים למסגרות מתאימות ומה עם החרדים היותר מבוגרים שעובדים? רוב בני הדודים שלי החרדים עובדים בעסקים ונדלן והם בשנות השלושים לחייהם .. למה שלא יתגייסו? נשמע לך הוגן .... כמובן במסגרת מותאמת חרדית עם ליווי רבני וכו
14
כול פעם הטענה...
גדליה | 29-02-2024 10:59
כול פעם הטענה שעולם התורה החזיק אותנו וזה נכון , אבל מה שיצר את המדינה זה יהודים חילונים לכו ללמוד היסטוריה, מה שהחזיק את המדינה זה צבא חזק ולא התורה !
כן ידפןק מה...
כן ידפןק | 29-02-2024 11:05
כן ידפןק מה החזיק אותך 3500 שנה צבא שלא היה לך עד לפני 70 שנה נשבע אתה מטומטם בלי התורה אנחנו כלום וכמובן שצריך צבא אבל לומר שהתורה זה כלום זה כמו לא להאמין בה'
15
בתור 'רב' היה...
היהודי הנצחי | 29-02-2024 11:00
בתור 'רב' היה מתבקש דיון ענייני מהם הערכים שה'קופירייטר' ההוא שכנע את החרדים . ולמה אתה חושב שהם לא נכונים. במקום זה בחרת לנהל תעמולה מכוערת זולה ומסיתה. דע לך שהמן והי*** כבר הקדימו אותך ... עוד מעט ונקרא במגילה ישנו עם אחד ודתיהם שונות מכל עם ואת דתי המלך אינם עושים ולמלך אין שווה להניחם ... ממש מילה במילה. רק ש''על דבר אחד לא יסלחו לך לעולם. על זה שאתה נושא תואר 'רב' '
16
דבר אחד לא...
אדם | 29-02-2024 11:01
דבר אחד לא ברור לי למה סרוגים קוראים לו הרב מסית באמצע מלחמה ומשרת את הדעות של הפסקת המלחמה
75 שנה מדברים...
מנחם | 29-02-2024 12:47
75 שנה מדברים על כך והחרדים ממשיכים בשלהם כשמעירים להם על העוול אז זו הסתה ושנאה ....תתביישו
17
יש פתרון - כנסו
איילת | 29-02-2024 11:33
הפתרון פשוט: כמה מערכות הטבות/אזרחות כי בשביל זכויות צריך לקחת חלק גם בחובות : 1. אזרחים שלא מתגייסים ולא עושים שירות לאומי- יקבלו כל מה שהמדינה נותנת היום פחות או יותר 2. אזרח תורם = אזרח בשירות צבאי מלא- יקבל: 1. שירותי בריאות ברמה של רפואה פרטית 2. העדפה בקבלה לתפקידים ציבוריים 3. קצבת ילדים מוגברת (השאר קצבה עד ילד שלישי וקבצה נמוכה) 4. כל הטבות הביטוח הלאומי כולל קצבת זקנה מוגברות 5. הקלות במשכנתא 6. העדפה במחיר למשתכן ובמכרזי מדינה על קרקעות 7. שכר לימוד חינם לאוניברסיטה מי שעושה שירות לאומי שנתיים ומעלה יהיה זכאי להטבות מופחתות מחיילים בשירות סדיר. אם בן זוג אחד לא עשה צבא - הטבות למשכנתא ודירות יהיו מופחתות לעומת אם שני בני הזוג היו בצבא. לוחמים יקבלו עוד הטבות לעומת חיילים אחרים.
אמרה איילת .....ופתאום...
שושו | 29-02-2024 17:00
אמרה איילת .....ופתאום התעוררה
18
מסכים שיש כאן...
חרדי | 29-02-2024 11:35
מסכים שיש כאן בעיה שצריכה תיקון. אבל השצף קצף של כל מיני רבנים מהמגזר פשוט מדהים. כאלו הם רק חיכו בפינה שמישהו יפתח את הנושא והם כבר רצים לכל מיקרופון לצעוק על הניבזות והצביעות ועוד ועוד של החרדים האלה (אפשר ממש להבחין בעווית על פניהם כשהם מזכירים את המלה חרדים)
אנשים נהרגים ונפצעיים...
אלי | 01-03-2024 4:12
אנשים נהרגים ונפצעיים ואתם בסביבה שלכם שכן יש כל כך הרבה כאב גם מצד מי שמאמין בלימוד התורה אבל חושב שצריך לשלב
השצף קצף מוצדק...
מושיק | 29-02-2024 12:46
השצף קצף מוצדק ישנם הרבה ישיבות עם הרבה נופלים ופצועים ....כשאתם ממשיכים כרגיל ....
19
מסית ומעוות ולא...
עינב וספי בן יואב | 29-02-2024 11:36
מסית ומעוות ולא מבוסס רחמים עליו
20
רק אלקים יכול...
ניסן | 29-02-2024 12:03
רק אלקים יכול לסלח. אתה לא נפגעת.
21
לא ברור מדוע...
יוסי בכינור | 29-02-2024 12:08
לא ברור מדוע חשוב לדעת למי אתה סולח ולמי לא?
22
אחוזי היציאה בשאלה...
מנחם | 29-02-2024 12:09
אחוזי היציאה בשאלה בציבור שכבודו משתייך אליו מוכיח מי ישרוד ומי לא.. שמחתי לעזור.
נראה שכבודו לא...
הראל | 29-02-2024 13:48
נראה שכבודו לא ראה את אחוזי היציאה בשאלה של הציבור החרדי
23
ישתבח הבורא אתם...
אוהב ישראל | 29-02-2024 12:16
ישתבח הבורא אתם אף פעם לא מפספסים הזדמנות לנגח אותנו יושב לכם על הלב עולם התורה ששם לכם מראה מול הפנים איך אתם מתנהלים ומחליקים מפה ומשם מה שנוח לכם בתורה שלנו אולי גם שלכם כתוב אלף למטה אלף למטה דוד המלך היה יוצא למלחמה על כל חייל היה אברך שיושב ולומד תורה שתשמור עליו ואתם יודעים את זה אבל מסלפים הכל כי זה לא נוח וכל פעם שעשו משהו נגדנו החילונים ישפילו אתכם כי אתם מנסים להתחנף ולהיות בדיוק כמוהם רק בתחפושת של עלק דתי יהודי דתי לא ומי לא
התנשאות ושחצנות גרידה....
ליאור | 01-03-2024 0:31
התנשאות ושחצנות גרידה. אין שום קשר לתורה.
24
עוד רב בשקל...
משה .כ | 29-02-2024 12:20
עוד רב בשקל ...
25
לא מבין למה...
אוהב ישראל | 29-02-2024 12:24
לא מבין למה בכל הזדמנות המגזר שלך מחכה בפינה לנגח אותנו הרי אתה יודע שהדרך שלנו היא הדרך הנכונה וזה מה שאוכל אתכם תתמקד איך להיות יהודי טוב יותר מאשר לתת ציונים ליהודי אחר אבל האובססיה שלכם להכרה מהחילונים ציונים מעבירה חלק מכם על דעתו ולכן זה כואב לכם השם יודע מי שומר על המסורת כמו שהוא רוצה ולא מחליק מה שנוח רפואה שלמה מהרה
ומי יכה באויבנו?...
הברבור הירוק | 29-02-2024 19:56
ומי יכה באויבנו? מי מי מי מי מי מי???? תסביר אני מוכן לשמוע
דרך נכונה? אבותיכם לא...
תוספות | 29-02-2024 13:05
דרך נכונה? אבותיכם לא הכירו דרך זו? הם עבדו ולמדו. היו מעט שנסמכו על אחרים. דרככם אינה יהדות ,אלא, כת. רבי יהושע יכל להיות פחמי, יוחנן סנדלר, הרמבם רופא... יאללה ,לעבודה, לגיוס, לחיי יצירה
חוצפן , הבן...
אברהם | 29-02-2024 12:44
חוצפן , הבן שלי כבר 4.5 חודשים במילואים עם 5 ילדים בבית ....אם כולנו נלך בדרך שלכם תהיה שואה שניה .... בואו נתחיל עם החרדים העובדים שממשיכים את חייהם כרגיל ......
26
מתוקי שלנו ...
התעוררת משנת החורף שלך? בובי שלי | 29-02-2024 12:33
מתוקי שלנו
27
אכן המגזר החרדי...
מושיק | 29-02-2024 12:41
אכן המגזר החרדי מתגלה בשיא כיעורו ,לצערנו אולי אנחנו לפני מלחמה גדולה מול חיזבללא ואירן ועדיין מחזור של 13,000חרדים בשנה לא מוכן לתת יד .....הוא שותף ללחימה דרך החדשות תארו לעצמכם שרק חצי מהמחזור החרדי היה מתגייס ,היינו במקום אחר ..... במיוחד היו יכולים לשחרר קצת את המילואימניקים
מוזיקה כל אחד...
שולי | 29-02-2024 16:55
מוזיקה כל אחד מחיזבללה יכול לאכול ללא מלח 10 כמוך , רק בגלל שהקבה עוזר ושומר אנחנו מנצחים ו חזקים
28
החרדים צריכים להצהיר...
אליהו | 29-02-2024 12:43
החרדים צריכים להצהיר שכל מי שלא לומד תורה ולא נמצא במסגרת מסודרת כגון ישיבה או כולל ויבדקו זאת חייב ללכת לצבא ולא לחפות על אלו שלא הולכים , אני בעצמי אדם דתי מאד וסובר שצריכה להיות השתתפות בשירות הצבאי שהיום רןאים כמה היא חשובה
29
צודק
ארנו | 29-02-2024 12:44
טוב שיש בציונות הדתית גם שכל ויושר
30
מספיק לשתף פעולה...
חרדי גאה | 29-02-2024 12:46
מספיק לשתף פעולה עם השמאל! גם אני לא מבין איך שי פירון קורא לעצמו רב ומשתלח בחדרים ללא הפסקה. כמו שאנו רואים השמאל שונא את הציבור החרדי והנציגים שלו יותר מהחרדים
חרדי גאה אני...
רונה כהן | 29-02-2024 13:17
חרדי גאה אני במקומך הייתי מתביישת לקבל כסף זה הכי כייף ולא לתרום והשמאל שאתה מדבר עליו נלחם במקומך איש עלוב
31
עוד פייק רב רפורמי...
אליגזר | 29-02-2024 12:57
עוד פייק רב רפורמי וטיפש
32
לץ יהיר ...
מוד | 29-02-2024 13:09
לץ יהיר
33
איזה אומץ להגיד...
יהודיה | 29-02-2024 13:37
איזה אומץ להגיד להם את האמת האמיתית בפרצוף
34
הפעם צודק. משקרים...
שלום ל. | 29-02-2024 13:38
הפעם צודק. משקרים כאילו הם שותפים פה במשהו. ומסתתרים מאחורי ארון הקודש.
המילים של הפרוגרסיב...
יהודה ישראל | 29-02-2024 14:46
המילים של הפרוגרסיב השתלטו על השיח שיוויון חלוקה בנטל ועוד מרעין בישין צהל הוא לא תעודת יהדות צריך להבין את זה.
35
החרדים לא מבקשים ממך סליחה
דניאל | 29-02-2024 14:03
עוד אחד שחושב שהוא החכם היחיד בעולם
36
אנחנו נסלח לך...
שלום הרב איעילי עופרן מקהילת ערב רב בארץ הקודש לא עלינו | 29-02-2024 14:08
אנחנו נסלח לך על זה שיצאת מערב רב כי אנו יודעים מה יהיה סופף ושל דומיך,רשע !
37
אז אל תסלח. קודם...
יעל | 29-02-2024 14:09
אז אל תסלח. קודם כדאי לדעת למי אתה לא סולח ותתפלא עד כמה אתה לא מכיר.
38
גדולי הדור החרדים
אסף | 29-02-2024 14:26
הרב עפרן היקר כשאתה מדבר בזלזול על הנהגת החרדים, אתה בעצם מתכוון לגדולי הדור החרדים מקום המדינה ועד היום - החזון איש, הרב שך, הרב שטיינמן ועוד רבים ממנהיגי הציבור הליטאי ועל כל האדמורים וגדולי ומנהיגי הציבור הספרדי ובראשם הרב עובדיה, חכם שלום ועוד. האמת, אני במקומך הייתי מפחד לדבר עליהם כך בזלזול, אבל מי יודע, אולי גם אתה אחד מגדולי הדור ולכן אתה מרשה לעצמך..
39
איזו פטרונות! מזל...
ענת | 29-02-2024 14:30
איזו פטרונות! מזל שאף אחד לא שם עליך
40
אוי אוי אוי
ברוך | 29-02-2024 14:31
נו אנחנו לא נרגמים בלילה בבקשה תסלח לנו
41
רב זה הרבנים...
מישהי | 29-02-2024 14:43
רב זה הרבנים של הציבור שלכם פה מתחילה הבעיה
42
האמת לא נעים...
מני | 29-02-2024 15:11
האמת לא נעים להיות אגואיסטים שמשתמטים מחובה יהודית ומוסרית אך מאידך זה יותר בטוח ופחות מלחיץ ...בקיצור נמשיך למרוח אתכם שמדובר על תהליך השתלבות שיקח שנים רבות יום טוב (חרדי עובד) חחחחח
43
גאווה. תביע את דעתך...
אני | 29-02-2024 15:19
גאווה. תביע את דעתך מתוך כבוד ואז תדבר על אחדות.
44
מבקש שמישהו ישלח...
חן | 29-02-2024 15:20
מבקש שמישהו ישלח לי מאמר אחד של הרב עופרן שמדבר תוכחה על העולם החילוני. לא על דתיים או חרדים. על חילוני
45
או הצבא היה...
שרון | 29-02-2024 15:34
או הצבא היה חרדי לגמרי, עם חיל חינוך עם ערכים חרדיים לגמרי. האם אנשי הקיבוץ היו מתגייסים? האם בציבור הדתי שאינו חרדלי היה מתגייס? היו קמים כאן מחאות עולם! אל תכניסו אותנו ל'כור היתוך' שמנסה לדחוף לנו ערכים חרדיים! על הרבה פחות מזה השמאלנים הכריזו של יתגייסו. וזו בדיוק הסיבה שחרדים לא מתגייסים..
46
איש אמיץ, מנהיג...
דתיה מירושלים | 29-02-2024 15:55
איש אמיץ, מנהיג אמיתי. הרב עופרן, ניכרים דברי אמת. יישר כוחך
47
מה דעתו של...
חנטריש | 29-02-2024 16:27
מה דעתו של סביך פרופ׳ ליבוביץ זכרונו לקללה על צה״ל? אנחנו החרדים הולכים לאורו
48
יש רבנים ,...
שלום | 29-02-2024 16:47
יש רבנים , ויש רב בנים כמו הבחור הזה. מי מעניין מה אתה סולח או לא , ולמי . כלב נובח וגמל ממשיך ללכת.
מעניין אם אמרת...
תוהה ומשתאה | 29-02-2024 17:43
מעניין אם אמרת הבוקר את התפילה אלוהי נצור לשוני מרע ושפתיי מדבר מרמה.
49
החרדים צודקים. ראית...
שירלי | 29-02-2024 16:59
החרדים צודקים. ראית איך החילונים מבזים את החיילים הדתיים לאומיים? איך לא נותנים להם להתקדם בצבא? איך יש יחידות שמכריחים אותם לשרת עם חיילות? החרדים לא טיפשים. הם מבינים בדיוק למה החילונים רוצים שהחרדים יתגייסו.
75 שנות אמונה...
משה בן אליהו | 01-03-2024 1:11
75 שנות אמונה לא תמימה הסתיימו ביום שמחת תורה קונספציית הצבא החזק במזרח התיכון קרסה זה מכבר כי זה לא הצבא שממית ומחיה הוא לא מאמין במה שהוא מתפלל
50
הבעיות של המדינה...
דויד | 29-02-2024 18:06
הבעיות של המדינה היום זה הדיקטטורה והשחיתות של צמרת מערכת המשפט וצמרת הצבא, במיוחד הפוליטיקאי הקטן, הרצל הלוי. האיש הזה הוא או מטומטם או פעל בזדון ערב שמחת תורה, וקרוב לודאי שניהם יחד. צריך מיד לפטר אותו מהצבא ולהעמידו לדין על שנמנע בזדון לנקוט בפעולות למניעת הטבח. איש קטן ועלוב נפש
51
הרב עופרן עפל...
אבי | 29-02-2024 18:27
הרב עופרן עפל עז פנים שמלבה הרבה חילול השם אינך ראוי כלל לאיצטלא של רב הרב את ריבנו
52
סליחתך או הסכמתך...
יעקב ויספיש | 29-02-2024 18:42
סליחתך או הסכמתך אינם מתבקשים,איננו רוצים להשתלב בחברה אחת, רבננו מתאמצים להגביה חומות, עשה חשבון נפש על אחראיותך על התחלנות הדור הצעיר שלכם ועל הבורות.
נעים לגלות שעוד...
משה בן אליהו | 01-03-2024 1:06
נעים לגלות שעוד לא אבדה תקוותנו אם יש עוד אנשים שחושבים כמוני וגם אם לא היו בטוח אני באלה ובזכות שלושת אבות ולא בזכות המדינה אני חי
53
כי ה' מתהלך...
יעקב | 29-02-2024 18:46
כי ה' מתהלך בקרב מחניך ...ולא יראה בך ערות דבר ושב מאחוריך . כי אמרתי רק אין יראת אלוקים במקום הזה והרגוני .
54
הרב אילעאי הוא...
מוישה זוכמיר | 29-02-2024 18:51
הרב אילעאי הוא קול שפוי בחברה. רב שלא איבד את הכיוון כמו רוב הרבנים החרדים
55
חטא היוהרה ...
יעקב | 29-02-2024 19:43
חטא היוהרה
56
חרדים ויהודים יקרים...
הברבור הירוק | 29-02-2024 19:53
חרדים ויהודים יקרים אני איש מאמין גדול בלימוד תורה אבל עם ישראל היה עם לוחם עז נפש גאה חזק ומקבל את כוחו מאלוהים הכיצד נהפך ציבור כל כך גדול לחלש רפא שמרגיש עדין בגלות בלבושו בתפיסת עולמו עדין מסוגר חיור שלא רואה אור שמש שיבקש, את חסדי הגוים ללא צבא שוב יכו בו ירמסו אותו גלגסים יערפו את בניו ויאנסו את נשותיו ואין בו מנהיגות שתקום ותנער את מלבוש הגלות על כל המשמע מכך םתודה לאל שהשיבנו לציון ונתן את הזכות לבנות את הבית בארץ הקודש עורו אחי עורו
57
די לפילוג???? ...
נתן | 29-02-2024 19:54
די לפילוג????
58
דבר אני יכול...
שלמה | 29-02-2024 20:15
דבר אני יכול לומר לכותב הטור. יכול להיות שהוא צודק בכל מה שהוא רושם אבל מסתבר שעת לעשות להשם הפרו תורתך. איך אני יודע, כי השיטה שלו בטוח לא עבדה. בציונות הדתית יש כבר 50 אחוז של חזרה בשאלה. ברגע שהחרדים יראו שמשהו בשיטה של הציונות הדתית עובדת הם מיד יעשו כמוהם. הם הולכים לצבא וחוזרים בשאלה. מי שלא חוזר בשאלה החילונים בזים לו ואומרים שהוא משיחי סהרורי ולוקח את המדינה לאבדון. כשהוא מנסה לשמור על עצמו הם קוראים לזה הדתה ( בשירת נשים, הפרדות, מדריכות וכו) למה שחרדי עם 8 ילדים יקח סיכון ש4 ילדים שלו יחזרו בשאלה ומי שלא יחזור בשאלה ויסכן את עצמו יבוזו לו לא פחות מהחרדים.
הסבר חד קצר...
אלוף | 01-03-2024 9:22
הסבר חד קצר וקולע
אני גאה לחשוב...
משה בן אליהו | 01-03-2024 1:00
אני גאה לחשוב כמוך אשריך ירבו כמותך בישראל
59
מה הקשר לא...
מרים. ו. | 29-02-2024 20:25
מה הקשר לא לסלוח לחרדים? למה להכליל? הרי בגוף הכתבה כתוב במפורש: הקיצונים! מה להם ולחרדיות? בכל מגזר יש קיצונים!!!
60
ראיה מצמצמת. 70%...
אלף קוף | 29-02-2024 20:27
ראיה מצמצמת. 70% מהצוות הרפואי שמטפל בין היתר בפצועי המלחמה ערבים ישראלים השאר יהודי ועובדים זרים. אפס אחוז מהנדסים, אפס אחוז חקלאים, אפס אחוז בענף הבניה...שקר שקר תרדוף
61
עילאי, נראה אותך...
אלון עפרוני | 29-02-2024 20:29
עילאי, נראה אותך גבר על התל אביבים, המשתמטים בהמוניהם. נראה אותך יוצא נגד האליטות החזקות. גיבור על חלשים.
משרתים איתי בגדוד...
קשקוש בלבוש | 01-03-2024 8:15
משרתים איתי בגדוד עשרות תל אביבים ולא חרדי אחד
בני הפצוע שכב...
ג'ו | 01-03-2024 1:17
בני הפצוע שכב באיכילוב.. היו שם כמה תל אביבים פצועים.. אבל לא היה שם אפילו חרדי אחד.. אז תפסיק לבלבל את המוח
חלשים? כביכול....
רות לוי | 29-02-2024 21:02
חלשים? כביכול. חזקים בניצול
62
תירוצים… ...
רות לוי | 29-02-2024 21:05
תירוצים…
63
לא הבנתי.... אילעאי...
סאלח | 01-03-2024 0:04
לא הבנתי.... אילעאי עופרן הוא הוא הסלחן לבני ישראל והמחלן לשבטי ישורון?? שאפו.
64
לחרדים הוא לא...
יכחגחרח | 01-03-2024 0:12
לחרדים הוא לא מוכן לסלוח, למה לכל השאר אתה כן מוכן לסלוח. שמחתי לתת שירות
65
יש מיעוט קטן...
נעמה | 01-03-2024 0:33
יש מיעוט קטן ממש של לומדי תורה באמת! עכשיו בעת מלחמת מצווה ולא רשות אין לאף אחד פריוילגיה ללמוד על חשבון חיי אחים שלו, עיוות של התורה!! עכשיו עת מלחמה. יקומו ויעשו ! כמובן בלי להוריד מהערכה העצומה לאנשי זקא יש מאות אלפי חיילים פוטנציאלים
66
הבעיה היא לא...
ש.י. | 01-03-2024 1:03
הבעיה היא לא החרדים הבעיה היא הבכירים. מענין אם אמרת שלא תסלח למופרעי קפלן.
67
סתם בשביל השקיפות. מענין...
ש.י. | 01-03-2024 1:06
סתם בשביל השקיפות. מענין אותי איפה ומה ואם בכלל עשו ילדי השופטים בעליון בצבא.
הם לפחות לא...
אישה ואם | 01-03-2024 6:56
הם לפחות לא מתהדרים שזו דעת תורה
68
בשם מי הוא...
אוריה | 01-03-2024 1:30
בשם מי הוא מעז לדבר? ממי הוא קיבל את העזות החוצפה והלגיטימציה לדבר סרה בחובשי בית המדרש?! אכן מתקיימים בו דברי חכמים חוצפא יסגי!!!
69
החרדים לא אחים...
הפראייר | 01-03-2024 1:33
החרדים לא אחים שלי. להפסיק את התמיכה הממשלתית בחרדים. דיור, ארנונה, קופת חולים, חינוך, תחבורה, ביטוח לאומי, עמותות וכו'
לא הבנתי לשיטתך...
ישראל | 01-03-2024 2:48
לא הבנתי לשיטתך החרדים מקבלים ממך תשלום על ארנונה קופת החולים ותחבורה?! בוא תספר לי איך בדיוק זה קורה?! אנטישמי שקרן, בדיוק כמו ליברמן שמאמין לשקרים של עצמו
70
מי צריך את...
ישראל | 01-03-2024 2:46
מי צריך את הסליחה שלו, שחצן שחושב שהוא בעל הבית על התורה המדינה והאזרחים, עוד רב כזה ואבדנו...!!!
71
לא מפתיע לגלות...
ישעיהו לייבוביץ סבא של הנבלה | 01-03-2024 3:23
לא מפתיע לגלות מי הסבא של השרץ הזה חוצפן קטן ועלוב נפש גדול כלומניק שלא קרא ולא שנה אילעי עופרן הטיפשון
72
הציונות הדתית במשבר....
במי תבחרו | 01-03-2024 7:39
הציונות הדתית במשבר. היא עומדת באמצע. או שתתמוך בדעת החילוניים והעולם הליברלי, המתקדם ונמשיך לקיים מדינה מערבית (עם כל מה שזה אומר- דמוקרטיה, רפואה מערבית, הייטק ועוד) או שהדתיים ימשיכו לחיות פה עם החרדים לבד ולדאוג לצרכיהם, כי החילוניים ברובם יעזבו את המדינה שעומדת להיות חרדית, מדינה נחשלת ונכשלת, כמו מדינות ערב וענייה.
73
עולם התורה
מגיב מגניב | 01-03-2024 7:44
יש הרבה מאוד צדק בדבריך, אבל אי אפשר לכעוס על הכינוי עולם התורה. מדובר במגזר שמכופף כמעט הכל ללימוד תורה, עושה את זה באינסטנסיביות רבה מאוד יותר מכל מגזר, יוצא בקי ומבין בתורה הרבה יותר ממגזר אחר. קשה להתכחש לזה גם אם זה אינו נח למישהו. אם הדרך מוצדקת ואם אינה מעוותת זה דיון ואני מסכים לחלק גדול ממה שכתבת. אבל בגאווה במותג ובשם המגזר החרדי זוכה ביושר.
74
יש לשנות את...
נעם | 01-03-2024 8:12
יש לשנות את המבנה הדמוקרטי. רק מי שמשרת יצביע. שירתת שירות מינימלי בשירות צבאי/לאומי/אזרחי? תהיה זכאי להצביע. לא שירתת? לא תצביע.
אין זכויות אין...
גם מיסים | 01-03-2024 9:10
אין זכויות אין חובות לא מיסים לא מעמ לא חוקי תנועה חופש פעולה מוחלט אה ואתה זה שהתחלטת לדבר שטויות
75
מי שתורתו אומנותו...
גבי | 01-03-2024 8:17
מי שתורתו אומנותו באמת ובתמים חייב להמשיך בלימוד התורה ואף לעודד שיצטרפו כמה שיותר אוהבי תורה ומי שנמצא שם כדי להתחמק שיתגייס או שרות לאומי לא נראה שיש שם הרבה כאלה כעיקרון בלי תורה אין צבא. אין ישראל אין עולם
עוד המצאה של...
בר | 01-03-2024 14:26
עוד המצאה של חרדים...תורתו אומנותו ואולי המנותו...כל התנאים והאמוראים עבדו מה אתה לא מבין...הפכו לכם את הראש. הדברים פשוטים. לך לעבוד ואל תעשה את התורה קרדום לחפור בה. גדול עוונכם מנשוא.
76
איך אדם כזה...
הדס | 01-03-2024 8:30
איך אדם כזה שמחרחר ריב ומדון יכול לקרוא לעצמו רב?? אולי ערב רב. חפש את הפתרונות לא את הכעס הנקמנות והטינה. שלום בית בתוכינו זו היהדות האמיתית. לא מה שאתה עושה בכתבה. בושה וחרפה
77
היום כל טמבל...
בתאל | 01-03-2024 8:33
היום כל טמבל שרוצה לעלות לכותרות יודע - תזרוק רעל על החרדים - ותהיה מפורסם.
החרדים הורסים את...
איציק | 01-03-2024 10:55
החרדים הורסים את המדינה, פוגים במוראל, נצלנים ואגואיסטיים אטומים וחסרי לב.
78
כב. הרב אתה...
אלימלך | 01-03-2024 8:40
כב. הרב אתה באמת מאמין שהצבא רוצה את החרדים..יבנו להם מקוואות.. ? אוכל גלאט.? אין חיילות באופק... הסלנג הצבאי הלא מי יודע מה בלשון המעטה ישתנה ..ועוד ועוד. הצחקת?! וכן..יש לי בן סאל בצהל.. מבס.
79
עפל כתבה שכל...
אבי | 01-03-2024 8:41
עפל כתבה שכל כולה הסתה ואם אתה רב אל ירבו כמותך בישראל אתה לא צריך לסלוח לחרדים והם לא יסלחו לך גם תבן גם מספוא רב עימנו
80
אלעאי אלעאי קשה...
שמעון | 01-03-2024 8:45
אלעאי אלעאי קשה לנהל שיח עם עם יומרן גאה מלא שנאה ובוז מטעה ומציא שם רע אך מעל הכל ניכר חוסר ההבנה הבסיסית שלך בפוליטיקה יבוא היום ותבין שיש סיכוי גדול שהארובה שלך לאנושיות ומוסר ואהבת האדם הגיע דווקא מהצד הזה של המחנה ולא הצד אליו נפלת שדוד......
81
בושה ... בושה...
עפרה | 01-03-2024 8:54
בושה ... בושה ... בושה
82
זה הזמן לעורר...
העם רוצה אחדות | 01-03-2024 8:55
זה הזמן לעורר עוד שנאה ומחלוקת כל הכבוד
83
כסיל כמאמר שלמה המלך...
אלכס | 01-03-2024 8:56
כסיל כמאמר שלמה המלך אל תעשה כסיל כאיולתו. רפואה שלימה.
84
יש,כאן טעות עובדתית...
חיים | 01-03-2024 8:56
יש,כאן טעות עובדתית אחת גדולה. א. העורף הוא זה שנהרג ומקיז דם עבור המדינה בשנים האחרונות. החל מ פיגועי התאבדות. סכינאות. דריסות וכו השם ישמור. החרדים מיוצגים שם בהרבה יותר מהאחוז באוכלוסיה. הם משלמים ביוקר על שמירת חזותם היהודית. כאן בארץ. וגם בכל העולם. בנוסף: החרדים מקבלים בקושי שליש אולי קצת יותר מתקציב של הסרוגים. והחילונים. החינוך החרדי חוסך מיליונים למדינת ישראל. לדוגמא: בתי סוהר ששם יש בקושי חצי אחוז,מהאוכלוסיה החרדית. לעומת 10 אחוז מאוכלוסיה כללית. מכוני גמילה. ניתוחים לשינוי מין. קיצבאות לאם חד הורית. וכו וכו וכו המדינה עושה סיבוב ענק על גבי החרדים ועדיין הם תמיד יהיו המושמצים. זכותו של אדם לא להסכים למדינה ציונית לפי השקפתו ודרך חייו. אם תרצו שינוי תצטרכו לגרום לו לחשוב אחרת. כל עוד המדינה הציונית. מייצגת בגאווה דברים שהם נגד דעתו. זכותו המלאה לא לשתף פעולה. ולקבל את המינימום הנדרש . לקיום בסיסי. לפחות כמו הערבי הישראלי. אתה לא מחליט לאף אחד את השקפותיו ודעותיו. אם אתם באמת רוצים חרדים בצבא. החרדים רוצים רבנים גדולי הדור. שישבו בקבינט המלחמה . רוצים שיהיה כוח לבתי דין רבניים לפחות כמו הבגץ. קיצבאות לישיבות לפחות כמו לאונברסיטה. (רק ששם הכל הולך לתפאורה ומשכורות שמנות למרצים שלא כמו בכוללים) החרדים לא ילדי כאפות של אף אחד. וכל זה לא סותר את ההערכה שיש אצלם לחיילי צהל שמוסרים נפש עבור יהודים. בלי קשר למדינה או למשהו אחר.
תלמיד חרדי מתוקצב...
יש לך את זה ביותר שקרים? | 01-03-2024 11:36
תלמיד חרדי מתוקצב בחודש ב-1500 שח יותר מתלמידים אחרים. נתוני משרד האוצר. על בטלני הישיבות מעלימי מס אין מה לדבר. ובעורף נהרגים יותר. ממש בדיחה חביבה
85
חזק במקלדת על...
כח קפלן | 01-03-2024 9:16
חזק במקלדת על דוסים הא :) נראה אותך מצייץ על תופעת הלהטבים בצבא שהם מורידים כשירות ודוחפים בנות לכל חור כדי לחלן את הנוער הדתי אם היו מתאימים ובאמת רוצים חרדים בהגנה על המדינה הם כבר היו שם מזמן וראה הרוח ההתנדבותית בזקא הצלה ועוד זה שהצבא שלנו עסוק בפרוגרס אין לך אומץ לדבר זה שהצבא תולש את הדת מבני עמו אתה ממש מתעלם הציונות הדתית איבדה חצי מטובי בניה שעזבו את דת אבותם והיום הם עצמם מציקים ומצרים להתיישבות לדת ולאחיהם מהעבר הדתיים שלכם הם שי ניצן ארצי הלוי וכמותם בחיאת רב חמוד תן לנו הסבר איפה עופר וינטר היום אתה לא מבין שהם משתמשים בכם כבלוק בשר תותחים עד לקצונה הבכירה משם ולמעלה זה רק למי.... כן כן.. למי שעזב?כבר את הדת חדל קשקשת ונראה אותך גבר לדבר על הורדת הפרופיל בצהל כדי לדחוף בחורות עדינות לתוך טנק מזיע מסריח ודחוס עם עוד כמה גברים מיוזעים לכמה ימים עצה שלי קח לך חברותא את חכ גלעד קריב הוא יזרות איתך ויתן לך רייטינט הרב ... שאיני זוכר אפילו את השם שלך ולא אתעמץ לזכור כי מה שאתה מחפש זה שיזכרו אותך ומהיום שמך הוא החברותא הדתי של הרב גלעד קריב
המלחמה הוכיחה שבנות...
עם נדייק | 01-03-2024 9:50
המלחמה הוכיחה שבנות לא נופלות מהבנים בקרב , אז תתקדם . אגב הסיבה המרכזית להרבה בני ישיבות הסדר שנהרגו נובעת מהקומבינה הגרועה של אי שירות רציף של שלוש שנים שיוצרת רמת חיילות מאוד נמוכה.
86
מי זה הרב...
שלמה | 01-03-2024 9:17
מי זה הרב הזה.....חולק על גדולי ישראל
87
איייייי..... כולם בצ'אט...
מה אכפת לי | 01-03-2024 9:17
איייייי..... כולם בצ'אט פתאום נורא פגועים כי דחפו להם קצת אמת לפרצוף..... אוי.... מסכנים.....
88
מצד אחד העסקנות...
נעם לוי | 01-03-2024 9:20
מצד אחד העסקנות של ראשי הציבור הזה טובעת בכסף,ומצד שני קיימת האדרת העוני.דרוש איזון בין העשירים לעניים בציבור החרדי על ידי פיקוח על יעדי הכספים הנשפכים כמים על מוסדות, במקום לדאוג לאוכל לרעבים,ורגישות למצוקותיהם.
89
לא מתרגשים ממך לא...
אבי מגן | 01-03-2024 9:23
לא מתרגשים ממך לא סופרים אותך הרב גם בחברה של הכיפות הסרוגות אתה לא הכי נחשב סוג של מפדל שמאל אתה שחרר אותנו מהצומי שלך הבנו תמשיך להתחנף לצד השמאלי
90
זה לא רב!...
שלמה | 01-03-2024 9:31
זה לא רב! הוא ערב רב!!!
91
הוא אפילו לא...
שלמה | 01-03-2024 9:37
הוא אפילו לא רב בריח....חחחחחחח אנחנו בשבת פרשת כי תישא... מעשה העגל.... אל תלכו רחוק....זה העגל שקורא לעצמו רב.... חחחחח...אילאעי...לך תלמד תורה ...אתה אבק לרגליי גדולי ישראל החרדים!!!
אהב את המלאכה...
יעל | 01-03-2024 11:44
אהב את המלאכה ושנא את הרבנות. ואל תעשה קרדם לחפור בהם. משנה אבות מפורש. כמעט כל התנאים, האמוראים, היו גם בעלי מלאכה לצד היותם תלמידי חכמים עצומים. ואם אשתמש בשפה המכוערת שלך- הרבנים החרדים, אבק לרגלי התנאים והאמוראים, באמת הגיע הזמן שילכו ללמוד תורה. אולי ככה הם ייתקלו באמירות האלו ויבינו עד כמה הדרך שלהם שגויה והרסנית.
92
...
רבי נחמן | 01-03-2024 9:41
ומה אם יש אלוהים? ומה אם הוא רואה את פשעיכם? את שנאתכם? את מעשי הזימה שלכם? את הבגידות, הגניבות והשקרים שלכם? את השינאה שאתם מפיצים, את גבהות הלב שלכם, את הבוגדנות שלכם, את תאוות הבצע שלכם? ומה אם יש אלוהים והוא רואה את הכיעור שלכם? את המחשבות הרעות שלכם, את המזימות הרעילות שלכם, את השינאה בא אתם חיים, את השקרים, את התפילות הצבועות שלכם. מה חשבתם בזמן התפילה שלכם? אם יש אלוהים, הוא קורא את מחשבותיכם הנפשעות, הוא רואה את קירביכם! מה חשבתם לכם? כִּי אֵל קַנָּא יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בְּקִרְבֶּךָ פֶּן יֶחֱרֶה אַף יְהוָה אֱלֹהֶיךָ בָּךְ וְהִשְׁמִידְךָ מֵעַל פְּנֵי הָאֲדָמָה. ראו מה עשה לפרעה, לנבוכדנאצר, להמן הרשע, לטיטוס הצורר. האם תמלטו מעונשו? תתפללו! תתפללו היטב! תתפללו שאין אלוהים, כי אחרת הגיהינום יהיה מקומכם! מקום בניכם, נשיכם וצאצאכם! רשעים!
93
הסיבות האמיתיות לאי...
עם נדייק | 01-03-2024 9:47
הסיבות האמיתיות לאי שירות החרדים: 1. הם אנטיציונים. 2. הם לא מאמינים בחוזק החינוך והערכים שלהם. 3. שליטה טוטאלית בידע בציבור שלהם כמו בצפון קוריאה. מזה נגזרים ג'ובים , כסף כח . בסוף המנהיגים שלהם בסהכ בני אדם תאבי כו ושררה , כל השאר תרוצים . הרי לרוץ ולהצביע לכנסת לסדר להנהגה גובים במקום ללמוד תורה זה בסדר.
94
מצא לו להתעסק...
שלמה | 01-03-2024 9:54
מצא לו להתעסק עם חרדים.... אתה מתעסק עם בורא עולם!!!! עגל שכמותך!!!!
יש לך חיבור...
פששששש | 01-03-2024 22:17
יש לך חיבור תקשורתית עם אלוהים. פשוט מדהים. ומה צופן העתיד יא נביא ?!
95
אפשר לחשוב שהוא...
יורם ברט | 01-03-2024 9:57
אפשר לחשוב שהוא המציא משהו.
96
כי בזעת אפיך...
ויאמר .... | 01-03-2024 10:01
כי בזעת אפיך תאכל לחם, מי שבז לציווי הזה בז לכל התורה. מכאן שמי שלא לומד מקצוע אמיתי כדי לפרנס עצמו ומשפחתו וחי על גמו מתוך בחירה בז לתורה הקדושה. זאת אחת המצוות הראשונות והחשובות שניתנה באופן ישיר ולא פרשנות של רב כזה או אחר
איזה כיף זה...
אלי | 01-03-2024 11:53
איזה כיף זה דיש אנשים מסויימים שמבחינתם כל המצוות והתורה זה דבר אחד מצוות העבודה ורק להזכירך שהפסוק שכתבת זה הקללה שקיבלנו בגלל אדם הראשון אז תמשיך את הקללה אתה
לפני שאתה פוסק...
גאון | 01-03-2024 10:19
לפני שאתה פוסק הלכה, קצת ענווה. תפתח את כל ספרי ההלכה, תדון בסוגיה, תראה קצת ראשונים ותווכח לדעת במהרה שאתה טועה.
97
מי זה האפס...
מורן | 01-03-2024 10:10
מי זה האפס הזה
98
פיששששש איזה בן...
איציק | 01-03-2024 10:14
פיששששש איזה בן אדם חכם ? איך הצלחתם להשיג ראיון איתו ? זה רב גדוללללל שדעתו מאוד חשובה בכל עולם התורה בארץ ואני בטוח שעכשיו החרדים עושים במכנסיים כי הצדיק נסתר הזה לא מוכן למחול להם. אנו מבקשים בכל לשון של בקשה שתמחל לנו ונהיה ממושמעים לדעת התורה היוצאת מפי כבודו החכם והנאור והמומחה והמפורסם בבקיאותו בכל חלקי התורה והפרדס. וחבל שהוצאתם את הכתבה לפני שבת כי עכשיו כל עולם התורה החרדי יבכה כל השבת מפני שכך חושב עליו הגאון הגדוללללל הזה. מה שעות קבלת הקהל שלו שנבוא ליפול לרגליו ולהתחנן לפניו שיסלח לנו . אין כאלה חכמים ונבונים היום שיודעים כמוהו לנתח את דעת הציבור . ושוב תודה למראיין שטרח קשה להשיג את רבינו הקדוש ולהביא לנו הקטנים את דעתו שכל כך ציפינו לה
אין בך דעת...
אדיר המלך | 01-03-2024 10:39
אין בך דעת תורה אתה מסכן הוא עטוף בגאווה
99
רבי צדיק
אלי | 01-03-2024 10:15
לא ביקשנו סילחה ואין שום צורך, אל תתאמץ, תודה
100
רבי צדיק
אלי | 01-03-2024 10:16
אין צורך, אל תתאמץ תודה
101
פרקי אבות: על...
אביאל | 01-03-2024 10:26
פרקי אבות: על שלשה דברים... תורה עבודה וגמילות חסדים
נכון מאוד רק...
אלי | 01-03-2024 11:51
נכון מאוד רק אתה שוכח מה זה עבודה זה עבודה שבלב ומה זה עבודה שבלב זו תפילה
102
סתם חרטטן ובעל...
אדיר המלך | 01-03-2024 10:38
סתם חרטטן ובעל לשון הרע והוא לא רב כיפה שלא ראיתי בחיים ואסור להתגייס לצבא הציוני אפילו בעל תשובה כמוני יודע את זה....פעם היה מלחמת חובה בימי יהושוע בן נון הרגת 7 ארצות גוים ובימי מלכי ישראל רשות רק צדיקים גמורים ומלחמת מצווה זה בספק היום שאין מלך וסנדרין ואפילו שהיה מלך אין זה חובה לצאת בצבא ופעם היה צבא המלך לפי התורה היום אסור ללכת לצבא החיילים נהרגים כי יש בהם עון ולא יודעים תהלכה מי שמחלל שבת ומי שיש בו עון ומי שמפחד מידם ומי שמדבר בן תפילין של יד לראש ועוד לא ילך למלחמה ומי שלא יודע תורה....ומאמין לכול אחד הכול זה מאמין התקשורת ושקריה בטח מעלילים על הדתי בתמונה קוראים לו רב וידוי שעם ישראל קיים בזכות התורה והאינטרס של הגוים לעשות מהיהודים ציונים ואז לא יהיה להם שמירה בזכות לומדי תורה שבעל פה שזה מגן על העם היהודי ולא משהו אחר מזכות התורה יש הגנה שלא הולכים לפי התורה באים אויבים מבחוץ בגלל שרפים ידיהם מהתורה ויבוא עמלק
אתה וכל החרדים...
יצחק | 01-03-2024 10:52
אתה וכל החרדים הולכים לפי התורה? אתה לומד באמת לשם שמים? אתה מוכן חעמוד בפני בית דין מעלה ולהשבע על כך שאתה בכלל שומר ועושה משהו לשם שמים? לך אין עוונות? כל כולך לשור הרע וזלזול ביהודים שאכפת להם מעם ישראל. לכם אכפת רק על עצמכם. רדודים ומדקלמים מסרים כמו תוקים. כולכם דיקלומים וסיסמאות נבובות. עגלות ריקות ואנשים קטנים עם תכונות ומידות מושחתות. יודעים רק לקחת ולהתנשא.
אתה בכלל יהודי?...
מתי | 01-03-2024 10:48
אתה בכלל יהודי?
103
ובתור אדם מאמין...
חרדי שמשרת בצה"ל | 01-03-2024 10:50
ובתור אדם מאמין הוא חושב כוחי עוצם ידי... לא הייתי קורא לו רב.
104
היהירות של החרדים...
צצצ | 01-03-2024 11:06
היהירות של החרדים מכחידה את העם היהודי❗️מה שהיטלר לא סיים הם רוצים לסיים❗️כמה ניתוק מהיהדות ומבורא עולם יש לאני הכתות האלו מעניין אותם רק כוח וכסף❗️
105
זה רב ....
לוי אורן | 01-03-2024 11:15
זה רב . הוא יודע כמה חרדים נימצאים עכשיו בעזה שנלחמים הוא יודע כמה זקא עבד יום ולילה כדי לאתר גופות . הוא יודע כמה אירגוני צדקה עזרו לחיילים שאלוהים יסלח לו על לשון הרע שהוא מוציא
106
בדור שלנו כל...
משה מנחם | 01-03-2024 11:19
בדור שלנו כל אחד שמפטפת שטויות קורה לעצמו רב וחושב השטויות שלו הם דעה
האמת כואבת ...
רחל כהן | 01-03-2024 11:55
האמת כואבת
107
הרב אילאי היקר. לגופו...
דולי בסוק | 01-03-2024 11:27
הרב אילאי היקר. לגופו של ענין אתה צודק בהחלט. מבחינת הסגנון אני מבקש שתשקול 2 נקודות : 1.אף חרדי לא יתגייס למקרא דבריך אלא יתבצר עוד יותר בטעותו. 2.אפשר להתייחס לחרדים בעניין זה כתינוק שנשבה במובן ההלכתי. לפיכך יש לקרבם בעבותות אהבה לדרך האמת.(כולי האי ואולי).
108
שכולם יתגייסו ויהיו...
אדיר המלך | 01-03-2024 11:31
שכולם יתגייסו ויהיו חרדים ילמדו תורה ולא יבטחו בכוחם וגאוותם המדומה
109
בן אדם שקורה...
מוחה על כבוד התורה | 01-03-2024 11:34
בן אדם שקורה לגאון קופרייטר אני מטלבט בין בהמה לבין חרטטן שלא למד את ההיסטוריה כמו שצריך אבל בטח שהוא לא רב זה נראה כמו משוגע בהוסטל ואנשים כאלה אפשר להשאיר שם
110
אני מקוה שהם...
מאיר | 01-03-2024 11:53
אני מקוה שהם יסלחו לך על שאתה מדבר על יהודים כך בזמן הזה !!!!!!
111
חרטטן רציני זה...
רובי | 01-03-2024 12:03
חרטטן רציני זה רב זה ? רוצה לעשות סיבוב על החרדים כנראה הולך לפוליטיקה עם ליברמן או יש עתיד עם לפיד חבר זה השבט היחידי שלו התבולל לא נלחם בזמן משה רבינו ולא במלחמות מלכות ישראל לא שינה את זהותו הוא קבל פטור בכל מלחמות היהודים גם מול אנשים כמוך גנב דעת
112
איני מתייחס לכתבה...
דוד כהן | 01-03-2024 12:07
איני מתייחס לכתבה אך אני פונה לחרדים יהודים אחים שלי ישבו איתי בטנק חלקם נשרפו ואני חזרתי הביתה פצוע גופנית ונפשית הם האחים שלי והם יהודים צדיקים חרד שלא מתגייס אינו אחי והוא מקרב את חורבן בית שלישי
113
כבוד הרב אלוהים...
מירנדולינה | 01-03-2024 12:10
כבוד הרב אלוהים הכל יכול סולח אז במיטותא ממך אתה לא תסלח? איזו דוגמא זאת לתלמידיך חקהילה שלך? דווקא בתקופה זו של מחריבייך ומשנאייך ממך יצאו אתה צריך להיות עניו ולפעול למען קירוב הלבבות. זה הזמן להיות חכם ולא צודק
114
ההנהגה החרדית אינה...
בוזגלו | 01-03-2024 12:18
ההנהגה החרדית אינה מחוברת להוויה הישראלית ובעצם מנצלת לרעה את משאבי המדינה באי שיווין בחובות האישיות ובכך גורמת עוול נוראי למדינת ישראל לביטחונה הצבאי הכלכלי והחברתי וכן גם לחרדים עצמם.
115
החרדים מתגייסים יותר...
יבגני | 01-03-2024 12:41
החרדים מתגייסים יותר מהתל אביבים . להם הוא סולח ? את מי הוא מעניין
חרטא בפיתה. אצלי...
חייל לוחם | 01-03-2024 17:07
חרטא בפיתה. אצלי בגדוד יש עשרות תל אביבים ואף לא חרדי אחד. והגדוד לא שונה מכל גדוד לוחם אחר בצהל
116
קודם כל, אני...
קטע תגובה שכתבתי לקרוב משפחה שהבן שלו נפצע בעקבות שאלות כואבות שהוא העלה | 01-03-2024 13:00
קודם כל, אני ממשיך להתפלל ומייחל לרפואת שלימה, רפואת הנפש ורפואת הגוף של קרוב משפחתינו היקר *____ בן _____* בתוך שאר פצועי המלחמה ושאר חולי ישראל, ולשובם של כל המילואימניקים ב/לשלום לביתם! אין מרצים לאדם בשעת כעסו, וכל שכן בשעת כאבו, והכאב ניכר וברור אך אנסה לשתף את השקפת עולמי, ואקווה שהדברים יתקבלו. כתבת שנושא 'גיוס חרדים' הוא נושא שמעסיק את כולכם, ולי לא ברור איזה חלק... אז אנסה להתייחס מכמה זוויות שונות, ואני מקווה להביא את הראיה שלי כחרדי, לנושא. *למה החרדים ככלל לא מתגייסים?* כידוע לך, הציבור החרדי מונהג עי גדולי ישראל, והרבנים בעבר ובהווה הורו לנו שלא להתגייס. אפרט כמה סיבות (ואני בטוח שיש עוד כמה...) - חשיבות התורה, אנחנו (אני ואתה) יודעים שזכות הקיום שלנו כעם וכאומה, וכן הזכות שלנו על ארץ ישראל היא בזכות התורה, וברור לי שאני לא צריך לצטט לך מהמקורות ותלמוד תורה כנגד כולם תורה מגנא ומצלא וכו', ואין לנו אפילו יכולת לדמיין לעצמינו את המשמעות והרושם שעושה בשמיים אפילו לא לימוד תורה של דקה אחת! אני יודע שתורה קיימת גם בציבור הדתל, ויש לי חברים מהציבור הזה שהם תח אמתיים, ולכן ישנה טענה תלמדו כמה שנים ותעשו צבא... אז 12+12 זה *לא* = 24 (רבי עקיבא), וחוץ מזה, מי יודע איזה דרגות עצומת של תח עם ישראל הפסיד בזכות מצוות הצבא של הציבור הדתל ???? - אמנם יש הוראה מהרב שטיינמן זצל עבור כל בחור שלא לומד שיתגייס, אך זאת הוראה פרטנית ליחידים, ולא הוראה כללית. - בנוסף, והתעלם מהאמור לעיל, הצבא נקרא בפי רבים 'כור ההיתוך הישראלי' והוא באמת במציאות כזה, שמחבר את כל המגוייסים ל'ראש אחד' וזה בעצם נוגד את כל האידאולוגיה החרדית. אנחנו עם אחד, אך אנחנו רוצים להיות מובדלים מהחילונים ולא מעורים בהם! אני יודע שיש הרבה בילבול אצל חלק מהדוברים החרדים בתקשורת, והם יטענו זקא 'הצלה' וכו'... ואנחנו *חלק* מהחברה הישראלית, אבל האמת חייבת להאמר, אנחנו *לא* חלק מהחברה הישראלית! כן אנחנו אזרחי מדינת ישראל, וכן, העמותות החרדיות תורמות תרומה משמעותית, ויש שיאמרו קריטית למדינת ישראל, אבל אין רצון של רוב החרדים להיות *חלק* מהחברה הישראלית! כמו כן אני לא צריך לספר לך כמה חיילים חזרו מהצבא עם יותר יראת שמיים וכמה עם פחות (בלשון המעטה). עוד משהו, בשנים האחרונות ראינו את ההנהגה הפוליטית מנסה להתערב בצביון החרדי, מה שיצר 'אנטי' לגיוס (תהליך שהיה בעליה אצל כאלה שהיו 'על גבול הישיבה' בשנים שלפני...) וזה חבל... ועכשיו עם יורשה לי לדבר קצת בוטה, ואני מתנצל מראש, כי אני יודע שאתה כותב מתוך כאב- אני מבין את הרגשת התסכול בכך שאין מסה של חרדים שניצבים גם כבשר תותחים, אך לו יצוייר שהחרדים היו מגוייסים, זה לא היה מעלה את מספר החיילים שהיו מוצבים בגבול עזה בשמחת תורה ה-7 באוקטובר... וזה לא היה מפצה על הכשל האדיר, ועל ביזבוז של מיליארדים על גדר ואמצעים טכנולוגיים שלא פעלו (מי יודע איזה רעש היה נהיה בשמיים עם המיליארדים שהושקעו על אמצעי ביטחון שלא פעלו היו מושקיעם בישיבות?!), ובסוף, שנינו יודעים, איכשהו החרדים היו מואשמים במחדל, בדיוק כמו שמאשימים את 'המתנחלים' במחדל (ה'כוחות' ביזבזו זמן לשמו על מתנחלים בחווארה!) בזוית אישית- קיבלתי את הזימון האחרון שלי לצבא בגיל 26 (חוק טל היה מושהה אז למשך 3 שנים בערך) הייתי אברך בכולל, ושאלתי את החייל שמולי מה אפשרויות הגיוס שלי... לאחר שהוא התייעץ עם המפקד שלו קיבלתי מענה, והאמת היא שהתשובה הפתיע אותי 'בגלל שיש לך 3 ילדים ובגלל הגיל שלך אנחנו לא מעוניינים שאנשים כמוך יתגייסו, אני מכניס לך פטור לתיק'. בארבע השנים האחרונות אני סטודנט לתואר ראשון בסיעוד, וכבר דיברתי עם כמה חברים (הרבה לפני הטבח הנורא) אם הם יכולים לבדוק איך אני יכול לעשות מילואים כאיש מקצוע בצבא, אך האמת היא, שכעת לאחר שצובעים את ההתגייסות החרדית כדבר שמתפשט כאש בשדה קוצים ירד לי החשק להיכנס לזה בכלל...
117
מי זה הזעפרן...
המעורר | 01-03-2024 13:03
מי זה הזעפרן הזה שצריך לבקש ממנו סליחה
118
כואב לראות רב...
אריה | 01-03-2024 13:35
כואב לראות רב הופך לחלק אינטגרלי ממכונת הרעל של השמאל... משהו לא טוב קורה לחלק מחובשי הכיפה הסרוגה שמאמצים את הרעל של השמאל וזה עוד לפני שאני מתייחס לכשלים הלוגיים שבדבריו
119
הקבה לא סולח...
יצחק | 01-03-2024 13:51
הקבה לא סולח למי שלא סולח לזולת. שבת שלום.
אתה דוברו של...
שירי מנתניה | 01-03-2024 22:56
אתה דוברו של הקבה ?
120
אני מציע שתטפל בעניני הקהילה שלך והציבור שלך
אליחן אמיתי | 01-03-2024 14:06
2 טעויות קיימות בפוליטיקה בישראל. א. מחנה שכל המצע שלו עוסק במה שהאחר צריך לעשות. לא אנחנו. המתנחלים צריכים לפמות את בתיהם. אז יהיה שלום. החרדים צריכים להתגייס. אנחנו כבר התגייסנו. אז יהיה פה טוב יותר. ב. מכניסים אידיאולוגיה למקום שבו צריך לעסוק בניהול החיים שלנו ולא ברעיונות. הרעיונות נמצאים מאחור אבל מצע ומדיניות חייבים להיות פרקטיים.
121
שמטלן מחופש לך...
ממי | 01-03-2024 14:12
שמטלן מחופש לך תתגייס
122
אם 4לה הרבנים...
יעל | 01-03-2024 14:24
אם 4לה הרבנים של המגזר הדתי לאומי- תודה לה' שאני חרדית. עוד רב כזה ואבדנו
123
גם לחילונים לא...
אורית | 01-03-2024 14:42
גם לחילונים לא תסלח?שיש 2 מליון ילדים יהודים שלא קוראים קריאת שמע ועוקרים את היהדות מליבם?... או רק לחרדים לא תסלח... מסכן
הוא לא סולח...
תמר | 01-03-2024 15:05
הוא לא סולח לחרדים שקוראים לתעמוד על דם רעך הזה תורה. החילונים לא מתיימרים לקרוא לחילוניות עולם התורה.
124
אפס מאופס זה...
יסי | 01-03-2024 14:46
אפס מאופס זה מה שאתה
125
כול מילה בסלע....
ג יפית | 01-03-2024 14:48
כול מילה בסלע.
126
עולם התורה החרדי...
Ib | 01-03-2024 14:48
עולם התורה החרדי הוא חילול השם עולם התורה החרדי הוא כוח כסף ושחיתות עולם התורה החרדי הוא עולם עברייני עולם התורה החרדי הוא עולם המונהג עי עבריינים מושחתים וחסרי כבוד. המנהג עשה לך רב זה לא אני חייל של רב עבריין ומושחת אבל זה מה שזה גנוב מה שיותר בטלה עח אחרים ומה שחשוב זה ניראות חרדי. זבל יהודי !!!!!
127
חחחח.ליצן רפורמי אל...
שיבולת השדה | 01-03-2024 14:51
חחחח.ליצן רפורמי אל תסלח..האם מישהו מתייחס לדברים שלו..כמו יובל שרלו והכרבולת אפיקורס ידוע.וחיים נבון נו..ועוד כמה שהתורה כלי משחק בידיהם..מי שמזלזל בעולם התורה..הוא רשע שוטה וגס רוח..אז עופרן הזה יהפוך לאפר ולומדי התורה ירבו וירבו עד בלי דיי..
128
אני מזועזע מי...
אור | 01-03-2024 14:54
אני מזועזע מי אתה בכלל הרב עופרן מה אתה מבין בכלל בעולם החרדי כלום מה אתה חושב שהם עושים מה שהם רוצים יש להם מסורת וגדולי הדור שמנהיגים אותם ואם היה לך טיפת אמונה והערכה לתורה הייתה קובר את עצמך עכשיו אני לא רוצה לחשוב איך חושבים על זה בשמים ואני מקווה בשביך שעולם התורה תסלח לך
129
אני מוחה על...
יהודי | 01-03-2024 15:11
אני מוחה על התגובות המזלזלות כאן ברבנים ובלומדי התורה
130
מי אתה בכלל...
אא | 01-03-2024 15:22
מי אתה בכלל שתסלח או לא תסלח ואני אומר לך כחילוני ששירת בצבא ועוד בקו קדמי!!!
131
ככה זה שההשכלה...
משה | 01-03-2024 15:25
ככה זה שההשכלה התורנית שלך מעורבבת בחכמות חיצוניות וכ'ו....כבר הזהירונו רבותינו לפני 200 שנה מפני הרבנים מגולחי הזקן... הכל בסדר הרב עפרן ,אל תסלח להם...הם יסתדרו עם זה...
כי יתר הרבנים...
יואל | 01-03-2024 16:38
כי יתר הרבנים פולטים דברי חוכמה? תחשוב האם מה שאתה מקיים זה דברי תורה או דברי רב או עסקן פוליטי?
132
החרדים כבר דור...
רוו2 | 01-03-2024 15:29
החרדים כבר דור שלישי של טפילים שהם הוריהם וסבם התפרנסו מהציבור. כמו הפליטים ' הפלסטינים שאונרא מפרנסת כבר 3 דורות
גם אתה טפול...
משיח | 01-03-2024 15:56
גם אתה טפול שחי בארץ.וחי מכסף שבא מאמריקה.
133
דברי אותו רב...
כנס ללמוד את האמת | 01-03-2024 15:31
דברי אותו רב רצופים טעויות וודאי שהוא משוכנע שדבריו אמת, אולם הם תוצאה של מערכת חינוכית שקרית. נכון הדבר שעולם התורה פעם לא היה כמו היום אולם הסיבה היתה שמחללי שבת היתה תופעה שנדיר היה לראות. הרוב המכריע של העם שמר מצוות וזו היתה הגנה. כיום רוב העם אינו שומר מצוות ואף עושה ההיפך בפומבי. לכן הצורך במי שיפצה על הקלקול הוא גדול. את זה עושים החרדים, לכן לומר מה שהוא אמר זו איוולת ובורות ואי הבנת יהדות ותורה מהבסיס.
ומה היה בשואה,...
יפתח | 01-03-2024 16:20
ומה היה בשואה, אתה עובד אלילים ששוכנע שהחרדי מחפה אליך מול בורא עולם, הכל קשקוש, הם אנשים מושחתים, ששכנעו אותך ששמירת מצוות הארוע קבלני החילוני פחות החרדי יותר ואדוני מרוצה כהממוצע נשמר, כך הם מצדיקים את אורח חייהם המופקר. יתכבדו ויקבלו על עצמן חובות אזרחיות ולא אליהם להחזיר חובות אזרחיות והראשונה זכות ההצבעה לכנסת.
134
חיכינו 2000 שנה...
הרצל | 01-03-2024 15:32
חיכינו 2000 שנה לחזור לארץ הקודש בדגש על הקודש.... 75 שנה של מלכות הכפירה הציונית היא פסיק קטן בהמתנה ,נמשיך להמתין. איך אתם שרים ?! עם הנצח לא מפחד מדרך ארוכה ,כל הגאווה הלאומית והצהלית הזו ,לא מדברת אלינו.
קשקוש, הציונות היא...
יפתח | 01-03-2024 16:15
קשקוש, הציונות היא שהביאה אותנו לארץ הקודש, הישוב הישן זניח יחסית למפעל הציוני, וגם החרדים כפויי הטובה יודעים שאחרי שהתורה לא שמרה אליהם באירופה, התקבלו כאן אודים עשנים והחיו. שוב את הישיבות. הם כפויי טובה שכמותם וישמן השורון ויבעט, בציניות רבתי מצאו את מקומם כממליכי המלכים פעם שמאל ופעם ימין למען פטירתם מחובות האזרח בהגנה ובעבודה. פעם עבדו ושרתו וברבות הימים מצאו דרך לחמוק ואת עבוודתם וצער השכול השאירו ליהודים אחרים.
135
רב זה תלמיד...
מני | 01-03-2024 15:42
רב זה תלמיד חכם ותלמיד חכם לא מלכלך על בני עמו
הוא לא לכלך...
יפתח | 01-03-2024 16:10
הוא לא לכלך הוא תואר מציאות מלוכלכת. פתח ספרי נביאים, ראה שכשצריך גם נביא אדוני, אומר דברים קשים. החרדים הם פלג מושחת בעם היהודי, רק שינוי דרכיהם הנלוזות יכול לשנות עובדה זו.
136
היית ניכנס למחנה...
גד | 01-03-2024 15:45
היית ניכנס למחנה שורה ואז ניראה אותך מדבר
137
רק באהבה ובהסכמה...
יצחק. פ | 01-03-2024 15:53
רק באהבה ובהסכמה של גדולי ישראל וגם המנהיגים שלנו, דתיים, מסורתיים וחילונים נגיע להחלטה שתאחד אותנו. כולם צודקים: צריך ללמוד תורה שאין בילתה, אבל , רבכום, למה לא ללמוד ג דברים שיכולים לעזור לעם כמו לימודי ליבה. אין סטירה בינהם. צריכים ללמוד תורה וביחד עם זאת לעבוד וגם לשרת את עם ישראל. לשרת על ידי גיוס לצהל או על ידי התנדבות במגוון תחומים. מי שצריך לקבל החלטה לגייס את אלפי תלמידי החכמים, אלה הם הרבנים הגדולים שלנו ועדיף שעה אחת קודם. אין עבודה בלי תורה ואין תורה בלי עבודה. כפרה על הרבנים שלנו. החליטו שכולנו שווים !
על איזה אהבה...
יפתח | 01-03-2024 16:08
על איזה אהבה מדובר? , אנשים בזויים מנצלים מחלוקות פוליטיות במשך עשרות שנים כדי לחסוך את השרות הצבאי והיציאה לעבודה מבני משפחתם על חשבון כלל ישראל.
138
מי אתה שלא...
עמנואל | 01-03-2024 15:54
מי אתה שלא תסלח לעולם? היית מדמיין את הרב קוק אומר לא אסלח לעולם?או רו את הרב מרדכי אליהו? שב בשקט אל תקטרג על ישראל
139
אפיקורוס קורא לעצמו...
מאיר | 01-03-2024 15:57
אפיקורוס קורא לעצמו הרב ? רשע בן רמאשע עם ארץ בן עם ארץ ! מכיר ומורד במלכות שמים בבוא היום תוכנס לגיהינום ולא יציאוך משם לנצח !
כמו של חולה...
יואל | 01-03-2024 16:35
כמו של חולה ביביזים מצוי מה שלא נראה חילול . כמה סתומים וריקניים אתם
בתוקף מה אתה...
יפתח | 01-03-2024 16:06
בתוקף מה אתה אומר שהוא מורד במלכות שמים, האם כבודו נציג האלוהים עלי אדמות?
140
לא יודע מי...
גיא | 01-03-2024 15:59
לא יודע מי אתה .ולא זכור לי שביקשו שתסלח למישהו
141
אני מסכים עם...
יפתח | 01-03-2024 16:02
אני מסכים עם הדברים שהרב כתב אך לא הסיפה. בסוף הוא מנה את השחיתות של החברה החרדית ואמר שיוכל לסלוח להם על כך אך לא על כך שהם קוראים לדרך זו דרך התורה. אבל דרך ארץ קדמה לתורה. ולכן בראש ובראשונה לא ניתן לסלוח לחרדים על דרך ארץ המושחתת שלהם שהוציא אותם מכלל ישראל, על ניצול מחפיר של הזולת ויותר מהכל שבידעין שלחו יהודים אחרים וילדים של יהודים אחרים למות בהגנה ולא את עצמם וילדיהם. על כך שעשו את התורה קרדום לחפור בו, ביקשו כסף כדי ללומדה נאמר שביזו את התורה וכיבו את אורה.
142
גם לעמי הארצות...
יוגב | 01-03-2024 16:18
גם לעמי הארצות נותנים במה?
143
גם אני לא...
אבי | 01-03-2024 16:22
גם אני לא סולח לך שדיברת לשון הרע על הציבור החרדי
144
התורה היחידה שמעניינת...
יואל | 01-03-2024 16:34
התורה היחידה שמעניינת את עסקני הציבור החרדי זה סחטנותם אמונתם. אולי ורק אולי ה 7.10 קרה בגלל שהם שכחו את מכבדים את התורה ומגיימים מצוות ובמקום זאת הם מקיימי את דברי הלהג של הרבנים והאדמורים?
145
כבוד הרב, תרבו אהבה...
אני | 01-03-2024 16:46
כבוד הרב, תרבו אהבה בעם. למה להסית את העם? ומה תגיד לתלמידך?
בתור אחד שיש...
חרדי!! | 07-03-2024 1:36
בתור אחד שיש במשפחתו מזרוחניקים.. כרגע מה שמדברים איתם כל היום בישיבות זה הסתה על החרדים
146
לכל המשמיצים: הרב...
סימי | 01-03-2024 16:47
לכל המשמיצים: הרב עפרטן עמד בתור כשחילקו שכל ומוסר. הגיע הזמן שתתחילו להבין שנמאס לנו מההתנהגות שלכם. הרבה שקרים ורמאויות הופכים אצלכם לדרכה של תורה, גזילת הגוי הציוני היא דרך חיים שלכם, והתורה רק מושפלת בגללכם
עמד בתור,רק חבל...
קיצור דרך | 04-03-2024 9:30
עמד בתור,רק חבל שלא קיבל
147
צודק מאוד ,...
אביב | 01-03-2024 17:12
צודק מאוד , אם החרדים לא ישתלבו בצבא ובכלכלה , לא תהיה מדינה
148
בה שאני חרדי,...
אריאל גרינברג | 01-03-2024 17:14
בה שאני חרדי, עשיתי שרות בצהל במחלקת משחקי סוליטר, בזבוז זמן. היום אני מתנדב בזקא, ובמדא. אני לא יודע מי אתה הרב אליעאי? (כתבתי נכון?) תחפש כותרות בישיבה שלך הרבה שבת שלום ופעם הבאה אתר סרוגים היקר תעשו רקע מי הרב התורן מניין יש לו? או שלא צריך מניין כי זה התורה והוא לא סולח אוי אוי אוי
תמיד יש את...
דוד | 01-03-2024 18:21
תמיד יש את החרדי הלא מייצג שמנסה להציג את החרדים באור שלו, המינסטרים החרדי מוקיע אותך ואתה יודע את זה
149
אריאל גרינברג אני...
רון1970 | 01-03-2024 17:19
אריאל גרינברג אני מאמין שאתה דתי ומאמין.אז בשביל שלום בית אדם צריך להקריב.אני מסורתי ימני אין לי בעיה עם החרדים אבל אם אי השירות בצהל והתגייסות לעבודה גורמת לריב ומדון בין היהודים.אז צריך להתיישר ולו לשם השכנת שלום בינינו.
150
הציבור החרדי עונה...
ערב רב | 01-03-2024 17:44
הציבור החרדי עונה על התיאור של ספר הזוהר לערב רב יעני צדיקים מתבדלים ולא באמת מחוברים לנשמת ישראל נקווה שהקב״ה יושיע אותנו מהמנוולים הללו
151
במילה אחת גועל,...
אנונימי | 01-03-2024 18:01
במילה אחת גועל, מעטים מהמגזר החרידי מתגייסים לצבא ולוקחים חלק מנטל, פשוט ציבור אוכל חינם אין הגדרה יותר מדויקת
יש הגדרה יותר...
הגיון בריא | 04-03-2024 9:28
יש הגדרה יותר מדוייקת מזה, אחראים על האויר שלך לנשום בעולם.
יש הגדרה מדוייקת...
הגיון | 01-03-2024 22:58
יש הגדרה מדוייקת יותר:תפילין,פרזיטים
152
תורה ועבודה אין...
תורה ועבודה | 01-03-2024 19:03
תורה ועבודה אין פחות מזה .
153
מי הוא בכלל...
יהוחי אסולין | 01-03-2024 19:16
מי הוא בכלל הרב עופרן ,שיתום את הלוע ויתגייס לזק״א
154
לא צריך לגייס...
שירי מנתניה | 01-03-2024 23:01
לא צריך לגייס אף אחד בכוח. רבבות מעוניינים מאוד להתגייס, מוטיבציה לא חסר. ביבי מונע מהם להתגייס, באמצעות המיליארד שקל בשנה שמשלם למפלגות החרדיות שימנעו את הגיוס. בה בבחירות הבאות, בה תוך שנה, ניפתור את בעיית מניעת הגיוס ונשחרר את בני הישיבות לחופשי.
155
מי אתה ביכלל.ואעזה...
אורה | 01-03-2024 23:33
מי אתה ביכלל.ואעזה רב אתה מטעם מי??? שתאמר.. לעולם חא אסלח לחרדים...בושה,בושה בושה, ככה מדבר רב?? מעניין מי מינה אותך לרב ?? אפשר להתווכח על הנושא .. אבל שרב יאמר לעולם לא אסלח לחרדים...להקיא...לכאורה
156
אני מנחשת...
אורה | 01-03-2024 23:41
אני מנחשת ..שחירטטת את שימך . מזעפרן לעופרן....וסליחה מראש אם טעיתי.... איפה קיבלת.ולמדת רבנות ??? רב אמיתי לא מדבר כמוך...לא אסלח...???? לכאורה
157
נניח לרגע את...
Ole | 02-03-2024 21:06
נניח לרגע את גיוס החרדים. הכלכלה לא מסוגלת לתמוך בכמויות הללו. יש כאן חוסר שיווין כלכלי וחברתי. אין לגייסם בכוח, אלא למנוע מהם את זכות הבחירה לכנסת. הם לא מעל כולנו!
158
תסלח לבליני המועדונים...
מענין מאוד | 02-03-2024 21:31
תסלח לבליני המועדונים המשתמטים בצפון תל אביב?
159
היינו כאן לפניכם...
אנונימי | 02-03-2024 21:55
היינו כאן לפניכם ונשאר הרבה הרבה אחריכם
160
וואו איימת עלינו ככ...
נועה | 03-03-2024 0:48
וואו איימת עלינו ככ מפחדים שלא תסלח מה נעשה ביום כיפור? אוי
161
לא ישן בלילה.....
אביתר | 03-03-2024 0:53
לא ישן בלילה.. הוא לא סולח לנו..
162
צודק במאה אחוז....
צבי טאו | 03-03-2024 1:06
צודק במאה אחוז. חרדיות = איוולת.
163
לכבוד הרב הסרוג,...
Shimco | 03-03-2024 2:28
לכבוד הרב הסרוג, שים לב! בכל פעם שהסרוגים מובילים את ההסתה נגד לומדי התורה,יש פיגועים במקומות מושבותיכם!!!???
164
תורה
בר | 03-03-2024 4:25
הוא קורא לעצמו רב? שנאת עם הארץ קלאסית
165
החרדיות היא תופעה...
נשות העתיד | 03-03-2024 6:26
החרדיות היא תופעה חדשה מלפני כ-250 שנה. מעכשיו יהיו צמודים לבתיי הכנסת ולישיבות ולכוללים גם בתי תינוקות כי לנשים יש קריירה לנהל. והגברים יהיו בעבודת הבית
166
חותם על כל...
מתיבתא דרקיעא | 03-03-2024 7:45
חותם על כל מילה! חרדי ביום ה141 למיל'
167
הרב???? עוד פעם דברי...
לוי | 03-03-2024 8:01
הרב???? עוד פעם דברי הסתה ומחלוקת בעם שלנו? לא הספיקה השואה השנייה שעברנו ה 7.10?
168
הרב עליאי...
רונית אושפי=^ | 03-03-2024 8:45
הרב עליאי צודק בכל מילה .אני מרגישה וחושבת בדיוק כך .
169
כבוד הרב ערבים?חרדים החילונים, הדתיים והערבים
שואל | 03-03-2024 8:59
העניין הוא שבנמות הזה כלולים כולנו – כל אזרחי ישראל. החרדים והחילונים, הדתיים והערבים. כבוד הרב הפרוגרסיבי משהו ? אני לא זוכר שהערבים הם בצד של היהודים מבחינת סכנה קיומית. דרוזים צרכסים חלק מהבדואים כן אבל ככל ערבים ? שואל בשביר חבר
170
ואתה אומר את...
אחלה | 03-03-2024 9:58
ואתה אומר את זה בתור הקדוש ברוך הוא? או אחד שמבין בדיוק את כל המהלכים שלו והפעולות שלו?
171
נגד מי אתה...
מאיר | 03-03-2024 10:58
נגד מי אתה אומר את זה נגד הרב שטיינמן הרב שך הרב עובדיה הבבא סאלי הרב הבנציון אבא שאול ?עוד רבנים? אם לבחור בצד שלך או שלהם אני בוחר בהם מלא מלא אתה מעדיף מחללי שבת בפרהסיה על פני אנשים שומרי תורה רק בשביל מחלוקת נקודתית קיצר אין שכל אין דאגות מסכנים התלמידים
מי שמתנגד להליכה...
מורן | 04-03-2024 13:08
מי שמתנגד להליכה לצבא מתנגד לצבאותיהם של אהוד בן גרא ושל ברק בן אבינעם ושל דוד המלך, שקמו להילחם באויביהם כדי להגן על ישראל מפני תוקפיו. ומי שאומר שלא צריך לעבוד ולהתפרנס ולחיות על קצבה חולק על הוראה מפורשת בעשרת הדברות: ״ששת ימים תעבוד ועשית על מלאכתך״. ומי שמתנגד ללימודי מדעים ומתמטיקה מתנגד לרמב״ם ולרמב״ן שהיו רופאים ולרש״י שהיה יינן ולאבן עזרא שהיה אסטרונום ולעוד גדולי ישראל לדורותיהם שהיו משכילים גדולים גם בחוכמות חיצוניות וכך הבינו טוב יותר את עולמו של הקב״ה. וכמובן עבדו לפרנסתם, כפי שציוותה התורה. תורה ועבודה וצבא אינם סותרים זה את זה.
172
סוף סוף הציבור...
חי | 03-03-2024 14:28
סוף סוף הציבור הדתל לא מתבייש בערכיו לא מרגיש נחיתות מול החרדים ואומר את האמת
אכן, לא מתבייש...
מורן | 04-03-2024 9:23
אכן, לא מתבייש ומראה את פרצופו האמיתי, כמתנגד לגדולי הצדיקים
173
היהדות החרדית יהדות...
יויו | 03-03-2024 21:51
היהדות החרדית יהדות גלותית ומנוונת
174
לא הבנתי מדוע...
חיים | 04-03-2024 8:54
לא הבנתי מדוע הרב עופרן סבור שהציבור החרדי זקוק למחילתו כדי להיכתב בספר חיים טובים.
175
בוא נקצר לך...
קיצור דרך | 04-03-2024 9:27
בוא נקצר לך ונוריד את זה לרמתך, ככל ותתמוך בלומדי תורה, כך לא תצטרך צבא.
176
לא אתה זה...
אליהו | 04-03-2024 9:28
לא אתה זה שצריך לסלוח להם .
177
שאתה לא אחרי...
מזל | 04-03-2024 10:09
שאתה לא אחרי על עולם התורה
178
כל כך מביש...
מורן | 04-03-2024 12:59
כל כך מביש לקרוא את התגובות המכוערות והמזלזלות (והעילגות) של חרדים רבים שכתבו כאן, על דבריו של הרב עילאי עופרן. לסלף בכוונה את שמו זה כל כך נמוך ודוחה. מי שלועג לשמו מעיד על עצמו שהוא בור ועם הארץ ולא למד על רבי יהודה בר עילאי, מהבולטים שבין התנאים. וכך כותבים מי שמגדירים את עצמם ״חרדים״. ממה אתם חרדים ופוחדים כל כך? למה אתם כל כך חסרי ביטחון וחסרי אמונה בעצמכם עד שאתם נזקקים לבזות רב בישראל? כן, רב. שלמד הרבה מאוד ועבר סמיכה לרבנות. זו המשמעות של רב, ולא לקרוא כך לכל מי שיש לו זקן, אפילו אם הוא אסיר משוחרר שמעולם לא למד לרבנות ולא קיבל סמיכה לרבנות אבל אצלכם הוא ״הרב אריה דרעי״. הרב עילאי עופרן כתב בכבוד ובכאב וחלק מהאנשים פה צריכים להתבייש באופן שבו כתבו עליו, במקום לענות באופן ענייני לטענותיו הצודקות כל כך.
חוץ מלבכות 'גוועלד'...
חרדי | 06-03-2024 9:33
חוץ מלבכות 'גוועלד' לא הבעת טיעון רציונלי אחד שמגן על דברי הבלע והכפירה שאותו אי רב אמר. וזה ממש מסתדר עם מי שתומך באחד גזה.
בריאות ...
מומי | 04-03-2024 22:58
בריאות
179
אל תסלח מי...
יצחק | 04-03-2024 19:56
אל תסלח מי אתה בכלל
אם מעניין אותך...
חח | 07-03-2024 1:30
אם מעניין אותך מי הוא תקרא שבתון היה לו שם טור.. הוא על גבול הרפורמי..
180
צודק, לדעתי אם...
יוסי | 04-03-2024 21:23
צודק, לדעתי אם המצב ימשיך ככה תוך 2 עשורים מדינת ישראל מתפרקת, הבעיה שבמקום להילחם בתופעה הזו, בדת הרפורמית הזו, החבר'ה של לפיד וליברמן מתעסקים בפוליטיקות קטנות.
181
כתבה אחלה בדיחה...
אחלה בדיחה | 04-03-2024 22:54
כתבה אחלה בדיחה
182
מה עם חצי...
בוקי עגלון | 04-03-2024 23:02
מה עם חצי מהחילונים שלא מתגייסים? ומה עם אחינו המוסלמים שלא מתגייסים ולא נושאים בנטל ועוד פוגעים בבטחון מדינת ישראל? לא נסלח לא נשכח.
183
טעות! כשהחרדים יהיו רוב, הם ישרתו. בצבא חרדי
יובל סמו | 05-03-2024 13:12
כל התפיסה מבוססת על טעות טכנית. החרדים (שאגב, עובדים כמעט כולם, ותורמים למשק ולכלכלת ישראל יותר מחלקם היחסי באוכלוסיה) מוכנים שירות בטחוני ולהגנה על בטחון המדינה וגבולותיה של הארץ, רק לא בצבא חילוני. גם החילוני והדתל לא היה מסכים להיכנס ללמוד בישיבה חרדית, גם אם היו מוכיחים לו שהדבר נצרך לשמירה על בטחון המדינה. הוא היה דורש להקים ישיבה חילונית עבורו ועבור שכמותו. כפי שהחרדים למדו לנהל את הערים החרדיות, ועושים זאת בצורה מוצלחת מאד כמעט בכולן, הרי שהם ילמדו לשרת בצבא חזק ועוצמתי וגם לנהל אותו, אם יהיה בכך צורך. זה יהיה צבא שבנוי מלמטה על ערכים שאין בהם התנגשות עם עולמו של החרדי. צבא שלתוכו אפשר להיכנס וגם לצאת ממנו כבן תורה ירא שמים, ללא פגע רוחני. ההתעקשות של החילונים להכריח את החרדי להידחק למיטת הסדום הזו שאינה תפורה למידותיו, המכונה הצבא!, היא מטומטמת. והיא הסיבה היחידה שהחרדים לא נושאים בנטל הביטחוני כפי שהם נושאים בנטל הכלכלי. אם מישהו רוצה באמת שותפות בנטל הבטחוני, תנו לחרדים אחוז מסוים מהתקציב (בין 15% ל-20% מתקציב הביטחון) ותנו להם להקים עצמאית מערכת צבאית נפרדת (כמו מגב לדוגמה) שתהיה כפופה לסט נהלים וערכים שהם יקבעו עצמאית בלי שום התערבות של גורמים חילוניים (לא שר ביטחון ולא רמטכל ולא אמוק!). המערכת הזו תוכל ליטול על עצמה משימות בטחוניות בהיקף התואם את האחוז היחסי שמוקצב (כאמור, בין 15% ל-20%). הם יוכלו לקחת אחריות על הגבולות או על יוש וכדומה. אה, ואל תשכחו גם לגייס את החרדים ל-8200 ולחיל האוויר... הרי ברור שלא התכוונתם להכניס אותם כחוטבי עצים ושואבי מים, נכון? ברור. ברור. סליחה שחשדתי.
הם יודעים שאי...
האמת היא שהחרדים לא טיפשים | 05-03-2024 17:57
הם יודעים שאי שם במורד הדרך והקלישאות על הצורך בהם למען הביטחון יש את מטרת העל-לחלן אותם. אחרי שהמדינה החילונית הצליחה לדרדר את הדתיים לאומיים היא הבינה שנשארו החרדים שהם עצם בצוואר ומתעקשים לשמור על הגחלת היהודית האמיתית אז מנסים בכל מיני דרכים מאקדמיה ועד לצבא. הכותבת היא יוצאת אולפנה דתית לאומית שהתפכחה בגירוש גוש קטיף והבינה שהיא במגזר הלא נכון
184
עם הארץ מדאורייתא!
אלחנן | 06-03-2024 0:41
טיפש ובור!
185
לא במקרה עופרן...
חווה | 06-03-2024 1:04
לא במקרה עופרן הוא קרובו של ישעיהו ליבוביץ המשומד לא נפל רחוק מהשמד
186
אתה מכיר את ריבונו של עולם
זלמן | 06-03-2024 22:41
הוא הקים את מדינת ישראל ואת עולם התורה הוא לא טועה
187
לא מבין מה...
שטוחה | 07-03-2024 18:27
לא מבין מה מסובך. תשרתו תוכלו לחיות פה, לא תשרתו תלכו לפולין. פושט
188
כואב לראות את זה
חבל | 09-03-2024 21:53
תתביש לך, ועוד קורא לעצמו דתי... אנחנו החרדים מחזיקים את העולם עם הלימוד תורה של הבחורי ישיבות והאברכים. וזה אמור להזיז לנו שאתה לא סולח?! לך תשתה קצת מים קרים ותתאפס. או לחלופין תפתח ספר גמרא ותלמד במקום לדבר שטויות, זה כל כך כואב לראות שיהודי מאמין ששם כיפה אומר את המילים האלו ועוד מתכוון אליהם.