על פי דיווח כאן 11, במהלך ישיבה בנושא חוק הגיוס, הטילה היועצת המשפטית לממשלה פצצה בצורת אולטימטום משפטי, בו קבעה כי במידה ולא יוארך חוק הגיוס עד לסיום החודש הבא, הממשלה תחויב לגייס בחורי ישיבות.
על פי הדיווח, במהלך דיונים בנושא מתווים אפשריים לחוק גיוס חדש, או לשינויי חקיקה סביב חוק הגיוס, הודיעה היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה לראש הממשלה כי קיימות שתי אפשרויות בנושא: הארכת הפטור לחרדים עד סוף החודש הבא או שתחול חובת גיוס אוטומטית על בני הישיבות.
בנוסף, על פי הדיווח, במהלך הישיבה שהתקיימה בשיתוף פעולה של משרד הביטחון והמשפטים, כי במדינה והממשלה תחליט שלא להאריך את הפטור מגיוס לתלמידי ישיבות ותפעל לחוקק חוק חדש. תחול מיד ובאופן אוטומטי חובת גיוס על כל בני הישיבות שפטורים על פי הגדרת "שתורתם אומנותם".

הצהרה זו של היועמ"שית בעצם נועלת את הממשלה לשני מסלולי פעולה: להאריך את הפטור הלא פופולרי מגיוס פעם נוספת, ולהסתכן בזעם והפגנות. או לא להאריך את החוק ובכך להוביל לחובת גיוס לכלל בני הישיבות, דבר שמעמיד בסיכון את יציבות הממשלה כולה.





תגובות
הבלונדה המופרעת....
למה מופרעת ? נמאס כבר מהנבלות שמתים באוהלה של תורה ... כשהילדים שלנו חוזרים בלי גפיים מעזה , או מתים שם ... הדם שלהם לא יותר כחול , כל ההטבות שהם זוכים להן ,הן עושק הציבור הכללי , שבמקום לקבל חינוך טוב יותר , או שרותי בריאות טובים יותר , צריך לממן את הקצבאות , ההנחות , ושאר ההטבות של אלה שלא תורמים כלום לחברה הכללית .
לא ניתן לגייס בכפיה, החרדים מאוד מתנגדים,ושמחים להיכלא וללמוד שם,
אז שילכו לכלא ...
מי שכל חייו למד תורה וחוזר בשאלה ברגע שהוא נחשף לסגנון חיים אחר , לא צריך להיות חרדי מלתחילה... זו לא אמונה ולא ערכים , והסיבה היחידה של ראשי המימסד הדתי לשמור אותו בקהילה היא השליטה , כי אין יותר קל מלשלוט בחסר כול , שתלוי למחייתו בחסדי הרב ....