הרב יגאל לוינשטיין: "החשש של החרדים מהצבא מוצדק"
הרב יגאל לוינשטיין מזדהה עם החשש של הציבור החרדי מחזרה בשאלה של צעירים שיתגייסו לצבא: "זה לא פשוט לחבר בין קודש לחול"

(צילום: מרכז ליב"ה)
ראש המכינה הקדם צבאית בעלה, הרב יגאל לוינשטיין, מתייחס הבוקר לסוגיית השוויון בנטל ולדרישה מהציבור החרדי להתגייס, ואומר כי החשש שחרדים שילכו לצבא יחזרו בשאלה הוא מוצדק.
"העולם החרדי שחושש שאם ילכו לצבא הצעירים יעזבו את הציבור החרדי צודק", אמר הרב לוינשטיין בראיון לרדיו 'קול ברמה'. לדבריו: "זה לא פשוט לחבר בין קודש לחול. מי שרוצה את השינוי צריך לעשות זאת בהידברות ובהתאמה למגזר".
על הקמפיין שפורסם בסוף השבוע האחרון בעלוני השבת, וקורא לגיוס חרדים אמר הרב לוינשטיין: "הפרסומים הם לא של הציונות הדתית. אנחנו בחיבור עמוק עם הציבור החרדי ולא תוקפים אותו, אני מבקר עם התלמידים בפוניבז' ובטישים".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
127 תגובות - 76 דיונים
מיין לפי
1
ברור שהוא יגיד את זה
מיואש | 19-02-2024 9:26
הוא חרדי בעצמו. הוא יותר קיצוני מהחרדי הממוצע. הוא רק מתלבש קצת אחרת.
יישר כוח לרב שאומר דברים אמתיים ללא מורא
אליהו | 20-02-2024 11:27
בימים אלה ממש דן בגצ בעתירה המבקשת להכניס חמץ בפסח לבסיסי צהל. חמץ בפסח לבתי חולים יהודיים בישראל, הורה בגצ לעשות כן. כמה פגעו רוחנית בחיילי ההסדר ,המוסרים נפשם להגנת עם ישראל. כל גדולי ישראל האמתיים ומכל החוגים, התנגדו לגיוס לומדי התורה ,תורתו אומנתו. אגב, ללא לימוד התורה ,אין קיום לעולם כולו ולעם ישראל. מאידך גיסא, מי שמשתמט ,ולא לומד, בוודאי, שבמלחמת מצוה ולהגנת עם ישראל מהצוררים אותו, חייב להתגייס. גיוס אותם חרדים, אך ורק במסגרות כאלה, שיהיה ברור, שהצבא או כל גורם אחר, לא יוכל לפגוע כלל ,באורח חייהם הדתי. שלא יתאפשר לפגוע בהם ,כפי שקורה ,מידי פעם , בחיילי ההסדר, כגון ,שירות מעורב עם חיילות ועוד.אם קיים חשש אמתי ,שיפגעו רוחנית, שלא יתגייסו, שכן ,להעבירם על דתם ,בשום פנים ואופן לא.
הוא אדם ישר. לא צריך יותר מזה.
אלמוני | 19-02-2024 14:11
הוא אדם ישר.
מה זה חרדי???...
מיקי | 19-02-2024 10:28
מה זה חרדי??? חרד לדבר ה'. אין קיצוני בהלכות!!!חרדי בה לא כיפה!!! חרדי זה מעשים !!
בגלל זה הוא...
משה | 19-02-2024 9:57
בגלל זה הוא סגן אלוף, וכל תלמידיו מתגייסים לשלוש שנים, ורובם ליותר משלוש שנים. תסביר מה זה חרדי ומה זה לא כדי שנבין את המושגים שלך. לפי הבנתי כל מי שלא חושב כמוך אתה מקטלג אותו במה שבעיניך הוא שם גנאי חרדי למרות שהוא ציוני פי כמה ממך.
חוזר בתשובה שמלקק לחרדים בגלל רגשי נחיתות
יואליש | 19-02-2024 9:32
הכל צפוי.הכל מובן
2
חבל. מאוד מאכזב....
ישראל ישראלי | 19-02-2024 9:30
חבל. מאוד מאכזב. עוד פעם לרצות מגזר שלם שמשתמט. שאין לו אפילו קמצוץ מחשבה על גיוס. יכולת להדגיש את הצורך בגיוס ולדבר גם על המורכבות אבל בחרת להדגיש את רגשי הנחיתות המגזריים.
האם תלמידי פונוביץ' מגיעים לעלי ?
מהנדסי תודעת הציונות...
משה בן אליהו | 19-02-2024 11:01
מהנדסי תודעת הציונות והגיוס לצהל תתחילו לחפש עבודה חדשה משיח בפתח
3
משתמטים מהשרות -משתמטים...
משתמט | 19-02-2024 9:33
משתמטים מהשרות -משתמטים מדין תורה
4
הולכים לפוניבז וטישים ומגדלים פאות של חסידי
דב | 19-02-2024 9:51
גור ,כי קלטו שהרב קוק לא נקי עבד עליהם ויש להם דתלשים ובעיות בכמוית ,חרטטן
בלום פיך, חצוף!...
סעדיה | 19-02-2024 11:25
בלום פיך, חצוף!
5
הנה שפוי אחד
יאיר | 19-02-2024 9:56
הנה שפוי אחד שלא רץ אוטומטית להשחיר את החרדים.
כל כך הרבה בעיות דתיות יש בצבא? חובת גילוח זקנים, כשרות, שירת נשים, והפתרונות לא תמיד מיושמים בשטח.
6
המציאות היא שכיום...
שלומי | 19-02-2024 9:58
המציאות היא שכיום כמעט 50 אחוז חוזרים בשאלה בציונות הדתית.
החרדים רואים את זה ולא יכולים להרשות לעצמם .
לכן רק שירות אזרחי לבחורים שבכל מצב לא לומדים ויש המון כאלה.
7
הגזמת
רבים לומדים...
חיים יצחק | 19-02-2024 10:09
הגזמת
רבים לומדים החינוך הממד כי מסורתיים לפחות מתלהבים מבתי הספר החילוניים
הם ממשיכים המסורתיים .
ומי שתדלש זה לא דוקא בצבא .אולי באוניברסיטה. או בחיים לא הסגוריםםם כמו החרדים .ויש המון מתחחזזקים
8
למרות החשש צריך...
ש | 19-02-2024 10:35
למרות החשש צריך לעשות את המעשה הנכון, שזה להתגייס, לא להשתמט. בפרט בעת מלחמה. אם יש רצון טוב אפשר לפתור את הבעיות שבגללן החששות
9
למה הסרוגים נותנים...
זה מה שלא ברור | 19-02-2024 10:36
למה הסרוגים נותנים גב ואת התמיכה הכי גדולה להשתמטות השערוריתית
מענג לדעת שגם...
משה בן אליהו | 19-02-2024 10:56
מענג לדעת שגם בציבור הסרוג יש אנשים בעלי אומץ להודות על האמת אשרי העם שככה לו
10
החשש האמיתי הוא...
ר | 19-02-2024 10:42
החשש האמיתי הוא מהקושי והסבל, והפחדן למות במלחמה. וכל עוד מאפשרים למגזר שלם להשתמט, הוא לא יתנדב לסכן את עצמו .
11
יש בעייה אמיתית...
שבי | 19-02-2024 10:48
יש בעייה אמיתית . הצבא כופה עליהם אירועי תרבות שךא תואמים את דרכם .צריך לאפשר יחידות שמתאימות לחרדים וחא כמו שהיון זה מותאם לחרדים בכאילו או שבבניקים. פעם היו יחידות נחל ששמרו על החינוך התנועתי אפשר לבחון אפשרות כזו לחרדים
יש יחידות כאלה...
אריק | 20-02-2024 10:29
יש יחידות כאלה והחרדים לא מתגייסים. כל הטיעונים נגד גיוס הם שקר, כנראה כמו חלק גדול מהעולם החרדי
ועל החילונים לא...
האזרח ג | 19-02-2024 12:46
ועל החילונים לא כופים להשתתף בטקסים ההזויים שלכם ולשמוע הטפות של רבנים קיצוניים? תפסיקו להמציא תירוצים
12
אם יש רצון...
ש | 19-02-2024 10:52
אם יש רצון טוב, אפשר בהדברות לפתור את החששות לפן הדתי. הבעיה היא שאם מאפשרים למגזר שלם להשתמט, הוא לא יתנדב ביוזמתו להתגייס, מה שכרוך בסיכון חיים.
אין רצון השמאל...
אלכס | 19-02-2024 12:31
אין רצון השמאל משנה את החיילים בצבא .
13
צודק הרב לוינשטיין...
משה בן אליהו | 19-02-2024 10:54
צודק הרב לוינשטיין אלו שמתגייסים מקולקלים עוד לפני הגיוס שרק מחזק ומעגן את הקלקול לדורות הבאים
14
עובדים עליכם בעיניים...
משה בן אליהו | 19-02-2024 10:58
עובדים עליכם בעיניים שהגיוס לצבא בימינו מועיל במשהו כאילו הוא המצוה הכי חשובה שבדו מליבם
תלמד שולחן ערוך...
רמי | 19-02-2024 12:50
תלמד שולחן ערוך ורמבם. למלחמת מצווה כולם יוצאים אפילו חתן מחופתו וכלה מחופתה
הגיוס לא עוזר...
ישראל ישראלי | 19-02-2024 12:40
הגיוס לא עוזר לכלום. זה לא החור זה העכבר. תעצום את העיניים וכל אייבי ישראל יתאדו. בדיוק כמו מלחמת
עמלק, מלחמות בית דוד ולאחרונה בשואה. מי שניצח הוא מי שעצם יותר חזק את עיניו.
15
מתקשה להבין למה...
ציוני | 19-02-2024 11:00
מתקשה להבין למה בכלל זה נתון לבחירה. רוצה אדם ללמוד, מצויין אני בעד אבל אחרי שישלים חובותיו האזרחיות למדינה, קרי צבא. לא מוצא מדוע כל ילדי שירתו בצבא והלכו לאונ אחרי הצבא בשעה שיש מי שנמנעים.
אפשר לבנות להם ישיבות באיוש ושם ילמדו ויאבטחו את הישובים ויחסכו ימי מילואים לציבור הכללי. שרוצים אפשר... מי שחושש מחילוניות כנראה שאמונתו לא מספיק חזקה
16
לפי לווינשטיין גם...
קורצאק | 19-02-2024 11:10
לפי לווינשטיין גם משה רבינו וגם הרמבם שדיברו על מלחמת מתווה, טעו. אוי לנו שכך עלתה לנו שהציוני הדתי החרדי לווינשטיים מדבר סרה במשה הראשון ובמשה השני )הרמבם(. גאולת ישראל לא תתמח מכאן
17
להתרפס ושוב להתרפס...
מני | 19-02-2024 11:11
להתרפס ושוב להתרפס ולהצדיק את השתמטותם המזעזעת כשלא נושאים בעול עם אחיהם ...
ניתן להקים מסגרות למהדרין סטרילים מבנות וחילונים בבסיסים שונים ולשרת באיזוריים יעודיים ...
וכך להיות שותפים בהצלת ישראל מיד צר .....
השמאל מסית נגד...
יבגני | 19-02-2024 12:26
השמאל מסית נגד החרדים למה ערבים לא משרתים שרות לאומי ? הם בבית חולים בכול מקום אפס שירות לטובת המדינה
צודק לגמרי ,...
אבל | 19-02-2024 11:53
צודק לגמרי , רק שלא החרדים צריכים להקים את זה אלא הצבא ולפיכך הביקורת צריכה להיות על הצבא שלא מקים מסגרות מותאמות ומתעקש לשלב חרדים במסגרת תלושה ממציאות חייהם.
18
חלק מעניין צהל,...
חחלג | 19-02-2024 12:17
חלק מעניין צהל, זה כור ההתחה של החברה הישראלית,
בואו תכירו אותנו, הישראלים הלא חרדים,
בואו ביחד איתנו, אנחנו לא נושכים,
בואו איתנו ועם הערבים לעשות שירות לאומי!
אתם לא צרכים לאחוז ברובה, אבל כן חייבים לעזור בסחיבת הנטל הלאומי.
שירות לאומי שילמד אתכם מקצוע, שירות לאומי שיכול להחשב כמצווה.
בואו חרדים יקרים! תפסיקו לפחד. תפסיקו להקשיב להנהגה העלובה שלכם.
תפסיקו ללכת עם נתניהו האסון הלאומי של כולנו.
19
השמאל מסית נגד...
יבגני | 19-02-2024 12:23
השמאל מסית נגד החרדים למה ערבים לא משרתים שרות לאומי
20
אנחנו פוחדים שלא...
הרבנים וההורים פוחדים שיחזרו בשאלה? | 19-02-2024 12:33
אנחנו פוחדים שלא יחזרו....
ולא בקטע של יחליטו להתאסלם, לכל המתעניין
21
ממה החרדים כל...
האזרח ג | 19-02-2024 12:42
ממה החרדים כל כך חוששים? הם כנראה מבינים היטב כמה אורח החיים שלהם מופרך ויודעים שכאשר צעירים יחשפו לצורות חיים הגיוניות וטובות יותר הם יעזבו.
הרב צודק והחרדים...
ידידיה | 19-02-2024 15:00
הרב צודק והחרדים צודקים! יש כפיה חילונית בצבא. הייתי בצבא אמנם כמפקד זוטר בכוח לוחם, אבל בתפקיד שראה כל מיני דברים.
מעמד הרבנות הוחלשה על ידי המטכל במיוחד בזמן אייזנקוט וממשיך אחריו הטרלול של לוחמות בכל יחידות הצבא הפך בפקודה ליחידות מעורבות שהוא איסור מוחלט לדעת כל הרבנים הסרוגים והחרדים, שכל רבני הסרוגים הודיעו לרב אלוף כוכבי שיאלצו להורות לכל חניכיהם שאסור להתגייס לצהל למרות המצווה העליונה של השתתפות בהגנה ולחימה על המדינה-ראשית צמיחת גאולתנו.
ואני לא מדבר על עצירת קידום לקצונה בכירה
כגון אלופי פיקוד ראשי זרועות כמפקד חיל שריון, חיל הים, חיל אויר גם של קצינים סרוגים מצטיינים ומבריקים ביכולת עם קבלות.
אם רוצים לגייס חרדים, צריך לעגן את מעמד הרבנות הצבאית מעל הפצר, ושהרמטכל
אחרי הרצי הלוי שכשל ב-7 לאוקטובר יפנה מקומו לתת-אלוף עופר ווינטר או לתת-אלוף דוד זיני. הם מבינים את התרבות היהודית הלכתית. כמובן רצוי לבטל את מוסד היוהלם
במטכל ולהכפיף אותו לאכא.
22
די עם ההתרפסות...
רמי | 19-02-2024 12:47
די עם ההתרפסות לחרדים. 75 שנים עובדים עלינו בעיניים. עובדה שתלמידי ישיבות ההסדר מתחזקים בצבא וחוזרים לישיבות אחרי השירות.
הם צריכים להחליט אם מתגייסים יהיו גם זכויות. אחרת שלא יבקשו תקציבים מהמדינה.
התורה שלהן לא הגנה עלינו בשמחת תורה, והם לא הצליחו להחזיר את החטופים בתורה שלהם
אתה יודע כמה...
ת | 19-02-2024 14:26
אתה יודע כמה ניסים היו בשמחת תורה זה יכל להגמר הרבה יותר גרועעע אלמלא ה' היה עוזר
הקדוש ברוך הוא...
שייקה | 19-02-2024 13:43
הקדוש ברוך הוא לא נמצא במקומות שלא רוצים אותו...אז אל תתחיל פתאום להכיר בו ולשאול איפה הוא היה למה לא שמר על אנשים שמחללים את החג. מה הוא חייב לך בדיוק תגיד תודה שהוא נותן לך חיים.
23
אולי הרב בחיבור...
שלמה לוי | 19-02-2024 13:18
אולי הרב בחיבור עמוק, אבל הם לגמרי מזלזלים בך ובתורתך. לא משנה כמה תנסה. כמו אם הקהילה החרדלית של בת ים שתמך בהם והם פשוט שינו את נוסך ההבנה באופן שהם מוכנים לקבל הכרה בהם. אבל בחיים לא יכירו באחר. זה פשוט חילול ה' שאסור לעבור אליו בהכנעה.
24
אני חילוני שומר...
שייקה | 19-02-2024 13:39
אני חילוני שומר מסורת הרב יודע מה הוא אומר וצודק ב 100 אחוז.
אתה מתחזה, לקקן...
יוסף א | 19-02-2024 18:22
אתה מתחזה, לקקן
במה הוא צודק...
איריס קוונצל | 19-02-2024 16:56
במה הוא צודק ? שיש סיכוי שיעזבו את העולם החרדי ? בטח שצודק. אבל זאת לא סיבה מוצדקת להשתמט. ובלי קשר, מי שיעזוב את העולם החרדי אולי לא רצה מלכחילה להיות בו ? אולי הרב מפחד בעיקר מאיבוד שליטה וכוח ?
25
גם החשש שלנו...
אמא, אבא סבא ,סבתא | 19-02-2024 14:17
גם החשש שלנו אמהות וסבים מהצבא מוצדק, נהרגים שם במלחמות, וזה הרבה יותר מפחיד מאיים וקשה מלהתנודד בבתי הכנסת כמו לולבים ולקשקש דבר תורה
26
והחשש של החילונים?...
יעל ז. | 19-02-2024 14:26
והחשש של החילונים? לא מוצדק? חשש זה דבר שצריך להתחלק בין כל קבוצות האוכלוסיה. כל האמהות, כל האבות.
27
הכי הגיוני זה...
שירי מנתניה | 19-02-2024 14:27
הכי הגיוני זה לשמור אותם בכוח בתוך כלא.
בכל אופן לא זאת הסיבה, הסיבה היחידה זה המאות מיליונים משיגים בזכות הגטו הזה.
28
נבלה עם תעודות...
ברכה | 19-02-2024 15:08
נבלה עם תעודות של עבודה זרה, איש מבחיל.
מחאה על כבוד...
אנמ | 19-02-2024 19:48
מחאה על כבוד תח. סרוגים- איך מאפשרים תגובות כאלה?
29
צודק לגמרי. ...
אביחי | 19-02-2024 15:18
צודק לגמרי.
30
סופסוף מישהו אומר...
שר י | 19-02-2024 15:36
סופסוף מישהו אומר בקול את האמת. תודה
31
כמובן, גם כשרצו...
מגויס | 19-02-2024 15:58
כמובן, גם כשרצו לגייס אותי זה היה בהידברות ותוך כדי התאמות. הידברות היה כשהבהירו לי שאם לא אתייצב בלשכת הגיוס אלך לכלא, והתאמות היו כשהתאמתי את החיים שלי לזה שאני חוזר הביתה כל סופש שני.
32
צודק. באמת מלחיץ...
איריס קוונצל | 19-02-2024 16:47
צודק. באמת מלחיץ שהילד ישתנה בצבא. אני למשל מחנכת להתנגד לסמכות לא מנומקת, לעולם לא להרוג - והנה, את הבנים והבת שלי מגייסים ומאלצים לשרת בניגוד גמור לערכים שעליהם גדלו. גם מלחיץ וגם מבאס. בוא נתחיל גם עם הילדים שלי לאט לאט בהתאמה ובהידברות. מה דעתך ?
33
קודם שהחרדים יכירו...
שלום ל. | 19-02-2024 16:54
קודם שהחרדים יכירו במדינת ישראל. יתפללו לשלום המדינה. ואחרי זה יהיה מה לשמוע ומה לסדר. כרגע זו הבעייה ואין בלתה. כל השאר סיפורי בדים.
34
כמה חלשה אמונתם...
שאול | 19-02-2024 18:33
כמה חלשה אמונתם - כנראה שאמונתם עומדת על כרעי תרנגולת
35
כחרדי אני המון...
מנחם | 19-02-2024 19:55
כחרדי אני המון כל יום נופלים חיילים מהציונות הדתית כשהמגזר שלי כלל לא באירוע בין הלומדים ובין מאות האלפים שעובדים חיים כרגיל
והרב שמייצג אתכם מצדיק אותנו ?
השלב הבא שהנציגים שלכם בכנסת יארגנו לנו הטבות ותקציבים
בתחומים שונים כהערכה לתרומתנו לבטחון המדינה ? מגזר ערכי אך תמים על גבול הטיפש
36
כחרדים אל תלחצו...
הראל | 19-02-2024 19:57
כחרדים אל תלחצו עלינו זה תהליך עוד 50 או מאה שנה נתגייס ... טיפשים אתם לא קולטים שעובדים עליכם
37
אם אחרי 12...
החסידים השוטים .... בשר התותחים של המימסד הדתי ... גועל נפש . | 19-02-2024 22:36
אם אחרי 12 שנות לימוד במוסדות חרדיים , וחיים בקהילה חרדית עם הלחץ החברתי שכרוך בהם ... חשיפה לערכים אחרים , מוסר שונה , גורמת להם לחזור בשאלה ... אז עדיף לאל בלי כאלה מאמינים עלובים ... מה להם ולאמונה ? אם רוח קלה מסובבת להם את הראש ? הסיבה היחידה להשאיר אותם חרדים זה להשאיר אותם בעוני מרוד , שפוטים של רב חמדן שעל פיו ישק דבר ... צבא של מצביעים שטובים לקלפי , כי אין כמו חסידים שוטים ....
38
בסדר לא צבא
...
צורי צוריאל | 19-02-2024 22:44
בסדר לא צבא
לא עבודה
לא להכיר חילוני
ויש לכם מכונית בחינם
ואוכל בחינם
ובית חינם .
זה לא רמאות
39
מעולה , תמשיכו...
מושיק | 19-02-2024 23:06
מעולה , תמשיכו להתגייס עד גיל 45 ואנחנו החרדים נמשיך לחגוג עם פטור לכל החיים .....מבחינתנו החרדים הדיל מעולה ....
ככל הנראה אורך השירות יגדל כל עשור כי אנחנו מתרבים והציבור הכללי מתמעט ....אוהבים אתכם
כולך עונג וסיפוק...
רעות הלוחמים | 20-02-2024 12:55
כולך עונג וסיפוק מדברי החכמה שלך. בתי קברות של חיילים ממלאים אותך שמחה. עוד רגע אתה שופך לבטלה. תיזהר בן תורה יקר.
40
החרדים לא אחים...
הפראייר | 20-02-2024 4:15
החרדים לא אחים שלי. להפסיק את התמיכה הממשלתית בחרדים. דיור, ארנונה, קופת חולים, חינוך, תחבורה, ביטוח לאומי, עמותות וכו'
הצחקת את שפנפניהו...
עזרא | 20-02-2024 8:33
הצחקת את שפנפניהו הרופס
41
עוד ייצור,לפחד רק...
אני | 20-02-2024 5:31
עוד ייצור,לפחד רק מלוינשויין וחבר מרעיו. שונאי אדם ומשטמטי שרות
42
מזמן טענתי שאם...
Zeev | 20-02-2024 5:46
מזמן טענתי שאם היו מקימים יחידות נפרדות לדתיים היו באים יותר דתיים
לצבא
אין מה לעשות אלו גילאים שעדיין חייבים
מסגרת דתית. שומרת.
43
הדתיים ברובם משתמטים:...
חרדה למדינה | 20-02-2024 6:45
הדתיים ברובם משתמטים: החרדים לא משרתים ; הדתיות לא משרתות ; החרדלים משרתים מחצית מהזמן. ושוב חמורו של משיח החילוניים נושאים על גבם את הנטל. לא עוד - לסרב לשרת באבטחת המתנחבלים בגדה, כך יהיה מספיק חיילים למשימות צבאיות.
אם שירתת בצבא...
שטויות במיץ, מאיפה הבאת את זה??? | 20-02-2024 10:14
אם שירתת בצבא היית יודע שזה שטויות, הדתיים הלאומיים משרתים בצבא (כולם) חלקם במסגרת ישיבות ההסדר ואחכ משרתים במילואים שרות פעיל הרבה מאוד שנים.
הבנות שלא מתגייסות עושות שרות לאומי.
מספר הנופלים הציונות הדתית הוא הרבה יותר גדול מאחוזם באוכלוסייה.
די לשקרים!!!!!!
44
יש אלף ואחד...
אורי | 20-02-2024 8:02
יש אלף ואחד פתרונות לשירות צבאי חרדי . אבל כשלא רוצים יש 10000 תירוצים . ובסוף רואים טבח
45
אז בעצם מה...
בתאל | 20-02-2024 8:05
אז בעצם מה שאתה אומר זה: התפילה שלנו, אם לא תועיל, לא תזיק. שהם, החילונים יהרגו בלחימה. זה לא העסק שלנו.
46
זה חא פשוט...
יעל | 20-02-2024 8:18
זה חא פשוט לחבר בין קודש לחול
אבל זה הכרחי !!!! אחרת חס וחלילה עלולים יחד עם כל עם ישראל לחבר קודש לחול במנהרות עזה או בגן עדן
47
קשה. שיתמודדו. ...
טוני | 20-02-2024 8:19
קשה. שיתמודדו.
48
גם אנחנו חוששים...
שירות לכולם ! | 20-02-2024 8:29
גם אנחנו חוששים משירות צבאי וגם הילדים שלנו עוברים תהליך תוך כדי שירות, וזה היפה ברעיון צבא העם - כור ההיתוך של החברה הישראלית.
גי עם מס השפתיים הזה ועם אמירות תומכות בהשתמטות.
49
בקיצור, לנתק אותם...
עזרא | 20-02-2024 8:32
בקיצור, לנתק אותם מיכולת ניתוח וקבלת החלטות באופן עצמאי?
מי שבאמת מאמין ישאר באמונתו בכל מקרה, אבל כשיסודות האמונה נתמכים בבידוד והסתרת האמת אין מדובר באמונה אמיתית.
50
כבוד הרב צודק!...
הגונב מגנב | 20-02-2024 8:40
כבוד הרב צודק! אם ייגויסו לצבא, הצעירים החרדים עלולים לגלות לראשונה בחייהם שכל מה שסיפרו להם הוא שקר גמור! שהרבנים כולם הם חבורה של גנבים ורמאים, שכל מה שהאמינו בו עד היום זה בלוף אחד גדול!
51
פשוט מאד אם...
אזרח הגיוני | 20-02-2024 9:03
פשוט מאד אם לא משרתים בצבא ולא עובדים ותורמים לכלכלה אין אזרחות ואין אפשרות להצביע בקלפי ואין הטבות ופטורים קצר ולעניין
למה להצביע אם...
שירי מנתניה | 20-02-2024 12:26
למה להצביע אם לא בוחרים
ומה עם כל...
תומים תורמים | 20-02-2024 9:59
ומה עם כל הפלשתינאצים בתוך הארץ שעושקים את ביטוח לאומי לא משרתים ועוסקים בטרור פלילי יומיומי
52
חוששים מקושי... כנראה...
קר קרקר קרעי | 20-02-2024 9:10
חוששים מקושי... כנראה בעיה בחינוך
53
אוי אוי אוי,...
אב דואג | 20-02-2024 9:28
אוי אוי אוי, הבן שלי לוחם הסדיר ואני חושש שלא יחזור.
54
מכעיס ומרגיז. ...
ד | 20-02-2024 9:46
מכעיס ומרגיז.
55
המניע היסודי של...
אריק | 20-02-2024 10:17
המניע היסודי של החרדים הוא ההבנה שלהם שהשקפת עולמם אינה חזקה מספיק, והיא לא יכולה לשרוד באויר החופשי. לכן הם סוגרים את בניהם מאחורי חומות. אם היתה להם אמונה אמיתית תקפה, אז מה הפחד לצאת לעולם ולחלוק אותה? מי לא רוצה תשובות אמת לשאלות הקיומית שלו?
56
גישה מאוד משונה...
צביה חדד | 20-02-2024 11:36
גישה מאוד משונה ולא מובנת של הרב לוינשטיין.
בזמן שתלמידיו מתגייסים בהמוניהם ורבים מהם אף נופלים ונפצעים הוא מבין את הפטור הגורף לחרדים.מוזר.
בכת מקרה הרב לוינשטיין לא מייצג את הציבור הדתי על גווניו שמתגייס בגדול,הוכ אולי מייצג כחוז קטן הציבור הדתי שתמיד מרגיש נחות לעומת זה החרדי.
57
מפחד אני מהסרוגים ובמיוחד מהעיתונאים הסרוגים
חיים | 20-02-2024 11:36
ככל שאדם עם הארץ גדול יותר, שנאתו ללומדי התורה גדולה יותר. ככל שהעיתונאי הסרוג שירת בגלי צהל או כגובניק מובהק, זעקתו לגיוס לומדי התורה חזקה יותר. דעת תורה, מעניינת את הסרוגים הקוראים לגייס חרדים, כשלג דאשתקד. אני מאמין ,שכל מי שבאמת יושב ועמל בתורה בישיבה, הוא מציל ומגן את עם ישראל ,יותר מכל דבר אחר. כמה פגע צהל ,מבחינה רוחנית, בחיילי ההסדר ,המקריבים חייהם למען ביטחון המדינה. אם לא יהיה ביטחון מוחלט, שחרדי שיתגייס ,לא יפגעו באורחותיו, שלא יתגייס.
58
אבל הם לא...
אחד | 20-02-2024 12:03
אבל הם לא חוששים לקבל כסף במקום שירות צבאי
59
הרב יגאל לא...
יעב״ץ יעקב | 20-02-2024 12:04
הרב יגאל לא לומד מהכשלון לתת עצות במקרים שהם מעל להבנתו.למשל גיוס הבנות שהוא נכשל בענק.עכשיו הוא בא לסנגר על החרדים ונותן הכשר לשרץ של אי התגייסות לצבא גם במצב העגום של המדינה.
60
כבוד הרב, אכן...
רעות הלוחמים | 20-02-2024 12:22
כבוד הרב, אכן חשש מוצדק של החרדי מהשפעה חילונית. ומה עם חששו המוצדק של המועמד לצבא מהשפעת המוות במלחמה, או הפציעה הקשה והנכות, על רצונו לחיות ולהיות בריא. הבה ניתן פטור לכל החוששים, מכל סיבה. בכך, נבטל את חובת השרות. יהיה לנו רק צבא מתנדבים ומשרתים בשכר. מה דעתך?
61
אם החשש מוצדק,...
משה מירושלים | 20-02-2024 13:05
אם החשש מוצדק, מה זה בעצם אומר על האמונה שלהם? או מה זה אומר על שטיפת המוח שעושים להם הרבנים מהחיידר דרך תלמוד תורה, ודרך הישיבות והכוייללים? שהחיים בחוץ עדיפים והרבנים לא מספיק משכנעים בחינוך לאמונה והתורה אולי יש בה הכל אבל בחיי הים יום יש עוד משהו. תחפשו בבקשה איפה טעיתם. ואתה יודע מה הסימן המובהק לכך? שלעולם לא תתנו לחילונים להופיע בפני כלי הקודש שלכם, אבל אתם נלחמים על זכותכם להופיע לפני תלמידי החינוך הממלכתי
62
הרב צודק
יהודה היהודי | 20-02-2024 14:36
הרב צודק, ובעזרת השם יחזרו גם הסרוגים בתשובה וישאירו את העבודה וההגנה על המולדת לחילונים ימש.
אתה חולרע מטומטם...
איל | 22-02-2024 20:07
אתה חולרע מטומטם ורשע
זה מה שלמדו...
שש | 22-02-2024 0:15
זה מה שלמדו אותך לשנוא את האחר, אפילו בעת מלחמה, אם אתה מאמין יש לך בעיה ה אתה לשון הרע על ציבור!!!
איני יודע למה...
פשוט להבין | 21-02-2024 19:44
איני יודע למה לקלל...כשהגמרא אומרת שרבי מאיר שמע לאשתו ובמקום לקלל את החוטאים,התפלל עליהם שישבו בתשובה וכך היה
אתה כלב רשע...
יהודי | 21-02-2024 7:56
אתה כלב רשע ומיותר
ימח שמך וזכרך מעל האדמה הקדושה
כמו לבנון
האוכלוסיה החזקה...
תשכח מזה | 20-02-2024 17:36
כמו לבנון
האוכלוסיה החזקה תעזוב, והפנאטים יקרסו לתוך עצמם
תתבייש, גם אם...
איש מביש | 20-02-2024 15:13
תתבייש, גם אם זה בדיחה ופעמיים אם לא
63
או שהחרדים יותר...
יהודי | 20-02-2024 15:12
או שהחרדים יותר קדושים מדוד המלך..דוד מלכא משיחא רגל רביעית במרכבה ....או ש....
64
עד מתי דמנו יהיה להפקר
אוהד | 20-02-2024 15:29
ואנשים שחושבים שהם מחליטים מיהו יהודי מאמין יועמסו על גבינו????
65
האם הסיבות, שמציין הרב לוינשטיין
מיכל | 20-02-2024 21:29
רלבנטיות בזמן מלחמה? האם אי אפשר לצפות מהרבנים החרדים, שהם מצידם יבואו לקראת הצד השני. המחסור בכוא בצבא ניכר. והנטל עוד מכביד על המשרתים. מגיעים למצב שאין הדעת סובלת.
66
ברור. לנו החילוניים הכל פשוט וקל. תתבייש
דן | 20-02-2024 23:06
והוא אמור להנהיג ציבור?
67
יגאל לוינשטיין זה...
החוייזר | 21-02-2024 0:21
יגאל לוינשטיין זה לא במקרה הרב,שיצא נגד שירות בנות בצהל והוא, על הדרך, גם הומופובי?
68
בגלל מחשבות כאלה....
יפתח | 21-02-2024 8:01
בגלל מחשבות כאלה. החרדים מסובבים אתכם על האצבע הקטנה. בתקציבים וחברתית.
הזוי לחשוב שאין ביקורת ולעשות אותם קדושים מעונים
69
אם זו טענתך,...
שלום ציון | 22-02-2024 0:11
אם זו טענתך, אז רבים מה חיים בפורים, מחופשים כל ימיי חיהם, בתוכם כבר מזמן חזרו בשאלה חצי שעה תפילת שחרית משעה 9 סגריות אלקטרוניות בשפע מותגי לבוש, הרב יגאל תעורר הבגדים והזקן לא עושים יהודי לחרדי אלא רק לנבדל מהציבור הטורם, כמו ש הסרוגים מתגייסים לצבא כך גם החרדים , ממש לא מקובלת גשתך ופרסומך שלדעתי רק מזיק בעת לחימה, אגב מס החרדים שלומדים בישיבות הינו בערך כ150000 כמס הסדיר וזה מאוד מדאיג, וברוב החוצפה השר פורוש המבשר לחילונים ולסרוגים על קידום הגיוס. חוצפה, עבודת השם בלי מעשה וערבות הדדית ועמידה בנסוינות אינה עבודת שם,
70
מי שמחובר לציבור...
נגבה | 22-02-2024 4:59
מי שמחובר לציבור החרדי - שיתכבד ויפרנס אותם.
צאו מהכיס של החילוניים.
71
מה מוצדק ?...
צחי | 22-02-2024 7:28
מה מוצדק ? אתם קודש? אנחנו חול?
מצטער לפוצץ לכם בועה קטנה של טעות אבל הקודש הוא אצל חיילינו הגיבורים אצלכם זה החול
72
מבחינתי שימשיכו ללמוד...
אחד העם | 22-02-2024 18:57
מבחינתי שימשיכו ללמוד תורה, אבל בזמן קרב לפני כל מחלקה צועד בראש תלמיד ישיבה וקורא תהילים
73
כל פעם שהוא...
איל | 22-02-2024 20:04
כל פעם שהוא מדבר הרב הזה זה כדי לחבל ולהסית. אדם רשע
74
יותר נכון להגחד...
אסף | 23-02-2024 10:36
יותר נכון להגחד שהרבה יותר קשה להאמין אחרי שאתה יוצא מתוך המעטפת הסגורה הכוללת שטיפת מח מתמשכת, עד שרעיון של ישות בלתי נראית לעין ומושכת בכל החוטים, מצליח להשמע הגיוני....
75
גועל נפש של...
רועי | 25-02-2024 20:26
גועל נפש של רב
76
חלק מהמגיבים כאן אפיקורסים אין לקחת אותם ברצי
רם | 31-03-2024 12:36
נות.