חוזרים למסך: הערוץ הראשון הודיע על הפקת תכנית הסאטירה לאטמה

חוזרים למסך: הערוץ הראשון הודיע על הפקת תכנית הסאטירה לאטמה

אחרי שנים של דיונים, בערוץ הראשון החליטו להוציא להפקה את תכנית הסאטירה "לאטמה", בנוסף, הוחלט על שידור התכנית "היהודים באים" שהוקפאה בשל זעם הצופים

author-image
ערוץ 1: הפקת הסאטירה לאטמה יוצאת לדרך
  בקרוב בטלויזיה. לאטמה (צילום מסך)

קרוב לשנה אחרי שהפסיקה את פעילותה, מודיע הערוץ הראשון כי יחל בהפקת תכנית הסאטירה לאטמה.

לפני כמעט 11  חודשים, הודיעו ברשות השידור, כי תוך חודשיים תחל ההפקה של 'לאטמה' שהייתה אמורה להתחיל ב1.1.14. מאז הספיקה רשות השידור להסגר, אך לאטמה עוד לא עלתה לאוויר. אבל כעת, הודעה של הערוץ הראשון מוציאה לפועל את התכנית, שתעלה כתכנית סאטירה בעריכת קרוליין גליק ובהפקת משה אלפי.

חוזרים לפעילות

לפני יותר משנה כתב אחד מיוצרי התכנית, טל גלעד, מכתב ארוך בו בעצם קונן על סגירת המיזם בשל סחבת של רשות השידור: "לפני שלוש שנים, עלתה יזמה להפוך את 'מהדורת השבט' לתכנית הסאטירה של הערוץ הראשון. פרק פיילוט כבר צולם, אך עד כה לא נרשמה התקדמות. "גם אנחנו קוראים באינטרנט על החוזה שלנו בערוץ הראשון. בפועל אין כלום. דוחים אותנו בלך ושוב כבר שנתיים, כל פעם בתירוץ אחר, ובשלב זה לא נראה כל חוזה באופק. מה שכן נראה באופק זה סוף יולי, בו נגמר התקציב של לאטמה, ולאטמה תיעלם.", כתב גלעד.

"אין לנו תקציבי ענק אסטרונומיים שיש ל"ארץ נהדרת", אין לנו תמיכה בלתי מוגבלת מארגונים אירופיים ואחרים המגדירים עצמם כ"ארגוני זכויות אדם". אפילו אין לנו את תקציב מוסדות התרבות או תספורות שמקבלים תיאטראות כמו הבימה, ששחקניהם מחרימים את ההתנחלויות… מול ים הצביעות והרוע הזה, בזכות קרולין גליק המדהימה, לאטמה התקיימה עד היום בעזרת תרומות של יהודים ציוניים גאים, שההתלהבות והאמונה שלה דיברו אל ליבם. אבל גם לכוח האדיר שלה יש גבול."

לכל מהדורות השבט של לאטמה לחץ כאן

"היום אנחנו נראים כמו מסדר פצועים וחולים." מתאר גלעד, ומפרט כי העורכת הראשית קרולין גליק מטופלת בשני ילדים קטנים ובשני הורים חולים הגרים בארה"ב. השחקן הראשי נעם יעקבסון שבר את היד לפני כחודש "אבל התעקש להמשיך ולבוא לצילומים", רונית אברהמוף-שפירא "נפצעה קל מהתקפת אבנים בעת שנסעה עם משפחתה ביו"ש, אבל באה לצילומים כעבור יומיים". וגם הוא עצמו התאושש מאירוע בריאותי שהשבית אותו לחודשיים.

היהודים באים

במקביל להפקת לאטמה, תעלה לשידור, התכנית "היהודים באים" – המוגדרת "כתכית מערכונים סאטירית ובועטת הבוחנת את ההיסטוריה של העם היהודי בשלושה עשר פרקים קומיים, בהשתתפות מוני מושונוב, יוסי מרשק, יעל שרוני, עידו מוסרי ויניב ביטון. התכנית סוקרת את האתוסים, המיתוסים, הפרות הקדושות והפרות הפחות קדושות שלנו, מימי התנ"ך ועד להיסטוריה המודרנית של מדינת ישראל."

הסדרה שכבר הוקלטה מונחת במדפי הערוץ הראשון ומעלה אבק, לאחר שנפסלה לשידור על ידי יו"ר הרשות אמיר גילת בגלל פרומו שמאלני-קיצוני ששודר "בטעות". בקדימון המדובר לסידרה נראו יגאל עמיר, יונה אברושמי וברוך גולדשטין שרים כשיר ילדים את השיר "אבל אני רוצח ימני" דבר שגרר, בצדק, תגובות קשות על כך שמדובר בהסתה הממומנת מכספי הציבור.

הפרומו שגרם לביטול התכנית

כעת, הוחלט על הפשרת שתי התוכנית – שידור העונה של "היהודים באים" יהיה לאחר החגים, ועם סיום העונה תעלה לשידור התכנית "לאטמה", אשר יחד יהוו את משבצת הסאטירה בלוח השידורים החדש של הערוץ הראשון.

יונה ויזנטל, העורך הראשי:"שתי תכניות הסאטירה, "היהודים באים" ו"לאטמה", הן תכניות סאטירה מזוויות שונות, אשר יעשירו את לוח השידורים של הערוץ הראשון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו