על רקע הארכת השירות הצבאי הסדיר והמילואים והסערה ברשת על הפטור המוענק לבני הישיבות החרדיות קרא שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳ לחרדים לבוא ולהתגייס למערכה.
בהודעה שפרסם כתב השר "הציבור החרדי יקר ואהוב ותורם רבות למדינת ישראל וכעת חיוני שיקח חלק משמעותי יותר גם במשימות ההגנה והביטחון".
לדברי סמוטריץ' "המהלך הזה צריך לקרות מתוך הידברות ושיח ולא בכפייה או חלילה בהכפשות. הציונות הדתית מוכיחה שאפשר לשלב לימוד תורה ושמירה על מצוות קלה כבחמורה יחד עם שירות צבאי בחזית. אחיי החרדים, אנחנו צריכים אתכם!".

מוקדם יותר הצטרף השר עמיחי שיקלי לקריאות לציבור החרדי לשאת בנטל ולהתגייס לצבא. שיקלי ציטט פסוק מספר נחמיה וכתב: "הבונים בחומה והנשאים בסבל עמשים באחת ידו עשה במלאכה ואחת מחזקת השלח". אחיי החרדים, אנחנו זקוקים לכם מתחת לאלונקה. מה שהיה לא יוכל להימשך. עת צרה היא ליעקב וממנה ניוושע באחדות מטרה ובשותפות אמת בנטל".
תגובות
סכין חצי בשרי חצי חלבי מהוא? הבעיה, שאם כל הכבוד, מי שיוצא מהעולם הרוחני לא יכול לחזור אליו. זה דרך חיים למות בהעולה של תורה. מי שמשלב- יכול לקבוע עיתים, אבל זה לא המהות, חייבים שיהיה שבט לוי. בנוסף, הבעיה שהצבא לא מתאים אותו לצרכים של החרדים שכן רוצים ויכולים להתגייס. נתחיל בזה שהצבא יתאים את עצמו ושכל מי שלא נמצא באהלה של תורה ילמד. נ.ב גם ילדים של חרדים שמתגייסים ובחזות הם לא נראים כחרדים, הם עדיין בנים של חרדים וזאת אומרת שהחרדים שולחים את בניהם.