הגיע הזמן שהציבור הסרוג יתנתק "מאחיו" החרדים - סרוגים

הגיע הזמן שהציבור הסרוג יתנתק "מאחיו" החרדים

המילואימניקים הדתיים שהתייצבו להגן על המדינה יודעים טוב מאוד מי היה איתם שם, והם לא "האחים החרדים". אם המגזר החרדי לא מתכוון להשתנות, צריך לחשב מסלול מחדש

הגיע הזמן שהציבור הסרוג יתנתק "מאחיו" החרדים
  צילומים: אייל מרגולין, אבשלום ששוני/פלאש 90

אם צריכה להיות החלטה מרכזית אחת בעקבות ארבעת החודשים האחרונים, זה שהציבור דתי-לאומי חייב להבין שהברית הפוליטית עם הסיעות החרדיות הסתיימה.

במהלך ימי הלחימה מאות אלפי משרתי מילואים התייצבו על הגבולות וייתכן שבכך הצילו את מדינת ישראל מחורבן לאומי.

יחד עם הכוח הסדיר של צה"ל ואנשי הקבע שלו, הציבור המשרת יצר את "הברית הציונית" – של האזרחים שלוקחים אחריות ומשלמים מחירים כבדים בגוף ובנפש, אבל לא פחות מכך בכיס ובחיי המשפחה.

המציאות השתנה. האסון הנורא של מתקפת השבעה באוקטובר חידדה את העובדה הפשוטה – צה"ל קטן מידי וחייב עוד כוח אדם מסיבי כדי לעמוד על המשמר ולהגן על כלל אזרחי מדינת ישראל.

חיילים בעזה (צילום: דובר צה"ל)

"העלמנו עין" ושילמו מחיר כבד

במהלך עשרות השנים האחרונות, הציבור הדתי לאומי העדיף את החיבור עם הציבור החרדי, וזאת בגלל שותפות הגורל של "הזהות היהודית" וההבנה שיש אינטרס משותף של שמירה על האופי המסורתי של ישראל.

עוד באותו נושא

דרמה במערך המילואים: צה"ל דורש רפורמה ענקית


23

המחיר שהסרוגים שילמו היה "העלמת עין" מההשתמטות החצופה של מאות אלפי חרדים משירות צבאי או לאומי, והתעלמות מוחלטת מהצרכים החברתיים והכלכליים שזה מביא עימו.

אבל מה שהיה, הוא לא שיהיה. רבבות המילואימניקים חובשי הכיפה ששכבו במארבים בצפון, נלחמו בסמטאות עזה או ישבו יחד בחמ"לים, יודעים טוב מאוד מי היה איתם שם, והם לא "האחים החרדים".

אלו היו מצביעי המרכז-שמאל, אנשי גנץ ולפיד, גם מפגיני בלפור וקפלן. היו שם מכל קצוות הארץ – אבל מיעוט מזערי (עד כמעט לא קיים) של ציבור הכיפות השחורות.

צרכי הביטחון של מדינת ישראל השתנו ללא היכר, ומערכת הביטחון כבר הבהירה שנטל הגיוס והשירות יהיה כבד יותר בשנים הקרובות.

רצף ההחלטות שהתקבלו (הקדמת גיוס לבני מכינות וישיבות הסדר, הארכת שירות החובה והכבדת העומס על אנשי המילואים) רק מוכיחות ששוב – המדינה הולכת על הפתרון הקל.

עוד באותו נושא

בגלל המלחמה: צה"ל מאריך את שירות החובה לחיילים


7

לחשוב מחדש על אותה 'שותפות גורל'

אני לא תמים וברור שיהיה כמעט בלתי אפשרי לחייב אלפי חרדים להגיע לשערי הבקו"ם ולקחת חלק במשימת ההגנה על העם היהודי, אבל האמת צריכה להיאמר.

חרדים בעמדת "הסברה" להשתמטות (צילום: יעקב לדרמן/פלאש 90)

אם הציבור החרדי – על מנהיגיו הרוחניים ונציגיו הפוליטיים – לא יבינו שהם חייבים לשנות דיסקט, הציבור הדתי לאומי יצטרך לחשוב מחדש על אותה 'שותפות גורל'.

ייתכן והגיע הזמן להגיד בקול רם שאותה שותפות פוליטית נגמרה, ושכעת יש לבכר את "הברית הציונית" עם הכוחות הלאומיים, שלוקחים חלק אמיתי בבניית מדינת ישראל.

אותה הבנה מחלחלת עמוק לציבור הדתי לאומי וצפוי לעשות שינוי חברתי משמעותי בראיית העולם הפוליטית, וראוי שגם הנציגים שלהם בכנסת ובממשלה יבינו זאת.

חייל "נצח יהודה", ארכיון (צילום: יעקב נעמי/פלאש 90)

הציבור הדתי לא יקבל עוד סיסמאות, ולא יהיה מוכן יותר להרכין ראש בגלל "תירוצים" דתיים של המגזר החרדי. עכשיו הזמן להעביר עליהם את תחושת הבושה.

אם הם רוצים להישאר חלק מהמרקם החברתי הישראלי, ולהמשיך לשתף פעולה עם הכיפות הסרוגות, הם יצטרכו להשתנות.

לנו נמאס לוותר.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
85 תגובות - 63 דיונים מיין לפי
1
מאמר של מטיף...
יואב | 08-02-2024 10:54
מאמר של מטיף שנאה. אני קצין במילואים וראיתי נמצאים מאות חרדים ואגב זה להשמיץ ציבור שלם על בודדים!?!
לא היה ולא נברא
שלמה לוי | 09-02-2024 15:33
תסתכל על אחוזי הגיוס של החרדים הליטאים - ההרד קור, שואף ל-0. אין להתייחס לכל הנספחים שבעיני החרדים לא באמת נספרים. בטח ובטח לא במערכות החינוך שלהם ובשידוכים....
לימוד תורה של משתמטים רשעים - לא מגן
ראה אירועי 7.10 | 08-02-2024 14:40
ראה אירועי 7.10
לימוד תורה מגן
סרוגה | 08-02-2024 12:02
בכל זאת לימוד תורה מגן על עם ישראל.
שכחת לומר איפה...
רונן | 08-02-2024 11:05
שכחת לומר איפה ראית מאות חרדים - האם זה בסופר ברכת רחל? האם זה על הברזלים מול הישיבה או סתם טוחנים צ'ולנט בחמישי בערב בבני ברק . מה שבטוח זה שלא ראית מאות חיילים חרדים בעזה כי בכל הצבא אין מאות לוחמים חרדים
2
שותפות גורל ?? בולשיט אינטרסים פוליטיים צרים
סמבה | 08-02-2024 10:55
סמבה
3
תובנה
אברהם | 08-02-2024 10:58
לי יש תובנה אחרת: הגיע הזמן שהצבור הסרוג יתאחד על כל פלגיו וידאג לעצמו. אין ברירה. השמאל מתעב אותנו. החרדים, עסוקים רק בעצמם, המדינה/הצבא, אינם מעניינים אותם. העסקנים שלהם: עניינם רק כסף ותקציבים. אנחנו קוברים את בנינו ומקבלים ביבי- שמאל מתון במקרה הטוב, משלמים שכר לימדו בישיבות ובאופנות אלפי שקלים והחרדים לומדים בחינם. כל חרדי שמתגייס לצבא , רואים בו משיח ומקבל הטבות וכתבות בלי סוף
אני שמאלנית ואני...
שירי מנתניה | 08-02-2024 11:32
אני שמאלנית ואני מתה עליכם, מעריצה שרופה.
4
מה עם התנתקות...
מעניין | 08-02-2024 11:00
מה עם התנתקות מראשי המגזר המשתמטים העבריינים והפופוליסטים
5
צריך סנקציות כלכליות...
ש | 08-02-2024 11:02
צריך סנקציות כלכליות בחוק, על מי שלא משרתים זה עשוי לדרבן את החרדים, שלא מסתפקים ב'פת במלח', להתגייס
ברגע שאתה חותך...
שירי מנתניה | 08-02-2024 11:31
ברגע שאתה חותך להם את התקציבים, באותו רגע הבעיה נפתרה והם יבואו בכיף ובאהבה, סוף סוף ישתחררו משלשלאות הכת ויהפכו לאזרחי המדינה.
6
אדון בנצי רובין....
איציק מורנו | 08-02-2024 11:06
אדון בנצי רובין. אנחנו לא צריכים אותך ושכמותך. עד שבסוף סוף יש אחדות מסויימת בעם,אתה בא להרוס?
אותך אנחנו לא...
שירי מנתניה | 08-02-2024 11:30
אותך אנחנו לא צריכים !!! בנצי רובין, יהודי יקר שמאחד סביב המכנה המשותף הגדול ביותר וההכרחי לקיום המדינה והעם היהודי: ציונות+אהבת המדינה+ סולידריות אזרחית +אחוות לוחמים. אתה מציע אחדות פייק, חסרת כל בסיס, שבבסיסה מפלגת לקטבים את החילוניים מהדתיים.
7
נהרגו יותר חיילים ממודיעין עילית מתל אביב !
וועלין בנטשטטין | 08-02-2024 11:19
נהרגו יותר חיילים ממודיעין עילית, בני ברק, אלעד, ביתר, מאשר תל אביב מוזמנים לבדוק !
שקרן חרדי ...
רונן | 08-02-2024 15:04
שקרן חרדי בן שקרן ונוכל חרדי בן נוכל. יש עבירה אחת בתורה שחרדי לא יעבור עליה כדי להשיג פטור מגיוס?
8
אתה מטומטם?
אריאל | 08-02-2024 11:50
מי נתן לך זכות לכתוב כאן? גועל נפש
9
להשתמטות, צריכה לעבור...
העובדה שיש ״עמדת הדרכה״ | 08-02-2024 11:52
להשתמטות, צריכה לעבור מהעולם ולהיות בלתי חוקית. אבל אני עדיין חושב שצריך לבצע את הדברים בדרך חיובית. היה שינוי בציבור החרדי בעשרים שנה האחרונות ואי אפשר לראות אותם כמקשה אחת. אני חושב שגם המלחמה שינתה דברים בעומק שעוד נראה בהמשך.
מזל שלא שמו...
זאת תמונה ישנה ולא רלוונטית... | 12-02-2024 8:34
מזל שלא שמו תמונה מ48...
10
התנתקות מהחרדים..
יוסי | 08-02-2024 11:52
די! מספיק עם הפלגנות וההסתה! מה תגידו על זקא ומה שהם עושים? כל אחד ואמונתו..בדרך שלהם... לא למדתם כלום? העיקר להתנגח ולפלג?
11
גיוס לכל
מחפשהאמת נין לאברהם | 08-02-2024 12:18
שכחת לכתוב כי הוא מגן על האמהות מבכי ומחרדות מה דם החרדים אדום יותר מדמם של המתגייסים ונלחמים על קידוש השם מספיק עם אמירות סתם
12
הגיע הזמן של החרדים להתנתק מהדתיים
אורי | 08-02-2024 14:00
הגיע הזמן שהסיעות החרדיות יחברו למפלגות מרכז שמאל שישמרו על האינטרסים הרוחניים שלהם, ולא למפלגות הציונות הדתית שמתנחלים בשטחים שעולים למדינה הרבה כסף וסכנות
שליש מהמתנחלים הם...
מיכאל טוביה | 08-02-2024 15:06
שליש מהמתנחלים הם חרדים
13
זה לא הזמן
מענדי | 08-02-2024 14:18
בזמן שכולם מדברים על אחדות למרות חלוקי דעות קשים יותר או קשים פחות זה לא הזמן לכתוב ולפרסם ככזה מאמר! אני מבקש מהכותב להתנצל ומהאתר להוריד את זה מהאתר! רק ביחד בעזה ננצח!!!!
תרגע. אלה רק...
זאב | 08-02-2024 15:55
תרגע. אלה רק כתבים לייטים שמתחנפים לשמאל.
צודק ב100 %
אור | 08-02-2024 14:49
רק ביחד בעזרת ה ננצח!!!!!!!!!!!!!!
14
כ
כ | 08-02-2024 14:40
הגיע הזמן שהציבור הסרוג יעזוב את אחיו החילונים
15
לא הזמן אח...
דביל | 08-02-2024 14:57
לא הזמן אח שלי , פשוט לא הזמן לזה
16
החרדים היו גם...
איתי | 08-02-2024 15:16
החרדים היו גם היו בחזית.. הם התפללו עלינו הלוחמים והיו ניסים גלויים בכל גזרה.. מי שלא מאמין שהניצחון מגיע מאבא שלנו שבשמיים והתפילות חיוניות אז שיחפש אלוהים אחרים שיעזור לו יותר.. אנו עובדים ומאמינים רק באבא שבשמיים.. חרדים,! תמשיכו להתפלל!
17
צודק בכל מילה!
אחד מן השוק | 08-02-2024 15:23
אכן על הציבור הדלי והחרדי להתנתק בשעה טובה. על זה כבר אמר לוט לאברהם: היפרד נא מעלי. הציבור החרדי לא אמור להיות בשום קשר עם הציבור הדלי הציוני, השותף הטבעי של החילונים בשנאת התורה ולומדיה. הציבור החרדי אינו ציוני, אלא מאמין שאי ניתנה לעם ישראל כמצוה, ולא כדי שהחילונים יחללו את קדושתה. אם הדלים מוצאים את עצמם חיים טוב עם החילונים - הגיע באמת הצעד שיתחברו איתם לגמרי.
18
לכו תשתפו פעולה עם הציבור החילוני שיורק לכם
אבי | 08-02-2024 15:31
שוב ושוב בפנים.
19
חבל שאתם נותנים במה לשנאה
עצוב | 08-02-2024 15:52
הציבור החרדי יכול להאשים את המתנחלים בגרימת תסיסיה בגלל ההתיישבות והאשמות והשנאה תמיד יוכלו למצוא כר פורה אצל אנשים כמוך בהצלחה תהנה מחיים מלאי שנאה כל הכתבה מלאה שנאה ומידע אסור
20
סכל גמור, החילונים...
רוני | 08-02-2024 17:00
סכל גמור, החילונים השמאלנים שאתה משרת איתם יורקים לך בפרצוף, בצהל עושים אימונים ומציגים אתכם כאוייב, תגיד תודה שיש לך חברים חרדים
21
עם החרדים המטרה משוטפת רק הדרך שונה
שמואל | 08-02-2024 18:14
התגייסות לצבא חייבת לבוא מתוך תורה המטרה לקידוש שם שמים משוטפת לנו ולחרדים המחלוקת היא על הדרך בניגוד לחילונים שמה גם עם הדרכים נפגשות היעד של הדרכים שונה לגמרי. ציוני דתי שמרגיש קרוב יותר לחילוני מאשר לחרדי צריך לחשוב על עולם הערכים שלו ומה מקורו האם מתורתנו הקדושה מקור חייתו של עם ישראל או שמא ממקורות ותרבות מערבית אשר לא צריכה להוות חלק מעולמו של חובש כיפה
22
בנצי ואוו באיזה מארבים...
יייי | 08-02-2024 18:56
בנצי ואוו באיזה מארבים שכבת קודם כל מקלחת תחליף את המדים ביחד ננצח
23
לא מתאים ולא...
מילואימניק | 08-02-2024 19:23
לא מתאים ולא הזמן אחי.. קודם נתלכד, נתאחד ואז נפתח שפה ושיח משותף ואמיתי עם כלל האחים שלנו.
קצין בחיל האוויר...
לקחת לי את המילים! | 12-02-2024 8:32
קצין בחיל האוויר
24
אתם, האהבלים שבניתם...
האמת | 08-02-2024 19:30
אתם, האהבלים שבניתם את המדינה לעצמכם ולכל מי שיש את את העבודה זרה שבניתם יכולים לשאת בתוצאות החרטא שאתם בישלתם. אל תצפו שאנחנו נצטרף לעבוד את העבודה זרה שלכם.
25
לחבור למגזר לא...
הכותב בעצם מציע לסרוגים | 09-02-2024 1:15
לחבור למגזר לא ציוני
26
מיקי ...
העם היהודי מתקיים בארצו באורח נס רק בזכות הסכם יששכר וזבולון שיש למדינה עם לומדי התורה. 1: החרדים לא ישלחו את ילדיהם לצבא כאשר כל ראשי הצבא שייכים למיעוט האטאיסטי. רק כאשר תהיה לדתיים ולחרדים שליטה בפיקוד החרדים יהיו שם ובענק. 2: כאשר 90 אחוז מהחיילים כן מחוברים למסורת, מניחים תפילין, לובשים ציצית, אך סביב שולחנות הקבינט וכל הפיקוד הבכיר בצה"ל באמ"ן ובשב"כ אין אפילו חובש כיפה או ציצית אחת, אין גם לא מסורתי אחד, למרות הציבור הדת"ל והמסורתי הם הרוב בצבא, אז אותך זה רק מעצבן, אבל לא מפריע לך לשלוח את הילדים שלך להתחנך אצל החבורה הזאת, אולי כי החינוך לתורה אצלך לא ממש עקרוני. אבל החרדי המצוי, מאמין באמונה שלימה שירידה רוחנית תורמת לגירוש מהארץ, ולריחוק הגאולה, ולכן הוא כל עוד זה המצב הם מעדיפים לשמור מרחק. 3: בכו"ז יש לא מעט חיילים חרדים בצבא. 4: יש לא פחות משתמטים אצל אחנו בצפון ת"א מאשר ב"ב, כפר חב"ד, אלעד או מודיעין עילית, תבדוק אותי. 5: ובעיקר! החרדי רואה בלימוד תורה שירות ביחידה המובחרת ביותר בצבא, הוא מאמין שהשירות בצבא זאת השתדלות שצריך, אבל הניצחון הוא רק בידי שמיים, ואם ללכת לצבא (שנשלט ע"י חבורת המיעוט שעוד לא השכיל להבין שיש בורא לעולם, והוא בחר בנו מכל העמים ונתן לנו את תורתו)... אם הם ילכו לצבא כזה באופן שהם שולטים זה יביא אותם לירידה רוחנית, התוצאה תהיה נצחון של האוייב והקאת הארץ אותנו ח"ו. 6: לומדי התורה הם המגן העיקרי על עם ישראל, ראינו שבטחון בכוחי ועוצם ידי בלי הגנה רוחנית של שמירת תורה לא יעזור כלום , ומי שלא רוצה שותפות עם לומדי התורה לא באמת מאמין שיש מנהיג לעולם, והוא סומך על ההשתדלות. | 09-02-2024 11:17
מיקי
אח יקר .......
תותח אתה... | 12-02-2024 16:51
אח יקר .... תגובה נפלאה....
27
הביקורת על חוסר...
דיוק הביקורת | 09-02-2024 13:24
הביקורת על חוסר ההתגייסות חייבת לכלול את חוסר קיום המצוות הכרוכות בכך
28
לדעתך עדיף את אלו שגרשו אותנו מגוש קטיף???
מאיר | 09-02-2024 15:48
נכון, החרדים סוברים שמשימתם הלאומית היא לימוד תורה. נכון, אנחנו חולקים עליהם וסוברים שמצווה לשרת בצבא. אך אנשי השמאל??? אלו שרוצים למסור את ארץ ישראל לנוכרים, ואף חפצים לגרש יהודים מביתם??? הם עדיפים על החרדים??? (כן, שבעת חורבן גוש קטיף, לא עזרו לנו מספיק במאבק מול השמאלנים...)
אנשי השמאל רוצים...
חיים | 14-02-2024 14:31
אנשי השמאל רוצים לשמר את הרעיון הציוני שזה הקמת בית יהודי ליבראלי מודרני לעם היהודי והם רואים באופן מפוקח את ההרס והנזקים שמביאים עלינו הימין הקיצוני ואחרי ה7 באוקטובר אי אפשר שלא להסכים איתם. גם אם חולקים עליהם אי אפשר לבטל את הערכים החזקים והמחוייבות שלהם לחזון הציוני
ריגשת אותי???? ...
בן | 12-02-2024 0:36
ריגשת אותי????
29
כותב המאמר - גרוע מאחרון המשתמטים
בן מאיר | 10-02-2024 21:27
שכח כמה משתמטים וגובניקים ויושבי על צומתי המידע כ-8200 יש בין אלו שמציע לנו להתחבר אליהם, כאשר הם לועגים לשוחרי הדמוקרטיה, ומכתבים הדרך באמצעות אליטות שמאל קיצוני שונאי חרדים ועוד יותר שונאי דתיים לאומיים ציוניים משיחיסטיים ( וכל מי שמתפלל, ומתכוון למה שמתפלל הוא משיחיסט) אז מטוב שתטבע בביצה של עצמך ואל תנסה למשוך אחרים לאותו מקום
30
זה כואב, זה...
ישראלית | 11-02-2024 13:08
זה כואב, זה מעצבן אבל לא מתנתקים מאחים. לא מחילונים. לא מחרדים. כדאי בהחלט להתחיל לחשב מסלול לקראת הבחירות הבאות, עם מי מתחברים כדי ליצור לחץ לשינוי. אבל בטח לא בכחניות ובהתנשאות ובוודאי לא בהתנתקות.
31
ממש לא מדוייק
חרדי מודרני | 11-02-2024 14:12
צהל לא קטן מדי אלא חלם יותר מדי בשמחת תורה... בכל מלחמה בעולם מגייסים מילואים ואין לזה שום קשר לניות הצבא המקומי קטן מדי. הטענות האלה חסרות שחר בדיוק כמו אחרי מלחמת יום כיפור אף אחד לא טען אותם. אסור להירדם על הגדרות! אין קשר לכמות החיילים! וההיפך! צבא מקצועי ולא עממי היה מצליח הרבה יותר כמו צבא ארהב גיוס חרדים אינו קשור לגודלו של צהל אלא לאחריות הציבור הגודל לעצמו ולסובבים אותו! גם אם צהל היה ענק וכל חילוני היה משרת היה על החרדים גם כן להשתתף! לא קשור גם ל7.10 שכאמור היה כישלון מודיעיני ולא כישלון כמותי!!!
32
בנצי אנחנו לא נהיה...
חנטריש | 11-02-2024 18:32
בנצי אנחנו לא נהיה ילדי הכאפות של המדינה אם אתם רוצים ללקק את ישבנם של השמאלנים שהעיפו אתכם מהקבינט אז יערב לכם אנחנו חרדים אבל לא מטומטמים ותזכור טוב טוב שבלי זכויות אין חובות הבנת בנצוש?
33
אוף
מישהו | 11-02-2024 19:10
עוד אידיוט שימושי של השמאל כדי לנגח את הממשלה. הציונות הדתית חבורה של פראיירים שמקריבים את עצמם למען עם ישראל ומקבלים פעם אחר פעם יריקת בוז מהאליטה השמאלנית. מוזר שבשטח על הגבעות רצים חובשי הכיפות למיניהם ובמוקדי קבלת ההחלטות נמצאים אליטה של חבר מביא חבר. גם אם החרדים יתגייסו, התקשורת תמשיך להשמיץ ולבזות את החרדים ימצאו כל פעם תירוץ אחר. ההוכחה: הציונות הדתית. ולגופו של כותב סובל מרגשי נחיתות ומבילבול אידיאולגי כבד
34
נכון, לך לאלו שרואים בך מתנחל עלוקה
אלי | 11-02-2024 21:43
אלו שיגידו שהכסף בין עלי לגוש עציון וכל מיני הסתה. תתנתק מהחרדים ולך לאחיך החילונים להיות החמור שלהם.
35
בנצי רובין קשקשן
בנצי רובין | 11-02-2024 23:40
בנצי רובין, איש היחצ של הנוכל מרעננה, מקשקש את עצמו לדעת במקום לעזור במאמץ המלחמתי. מתחנף לשמאל??
36
אמתתתת כל מילה...
אחת שיודעת סרוגה | 12-02-2024 8:56
אמתתתת כל מילה אמת. די להשתמטות דיייי
37
הוא לא שונה...
תמי | 12-02-2024 9:43
הוא לא שונה משקמה ברסלר ואהוד ברק, מנסה לפלג את העם ביתר שאת. אחרי השיסוי של הקפלניסטים, צר לי, אבל נאלצת לתייג אותו כאיש הרע ובכלל לא משנה מה הוא אומר והאם הוא צודק. לכל דבר זמן ועת
38
זה המסקנה שלך? "להתנתק"?
אוי ואבוי | 12-02-2024 10:21
הם אחים! אחים הם אחים הם אחים הם אחים!
39
כנראה, כיפה...
צן | 12-02-2024 12:34
כנראה, כיפה סרוגה לא רוצה לקיים מצווה מהתורה הקדושה שלנו, שכתבה :שליש של עמו ישראל צריך לשבת וללמוד תורה לזכות כל עמו ישראל ולא ללכת לצבה .
איפה זה כתוב...
חיים ל | 12-02-2024 19:43
איפה זה כתוב בתורתנו הקדושה?
40
אז פה יושבים...
י | 12-02-2024 15:33
אז פה יושבים חרדלימים למיניהם ומעבירים ביקורת מהיציע? תודה צהל מקשיב
41
באמת אתם צריכים...
ייוואווו | 12-02-2024 16:45
באמת אתם צריכים לעשות חוזה עם אנשי מחאת קפלן ואחים לנשק ....הם אחיכם האמיתיים.... אל תחזרו אלינו כשתקבלו כאפה ..... האמת צריך לפתוח את עניין ישיבות ההסדר מחדש... הצבא צריך ממכם יותר..
42
תפסיקו להישתמט ותיהיו...
די לישיבות ההסדר ... | 12-02-2024 16:46
תפסיקו להישתמט ותיהיו כמו השמאלנים על מלא ... תפתחו הכל ותעשו שירות מלא ...
43
אח יקר תגובה...
ייוואווו | 12-02-2024 16:51
אח יקר תגובה נפלאה
44
לא הזמן כלל
דוד | 12-02-2024 20:21
לא מוסיפים פלגנות אלא אהבה במיוחד עכשיו את התהליך הזה צריך לעשות בהידברות של גדולי תורה משני הצדדים כדי להגיע להבנות בשקט בלי תקשורת מחרחרת ריב
באיצטלא של הידברות...
חיים | 14-02-2024 14:26
באיצטלא של הידברות לא זז כלום ואפילו מעבירים כספים לעידוד השתמטות
45
אין מקום לפלגנות...
דניאל | 12-02-2024 21:52
אין מקום לפלגנות ושנאה אחרי טבח שמחת תורה. ומי שמדיח אותנו למלחמות (גם אמיתיות. ואין כאלו) הוא אויב
46
רק ספר לנו...
צופה מהצד | 12-02-2024 23:32
רק ספר לנו מתי כן אהבת את החרדים. ממעקב אחרי מאמריך לא קשה להבין שאתה אוהב את השמאל ושונא את החרדים, וכן, גם את נתניהו. בקיצור לא אוהב את מה שבישראל מסמל חיבור ליהדות (לאו דווקא לדת) ומחבב מאד את ההיפך.
47
כחרדית
יהודית אפשתין | 13-02-2024 8:48
מעולם לא ראיתי את החיבור כך שאין באמת חשש מ ניתוק . פלגן וסכסכ ן לא תשכנע את הסרוגים ולא תזיק לחרדים .
48
רוב בני דודי החרדים עובדים ואף אחד מהם ....
ברוך | 13-02-2024 13:07
לא התגייס וגם לא חושב על כך . אני מדבר על אנשים בסוף שנות העשרים ובשנות השלושים שלהם ..להיות מתווך דירות ,לעסוק בתמא וכדומה גם נחשב לימוד תורה ? בני בן ה37 אהא ל5 התחיל חודש חמישי ...מצב הזוי
49
על ההתנתקות הזו קראנו כבר לאחרונה בהפטרה
דודו | 13-02-2024 16:44
שמעו דבר יהוה החרדים אל דברו. אמרו אחיכם שונאיכם מנדיכם למען שמי יכבד יהוה ונראה בשמחתכם והם יבשו.
50
טיפש עוד כמה חודשים...
שלומי | 13-02-2024 19:32
טיפש עוד כמה חודשים תחזור על ארבע מוכה כאשר תחטוף ביום כיפור מכות בכיכר המדינה ויצעקו עליך שאתה משיחי דתי מסיונר. אתה סך הכל בשר תותחים של החילוניים .
51
החברה הישראלי
שרה | 14-02-2024 10:45
הציבור החילוני הוא יהודי לכל דבר. אני חילונית אבל ליהדות יש חלק חשוב בחיי ובסדר היום שלי. אני לא חושבת שלחרדים יש מונופול על הדת. להפך אני חושבת שבהתנהגותם הם מוכיחים יום יום כי הם אינם מקיימים את כל המיצוות. במיוחד מיצוות שקשה לקיים.
52
מאמר ברוטלי בסגנון הסתה שאתם הדתיים סופגים
שמעון | 14-02-2024 12:10
זה סגנון הכתיבה של השונאים שלכם מהשמאל (ששונאים אתכם יותר משהם שונאים החרדים אגב), מדבר כמייצג של ציבור למרות שלא שאל את דעתו של הציבור הדלי על העניין. הנושא כאוב וקשה בכלל ובפרט במלחמה זו, אבל הפתרון יבוא באיטיות רבה כמו כל שינוי בחברה שמרנית לא יעזור לדחוף את התהליך ולדחוק את הקץ זה רק יתן תגובת נגד. נדמה שכולם מבינים את זה אבל השנאה גוברת.
53
רק צריך לזכור...
יואל | 14-02-2024 12:14
רק צריך לזכור ולהזכיר שאותה טענה וביתר שאת מופנית כלפי אחינו שבאמריקה ובשאר התפוצות: האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו שם? אחינו החרדים שבישראל (אחינו בלי מרכאות) לפחות יושבים בארץ ישראל.
54
גם המשתמטים החילוניים...
הלב היהודי | 14-02-2024 13:38
גם המשתמטים החילוניים לא היו ועוד . חרדי שלומד תורה באמת שומר לא פחות מחייל ב 8200 או משרתי בקריה או בצפון. רק מי שלא לומד תורה כראוי חייב לשרת בצהל וזו מצווה
55
הציבור הדתי לאומי...
תוהה ומשתאה | 14-02-2024 13:55
הציבור הדתי לאומי תמיד הסתכל על החרדים במבט של כבוד ויראה כאילו הם יותר דתים ויותר שומרי מצוות. הגיע הזמן להרים את הראש ולומר להם: אתם תינוקות שנשבו, אתם עושים את התורה קרדום לחפור בה! חזרו ליהדות האמתית של תורה עם דרך ארץ יש הרבה מאד לימוד תורה רחב אופקים ומעמיק בישיבות הציונית. חזרו אל היהדות של חז*ל
56
צודק!!!!! ...
חיים | 14-02-2024 14:28
צודק!!!!!
57
איני מכיר אותך...
יעקב | 14-02-2024 14:51
איני מכיר אותך , כותב הדברים. גם אני כדתל מסכים שהחרדים צריכים להצטרף לנשיאה בנטל.(צבא, שירות לאומי וכו'). יחד עם זאת , עכשיו זה לא הזמן לעסוק בזה ולהציע פילוגים והיפרדויות. יש ערך ענק בלימוד תורה ויש ערך ענק בגיוס לצ.ה.ל.. צריך גם בצבא לשנות הרבה דברים בכדי לאפשר לחרדים להתגייס. בשורות טובות.
58
הגיע הזמן שתסתום...
חיים | 14-02-2024 15:52
הגיע הזמן שתסתום את הפה אידיוט שמאלני.
59
שמאלן חילוני מסריח!!!
אלי | 14-02-2024 16:02
לך לחברים שלך בקפלן! אין לך שום בעיה עם אלפי שחקנים, כדורגלנים, רקדנים, זמרים, וסתם תיכונים חילוניים שלמים בתל אביב שלא מתגייסים.. אהה.. כן.. וגם עם זה שהערבים לא מתגייסים ומקבלים יותר זכויות ממך- זה בסדר! אבל החרדים עם האף הארוך..
60
כל מילה ...
סמן במיל | 14-02-2024 19:42
כל מילה
61
היי רובין הוד....
לונה | 14-02-2024 22:16
היי רובין הוד. להתנתק גם מזקא ומהישיבות ומהכויללים או רק מהחרדים?
62
אמת ןיציב. כבר...
קורצ'אק | 15-02-2024 8:59
אמת ןיציב. כבר מזמן היינו צריכים להבין את זה. להתרחק מהרשעים...
63
לסרוגים אין מנהיגות...
יערה רעננה | 15-02-2024 11:08
לסרוגים אין מנהיגות רבנית בעלת שיעור קומה השקפתי, כמו מנהיגי המפד״ל לשעבר בורג, בן נתן, ורהפטיג, ואנשי אידאולוגיה של יהדות בסגנון המזרחי מהעבר, ברוח לכתחילה ולא בדיעבד! סמוטריץ קיצוני שכל מהותו לשרת את החרדים ולעשות דברם