אחרי ההאשמות: מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש הודיע היום (שני) כי מינה ועדת חקירה עצמאית אשר תבחן את החשדות נגד סוכנות אונר"א, זאת לאחר שדווח כי עובדים בארגון הסעד לקחו חלק בטבח ה-7 באוקטובר. הקמת הצוות התבצעה לאחר שגוטרש שוחח עם מזכ"ל אונר"א פליפה לזריני.
לפי הודעת האו"ם, בראש הוועדה תעמוד שרת החוץ לשעבר של צרפת, קטרין קולונה, שתעבוד יחד עם נציגים מ-3 מכוני מחקר: מכון ראול וולנברג בשבדיה, מכון מיכלסן בנורבגיה, והמכון הדני לזכויות אדם.

"הוועדה תבדוק האם הסוכנות עושה כל שבסמכותה כדי להבטיח נייטרליות ולהגיב להאשמות על הפרות בעת שהן מבוצעות" נאמר. "הוועדה גם תספק המלצות לטובת שיפור וחיזוק המנגנונים והנהלים, כדי שיתאימו טוב יותר למשימה, תוך התחשבות בהקשר המבצעי, הפוליטי והביטחוני שבו פועלת הסוכנות".

הוועדה תתחיל לעבוד ב-14 בפברואר, כשהיא צפויה להגיש דו"ח ביניים עד סוף חודש מרץ. המסקנות הסופיות יתפרסמו עד סוף חודש אפריל, ויוצגו לציבור בעת הגשתם לאונר"א. באו"ם הבהירו כי "שיתוף הפעולה של הרשויות הישראליות, שהעלו את ההאשמות האלה, יהיה קריטי עבור הצלחת החקירה".




תגובות
חחחחח...מזכל האום. ??? המשומן בכסף אירני אנחנו כבר יודעים לאיזה מסקנות תגיע... לעניות דעתי חכאורה..
טוב מאוד. מכל הדברים הלא תקינים שנעשו יש משהו מרכזי אחד שצריך לבדוק והוא שאיך יכול להיות שלגבי כל הפליטים בעולם ומכל המלחמות שהיו כמות הפליטים קטנה ורק פליטים עזתים נשארים באותה כמות? ומה הם שונים מפליטים אחרים?
לא הבנת? האנטישמי מבין שבקצב הזה יסגרו את אונרא, או לפחות יסגרו לו את הברזים (תבדוק מה היקף התרומות לאונרא, מהמדינות הנאורות, ומהם הסכומים הזעומים שנותנות עכשיו הנסיכויות הערביות העשירות...). אז הוא עושה בכאילו יש וועדת חקירה והכל יסודר, עד הטבח הבא כמובן. יש סיבה למה חשוב שאונרא יטפלו ב"פלסטינים". אם זה יהיה האום עצמו, 80% מהם יתגלו כמהגרי עבודה נצלנים ולא כפליטים...
לא להפסיק את המלחמה עד השבת כל החטופים