הרב אבינר על הפסיקה הדרמטית: "זה אסור"
הרב שלמה אבינר מתייחס לפסיקה הדרמטית של הרב דב ליאור, המתירה לחלל שבת כדי לחסום סיוע הומניטארי לעזה, ואומר כי זה אסור

(צילום: יוסי זמיר / פלאש90)
אחרי שהרב דב ליאור התיר לחלל שבת כדי לחסום משאיות עם סיוע הומניטארי בדרך לעזה, הרב שלמה אבינר מתייחס לאותה שאלה בדיוק ואומר כי הדבר אסור.
הרב אבינר נשאל האם מותר לחסום משאית עם סיוע הומניטרי לעזה?, והשיב: א. יש לציית לממשלה. ב. אם זה נגד התורה, אין לציית. ג. כדי לדעת זאת, יש להיות בקיא בכל הפרטים וכל הנימוקים. ד. ואם כן, לא לחסום, כדי לא להתנגש עם הצבא, אלא להפגין בצד בלי להתנגש.
שאלה נוספת שהופנתה אליו הייתה "האם אפשר לחלל שבת כדי להפגין?". הרב אבינר השיב באופן נחרץ "לא".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
44 תגובות - 39 דיונים
מיין לפי
1
"אם זה נגד התורה, אין לציית"
אכן | 26-01-2024 14:36
אם זה נגד התורה, אין לציית - דאעש זה כאן.
שמע, אתה מטומטם...
תאמין לי | 26-01-2024 15:07
שמע, אתה מטומטם
2
עוד פסיקה מבולבלת...
הלוי | 26-01-2024 14:39
עוד פסיקה מבולבלת
מחאה נגד ביזוי תלמיד חכם!
מד | 28-01-2024 14:12
.
3
אבינר נגד הרב...
יחביבי | 26-01-2024 14:44
אבינר נגד הרב ליאור כמו נבחרת ארגזי השכונה נגד מכבי תל אביב.
4
שוב מגלה שהוא מקל ביד החליוניות
הרב אבינר | 26-01-2024 15:45
שוב חוסר גאון יעקב , כמו כל מפלגות הציונות הדתית שהופכות להכשיר את השרץ!!( חוץ מבן גביר)
5
לא סולח
לא שוכח | 26-01-2024 16:13
התכבד אותו האיש אשר שיתף פעולה עם שירותי הביטחון כדי לסכל כל התנגדות במהלך ההתנתקות. הוא אחראי מלא מלא על כל מה שקרה ב 07/10. עלוב.
6
פסיקה מדוייקת הגיונית...
מרים | 26-01-2024 16:33
פסיקה מדוייקת הגיונית ומאוזנת
7
אני מסכים עם...
גד | 26-01-2024 17:27
אני מסכים עם דעתו של הרב ליאור
8
זה בלי ספק...
אתי | 27-01-2024 20:42
זה בלי ספק פיקוח נפש..
9
צריך לאוצי חוק...
פופר | 27-01-2024 21:15
צריך לאוצי חוק עונש מות להודים בוגדים קמו לפיד גנץ אולמרט חלו האוד ברק ברסלר
כתבים מיערוץ אנטישמי 12 ו13 שופטה בגץ אותם צריך
לאוצי לאורג בכיתת יורים אלזה יש אלכה שמותר לאוצי חהודי שבוגד בעם בוגד במדינה
מותר לאוצי אתם לאורג
ראשית איך סרוגים...
אזרח | 27-01-2024 22:23
ראשית איך סרוגים מאפשר פרסום הודעה כזו. יש לתבוע את סרוגים ולדרוש את ה ip של מפרסם ההודעה.
ולעצור אות מידית על קריאה לרצח. כן יחד ננצח איזו בדיחה עם אנשים כאלה
10
הוא לא פוסק הלכה בכלל
חיים | 27-01-2024 21:52
איל הוא יכול להיות נגד 1 הגדולים בתחום הזה אדם שכל חייו זה פסיקת הלכה
11
איזה יופי טובל...
אזרח | 27-01-2024 22:26
איזה יופי טובל ושרץ בידו...
רבנים הקובעים הלכות לפי מצב הרוח.
רבנים המשתמשים בפסקאות הלכה כדי לנגח התורה. אז מה אנו באים אל הערבים בטענות על פסקי ההלכה שלהם ?
12
פסיקת הרב אבינר...
חמזה | 28-01-2024 3:36
פסיקת הרב אבינר מעט לא ברורה.
13
עוד אחד שיודע...
אורח | 28-01-2024 4:48
עוד אחד שיודע את רצון האלוהים
14
מי שפוגע במאמץ הצבאי בזמן מלחמה
אריאל | 28-01-2024 7:24
בלי שהיה דקה אחת ברבינט ןלא יודע רסיס של שיקול ביטחוני - הרי הוא בוגד ודינו ידוע
15
ידוע שהוא סוכן...
ציון | 28-01-2024 8:02
ידוע שהוא סוכן שבכ..כבר מההתנקות.
16
קל לכם לשבת...
ס | 28-01-2024 11:29
קל לכם לשבת על הכיסה בעוד אנשים אחרים עושים עבודת קודש לעם ישראל ומסכנים את נפשם אז קצת יותר כבוד
17
זוכרים את "חכמתו כי רבה" בימי התתנתקות
שחר | 28-01-2024 11:40
מאז לא למד כלום.
18
מותר בטח שמותר...
עדן | 28-01-2024 11:57
מותר בטח שמותר לחסום באבו אבוה מותר
לא לשמוע לעובד אלילים!!!
19
שלך .. וגם...
פופר בהמשך - נקווה שהילדים שלך או/ו ההורים … | 28-01-2024 12:23
שלך .. וגם האחים שלך .. ילכו לאותו מקום של אלה שאתה שולח אותם …
20
איפה אתם רואים...
ירא שמים | 28-01-2024 14:14
איפה אתם רואים התייחסות ישירה למה שהרבנים אמרו?! שקר וסילוף כותרת הכתבה! הרב לא הגיב על דברי הרבנים )הרב ליאור והרב ערוסי) אלא ענה קונקרטית על השאלה שנשאלה!
21
אצל החרדים,כשגדולי הדור...
משיב | 28-01-2024 14:19
אצל החרדים,כשגדולי הדור פסקו משהו,גם אם איזה רב חושב אחרת הוא בשקט.הרב דב ליאור מגדולי הדור,וכדאי שכל מיני רבנים...יהיו בשקט ולא יחלקו עליו כשהם לא יודעים את הנתונים שהוא יודע והם לא בגדלות לו.....
22
חבורת רבנים הזויים...
מנחם | 28-01-2024 15:25
חבורת רבנים הזויים ... הופכים את הדת והתורה לכלי של פוליטיקה !!! תתביישו
הזנייה של מושג הדת והתורה
23
פשוט לא יאמן...
איתמר | 28-01-2024 15:34
פשוט לא יאמן הרב הזה מה זה השטויות האלה שיוצאות לו מהפה?אסור לחסום כדי לא להתנגש עם הצבא ?מה זו הבורות והרשעות הזאת?חילול ה שאין כדוגמתו .בדיחה של פסק הלכה מקווה שאין הרבה הזויים שחושבים כמוהו
24
פשוט לא יאמן...
איתמר | 28-01-2024 15:34
פשוט לא יאמן הרב הזה מה זה השטויות האלה שיוצאות לו מהפה?אסור לחסום כדי לא להתנגש עם הצבא ?מה זו הבורות והרשעות הזאת?חילול ה שאין כדוגמתו .בדיחה של פסק הלכה מקווה שאין הרבה הזויים שחושבים כמוהו
25
נמצאים במלחמה...
יעקוב | 28-01-2024 15:52
נמצאים במלחמה נגד מחבלים.וכל מי שמכניס להם אוכל לחזק אותם .להרוג את החיילים שלנו חובה למנוע מהם את זה. פיקוח נפש דוחה שבת. . צודק הרב דוב ליאור.
26
אני חושבת אם...
תדברו יפה | 28-01-2024 16:27
אני חושבת אם אתם שמדברים ככה על רבנים לא יכול להביע דעה
27
הוא איש שבכ...
אלישבע | 28-01-2024 17:48
הוא איש שבכ . להיזהר ממנו.
28
המטרה איננה להפגין ,אלא לחסום
שמעון | 28-01-2024 18:05
עבור הפגנה פוסק הרב אבינר שאין לחלל שבת.
אך למנוע, אולי זה דומה לעסקי קש ותבן, שמחללים עליהם את השבת.
29
בצל צל צל...
אבי | 28-01-2024 18:10
בצל צל צל צילו של הרב ליאור! הפסק של הרב אבינר הזוי
30
האיש ההזוי הזה...
מנדל | 28-01-2024 18:21
האיש ההזוי הזה שאינו רב בכלל שיתף פעולה מלאה עם המשטרה בזמן גוש קטיף. אדם שיתן את הדין כמי שסחף דברי חזל ותורת משה רבינו. לא שוה לשמוע לדברי שטויות שלו.
31
סערה בכוס מים
אין...
אילן דרוקמן | 28-01-2024 19:03
סערה בכוס מים
אין כאן סתירה בין הרבנים
להפגין לצורך הפגנה אין לחלל שבת למנוע אספקה לעזה בכדי להציל חיי יהודים מותר
32
חבורה של מטומטמים...
ממש אור לגויים חח | 28-01-2024 23:20
חבורה של מטומטמים
33
וזה מעניין כי?...
מי אתם בכלל | 28-01-2024 23:20
וזה מעניין כי?
34
רבנים הם מקור...
מנדל | 28-01-2024 23:21
רבנים הם מקור כל הרוע והסיכסוך
35
יהודים מונעים סיוע...
אור לגויים? | 28-01-2024 23:21
יהודים מונעים סיוע הומניטרי. נשמע כמו גיהנום
36
מונעים אוכל מילדים....
לא יאמן. יהודים עושים שואה | 28-01-2024 23:22
מונעים אוכל מילדים. ממש קידושהחיים
דיייי כבר עם...
רן | 29-01-2024 6:01
דיייי כבר עם הדמגוגיה זה אויבים והסיוע לא מגיע לשום ילד צאו מהסרט
37
בושה ...
יהודים מונעים סיוע למורכבים | 28-01-2024 23:22
בושה
38
עוד רב שמבלבל...
אלון | 29-01-2024 7:42
עוד רב שמבלבל את המח
39
ואני שאלה לרב,...
שלומציון | 31-01-2024 20:17
ואני שאלה לרב,
האם רק לחימה בנשק חם טנקים ומטוסים זו לחימה מותרת אבל מניעת כניסתן של משאיות לאוייב זו לא בהגדרת מלחמה?