חוקה במחטף: בית הדין קיבל חלק מהעתירות - סרוגים

חוקה במחטף: בית הדין קיבל חלק מהעתירות

בית הדין של הבית היהודי חייב את המפלגה לפרסם את כל ההסתייגויות לחוקה החדשה ולהציב גם את החוקה האלטרנטיבית לבחירה. מחטף הועדה המתמדת יגיע לבית המשפט?

author-image
חוקה במחטף: בית הדין קיבל חלק מהעתירות
  בית הדין קיבל חלק מהעתירות (פלאש90)

בית הדין של הבית היהודי דן היום בעתירות שהגישו פעילים ותיקים במפלגה, נגד "מחטף החוקה" שאמור להתקיים ביום רביעי הבא במרכז המפלגה.

איציק משה ואברהם צימרינג מירושלים, יחד עם ראש עיריית צפת לשעבר עו"ד משה חניא עתרו נגד הליך הבזק בו אמורה החוקה לעבור. העותרים טענו נגד מזכ"ל הבית היהודי, כי מדובר במחטף: המפלגה לא פרסמה אלטרנטיבה אחרת לחוקה, לא פרסמה את ההסתייגויות נגדה, אך עיקר הטענות היו למהלך בו תמונה ועדת החוקה לועדה מתמדת.

העותרים טענו כי ההליך מנוגד לתקנון המפלגה הדורש הצבעה חשאית בה כל חבר מרכז בוחר 12 שמות כדי לבחור 27 חברים לועדה. בנט ואורבך מבקשים לערוך הצבעה גלויה על חברי ועדת החוקה. העותרים טענו כי עד כה לא פורסמו שמותיהם של ועדת החוקה, כפי שנדרש במנהל תקין, כדי לדעת על מי חברי המרכז מצביעים ודרשו לקיים את התקנון.

בסיכומו של הדיון, חייבו הדיינים את המפלגה לפרסם את החוקה האלטרנטיבית של פעילי הבי היהודי באתר המפלגה, כמו גם את ההסתייגויות שיתקבלו עד ליום חמישי לקראת הדיון עליהם במרכז.

סוגיית הועדה המתמדת, נשארה בעינה, כשבית הדין מכריע כי במידה והצעת בנט למינוי הועדה המתמדת לא תתקבל, יפוזר המרכז וייקבע תאריך חדש לבחירות לועדה המתמדת, כפי שדורש התקנון.

הפעילים נשמעו מרוצים חלקית בצאת מהדיון, ואמרו כי כרגע הם שוקלים עתירה לבית המשפט המחוזי בדרישה שיורה למפלגה לקיים את התקנון ולערוך בחירות חשאיות ואישיות על המקום בועדה. במקביל, במקרה של דחיית העתירה בבית המשפט, מתכננים הפעילים להציג חתימות כדי להפוך את ההצבעה לחשאית, מה שעשוי לעכב את סדר היום המתוכנן של המרכז, ובנוסף לגייס מאות פעילים כדי להפיל את ההצעה לועדה מתמדת ולפזר את כינוס המרכז.

איציק משה ואברהם צימרינג מסרו לסרוגים: "החברים שמתנגדים למהלך של בנט, לא רוצים לפלג את המפלגה אלא מבקשים כי מפלגת הבית היהודי תשאר דמוקרטית".

בבית היהודי סרבו להגיב לידיעה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מעמ 0 זה חורבן הכלכלה
לוי יעקב | 02-09-2014 19:18