חברת שטראוס הודיעה על התייקרות של כרבע ממוצריה בשיעור ממוצע של 1.7% ובמקביל אישר דירקטוריון החברה הליך פיטורין של 150 עובדים במסגרת התייעלות ארגונית של הקבוצה. עדכון המחירים לקמעונאים ייכנס לתוקף בתחילת חודש פברואר.

לדברי החברה התייקרות המוצרים באה בעיקר בעקבות עלייה של עשרות אחוזים במחירי חומרי הגלם בשנה האחרונה, ביניהם חמאת ועיסת קקאו (+88%), טחינה (+30%), סוכר ושמן זית (+60%), שהיקף ההשפעה שלה מוערך ביותר מ-100 מיליון שקלים במונחים שנתיים. עדכון המחיר יבוצע אך ורק בכ-25% מהמוצרים, שעלות ייצורם התייקרה משמעותית בשל העלייה במחירי חומרי הגלם, והוא מפצה על כך רק באופן חלקי.

לדבריה החברה, נמנעו בשטראוס מעדכון המחיר בכ-75% מהמוצרים, וביניהם: מוצרי המחלבה, הקפה הטורקי, הקפסולות, קפה נמס, דבש יד מרדכי, סלטי הירקות הטריים, מוצרי "טעם הטבע" ואחרים שלא יתייקרו. המוצרים שעדכון המחירים יחול עליהם הם, בין היתר, בחלק ממוצרי הממתקים, המלוחים, החומוס, שמן זית יד מרדכי, שוקולית ונוספים.

עובדים שפונו מבתיהם או אלו המשרתים במילואים לא יפוטרו

כמו כן הודיעו בחברה על מהלך פיטורים רחב שאושר על ידי דירקטוריון החברה וזאת בהמשך למספר מהלכי התייעלות אותם ביצעה החברה בשנה האחרונה. עיקר ההתייעלות תגיע מצמצום בשכבות הניהוליות, ולא תכלול עובדים שפונו מבתיהם או כאלו המשרתים במילואים. החברה מעריכה, כי יישום התוכנית צפוי להביא לחיסכון שנתי המוערך בכ- 45 עד כ- 55 מיליון ₪.

נשיא ומנכ"ל קבוצת שטראוס שי באב"ד: "אנחנו מודעים למצב המורכב, ולכן העלאות המחירים הן המינימליות ההכרחיות במציאות העסקית הנוכחית. מהלכי המיקוד וההתייעלות בתוך החברה יאפשרו לנו להביא להמשך השקעה בתשתיות ובצמיחה עתידית. בשנת 2023 השקענו מאות מיליוני שקלים, בכלל המפעלים ובשרשרת האספקה שלנו בכל רחבי הארץ ונמשיך כך גם השנה מתוך מחויבות לייצר בטחון תזונתי ככלל, ובזמן מלחמה בפרט".