מרגש: הישיבה שנעקרה מחומש חונכת מבנה קבע

מרגש: הישיבה שנעקרה מחומש חונכת מבנה קבע

במצפה אשתמוע התכנסו הערב מאות מתושבי המקום והמועצה האזורית הר חברון, לחגוג את הקמת מבנה הקבע הראשון בישוב - מבנה הפנימייה החדש של ישיבת ההסדר הר שלום. התושבים מקווים כי בניית בית הקבע תהיה רק הפתיחה לבנייה רחבה באזור והפיכת הקראוונים לבתי קבע

author-image
מרגש: הישיבה שנעקרה מחומש חונכת מבנה קבע
  מעמד חנוכת הבית, הערב (צילום: באדיבות דוברות המועצה)

מצפה אשתמוע 2 מצפה אשתמוע 3 מצפה אשתמוע 4 מצפה אשתמוע 5 מצפה אשתמוע 6 מצפה אשתמוע 7 מצפה אשתמוע 8 מצפה אשתמוע9 שנים לאחר עקירת הישיבה מהישוב חומש ו11 שנים בדיוק לרציחתו של "שולי הר מלך" נחנכו הערב (חמישי) מבני פנימיה חדשים לישיבת "הר שלום" שהוקמה מחדש במצפה אשתמוע שבהר חברון.

במצפה אשתמוע התכנסו הערב (חמישי) מאות מתושבי המקום והמועצה האזורית הר חברון, לחגוג את הקמת מבנה הקבע הראשון בישוב – מבנה הפנימייה החדש של ישיבת ההסדר הר שלום. התושבים מקווים כי בניית בית הקבע תהיה רק הפתיחה לבנייה רחבה באזור והפיכת הקראוונים לבתי קבע.

את האירוע כיבדו בנוכחותם הרב דב ליאור, שר הבינוי והשיכון אורי אריאל, ראש המועצה יוחאי דמרי, הרב אבי"ק שרייבר ועוד. במקום ניטעו מספר עצים חדשים וקבעו מזוזה בכניסה לפנימייה.

במהלך האירוע אמר הרב ליאור: "הציבור שגר ביש"ע אין פחד בליבו, נוסע בכבישים ושומר על הארץ. כל מי שקשור לאבותינו הקדושים הוא מרומם וחזק יותר מכל אויבינו הקמים עלינו לכלותינו. אי אפשר לסמוך על הרשעים הן מהדרום והן מהצפון. הם לא שווים את הנייר שעליהם הם חותמים. אנחנו צריכים להתחזק בהחלת ריבונות על כל ארץ ישראל. זכות לימוד התורה נזקפת לטובת עם ישראל כולו והפנימייה של הישיבה תרבה בע"ה לימוד תורה".

השר אורי אריאל בירך את הנוכחים על הקמת הפנימייה ואמר: "סביב מבנה הקבע הזה יבואו המלמדים והבוגרים ויבנו את ביתם ויהיה פה ישוב לתפארת עם ישראל כולו. בית המקדש נחרב על ידי שנאת חינם והתיקון הוא על ידי אהבת חינם כפי שראינו בכל עם ישראל מאז חטיפת שלושת ילדינו. המשימה עוד לא הושלמה. אנחנו צריכים להיערך לסילוק כל הנשק שמאיים על מדינת ישראל, מצפון ומדרום. היום כולם מבינים: אי אפשר לתת לשלטון זר לשלוט על שדה התעופה ועל כפר סבא ועל כל שאר הארץ. אנחנו נותנים היום תשובה ציונית הולמת לדרום, בתוכנית כוללת שתביא משפחות חדשות לעוטף עזה, שיקום החקלאות, פיתוח תשתיות ועוד. בגדר וכאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

ראש המועצה יוחאי דמרי סיפר: "אני סוגל מעגל. בז' כסלו תשע"א הייתי בדרך מישיבת הר שלום בחומש. מחבלים ירו עלינו. 13 קליעים נורו עלינו אבל אף אחד לא פגע בנו. מאז מבחינתי החלטה ברורה: ממשיכים לנסוע, ממשיכים לבנות. בע"ה נעשה ונצליח".

הישיבה שמה דגש על עבודת ה' בלימוד ועל התאמת הלימוד לצרכיו של כל אחד מהלומדים.

הישיבה מאופיינת במשפחתיות רבה וברוח של התיישבות וחלוציות ומגשימה אותה בישיבה בנקודה אסטרטגית. כיום לומדים בה 50 תלמידים. סביב הישיבה מתפתחת קהילה של אברכים וסטודנטים

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו