לוחמים מהגדוד של אביעד פריג'ה במכתב לרמטכ"ל - סרוגים
newsletter preview

תהיו הראשונים להתעדכן!

נרשמים לניוזלטר של סרוגים ומקבלים מדי יום את החדשות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.

לוחמים מהגדוד של אביעד פריג'ה במכתב לרמטכ"ל

חיילים וקצינים מגדוד יחס"ם בחטיבה 460, הגדוד בו משרת אביעד פריג'ה, שיגרו מכתב לרמטכ"ל הלוי: "כשם שגיבית את לוחמי צה"ל הפועלים בעזה והרגו בטעות חטופים לא חמושים, כך גם צריך היה לנהוג בחברינו"

חדשות סרוגים
לוחמים מהגדוד של אביעד פריג'ה במכתב לרמטכ"ל
  אביעד פריג'ה בעזה (צילום: באדיבות המשפחה)

עשרות חיילים וקצינים מגדוד יחס"ם בחטיבה 460, הגדוד בו משרת אביעד פריג'ה, שירה למוות ביובל קסטלמן בפיגוע בירושלים, שיגרו מכתב לרמטכ"ל הרצי הלוי בבקשה שיתמוך בו, כפי שהוא תמך בלוחמים שירו בשוגג בשלושת החטופים.

על פי הדיווח בכאן חדשות, במכתב להלוי כתבו הלוחמים בין היתר: "כשם שגיבית את לוחמי צה"ל הפועלים בעזה והרגו בטעות חטופים לא חמושים. איש איננו מעלה בדעתו להפוך אירוע טראגי זה לאירוע פלילי, וכך גם צריך היה לנהוג בחברינו".

עוד הוסיפו החברים: "אין לנו ספק בניקיון כפיו המוחלט של חברנו אביעד, ואנו מאמינים ומקווים שהאמת תצא לאור. כואב לנו העליהום התקשורתי נגד אביעד, והרמיזות המכוערות כאילו פעל ממניעים לא ענייניים. מי שמכיר אותו יודע עד כמה הדבר רחוק מהמציאות".

"אנחנו משוכנעים", המשיכו החברים, "שהוא פעל באופן מקצועי ושקול על פי עקרונות הלחימה של צה"ל ובתום לב מוחלט. אנחנו משוכנעים שכל מטרתו הייתה למלא את ייעודו כלוחם ולהציל אזרחים ממוות ופציעה תוך שהוא חותר למגע ומסכן את עצמו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
103 תגובות - 66 דיונים מיין לפי
1
יש קצת הבדל...
יש קצת הבדל ... | 28-12-2023 7:49
יש קצת הבדל בין שני המצבים , לא ? הוא לא פעל באזור לחימה רווי מלכודות של החמאס ... והאמת גם אותם היה צריך להעיף ... לא יורים באדם שמרים ידיים , הוא שווה בתור מקור מודיעיני גם הוא מחבל חמאס ... כך שמכל נקודת מבט זה אידיוטי .
תגובה
sos | 29-12-2023 5:46
חבל שלא ירו בך
מה ההבדל
ירוק עד | 29-12-2023 0:59
לא הבנתי מהו לדעתך ההבדל?
אתה לא במקרה ערבי שלמד עברית בישראל?? או ש.
למגיב מיש קצת הבדל, | 28-12-2023 10:04
נטרפה עליך דעתך?? ומה אתה היית עושה גיבור גדול אילו אתה היית במקומו של פריג'ה שלא נמצא באזור לחימה ומופתע מפיגוע לא צפוי?? יושב בצד ומפעיל שיקול דעת עד שימותו עשרות במקרה הטוב??? תשקול את המילים או קח ריטלין לפני שאתה עונה..
2
ברור כשמש. הוא ננעל...
אורי | 28-12-2023 8:07
ברור כשמש. הוא ננעל בגלל היותו דתי , אם היה צפון תלאביבי הוא היה ממותג כילד בני טובים, אך פריגה ממותג עלידי התקשורת העוינת כמתנחל צמא דם שמחפש להרוג. הדין יהיה איתו אחרי המלחמה ... החיילים לא יתנו לו להישפט ועוד יהוא מהומות גדולות
לא בגלל שהוא...
ברור כשמש | 29-12-2023 15:47
לא בגלל שהוא דתי בגלל שהוא הרג יהודי סתם בלי סיבה . כל אחד שלקח חיים סתם צריך להענש לא משנה תל אביב או התנחלות
אם נשתמש במינוח...
נוגה | 29-12-2023 12:45
אם נשתמש במינוח שלך מי שהרג את המחבלים היה סוג של ''צפוני בונבוני' מי שהאג אותו היה 'נער גבעות' שש אלי קרב ולהתרברב בכך בשידור חי, סימון על הרובה, וידואי הריגה...אז אם אשתמש בהגיון שלך אולי 'צפוני' לא היה עושה את שנער הגבעות עשה. ובא גואל..
פריג'ה הודה הסביר...
אבל | 28-12-2023 10:49
פריג'ה הודה הסביר ופירט למה הוא אשם בחקירה של הגאון ינון מגל
3
בוא לא נשווה...
דב | 28-12-2023 8:17
בוא לא נשווה בין שתי הסיטואציות.הנל התבקש עי אלה לידיו לא להרוג
4
כל החיילים תחזרו...
דני | 28-12-2023 8:26
כל החיילים תחזרו הביתה בשלום ותשארו את המטה שילחם
5
החייל לא התכוון,...
שרה | 28-12-2023 8:36
החייל לא התכוון, אבל החברים שלו עדיין לא מבינים את הפשע שביצע . נכון במלחמה יש ירי דו צדדי, אבל פה הנרצח התחנן על חייו, הרים ידים, הראה תעודת זהות, הוריד מעיל. מה עוד אפשר לעשות כדי שהחייל יבין שמדובר באדם חף מפשע. מצד שני החייל רץ לתקשורת להתהלל כמה היה להוט לעשות x - להרוג מחבל. מדובר בחייל לא מקצועי ואני מרחמת עליו כי הוא לא התכוון להרוג יהודי ועשה טעות קשה
תשימי לב מה...
שלום ק. | 28-12-2023 9:05
תשימי לב מה את כותבת! את מנסה להפוך אדם נורמטיבי לפושע למה? כי הוא לא בצד הפוליטי שלך?! כי יש לו עבר של נוער הגבעות! מספיק עם כל התאורים שפרסמת הם חלק מתקשורת שיקרית! תבחני את ההיגיון שלך ותו לא.
6
שום דבר האירוע...
שייקה | 28-12-2023 8:53
שום דבר האירוע עם פריגה הוא אירוע אחר לגמרי לא בשטח אוייב הפריגה הזה הרג בדם קר יהודי נקודה אסור לבנאדם הזה להחזיק נשק או להיות מעורב בלחימה.
7
בפעם הבאה שיש...
נעם | 28-12-2023 8:55
בפעם הבאה שיש סכנה לברוח או להגיב? עד היום כל מי שברח מאחריות התקדם, מי שלוקח אחריות אשם. אני לא מקנא במי שעשה טעות, אבל נותן לטועים גיבוי מלא. הגיע הזמן שמקבלי הפנסיות יקחו אחריות לפחות כגובה התגמול.
8
ירושלים היא עזה?...
אין מה להשוות | 28-12-2023 9:05
ירושלים היא עזה? נו באמת
9
צודקים. אסור לעשות...
דנדו | 28-12-2023 9:08
צודקים. אסור לעשות הבדל בין דם לדם.התנהלות זו תגרום לאזרחים לא להגיב בזמן פיגוע...למה לי בעיות
10
כשיש בן אדם...
איקה | 28-12-2023 9:13
כשיש בן אדם 10 מטר+- ממך כורע על ברכיו מוריד מעיל זורק את הנשק ומרים ידיים והוא יורה בו זה לא אותו אירוע מצער,אגב שגם בו פעלו בניגוד להוראות,ששם החטופים היו עשרות מטרים מהחיילים.אגב החטופים פעלו לפי ההוראות ז.א הורידו בגדים דגל לבן וצעקות הצילו.
11
צודקים .אם לא...
זאקו | 28-12-2023 9:22
צודקים .אם לא זה יוריד את המוטיצייה ובמידה יהיו מחבלים אנשים לא יגיבו
הפוך, אם אביעד...
רונן | 28-12-2023 9:32
הפוך, אם אביעד פריג'ה לא יורשע אזרחים חמושים לא יכנסו לזירת פיגוע כדי שנער גבעות רצחני לא ירצח אותם
12
אביעד פריג'ה הוא...
ב.ב.ב. בבאי | 28-12-2023 9:29
אביעד פריג'ה הוא ג'יהאדיסט-יהודי. כמו החמאס, רק שלנו. הצבא - לא ברור למה - הקים יחידה שמורכבת ממופרעים כאלה, ולא בפעם הראשונה (ראה יחידת רצח יהודה). ברור למה הדתיים רוצים יחידות כאלה: תמיד טוב שיש כמה מיליציות חמושות בהיכון, למקרה שלא מצליחים להפוך את ישראל למדינת שריעה-יהודית באמצעות החמורים הרגילים (משפחת הפשע נתניהו והמזרחים הנבערים)
13
עוד מעט עם...
כל נער גבעות שיורה ביהודי גיבור שמרים ידיים צריך לשחרר | 28-12-2023 9:38
עוד מעט עם עשרות אלפי נשקים יהיו המון טעויות מה נעצור כל אחד שהרג?
זה לא מלחמה...
לאריאל | 28-12-2023 11:02
זה לא מלחמה ולא דוצ. זה פיגוע. והיה אחד שהסתער וחיסל את המחבלים והיה אחר שאחכ קם מהכביש ורוקן על הגיבור, שבחוכמתו קלט, ירד לברכיו והרים ידיים
במלחמה יש דוצ...
אריאל | 28-12-2023 10:08
במלחמה יש דוצ ויהיו דוצ
14
כל אחד ירצח...
אורי | 28-12-2023 9:59
כל אחד ירצח את מי שבא לו ויגיד שהוא חשב שזה מחבל
הוא לא כל...
אריאל | 28-12-2023 10:08
הוא לא כל אחד עם כל הכבוד למה שכתבת
15
לכלא !!!
שפוי | 28-12-2023 10:18
הוא חייב לשבת בכלא שנים ארוכות !!!! וכמוהו גם בן כביר ששלח אותו !!! לפרק את ממשלת הדמים היום !!!!!
שפוי ? אצלכם...
רםש | 28-12-2023 12:44
שפוי ? אצלכם כל לוחם המגיע מההתישבות ביהודה ושומרון הוא רוצח בפוטנציאל. במקרה זה היה ירי בניגוד להוראות פתיחה באש החלות על כל מרחבי ארצנו שאינן מוגדרות כשטח לחימה. ךהרוג במתכוון יהודי בוודאי שלא עלה בדעתו ולפיכך איננו רוצח.
16
לאדון שקורא לעצמו...
חוסיין | 28-12-2023 10:38
לאדון שקורא לעצמו שפוי .....אתה לא שפוי אני מוסלמי ורק ככה מוסלמים מבינים בכוח הממשלה לא פגעה באף אחד וגם בן גביר לא פגע מי שנכנס להרוג להרוס מגיע לו שיטבחו בו חלש אופי אתה יאא שפוי
17
נא לפרסם את...
חוסין | 28-12-2023 10:38
נא לפרסם את הודעתי כשם שפרסמתם את הודעתו של השפוי עאלק שפוי
18
בישראל מעודדים רוצחים...
ניאם | 28-12-2023 11:18
בישראל מעודדים רוצחים מהימין ומגנים עליהם. בושה. רוצח זה רוצח
19
לגמרייי ..אין ספק...
מגי | 28-12-2023 11:44
לגמרייי ..אין ספק אנחנו במלחמה שהאירועים האחרונים משפעים על התגובה
20
רוצח הוא רוצח.......
אדם נאור | 28-12-2023 12:03
רוצח הוא רוצח.... אם הנרצח היה אחד מהעם של בן גביר הייתם דורשים חקירה כיוון שזה לא אחד משלכם לדעתכם הוא אפילו עשה מצווה
אז לשיטתך גם...
עופר | 28-12-2023 13:36
אז לשיטתך גם אלה שהרגו את החטופים הם רוצחים לא?? אתה כנראה מהערב רב שמתעלק על עם ישראל לך תמצא לך איזה מדינה שקולטת זוהמה
21
רצח בדם קר...
מוטי בר-נס | 28-12-2023 12:31
רצח בדם קר גיבור ישראל , אין לו כפרה לפחות תמתינו לסיום החקירה
אתה ניראה לוחם...
מרק | 28-12-2023 12:56
אתה ניראה לוחם פח חוד
22
הוא לא רוצח,...
רחלי ס | 28-12-2023 12:36
הוא לא רוצח, אבל בהחלט הרג ברשלנות מרבית. המקרה של החטופים והמקרה של יובל זל לא רק שאינם זהים גם לא דומים. רוח וההתמודדות משפיעה מאד בהיותו חייל בעזה ומצבו הנפשי השליך על המקרה במקרה של החטופים הם היו לבושים ומגודליי זקן בלב עזה ואפשר וניתן היה לטעות עם הכאב והצער הענק זה אזור לחימה במקרה של יובל הוא זרק מיד את הנשק כרע על ברכיו פשט את חולצתו ומעילו וצרך תוך כדי שגם משליך את הת.ז שהוא יהודי הוא יהודי שיסתכלו במקרה זה לא היה שיקול דעת ופזיזות מה גם שהיה עם איש מילואים אין אופציה לאפשר למקרים כאילו לחזור בלב ומרכז עיר
23
צריך לחקור את...
דותן | 28-12-2023 12:40
צריך לחקור את האירוע ולהחליט אם היתה פה רשלנות. בתכלס לפי הצילומים, לא ברור מדוע ירה בו. על פניו זה נראה שהיורה נכנס לטראנס של הרג ולא ראה בעיניים. מקווה שיחקרו והאמת תצא לאור.
24
לקרוא את התגובות...
משה | 28-12-2023 12:43
לקרוא את התגובות ולהזדעזע . כמה רוע יש פה . מה אתם חושבים לעצמכם כל לוחמי המקלדת שלא עמדו מעל כולם במצב דומה . אנו נמצאים במלחמה והארוע המדובר הוא פיגוע קשה . החייל פעל כנדרש ממנו וחתר למגע על מנת שלא יפגעו אזרחים נוספים . עצוב מה שקרה אבל זה מה שמצופה מחייל לעשות במקרה כזה. אם החייל לא היה דתי והיה מהאנשים הנכונים כבר היו מכסים אותו וממשיכים הלאה . אבל לצערנו השנאה לדת שורפת כל חלקה טובה . טוב וחשוב שכך פעלו החיים ביחידה . ולא פחות חשוב שכבוד הרמטכל של כולם יתחיל לגבות גם את הגבורים האמיתיים גם כאשר הם חובשים כיפה.
מה אתה יודע...
רינה | 29-12-2023 12:53
מה אתה יודע עלינו ועל העבר הצבאי שלנו שאתה קורא לנו גיבורי מקלדת?! אילו שירתת בצבא אמתי, היית יודע שלא יורים באדם לא חמוש. אילו בן העוולה הזה היה אדם ויהודי אמתי, הוא לא היה יורה באדם שהניח את הנשק והרים ידיים וזעק אליו בעברית צחה, ללא מבטא!!! הוא בעצמו התפאר באיקס על הקת. איפה תכפרו על הרצח הזה?! אילו זה היה בן משפחה שלך שנרצח על לא עוול בכפו, גם היית עונה כך?! בוא, אני אאחל לך שיקרה משהו כזה, ואז נראה אותך, גיבור מקלדת!!!
חיפשתי תגובה כזו......
גלעד | 28-12-2023 17:45
חיפשתי תגובה כזו... זו האמת לצערינו ידידי.. אם הוא לא היה בחזות של דתי , מזמן היו מדברים אחרת.... אני דן את אנשי המקלדת לכף זכות שפשוט אינם יודעים דבר וחצי דבר מה היה בראשו של פריג'ה,לקבל החלטה גורלית בכלום זמן...
חחח טמבל ניסו...
ענת | 28-12-2023 14:11
חחח טמבל ניסו לכסות על זה המשטרה !!!! בעקבות תחקיר עיתונאי גילו את זה הוציאו את גופתו מהקבר לבדוק עוד פעם אחרי שהמשטרה שיקרה .... אז את הבכיינות והרגשי נחיתות הנכונים שלך תשאיר לעצמך והשנאה היא אתה
25
אין אפילו דמיון...
יעקב מבורך | 28-12-2023 12:58
אין אפילו דמיון ולו קטן בין המקרים..!!!! ברור לכולם שלא היה כאן רצח!!! אבל וזה אבל גדול מאד...החשוד ירה למוות באדם שכל הסימנים היו שאינו מהווה סכנה בשום מצב ובסביבה מנוטרלת!!! והדבר חייב להיבדק ולהיחקר עד תום גם למען כלל העם והחיילים
תגיד מה אתה...
עופר | 28-12-2023 13:32
תגיד מה אתה מוקיון זה אחד לאחד אותו הדבר בשתי המקרים הרימו ידיים, הרימו דגל לבן והורידו חולצות. פריג'ה היה בזירת ירי חי מכל הכיוונים והיה לו אולי שנייה או שתיים להחליט מה לעשות. לחיילים לעומת זאת לא היה ירי חי הייתה רק סכנה שאולי זה מלכודת זה אומר שהיה להם זמן סביר להחליט
26
מה עם רמתכל...
יוסיאן | 28-12-2023 13:05
מה עם רמתכל כושל שיש לו המון קשר למחדל ב7/10 נרדמת בשמירה 9 התרעות ולאא התעוררת אתהההה שופט חיילים זה עלוב אתה רונן בר וחליווה אשמים כולל במות הלוחמים בושה מי ישלם על כך
27
אתם מביישים את...
דני | 28-12-2023 13:15
אתם מביישים את ערכי החטיבה הזו שמחנכת את כל מי שעובר בה לערכי צהל המדינה והחטיבה
28
לא ברור איזה...
אלכס | 28-12-2023 13:35
לא ברור איזה אמת צריכה לצאת לאור. הוא הודה שהוא ירה וביצע ווידוי הריגה. האם זאת לא אמת?
29
אתם מביישים את...
אביה | 28-12-2023 13:38
אתם מביישים את ירכי החטיבה.
30
בכל הכבוד לכותבי...
פרג'ון צבי | 28-12-2023 13:42
בכל הכבוד לכותבי המכתב, מכתב מיותר, כי... המדינה והצבא עובדים ומתנהלים בהתאם לחוק ופקודות מטכל שנכתבו מנסיון ולמניעת שפיכת דם. וטוב שכך.
כנל גם לחטופים...
יעקב | 28-12-2023 14:07
כנל גם לחטופים שנהרגו ?????
31
לשחרר אותו מייד...
כדי | 28-12-2023 13:45
לשחרר אותו מייד ,
32
ברור שצריך לגבות...
שרון.צ | 28-12-2023 14:02
ברור שצריך לגבות את החיך
33
כנראה לא ראיתם...
חיל קרבי | 28-12-2023 14:03
כנראה לא ראיתם את הסרטון, מה גם שירושלים זה לא עזה. פריג'ה הפר שורה ארוכה של פקודות צהל, חל מזה שהוציא את הרובה הארוך מהבגאז' של האוטו וירה שני מקבצים עם הפרש זמן באדם שהרים ידיים, זרק נשק והוריד חולצה. החטופים לא זרקו נשק (לא היה למסכנים). לא ברור למה ירה בו, ברור שאסור היה לו לעשות זאת. ולסיכום הירי בחטופים עדיין בחקירה
34
ההשוואה בין כביש...
ענת | 28-12-2023 14:03
ההשוואה בין כביש בירושלים ללחימה בתוך עזה ממש מיותרת מניפולטיבית בדיוק כמו מי שנותן גב ליורה הזה , בושה
35
לזכות אותו.. היה...
אברהם | 28-12-2023 14:10
לזכות אותו.. היה בעיה בזיהוי במקום
36
כל השתלשלות האירוע,...
אילן | 28-12-2023 14:21
כל השתלשלות האירוע, הסרטון והראיות מוכיחים שלא היתה פה התנהלות מקצועית עפ ערכי צהל ועקרונות הלחימה. המנוח זרק את הנשק ונכנע ולמרות זאת נורה.
ולכן זה היה...
שלמה הלוי | 28-12-2023 15:30
ולכן זה היה רצח
37
צודקים בהחלט. יש שיקולים...
עמיחי | 28-12-2023 14:42
צודקים בהחלט. יש שיקולים זרים בהחלטה הזו, אל מול ההחלטה לתמוך בחיילים שירו בטעות בחטופים. זה בדיוק אותו מקרה.
38
חיילים לוחמים יקרים....
מיכאל | 28-12-2023 14:42
חיילים לוחמים יקרים. מצטער מאד אך איני מסכים עם דבריכם. ישנו הבדל עצום בין התנאים שישנם בזירה בעזה הארורה, לבין התנאים בירושלים בתוך סביבה בטוחה מסכנות כמו בעזה. רואים בסרטון בפירוש ובלי שום ספק, התנהגות בלתי מקצועית ואחראית. ממתי מותר לירות במי שנכנע? גם בעזה זה אסור! החייל חייב לתת את הדין על כך. אחרת, אוי לנו ולערכי צהל.
39
הוא קיבל כבר...
אלדד | 28-12-2023 15:26
הוא קיבל כבר את עונשו בכך שפירסמו את תמונתו
40
מי שיורה באמצע...
שלמה הלוי | 28-12-2023 15:29
מי שיורה באמצע העיר, לאחר שהסתיימו היריות, באדם שמרים ידיים, ופושט את מעילו - הוא רוצח. גם העוד והפרקליטות יאשימו אותו בעבירה אחרת. לפי דבריו הוא רצה לסמן X. ככה לא מתנהג אדם שפוי ונורמטיבי
41
ירושלים זה לא...
אוקסימורון | 28-12-2023 15:50
ירושלים זה לא עזה. עירום בסביבה יחסית שקטה זה לא בסערת קרב. אכן אירוע טרגי אבל... מכאן ועד פרסומים מגמתיחם מעודדי קיטוב על רקע פוליטי של מכונת הרעל סרוגים רב המרחק כבין מזרח ומערב. הגיע הזמן שתפתחו עיניים ותסגרו את הפה מפיץ התרעלה
42
החיילים שירו בעזה...
רוזמרי | 28-12-2023 15:54
החיילים שירו בעזה היו בלחימה החבר שלכם היה ועודנו טיפש שירה לאור יום מתוך בערות ונבערות שימק בכלא הדביל.
כשבא מולך מחבל...
זהר | 28-12-2023 16:18
כשבא מולך מחבל ויורה על אנשים בתחנת אוטובוס, זו לא לחימה? מאחלת לך שלא תתנסה
43
צודקים ב 100%!!כל...
זהר | 28-12-2023 16:10
צודקים ב 100%!!כל הכבוד לכם , חברי אמת
כשלוחצים על ההדק...
יאיר | 28-12-2023 19:06
כשלוחצים על ההדק בהתאם למורשת אלאור עזריה ובן גביר אי אפשר להחזיר את הכדור למחסנית וזה לא דומה לכלום מהלחימה בעזה
44
כלל לא דומה,...
אורן | 28-12-2023 16:34
כלל לא דומה, החייל הרג ביודעין אדם שהרים ידיים מולו, הוא חייב להשפט על הריגה.
45
אין להשוות מצב...
לא תרצח | 28-12-2023 16:37
אין להשוות מצב לחימה לפריג'ה, פחדן מרושע שירה בגיבור הכורע על ברכיו בידיים מורמות, ללא צל של סכנה מסביבו.
46
זה ממש לא...
נחמיה | 28-12-2023 16:44
זה ממש לא אותו המקרה היורה בקסטלמן פעל כמו אלאור עזריה, שניהם בהשראת הדוקטרינה של בן גביר. זה לא הריגה בשוגג, זה רצח
ואיך אפשר בלי...
חני מהדרום | 31-12-2023 22:26
ואיך אפשר בלי גזענות?!?!?
47
אירוע שכלל לא...
מירי ג | 28-12-2023 16:47
אירוע שכלל לא דומה למרות התוצאות הטראגיות הזהות - מות מיותר!! אלו שהיו בעזה היו באיזור לחימה עצימה כבר מעל חודש...ואילו החייל בירושלים פעל בבזיזות , בחוסר מחשבה , בקלות דעת ובניגוד מוחלט לנהלי הפתיחה באש.
48
כתבו יפה, חברים...
אור | 28-12-2023 18:25
כתבו יפה, חברים אמפתיים ואלו שהכי יכולים להיות שקולים ומכירים את נפש היורה בשגגה, העם אתכם ועם אביעד, יש להבין את המצב האיראני והמתוח שהעם נמצא בו, הנהרג חארם והלב כואב מאוד, אך החייל החי רק מעצם המעשה כבר נשרט, רחמינו עליו.
49
בעזה לחימה,בירושלים סתם...
דורון | 28-12-2023 19:03
בעזה לחימה,בירושלים סתם איש להוט להיות גיבור
50
זו לא אותה...
סימה | 28-12-2023 19:20
זו לא אותה סיטואציה. אם לא יעשו מזה עניין, בקרוב נראה בארץ הרבה מקרים כאלו.
51
מסכימה לגמרי עם...
יהודית | 28-12-2023 21:12
מסכימה לגמרי עם הלוחמים. ולאלו שמגיבים כאן נגד הלוחם שירה בקסטלמן הגיבור, תתביישו!
את מבינה, מה...
רינה | 29-12-2023 12:43
את מבינה, מה את כותבת?! קסטלמן אכן היה גיבור אמתי! זה שירה בו, הוא מחבל יהודי!!! התגלמות הרוע!!!
קסטלמן גיבור לפי...
אילן | 28-12-2023 21:22
קסטלמן גיבור לפי דבריך אז בסדר שהוא נרצח לפי דבריך כי החייל שירה בו בסדר? את סותרת את דבריך..אם קסטלמן גיבור הוא אמור היה לקבל צלש ולא כדור מחייל שבעת ירי המחבלים הסתתר ורק כשנעשה שקט הוא יצא לירות ולא חתר חמגע כמו שחייל אמור היה לעשות מלכתחילה
52
איך החיילים שכתבו...
אילן | 28-12-2023 21:15
איך החיילים שכתבו את המכתב והמגיבים בעד המכתב משווים בכלל לחיילים בעזה שצריכים לקבל החלטות בשברירי שניות? בעזה יש טרוריסטים שמסתתרים בפירים ממולכדים ועוד טריקים. פה אפשר היה להקפיר את המצב עד לבירור של האדם שנמצא מולך. החייל בעצמו אמר שרצה לסמן איקס וזה נשמע לכם תקין שנקצח אזרח שחיסל בעצמו מחבלים ואתם מגבים זאת? איזה חומר לקחתם באמא שלכם??? הזוי שאנשים פה איבדו את ההיגיון הבריא נדפקה לכם הקופסא... מעכשיו כל אחד יכול לירות באחר בטענה של המצב במדינה הזוי..
53
לפי התגובות של...
רואה חשבון | 28-12-2023 21:24
לפי התגובות של שונאי היהודים ברור שערוץ סרוחים נהיה ערוץ הבית של הגוים האנטישמים מזרע עמלק ששונאים יהודים. ערוץ וואלה לעומת ערוץ סרוחים הוא ערוץ נורמלי.
54
אביעד פרגה אינו...
אילן | 28-12-2023 21:25
אביעד פרגה אינו גיבור ואינו חף מפשע יקירי החיילים הטובים אינכם יכולים להשוות את הלחימה בעזה לחיילים שחותרים למגע וכל החלטה נעשית בשברירי שניות למול חייל שהסתתר בעת הירי ורק בעת שקט יצא וירה באזרח מבלי לבדוק את זהותו. היה לו זמן לכך אבל הוא בחר לחסל אזרח בכדי לסמן X שהוא בעצמו הודה בכך. אם כל אחד בתוך המדינה יתחיל לירות באחר בטענה שזה כמו בעזה אז בואו נירה אחד בשני סבבה...
תרגיע… חייל מילואים...
חני מהדרום | 30-12-2023 22:20
תרגיע… חייל מילואים ירה בנשק של צה״ל והוא קורבן של המצב הבטחוני
55
אני נוטה להסכים...
קצינה מסורתית ואם חסרה | 29-12-2023 9:34
אני נוטה להסכים אתכם מהמעט שראיתי.הרי הוא לא היה חותר למגע ומסכן עצמו אם לא היה רוצה להציל את האזרחים שבסביבה.מה שכן, אולי, השיקולים שלו לא היו נכונים ונהלי פתיחה באש לא נעשו..אך קשה לשפוט..בסהכ צודקים ויש נטייה לעליהום ציבורי בגלל הנראות שלו וזה חבל
ל ח ל...
חני מהדרום | 30-12-2023 22:19
ל ח ל ו ט י ן !!!!!!
56
החייל לא שפוי...
א ב | 29-12-2023 13:56
החייל לא שפוי צריך אשפוז דחוף איך יורים בלי לחשוב מה אנחנו דעש…עכשיו כלא וצריך שוב לחדד את נהלי פתיחה באש
מי שמך לאבחן...
חני מהדרום | 30-12-2023 22:17
מי שמך לאבחן אותו כ״לא שפוי״??? רק בגלל שהוא דתי ?? ברור שכך!!! כמה גזענות!! כמה שינאה!!! יש אנשים - כמוך א ב - שה-7/10 לא דיגדג לו כהוא זה….
57
לא דומה ,הסיטואציה...
אירה | 29-12-2023 15:39
לא דומה ,הסיטואציה ממש אחרת והוא צריך להענש בחומרה
58
צודקים לגמרי. מי...
אמת | 29-12-2023 16:25
צודקים לגמרי. מי שצריך להענש בחומרה הוא שהעמיד אותם במצב הזה
59
שמיים וארץ. אל...
אורן | 29-12-2023 18:36
שמיים וארץ. אל תשוו את הרוצח הבזוי לחיילים הגיבורים שלנו שנמצאים בסיטואציה קשה ביותר.
למה רוצח??? המתיחות,...
חני מהדרום | 30-12-2023 22:15
למה רוצח??? המתיחות, האווירה, המצב הבטחוני משליך על כל המדינה, בפרט באזורים רגישים המועדים לפורענות. המילואימניק שירה והרג בשוגג את האזרח הגיבור, הוא לוחם וגילה תושיה בעת שמחבלים מנוולים ירו באזרחים תמימים וכל הסיטואציה המצערת שנוצרה הסתיימה בטרגדיה נוראית. אבל מכאן ועד לכנות אותו רוצח… רק בגלל היותו דתי??? ברור!!!!!
60
צבא קייטנה... מה...
אילן ארד | 30-12-2023 22:22
צבא קייטנה... מה כל המכתבים האלה ועוד דרך התקשורת
61
עבודת העוד ...
ממממ | 31-12-2023 22:14
עבודת העוד
62
כל הכבוד לכם....
טליה | 01-01-2024 0:39
כל הכבוד לכם. חיילים עם אומץ ועם יושרה, מה שחסר לרמטכל שלהם
63
ברור שהעליהום הוא...
אבי | 01-01-2024 6:01
ברור שהעליהום הוא בגלל איך שהחייל נראה.... יש לנו תיקשורת זוועה שמשתפת פעולה עם האוייב!!! האסון בשימחת תורה מאוד מאוד מאוד!!! קשור בתיקשורת. חייל ששוגה, קודם כל צריך לגבות. הניבזות למשל היא שמפיצים סירטון מטלפון שצולם מזווית אחרת ממה שראה החייל שירה! איזו ניבזות זו?!?!?! כאילו שזו התמונה שהחייל ראה ובכל זאת ירה.... תיקשורת ניבזית כבר אמרתי?! אמן שהקדוש ברוך הוא יציל אותנו!!!
64
עם חיילים כאלה...
חכםמאד | 06-01-2024 21:05
עם חיילים כאלה לא צריך אויבים
65
כל העם תומך...
כולנו יחד | 12-01-2024 8:26
כל העם תומך בו ומצטרף למכתבכם. הצדיק ניסה למנוע אסון אך טעויות אנוש מתרחשות בשדה קרב וגם אירוע כזה הוא שדה קרב. תניחו לחיילנו שעושים מצווה וכל האנרכיסטים שיושבים במשרדים יהיו כפרה על לוחמינו
66
הזוי, חייל צמא דם.
חיים | 08-02-2024 10:43
על פניו מרגיש לי ראה מישהו לא דתי, החליט להוציא אותו להורג