פלגת לוחמים של יחידת לוט"ר מחטיבת המרום נלחמת לראשונה בעזה כחלק מצוותי הקרב החטיבתיים ועושה בנוסף שימוש ביכולותיה מבצעיות הכוללות פריצה, חבלה וצליפה.
באירוע באזור בית חאנון זיהו הלוחמים מחבל יוצא מפיר מנהרה תוך שהוא יורה צרורות לעבר הכוח ככל הנראה במטרה למשוך אותם לכיוון מטען שהונח בסמוך ללוחמים. הלוחמים פתחו במכת אש, השליכו רימונים ונטרלו את האיום ממרחק. לאחר מכן, פיר המנהרה הושמד.
בתיעוד ניתן לראות כיצד המחבל מנסה למשוך את הלוחמים לפיר המנהרה, הם מחסלים אותו ואז חושפים את הפיר שככל הנראה מולכד.

כמו כן, במהלך הקרבות בבית ספר בעומק שכונת שג׳עייה פעלו הלוחמים תחת צוות הקרב החטיבתי 188, נלחמו פנים אל פנים בחוליית מחבלים ואיתרו בבית ספר במרחב פיר תת קרקעי משמעותי. המחבלים ניסו להכווין את הכוח למארב ממולכד במטענים, הלוחמים ניהלו קרב בסיוע כלי טיס בלתי מאויש וטנקים וחיסלו את המחבלים.
מפקד יחידת הלוט"ר, סגן-אלוף עידו, מתגאה בפעילות לוחמיו, ומזירת הלחימה סיפר על התקרית.

מוקדם יותר היום אמר דובר צה"ל כי כוחות אוגדה 36 השיגו אחיזה מבצעית בשכונת שג׳עייה. כוחות האוגדה ביצעו תקיפות נרחבות בשכונה, מאות מטרות נתקפו בסיוע אש, ועשרות פירי מנהרות נחשפו במספר רב של בתים, בתי ספר ומרפאות וסוכלו. בבתים אזרחיים בשכונה איתרו הלוחמים אמצעי לחימה רבים ואמצעי הדרכה של ארגון הטרור חמאס.





תגובות
Its like you read my mind! You appear to know a lot about this, like you wrote the book in it or something. I think that you could do with some pics to drive the message home a little bit, but instead of that, this is fantastic blog. An excellent read. I will certainly be back.
משפיעני רשת זהירות! משטרת ישראל מחפשת אדם בלי חוק שמחלק נשקים למי שמוכן לחבק אותו ו"נותן גב" לכל מי שעובר על החוק. עוד דקה, יזרקו רימון על יהודים בתירוץ כזה או אחר. קיצונים. עקשנים. קנאים. הרעיון בבסיסו הוא שלילת המפעל הציוני והתנגדות למדינה ולמוסדותיה. אדם על מדים מזוייפים עם עשרות עברות תנועה ופוסטר של מתאבד בסלון הבית -- משפיעני רשת חסרי אחריות. #אשך_לכישלון