כב' הראשון לציון הרה"ג יצחק יוסף שליט"א ענה ל'שאלות' בנוגע למעשים מסוימים של חיילים שפגעו או ברכוש או ברגשות של אויבינו האכזריים, וענה שיש איסור מוחלט בדבר, והמעשים ההם אינם דרכה של תורה ועוד ועוד.

אבל גם אני נשאלתי מחיילים רבים, והם נמנים על תלמידיי היום או בעבר שהתקוממו נגד מכתבו של הרשל"צ, לכן גם אני נאלץ לנקוט בצעד שאני מתפלל כל יום שלא אאלץ לנהוג בו, קרי לחלוק על אנשי צבא, וכ"ש על אנשי תורה בימים כה קשים וכה כואבים לעמנו. ומראש עלי להדגיש שהבדל משמעותי ואף יסודי מבחין ביני ובין הרשל"צ, ולא רק בגישתנו השונה לתורה וללמודה, אלא בעובדה כל כך מרכזית בחיינו במדינתנו המחודשת, והיא, שילדיי, קרובי ותלמידיי בתורה משרתים בקו ראשון, מה שאין כן לגבי כב' הרב הראשי שליט"א.

הלוואי שהרב יצחק יוסף היה דואג ככה לרגשות הציונות הדתית

ועתה לעניין. כב' הרשל"צ מזמין את כל העם 'להסביר לאותם חיילים כי אין לפגוע ברגשותיהם הדתיים של בני דתות אחרות מכמה וכמה טעמים שאכמ״ל בהם', ואנו עומדים נדהמים, קודם בגלל שהדברים באים מאישיות מכובדת כמותו שאם יורשה להעיר בעוקצנות מה, שכחה במהלך הקדנציה שלו, ויותר מפעם אחת, להתחשב ברגשותיה של הציונות הדתית עד שנאלץ להתנצל. אבל בימי מלחמה נשאיר 'מאבק' משפחתי זה בצד.

בנדון העכשווי, מהיכן מצא בהלכה רעיון זה? האם ב'שלוש השבועות' של האדמו"ר מסטמאר, כמו שיש שמצאו היתר למסור את שטחי ארץ ה' לערבים בהסכמי אוסלו, והם אלה שגרמו את כל האסונות של עמנו מאז ובמיוחד את המלחמה הזו, באמצעות אותם 'שלוש השבועות' הקרויים 'צפצופי עופות' בפי גדולי חכמי הספרדים?

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

שמע ישראל בג'נין (שימוש לפי סעיף 27א)

ומבחינה אנושית אלמנטרית, אנו עוד יותר המומים, שהרי ממתי רגשותיהם של חיות טרף ראויות להתחשבות?! וממתי חייבים לכבד רגשות אויב עמלקי ואכזרי ביותר? חיות טרף שביצעו כל הפשעים הבלתי ניתנים לתיאור, רצח אכזרי, אונס, שריפת אנשים ועוד ועוד, ראויים לכבוד? כל בעל שכל ישר והגון חש היטב שאין שום מקום להתחשבות ברגשות של טורקמדה, היטלר, פטליורה, עראפת, ושאר כוכבי אכזריות בלתי מסויגת כלפי בני עמנו, מבין שמצווה היא לשבור את כל הרגשות של רשעים כאלה ולהשפיל אותם עד עפר, גם כאשר הם מעוטרים באצטלה יפה אך מזויפת של עבודת ה'!

ולכן אנו עומדים ומשתוממים: האם כב' הרב עבר סדרת אנטי-חינוך במכון מנדל, או שמא שכח את דין החרם החל על כל הקשור לעמלק, על אף היותו מפורש בתורה?! ועל מה בא הרב בתרעומת? על העובדה שחייל הנמצא במסגד, שכולו מעוז צבאי של אויבינו, שם הכינו רצח למאות או אלפי יהודים, ועתה שבחסיד שמיים נפל מעוז תועבה זה בידינו קרא ברם-קול שם את קריאת שמע, כדי ללמד לקח לאותן החיות אדם המתיימרות להיות מאמינים בה' ובשם זה רוצחים, אונסים זה כבר 1400 שנה את בני עמנו, ובכל הזדמנות אפשרית הם מרעישים כל יום ברם קולם המכוער והמטמא כל שכונה בארץ בתפילותיהם המזויפות, ועוד בכוונה?!

יש להרוס את האמונה של הפושעים עד היסוד

האם הרב הראשי שכח מה הורה לנו הקב"ה בכניסתנו לארץ, והם דברים בסיסיים, כמו לדוגמא הנאמר בתורת ה', לא בתורת פוליטיקאים, "כִּי אֶת מִזְבְּחֹתָם תִּתֹּצוּן וְאֶת מַצֵּבֹתָם תְּשַׁבֵּרוּן וְאֶת אֲשֵׁרָיו תִּכְרֹתוּן", או עוד "כִּי יֵלֵךְ מַלְאָכִי לְפָנֶיךָ וֶהֱבִיאֲךָ אֶל הָאֱמֹרִי וְהַחִתִּי וְהַפְּרִזִּי וְהַכְּנַעֲנִי הַחִוִּי וְהַיְבוּסִי וְהִכְחַדְתִּיו. לֹא תִשְׁתַּחֲוֶה לֵאלֹהֵיהֶם וְלֹא תָעָבְדֵם וְלֹא תַעֲשֶׂה כְּמַעֲשֵׂיהֶם כִּי הָרֵס תְּהָרְסֵם וְשַׁבֵּר תְּשַׁבֵּר מַצֵּבֹתֵיהֶם", ציוויים אלהיים הדורשים הרס כל יסודות האמונה של עמי כנען וללא כל רחמנות.

ומדוע? וכי בגלל שאדם מאמין אך טועה בגישתו האמונית יש להרוס לו כל יסודות וסממני עבודתו? כן משיב ה', אם אמונה זו מביאה לידי פשעים, ובמיוחד פשעים חמורים, יש להרוס אותה עד היסוד, או לפחות ביטוייה החיצוניים ופולחניים! הג'יהאד האיסלמי המקדש את האלימות הרצחנית כדי להגיע לאמת האמונית חייב להישבר! וכנגד אלימותו הרצחנית יש להפעיל אלימות נגדית וחריפה, ובפרט שרק זה הוא מבין.

ואולי הרב השתכנע שיש חשש שהמלחמה תתדרדר למלחמת דת? אבל רק השב"כ ברוב איוולתו מעלה חששות הזויים כאלה. ואני אומר הזויים כי רק השב"כ חושב שאין אנו במלחמת דת כבר עשרות בשנים, וכבול בקונספציה החילונית ומהחלנת של אוסלו, הוא מסרב להכיר בעובדה ברורה זו לעיני כל ערבי. חבל שהרב לא התחנך על ברכי הרמח"ל, הגר"א והראי"ה קוק כי אז היה מבין שכל מה שאנו חווים כעת אינו אלא תהליך גאולתי בעל היבטים דתיים בלבד, ואפילו מוסלמים בעלי השכלה קוראנית טובה, היו מראים לו את הדברים מפורשים ב'חדית' (תורה שבעל פה שלהם) שלהם! לכן צעקת קריאת השמע במסגד היא הכרזת ניצחון של אמונה מקודשת של עמנו על האמונה הפסולה שהתפתחה במסגדי ארץ קודשנו תחת ברכת ממשלות ישראל המעוותות.

ובצער עמוק שאין כדוגמתו נוכחנו ביום האחרון של חנוכה, ניצחון האמונה הטהורה של החשמונאים להדחת חיילים שהתנדבו לשרת במלחמה באשמת קריאת הפסוק החשוב ביותר בתולדות עמנו בעיני ה'!! כבר אמר הנביא, שומו שמיים על זאת !! ואנו נאלצים להוסיף: שומו שמיים על שיודעי התורה לא ידעו את ה' ומשתתפים במקהלה המזייפת הזו.

תופשי התורה לא ידעוני

ובנוגע לקביעת הרב, לפיה יש למחות ב'נוהגים מנהג ביזה והשחתה שלא לצורך, בבתים או ברכוש של תושבים. הנה, הדבר ברור כי כל שאין מדובר בצורך לחימה אין להתגרות בהם, לבזוז או להשחית שלא לצורך לחימה', רואים שהרב לא למד ענייני צבא ומלחמה מחייו. הלא כל העמים הלוחמים הורסים אצל האויבים, וגם התורה מלאה מזה (ראה לעיל) מתוך כעס אויב, וכדי ללמד לקח למי שפגע בהם על מנת שלא יחזור על מעשיו, כי ידע מעתה שמחיר כבד ישלם, אלא אם כן הוא בעל מנטליות נוצרית ההופך את הפושע לשווה זכויות לקרבן כפי שמדינת ישראל נוהגת כבר מאז אוסלו.

נכון שחוקי צה"ל אוסרים זאת, אז אנו מקבלי על תקן 'דינא דמלכותא', אבל שייאמר על ידי צה"ל, אבל לא על ידי הרב הראשי, כי אין זה לא מתפקידו ולא מסמכותו, ובפרט שנוגד את התורה כמפורש בה: "כִּי תִקְרַב אֶל עִיר לְהִלָּחֵם עָלֶיהָ … וְהָיָה אִם שָׁלוֹם תַּעַנְךָ וּפָתְחָה לָךְ וְהָיָה כָּל הָעָם הַנִּמְצָא בָהּ יִהְיוּ לְךָ לָמַס וַעֲבָדוּךָ: … הַבְּהֵמָה וְכֹל אֲשֶׁר יִהְיֶה בָעִיר כָּל שְׁלָלָהּ תָּבֹז לָךְ וְאָכַלְתָּ אֶת שְׁלַל אֹיְבֶיךָ אֲשֶׁר נָתַן ה' אֱלֹקיךָ לָךְ". אז, מדובר באיסור חוקי, לא דתי, ולכן אין זה מתפקידו של הרב לעסוק בכך.

ולא קשה להבין שהרב פירסם מה שפירסם בעקבות פנייה של הרבנות הצבאית המאוימת על ידי בכירים בעלי אג'נדה חילונית קיצונית שבצה"ל, והרועדת מפחד מהצל שלה, וזקוקה לתמיכה תורנית לכל חולשותיה. רבנות זו, המודעות לפער התהומי המפריד בין רוב הלוחמים בקו ראשון, ובין רבים בפיקוד הבכיר של צה"ל שפועלים מתוך מגמות פוליטיות או לאומיות פרובלמטיות, ומסתמא מאוימת משום כך, פנתה לרשל"צ לשם הצלה. אבל מדוע הרב הראשי לישראל חייב גם הוא למשכן את עצמו ואת התורה לאותם איומים?

מדוע עליו כרב ראשי לחזק את הצעד האנטישמי של הרמטכ"ל הממנה, כמו במיטב תקופות השמד באירופה, קצין לא יהודי כדי לשפוט דבר מה שנעשה במסגד?! הרב, כמו רבים אתו בעולם החרדי יודעים לעמוד על בריקדות בכל מיני עניינם החשובים בעיניהם, אז נשאלת השאלה: מדוע אינו מסוגל לצאת להגנת חיילים המוסרים את נפשם בהתנדבות ועתה נאשמים רק באשר צעקו באוזני אויבינו האכזריים את שיא אמונתנו המנצחת?! חוששני שהנביא היה אומר שוב ש'תופשי התורה לא ידעוני'. וצר לי שנאלצתי להגיע להתבטאויות כאלה בימים כה כואבים לכל עמנו.

לכן, עם צאת חג חנוכה, נתפלל קודם כל שהקב"ה ישמור בכל עומקה את אותה מסירות נפש עילאית של חיילינו, ישמור עליהם מכל משמר, ינחילם ניצחון מוחץ על אויבינו וישועה לעמנו, ויחד עם זה יאיר בנרות חנוכה החשמונאיים את רוחם של כל בני עמנו.

==

הרב ד"ר אליהו זייני הוא ראש ישיבת ההסדר 'אור וישועה' בחיפה ולשעבר רב הטכניון.