חדשות

דדי שמחי: התפיסה שה' נתן וה' לקח היא לפעמים הנחמה היחידה

דדי שמחי שכיהן כנציב כבאות והצלה ניצב במהלך שירותו בפני אתגרים רבים, אך שום דבר לא הכין אותו לשבת השחורה בה נרצח בנו גיא: "כאיש צבא ליוויתי עשרות משפחות שכולות. רק עכשיו אני מבין מה הן עברו"

דדי שמחי: התפיסה שה' נתן וה' לקח היא לפעמים הנחמה היחידה
צילום: דדי שמחי (צילום: יונתן זינדל\פלאש 90)

דדי שמחי, לשעבר נציב כבאות והצלה, שבנו גיא ז"ל נהרג בשמחת תורה בקיבוץ רעים לאחר שהציל אזרחים רבים. בראיון להסכת "רוח קרב" בכאן מורשת עם אמילי עמרוסי סיפר על הכאב הגדול שבאובדן בנו.

"אני לא דתי, אבל התפיסה שהילד הוא פיקדון, שהשם נתן והשם לקח, היא לפעמים האפשרות היחידה להתנחם", מציין שמחי ומספר את הרגע הנורא מכל בו ראה את גופת בנו. "הגעתי לרעים לחפש את הגופה של גיא. זיהיתי אותו מיד. הוא היה יפה ושלם. נישקתי אותו במשך 40 דקות עד שהרב הגיע. אני מבקר בלילות בבית העלמין, יושב ליד הקבר ומדבר איתו. כאיש צבא ליוויתי עשרות משפחות שכולות. רק עכשיו אני מבין מה הן עברו. מבין את הסופיות של האובדן״.

"הקצוות טרללו אותנו"

שמחי התייחס גם לאחדות השורה כעת בעם לאור הלחימה. ״המשימה היא להמשיך את הקיום של העם היהודי, ולעשות זאת כשאנחנו מאוחדים. הקצוות טרללו אותנו. שמונים אחוזים מאיתנו מאמינים באותם הדברים״. סוגייה נוספת שהועלתה היא היישוב מחדש של גוש קטיף. לדבריו, ״בעייתי להקים התיישבות ישראלית ברצועה של 60 ק״מ. צריך ליצור מנגנון שיוודא שרצועת עזה תהיה מפורזת אבל זה לא יהיה התיישבות״.

לינק לראיון המלא:

https://www.kan.org.il/content/kan/podcasts/p-631593/644421/

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הניתוחים, הפרשנויות והסיפורים החמים, מוגשים בצורה מעמיקה וממוקדת ישר למייל

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות