צה"ל חיסל את ראשי החמאס בדרום הרצועה, בהם מתכנני חטיפת גלעד שליט

צה"ל חיסל את ראשי החמאס בדרום הרצועה, בהם מתכנני חטיפת גלעד שליט

צה"ל בשיתוף השב"כ חיסלו הלילה שני בכירי טרור בכירים בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס: ראאד עטאר ומחמד אבו שמאללה המעורבים בחטיפת גלעד שליט

author-image
צה"ל חיסל את ראשי החמאס בדרום הרצועה
  המחבל שחוסל ראאד עטאר ליד גלעד שליט (צילום מסך)

צה"ל בשיתוף עם שירות הביטחון הכללי (השב"כ) חיסל במהלך הלילה שני מפקדי טרור בכירים בזרוע הצבאית של ארגון הטרור חמאס, ראאד עטאר ומחמד אבו שמאללה, אשר שהו במבנה ברפיח.

עטאר (40), היה מפקד בכיר בזרוע הצבאית של חמא"ס האחראי על אזור רפיח. עטאר נטל חלק במספר פיגועי ירי, פיגועי מטען בהם נהרגו ישראלים ובפיגועי חדירה לשטח הארץ. כמו כן, היה מעורב עמוקות בתכנון ובביצוע חטיפת החייל גלעד שליט וכן בהחזקתו בשטח הרצועה. במסגרת תפקידו היה אחראי עטאר על הכוונת כלל הפעילות הצבאית בגזרה, כולל קידום פיגועים מורכבים, חפירת מנהרות התקפיות לשטח ישראל והכוונת פעילות משטח סיני. כמו כן, מעורב עטאר בהברחת אמצעי-לחימה לרצועת עזה ועל בניין הכוח באזורו.

אבו שמאללה, גם הוא בן (40) המפקד הבכיר של החמאס בדרום רצועת עזה ומבכירי הזרוע הצבאית של הארגון. הוא פיקד על כל המערכה בגזרה הדרומית. הינו חבר ותיק בהנהגה הצבאית של חמאס אבו שמאללה החל פעילותו יחד עם מוחמד דיף וראאד עטאר עוד בתחילת שנות ה-90. מאז, היה מעורב באופן ישיר בביצוע והכוונת עשרות פיגועים קשים בהם, פיגועי ירי, מנהרת התופת במוצב "אורחאן" ובמוצב JVT בשנת 2004, בהם נהרגו שישה חיילים נהרגו ונפצעו למעלה מעשרה. כמו כן היה מעורב בהכוונת פיגוע תופת במעבר כרם שלום במאי 08' במסגרתו נעשה שימוש בג'יפים ממולכדים. 13 חיילים נפצעו. אבו שמאללה הינו ממתכנני הפיגוע בגזרת כרם שלום ביוני 06' במהלכו נהרגו 2 חיילי צה"ל ונחטף החייל גלעד שליט.

במהלך מבצע "צוק איתן" היה מעורב בהוצאה לפועל של חדירת 13 מחבלי חמא"ס דרך מנהרה בגזרת סופה.

כך נראית תקיפה שביצע צה"ל הלילה ברצועת עזה באמצעת ירי של חיל הים (צילום דובר צה"ל)

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
ראאד
נועם | 06-03-2022 9:40
ראאד עטאר שלום ארוש
2
הרבי
נועם | 06-03-2022 9:40
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף