מתחילת הלחימה, התקבלו במוקד אלפי פניות. סיוע ומענה לתושבים ולמפונים ניתנים בכל נושא והסוגיות הבולטות אשר טופלו ומטופלות בימים אלו במוקד העירוני רבות ומגוונות

כתבת סרוגים הלכה לבקר במוקד 106 של עיריית ירושלים • צפו

כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .

וידאו של WhatsApp‏ 2023-11-29 בשעה 15.26.20_edfb3811~1
  1. סיוע למשפחות הנעדרים, הפצועים וההרוגים – המוקד מהווה כתובת עבור המשפחות מירושלים שיקיריהם נפגעו בדרום. עד כה, התקבלו 21 פניות בעניין. הפניות מועברות ישירות אל הצוות הייעודי אשר הוקם בהנחיית ראש העיר, משה ליאון. בצוות עובדות רווחה שמלוות את משפחות ההרוגים, הנעדרים והפצועים ומציעות להן סיוע ותמיכה נפשית, חיבור למערכות בקהילה ולגורמים הרלבנטיים, עזרה במיצוי זכויות, ליווי וכל סיוע נוסף הנדרש לצרכים הייחודים של כל משפחה. העירייה, באמצעות אגף האכיפה והשיטור, מספקת גם ערכות אוהלים, כיסאות ושולחנות למשפחות האבלים. ניתן לפנות בנושאים הללו למוקד העירוני בכל שעות היממה (106)
  2. פתיחת מקלטים עירוניים, סיוע פרטני ופינוי מקלטים – עם פתיחת הלחימה נפתחו כלל המקלטים העירוניים, כולל בעשרות בתי ספר. עד כה, התקבלו במוקד 700 פניות בעניין תחזוקת המקלטים הציבוריים וטופלו על ידי הצוותים העירוניים. במקביל, מעניקה העירייה, באמצעות העברת פניות מהמוקד העירוני, סיוע לבעלי מקלטים פרטיים בפריצת מנעולי מקלטים מקולקלים, פינוי גרוטאות וכן סיוע פרטני לתושבים הוותיקים. עד כה, סייעה העירייה בהשמשת ופינוי חפצים בכ-5000 מקלטים בכל רחבי העיר, מתוכם כ-2000 פרטיים, הן כמענה לפניות והן באופן יזום. עוד התקבלו כ-200 פניות בבקשות סיוע פרטני טכני קל בממ"דים (סגירת חלונות וכו') לאוכלוסיות ותיקות וכולן טופלו ע"י צוותי העירייה.
  3. הנחיות פקע"ר וצופרים – למוקד הגיעו 1000 פניות בנושא התגוננות אזרחית בשעת חירום והנחיות פיקוד העורף, וכן פניות בנושא עוצמת הצופרים.
  4. מעורבות בקהילה: התנדבות ואירוח תושבים מהדרום – בשל המצב הבטחוני, פתחה עיריית ירושלים מוקד התנדבות, אשר מרכז פניות התנדבות לסיוע לאוכלוסייה נזקקת – משפחות, בודדים וקשישים. תושב המעוניין להתנדב, מוזמן לפנות למוקד העירוני 106 אשר מרכז את המידע ומעביר אותו לגורמים הזקוקים למתנדבים. המוקד גם מטפל בבקשות לאירוח ולהעברת תרומות. עד כה, התקבלו למעלה מ-500 פניות בעניין.
  5. מתן סיוע נפשי לתושבים – מתחילת הלחימה, פתחה העירייה שלוחה ייעודית במוקד לטובת מתן סיוע נפשי לתושבי העיר בהתמודדות עם מצב החירום, על ידי צוות עובדי הרווחה והשירות הפסיכולוגי. כמו כן, התקבלו במוקד בקשות לסיוע רווחה עבור משפחות מפונים. סה"כ התקבלות למעלה מ-200 פניות בנושא.
  6. מתן מידע כללי לתושבים בנושאים שונים – עד כה, התקבלו במוקד כ-3500 פניות בנושאים כלליים, כגון תחבורה ציבורית, חינוך ועוד.

המוקד העירוני פעיל 24/7 בכל ימות השנה ונותן מענה במגוון שפות וערוצים: צ'אט, אפליקציה, האתר העירוני וכמובן בשיחה טלפונית למספר 106. במוקד מתקבלות כ- 50 אלף פניות בממוצע מדי חודש, הוא כולל כ-60 עובדים, מתקיימות בו 3 משמרות ברצף כל שעה ובכל יום והוא נותן מענה ב-6 שפות: עברית, אנגלית, ערבית, אמהרית, צרפתית ורוסית.

מ- 70% פניות בנושא תפעול ו-30% פניות בנושאים אחרים בימי שיגרה, מאז שמחת תורה האחרון והשבת השחורה – חלוקת הפניות למוקד השתנתה: 90% מהפניות שהתקבלו קשורות למלחמה, ורק 10% בנושאים שגרתיים.

כל אגפי העירייה ועובדיה עושים לילות כימים במטרה להעניק שירות מעולה לתושבי העיר כל הזמן ובמיוחד בעת הזו.

לעיון בהנחיות המפורטות להתגוננות ולמידע נוסף בפורטל החירום העירוני >> 

מנכ"ל עיריית ירושלים, איציק לארי: "עיריית ירושלים עומדת לרשות תושבי העיר בכל שעות היממה ומעניקה סיוע מקיף בכל נושא בעתות שגרה וחירום. אנא פנו אלינו בכל סוגיה. העיר ירושלים חזקה ומאוחדת, עם רוח ירושלמית של ערבות הדדית ונשמה יתרה. יחד נעבור גם את האתגר הנוכחי בהצלחה וננצח!"