מוטי יוגב בראיון לחדשות סרוגים: "ניצחנו את חמאס"

מוטי יוגב בראיון לחדשות סרוגים: "ניצחנו את חמאס"

חבר הכנסת מהבית היהודי סבור כי במערכה הצבאית ישראל היא זאת שניצחה. עם זאת, הוא מזהיר שהניצחון הצבאי שלנו עלול להפוך לניצחון המדיני של חמאס. ראיון

author-image
מוטי יוגב בטוח: "ניצחנו את חמאס"
  חבר-הכנסת מוטי יוגב. ישראל ניצחה (צילום: פלאש 90)

עם חבר הכנסת מרדכי (מוטי) יוגב (הבית היהודי) אנחנו משוחחים לאחר ביקור שערך ביישוב נחל עוז. מטרת הביקור, מסביר יוגב, הוא "כדי שליבנו יהיה איתם".

יוגב הוא גם אל"מ במילואים, ולטענתו במערכה הצבאית ישראל היא זאת שניצחה. "במערכה הזאת, כפי שהוגדרה – ניצחנו. ניצחנו מבחינה צבאית, אבל הניצחון הכי גדול שלנו היה ברוח הישראלית. אותה רוח שהאויב ניסה וינסה לשבור כל הזמן. רוח ישראלית חזקה זו מכה לאויב".

את הניצחון הצבאי יוגב יודע לפרט: "השמדנו לאויב 75% מיכולות ירי תלול המסלול שלו, השמדנו את כל המנהרות ההתקפיות שהיו ברשותו, והכי חשוב הסבנו את תשומת ליבנו לאסון הגדול שיכל לבוא עלינו מאותו איום מנהרות. בנוסף, צריך לזכור, שחמאס הוא זה שביקש הפסקת אש. אנחנו ביקשנו רק כאשר היינו זקוקים לאשראי בינלאומי".

עם זאת יוגב סבור כי ההישג הצבאי עלול לא להספיק להמשך המאבק בזירה המדינית: "ברור לכולנו שאסור שההצלחה הצבאית שלנו תיהפך להישג מדיני של החמאס. אסור שבדם חיילינו תוקם מדינת חמאס".

הדיווחים האחרונים מעלים כי השיחות בקהיר מובילות להסכם שלא אליו פיללו בישראל מלכתחילה.

"אני מניח ששליחי ראש הממשלה לשיחות בקהיר יודעים למה הם מוכנים ולמה לא. צריך להבין שבזירה הזאת יש עוד שחקנים ואנחנו לא היחידים. ישנם לחצים גדולים מצד ארה"ב שאיתם המצב גם ככה מורכב. מצד אנו אנו מקבלים מהם סיוע כלכלי וצבאי מאוד גדול, אך מצד שני אנו מגלים אצלם גם מדיניות פרו חמאסית. אלו יחסים מורכבים. שחקן נוסף הוא מצרים שלשמחתינו מנהלת מלחמת חורמה בחמאס ומנסה למנוע את התעצמותו, זהו כשלעצמו דבר גדול שלא היה בשום תקופה. עם זאת יש גם שחקנים פחות טובים כמו קטאר וטורקיה. יש גם את אבו מאזן ואת הרשות הפלסטינית, שאני אישית לא הייתי נותן לה כלום ולא מעניק לה שום סמכות או אחריות. ובין כל אלה ראש הממשלה צריך לתמרן.

"כחבר כנסת איני יודע מה בדיוק קורה בשיחות כי אני לא נמצא שם, אבל אני מקווה שנגיע להסכם שהוא טוב למדינת ישראל. וגם מה שנצטרך לשלם לא יהיה בלתי הפיך".

ישנם דיבורים על כך שההסכם הולך לכלול את שחרור האסירים ששוחררו בעסקת שליט ונכלאו שוב במבצע 'שובו אחים'. איילת שקד, חברתך למפלגה, הצהירה שלשום כי 'הבית היהודי' לא תשב בממשלה שתשחרר אסירים. זוהי גם עמדתך?

"לפי מה שאני יודע לא הייתה החלטה כזאת בסיעה. אני אישית מתנגד לשחרור רוצחים. בין אם מדובר במשוחררי עסקת שליט שחזרו לעסוק בטרור, ובין אם מדובר ברוצחים שאמורים להשתחרר בפעימה הרביעית. עם זאת, על אלו דברים בדיוק פורשים מההמשלה, זה נושא שאמור להיסגר ברמת הסיעה".

"במהלך מבצע 'צוק איתן', דני דנון פוטר מתפקידו כסגן שר הביטחון, ונכון לעכשיו איש לא מונה תחתיו. לאחר הפיטורים, תא"ל גיורא ענבר אמר שמוטי יוגב הוא המתאים ביותר לתפקיד. גם מוטי יוגב בעצמו חושב ככה?

"תראה, אני מאוד אשמח להתמנות לסגן שר הביטחון ולעשות את התפקיד. אבל כרגע זה לא נראה ריאלי. שר הביטחון, יעלון, מעדיף למנות אנשי מקצוע, ולכן כפי שזה נראה עכשיו אין איזה תרחיש שהולך לכיוון הזה. אבל שוב, אני מאוד אשמח שדברים מסויימים שאני רוצה אכן ייקרו".

משפט סיכום?

הדבר הראשון שנצטרך לעשות לאחר שוך הסערה וסיום המשא ומתן הוא הפקת לקחים גדולה. דבר נוסף שאנו צריכים לזכור הוא שאנו חייבים תודה גדולה לשלושת הנערים החטופים, אייל גיל-עד ונפתלי, הי"ד. אני חושב שאפשר לומר בפה מלא כי במותם הם ציוו לנו את החיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
טפשות
שי | 13-08-2014 13:50
איך בדיוק הניצחון הצבאי הגדול יביא להפסד בזירה הפוליטית? טענה לא מנומקת ומטופשת
2
ל-1 כשביבי ראש ממשלה
ברוך | 13-08-2014 15:25
נראה שהחאמס כבר מקבל שדרוג בתנאים של עזה