אישום: היכו צעיר ערבי שבילה עם יהודיה בצפת

אישום: היכו צעיר ערבי שבילה עם יהודיה בצפת

שני צעירים יהודים מואשמים בכך שהיכו צעיר ערבי שבילה בצפת עם חברתו היהודיה, מה שהוביל לטענת המשטרה לקטטה בין חבורת יהודים לערבים. העצורים הערבים בפרשה שוחררו ללא כתב אישום

אישום: היכו צעיר ערבי שבילה עם יהודיה בצפת
  אילוסטרציה. למצולם אין קשר לנאמר בכתבה (צילום פלאש 90)

בליל השבת האחרונה פרצה בעיר צפת קטטה בה השתתפו על פי החשד ארבעה צעירים יהודים ושלושה צעירים ערבים, וזאת לאחר שצעירים יהודים הבחינו בערבי היושב עם חברתו היהודיה בשכונת שקמה בעיר.

מעובדות כתב האישום עולה כי בליל שבת בשעה 1:00, ישב קטין ערבי עם חברתו היהודיה המתגוררת בעיר, סמוך לתחנת אוטובוס בשכונת שקמה. לפי כתב האישום, במקום עברו שני צעירים יהודים אשר פנו אל הנערה היהודיה ואמרו לה כי "את בת ישראל", "תראי מה את עושה", "את בוגדת בעדה שלך" ו"עוכרת ישראל". בהמשך לכך נטען כי השניים היכו את הצעיר הערבי באגרופים ובבעיטות.

המשך האירוע, אשר בסופו של דבר לא מופיע בכתב האישום, הוא הצטרפותם של שני צעירים ערבים ושני צעירים יהודים לקטטה, אשר הסתיימה ללא שמי מהמעורבים פונה לבית חולים.

כל המעורבים נעצרו אולם שלושת הערבים ושניים מהיהודים שוחררו ממעצר.

ביום שלישי הגישה המשטרה הצהרת תובע נגד שני הבגירים היהודים, ושופט בית משפט השלום בנצרת יוסוף סוהייל, הורה על הארכת מעצרם בשלושה ימים. עו"ד רן שחם, המייצג את אחד העצורים מטעם ארגון חוננו, הגיש ערר על ההחלטה, ובעקבות הערר הקדימה המשטרה את מועד הגשת כתב האישום ואף הודיעה כי תסכים לשחרר את העצורים.

אתמול (ד'), לאחר הגשת כתב האישום בידי פקד נשאת פרס, בו הואשמו השניים בעבירה של תקיפה, שוחררו השניים, תושבי ירושלים וביתר עלית, למעצר בית, ובעוד מספר ימים יתקיים דיון בעניין הראיות לכאורה בתיק.

עו"ד רן שחם שייצג את אחד העצורים מטעם ארגון חוננו מסר בתגובה: "אתמול הזדרזה התביעה להגיש לבית משפט השלום כתב אישום ובקשת מעצר עד לתום ההליכים, וזאת לאחר דיון שנקבע בערר על עצם מעצרם. מיד עם הגשת כתה האישום, ולמרות בקשת המעצר, הסכימה התביעה על שחרור שני הצעירים בתנאים, ונקבע דיון נוסף, אז יבחן שוב חומר הראיות והצורך בהמשך תנאי השחרור".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ערבי ויהודיה או ערביה ויהודי
מבקש פרטים | 10-08-2014 18:08