הרמטכ"ל בני גנץ מסכם את מבצע 'צוק איתן': לא סיימנו

הרמטכ"ל בני גנץ מסכם את מבצע 'צוק איתן': לא סיימנו

הרמטכ"ל סיכם היום את הלחימה במסגרת מבצע 'צוק איתן' שארכה 29 ימים, ופנה לתושבי עוטף עזה: "כמו שהיה פה שקט קודם, יהיה פה עוד יותר שקט אחר כך"

author-image
גנץ מסכם את מבצע צוק איתן: "לא סיימנו"
  מתארגנים ומוכנים להמשך. גנץ (פלאש90)

הרמטכ"ל, רב-אלוף בני גנץ, סיכם היום (רביעי) את מבצע 'צוק איתן' שארך לא פחות מ-29 ימים בהם השיג צה"ל הישגים משמעותיים. בתדרוך אשר מסר לכתבים באוגדת עזה, פנה גנץ לתושבי יישובי עוטף עזה ואמר: "אני משוכנע שהציבור יכול לחזור לבתיו, לפתח את השדות, לחיות פה את חייו פה בצורה טובה ואיכותית כפי שהיה קודם. יש פה מנהיגות מצוינת, ציבור איכותי, התנהגות אחראית".

לדבריו: "כמו שהיה פה שקט קודם, יהיה פה עוד יותר שקט אחר כך. צה"ל לא הולך לשום מקום. הוא נשאר להגן, לפרוץ, מחפש את האתגרים הבאים, ויחד עם התושבים נמשיך לפתח את הביטחון במרחב הזה".

יותר מיממה מאז כניסתה של הפסקת האש לתוקפה, הבהיר גנץ: "לא סיימנו. אנחנו ערוכים לכל מה שנצטרך בהמשך. אם יהיו אירועים, נדע להגיב להם. אם יהיו התפתחויות מערכתיות, יש לנו הכוח, הנחישות והעוצמה הנדרשת, כמה שצריך ומתי שצריך. הפעולה נמשכה בעוצמה רבה בשבועות האחרונים. כוחותינו נמצאים כרגע מאחור, מתארגנים, ממשיכים להגן על המרחב ומוכנים להמשך".

על המכה הקשה אותה ספג חמאס אמר הרמטכ"ל: "חמאס ספג פגיעה קשה מאוד בכל אחד מהמערכים שלו. המפקדים שלו יושבים במרתפי המחבוא שלהם, ובכל מקום שאנחנו נוכל לפגוע בהם אנחנו נפגע. יצאו החוצה מתי שיצאו – אם יצאו, יראו את היקף הנזק לכוחות הלוחמים שלהם ואת הנזק ברצועת עזה, לצערי הרב – בגלל חמאס. אני מקווה שהלקח הזה יופנם ברצועה, כי לא נהסס להמשיך להפעיל את הכוח שלנו ככל שיידרש על מנת להבטיח את ביטחונם של אזרחי מדינת ישראל, מקרוב ומרחוק. צה"ל עשה את כל המאמצים להתריע בפני האוכלוסייה, להרחיק אותה, לנסות למקד את הפעולה שלו, אבל הוא לרגע לא שכח שיש לו משימה: להגן על אזרחי מדינת ישראל".

גנץ המשיך ושיבח את הדרג הפיקודי: "אני חוזר עכשיו מפגישה עם המח"טים ועם מפקדי האוגדות במעין סיכום ביניים שעשינו. אני רוצה לשקף לכם כמה אני גאה לעמוד בראש הצבא הזה, שאלה הם מפקדי השדה שלו. בכלל המערכים, עם נחישות רבה, עם מנהיגות גבוהה, עם הבנת המשימה, עם חתירה למימושה לנוכח כל כאב, נוכח כל קושי, נוכח כל אתגר מבצעי או אחר שמונח בשטח המערכה. הכוחות שהיו קדימה, שהובלו על ידי מ"פים, מג"דים, מח"טים ומפקדי אוגדות, משקפים פיקוד מצוין שמוביל פה מערכת שמכינה את עצמה במשך שנה ויותר, ממוקדת בסוג כזה של התרחשויות, נשענת על עשיית מפקדי הפיקוד בעבר, והתאים את מה שצריך היה להתאים. הם עשו עבודה מצוינת".

גנץ הבהיר כי מעבר לפעילות הצבאית יש חשיבות גבוהה גל למאמץ המדיני המתנהל בימים אלה: "אני מבקש גם להדגיש את שיתוף הפעולה המאוד הדוק והמתאם המאוד צפוף של צה"ל עם הדרג המדיני. אנחנו זוכרים שאנחנו תחת פיקוד הדרג המדיני, ממשלת ישראל באמצעות הקבינט, ראש הממשלה ושר הביטחון. ישנה הכוונה אסטרטגית מאוד חזקה, תוך שיתוף פעולה צפוף. אסור שזה יישמע כחנופה, רק צריך שתהיה להבהיר: בסך הכול אנחנו עובדים ביחד, דרג מדיני מנחה את הדרג הצבאי, פשוט מממש אותן בשטח בצורה מצוינת – אוויר, ים, יבשה".

לסיכום אמר גנץ: "אני רוצה לחזור על מה שאמרתי ללוחמים במקומות השונים שבהם הסתובבתי לפני כן, ואני חושב שהאמירה הזאת מאוד מאוד נכונה. אכן יש פה קיץ חם, אבל סתיו יבוא אחריו, הגשם ישטוף את אבק הטנקים, השדות יוריקו, ודרום אדום במובן החיובי של המילה – כלניות, פרחים ויציבות – יהיו פה להרבה מאוד שנים קדימה. אז אני מבקש להודות לציבור בכלל, לכל מי שתמך בצה"ל, ובעיקר למפקדים, ללוחמים, לטייסים, לשייטים ולמפעילים מאחור שעשו עבודה כל כך טובה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו