המלחמה בדרום. צה״ל מודיע לתושבי עזה להתפנות מיד לאזור ההומניטרי שמוקם על חורבות גוש קטיף. בהודעה שמפרסם צה"ל לתושבי העיר עזה וצפון הרצועה הוא קורא להם להתפנות מיד למרחב אל-מוואסי, שם במידת הצורך ינותב סיוע הומניטרי בינלאומי.
אל מוואסי הוא כפר ערבי השוכן על שפת הים. עד לפני 18 שנה, היה האזור מיושב בישראלים ונקרא גוש קטיף – בו ישבו מרבית ישוב הגוש. בגלל ההתנתקות גורשו הישראלים וברצועת עזה צמחה יישות טרור שבשבת שמחת תורה ביצעה רצח עם באזור עוטף עזה.


בהודעת דובר צה"ל נאמר: "צה"ל ממשיך בקריאות לתושבי צפון הרצועה והעיר עזה להתפנות למרחב אל-מוואסי מדרום לנחל עזה, ומודיע על המלצתו להתפנות למרחבים הפתוחים במערב חאן יונס, באזור אל-מוואסי".
כך נשמע ראש מנהלת התיאום והקישור של עזה ביחידת מתאם הפעולות בשטחים, אל"ם משה טטרו:








תגובות
אנשים נרצחו בישובים האלו לפני ההתנתקות. לא נכון להגיד שארגטו טרור צמח בגלל ההתנתקות. הוא היה שם גם לפני וגם ותוך כדי שהיה שם יישוב יבודי.
זה יחסית לא נכון. היה שלבים של הדרדרות שהתחילו באוסלו ואז החריף עוד יותר בהתנתקות. יותר מה שנתנו לערבים שליטה היותרהגרוע המצב היה. לכן לא רק צריכים לחזור לתרום ההתנתקות אלה גם תרום אוסחו.
הם לא גורשו , הם פונו בהחלטת ממשלה שבה תמכו רבים מאנשי הליכוד היום ובכללם מושחתיהו ... והם כולם צריכים להגיד תודה , כי אחרת הם היו היום עוד שם ברשימת הנרצחים הבלתי נגמרת ...
ומשם התנתקות למצרים