נעצר מחבל חמאס שהתאמן במלזיה לביצוע פיגוע באמצעות מצנח רחיפה

נעצר מחבל חמאס שהתאמן במלזיה לביצוע פיגוע באמצעות מצנח רחיפה

הותר לפרסום כי צה"ל הצליח לעצור ביום ראשון מפקד חוליה בחמאס שהסתתר במנהרה כמה שבועות והתאמן במלזיה במצנחי רחיפה כדי להוציא פיגוע חדירה לישראל

author-image
נעצר פעיל חמאס שתכנן פיגוע באמצעות מצנח רחיפה
  סוכל פיגוע במצנחי רחיפה (אילוסטרציה פלאש90)

שירות הבטחון הכללי מתיר היום לפרסם כי בלילה שבין ראשון לשני נעצר ע"י כוחות צה"ל באזור קרארה, שבח'אן יונס, פעיל חמאס צבאי, בדרגת מפקד חוליה, בכח מובחר של ארגון הטרור.

האיש ששהה במנהרות מספר גדול של ימים, ייתכן כמה שבועות, ניזון בעיקר ממים ותמרים ולמעשה נכנע לכוחות צה"ל שפעלו באזור בו הסתתר.

בחקירתו, בשירות הביטחון הכללי, מסר על מעורבותו באימוני מצנחי רחיפה, לקראת ביצוע פיגוע חדירה לישראל, וכן על הנחיות לביצוע חטיפה, כהכנה לקראת אפשרות של כניסת כוחות של צה"ל לרצועה. בנוסף, מסר הנחקר, כי לקראת אפשרות כנ"ל, הוכנו מארבי נ"ט, ואף הצביע על מיקום עמדה לירי צליפה, בקומה העשירית של בניין "הסהר האדום" בח'אן יונס.

אימונים במלזיה

הנחקר גויס לחמאס בשנת 2007, ישירות לזרוע הצבאית, "גדודי עז אלדין אלקסאם". הוא עבר אימוני נשק והשתלב בכוח השמירה החמושה של חמאס (רבאט). בשנת 2012 הוצב הנחקר ביחידת מילואים, בתפקיד אשר כלל, בין היתר, מילוי מקום של פעילים, שיצאו למשימות מיוחדות, וביצוע שליחויות במצב של הפצצה או מלחמה.

בשנת 2010 גויס הנחקר לכוח המיוחד, שנשלח למלזיה, לאימונים במצנחי רחיפה, לקראת ביצוע פיגוע חדירה לישראל. ביחד עם הנחקר יצאו כ-10 פעילים נוספים, מגדודים שונים, אשר התאמנו שם, במשך כשבוע, בהטסת מצנח רחיפה. כששב הנחקר לרצועת עזה, הוא זומן עם כ-10 פעילים נוספים, שהיו אמורים לבצע את הפיגוע, לאימון, אשר כלל, בעיקר ירי מקלצ'ניקוב. כל הפעילים הוזהרו לשמור על חשאיות, ולא לדבר כלל על נושא המצנחים.

בשנתיים האחרונות הוא גויס ליחידה מיוחדת, בהן למד שימוש בסוגי נשק שונים וחומרי נפץ ובנוסף למד שיטות לחטיפת חיילים ושהייה במנהרות. הנחקר אמור היה לעבור קורס כזה בימים הקרובים. המחבל אמר בחקירתו, כי לא נאמר להם היכן יתבצע הפיגוע.

בשב"כ מעריכים כי החמאס שקד על תכנון פיגועי "איכות" ייחודים ומשמעותיים, כגון פיגוע חדירה באמצעות מצנחי רחיפה, בסיוע מדינות זרות – במקרה זה מלזיה, ומעצר החשוד סיכל ככל הנראה את הפעולה הנוכחית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
צריך לתחזק אנחנו בעבודת השם יתברך
גבריאל פז | 31-07-2014 11:53