נתניהו מבטיח: בלי חיסול המנהרות לא נסיים את צוק איתן
מבצע צוק איתן

נתניהו מבטיח: בלי חיסול המנהרות לא נסיים את צוק איתן

מבצע צוק איתן: ראש-הממשלה בנימין נתניהו הצהיר כי ישראל לא תסיים את המבצע עד להשמדת המנהרות. "פירוז רצועת עזה חייב להיות חלק מהפתרון" (חדשות)

"בלי חיסול המנהרות לא נסיים את המבצע"
  ראש-הממשלה בנימין נתניהו (צילום: פלאש 90)

ראש-הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב הצהרה בעקבות המשך הירי על ערי ישראל, שעות אחדות לאחר שארבעה אזרחים נהרגו מפצצות מרגמה שנורו לעבר המועצה האזורית אשכול. "לא נסיים את המבצע בלי נטרול המנהרות, שכל מטרתן השמדת אזרחינו והרג ילדינו", אמר ראש-הממשלה. הוא הבהיר כי מבצע צוק איתן הוא "מאבק חד וברור שהצורך בו התברר שוב היום".

לדברי נתניהו, פירוז רצועת עזה מנשק חייב להיות חלק מכך פתרון. "הקהילה הבינלאומית חייבת לדרוש זאת", אמר נתניהו.

בפתח דבריו אמר נתניהו: "ידענו שיהיו לנו ימים קשים והיום הזה הוא יום קשה וכואב. כדי להיאבק בארגון טרור צריך אורך רוח ונחישות. לא ייתכן שאזרחי מדינת ישראל יחיו תחת איום מוות של טילים וחדירה ממנהרות מוות. הרג מלמעלה והרג מלמטה".

נתניהו התייחס גם ללחצים הבינלאומיים שמופעלים על ישראל, ואמר כי "חמאס הפר את כל ההצעות להפסקות אש. האויב האכזר לא מתאכזר רק אלינו, אלא גם כלפי אזרחיו ומנצל את האזרחים שלו כדי שהם יספגו עוד ועוד קורבנות".

היום כזכור, הייתה אמורה להתקיים הפסקת אש הומנטירית, אך לאורך כל שעות היום ירו המחבלים רקטות לעבר שטח ישראל, כולל בשעה האחרונה לעבר באר שבע. באזור השעה 17:00 דווח על פיצוץ עז באזור בית החולים שיפא בעזה, ממנו נהרגו 10 פלסטינים. מדיווח ראשוני בשטח ככל הנראה מדובר בירי טיל פאג'ר של החמאס לעבר שטח ישראל שהשתבש והתפוצץ עם שיגורו.

לפני שעה קלה דווח כי ארבעה אזרחים נהרגו כתוצאה של פגיעה ישירה של פצצות מרגמה לעבר המועצה האזורית אשכול, בסמוך לישוב בארי. לבית החולים סורוקה בבאר שבע פונו עוד ארבעה פצועים מהאירוע או מאירוע אחר- בהם שניים פצועים קשה ושניים בינוני. כל הפצועים והנפגעים פונו מאזור הנפילה. ההרוגים אינם תושבי אשכול, וככל הנראה מדובר במתנדבים או סקרנים שהגיעו לסייע לחיילים הנמצאים בשטחי כינוס.

ירי הפצמ"רים במובנים מסוימים מסוכן יותר מאשר ירי הרקטות כי הוא מגיע ללא התרעה מספקת. עוד לא ברור מה עשתה קבוצת האזרחים שנפגעה בשטח שנפגע, אך בפיקוד העורף מבקשים מאזרחים להתרחק מאזור הגבול.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
להתפלל שיבוא המשיח
| 28-07-2014 20:56
הבא נתחזק כולנו ביחד, לזכות גדול לכל עם ישראל, לקבל על עצמינו לא מדברים שום דברים בטלים/פרטים בבהכ"נ, כדי לזכות להנצל מהמצב הקשה השורר עתה בארצנו הק', אשר אויבינו הגבירו ידם וכוחם בעוה"ר, ומשנאי ד' נשאו ראש, לזרוע מצוקה וסכנה ופחד ומורא, ד' ישמרנו ויצילנו, וליעקב היא עת צרה גדולה, ומובא בספרים קדושים, שבימים אלו הפורעניות קלה יותר לבוא ולהגיע, וצריך לדעת כדת מה לעשות ע"מ להיטיב דרכנו לזכות להנצל מכל פגע רע ח"ו. ראשית: כולנו חייבים להתחזק בצניעות. אח"כ גם להתחזק באמונה, ובהשגחה פרטית על כל צעד ושעל: "ומוטל עלינו להתחזק ביותר באמונת השי"ת ובהשגחתו הפרטית על כ"א, ולהכניס ולהשריש בלבנו, לקבוע בלבנו כיתד שלא תמוט, שכל מה שעובר עלינו תמיד, בין ליחיד ובין לרבים, הכל ע"פ ד' ית' וע"פ חשבון מדוקדק כחוט השערה, וכדברי המהר"ל כשם שיש סדר לגליות כן יש ג"כ סדר לנסים. אנחנו זוכים לראות כל יום כ"כ הרבה ניסים גלוים בארץ ישראל! גם, לישב ולהתבונן במקצת השכל והתבונה שבראשנו, להתעורר ולהתחזק בלימוד התורה ובקייום תרי"ג מצוות, ולפשט עקמומיות שבלבנו, ואז נוכל בס"ד ליפטר מיד ולאלתר בפחד ובקולות שכבר השמיענו, ואז לא ישמע עוד שוד ושבר וגו' ואין פרץ ואין יוצאת ואין צווחה ברחובותינו, בפרט בארץ ישראל שהיא מקור האמונה והניסים, ועיני ד' אלוקיך בה וגו', ועל זה אמר דהמע"ה הנה לא ינום ולא ישן וגו', כי לא יטוש ד' עמו ונחלתו לא יעזוב. הכל נסיונות והסתרת פנים, כאשר עינינו תחזינה את מעשה ד' והניסים כי נורא הוא. ע"כ ע"פ דעת תורתינו הקדושה אנחנו חייבים לתחזק גם בקדושת בית הכנסת, כסגולה כדי להניצל מכל צער וצוקה: להזהר 100% שכלל לא לדבר דברים בטלים בבהכ"נ , ומי יודע אם אין בכך סימן ואות שעלינו להתחזק ביתר שאת וביתר עוז, כאשר אנו יושבים בכבוד ובמנוחה בביתו, ואילו בית ד' מקום משכן כבודו בית תורה ותפלה, בית מקדש מעט, לצערינו הרב אינו נשמר כראוי. כשמדברים דברים בטלים בית הכנסת, כבוד השכינה זועקת: """אי'ה כבודי""", ובוודאי כשממשיכים ח"ו לדבר שם דברים בטלים אפי' שלא בזמן התפילה זה גם לא טוב לנו, משום שמזה מגיע לנו כל הצרות, כי בזמן התפילה וקריה"ת מאן דכר שמי'ה שאסור, ויודעים שאסור בתכלית האיסור מדינא דשו"ע לדבר שם, כידוע לכולם מדורי דורות, הנזקים שיצא לנו מזה שמדברים בבהכ"נ, ואפ' לא בשעת התפלה גם אסור-גמור לדבר שם סתם דברים, חוץ דברי תפלה ודברי תורה.
2
הלחצים הבינלאומיים זה רשעות - לא להיכנע
חיים | 28-07-2014 21:13