חדשות טכנולוגיה

הסכם היסטורי בתחום החלל נחתם בין ישראל לאזרבייג'אן

ישראל ואזרבייג'אן חתמו בכנס החלל הבינלאומי על הסכם שיתוף פעולה היסטורי ראשון בתחום החלל בין המדינות. ההסכם נחתם במסגרת קונגרס האסטרונאוטיקה הבינלאומי השנתי

הסכם היסטורי בתחום החלל נחתם בין ישראל לאזרבייג'אן
צילום: (צילום: משרד החדשנות המדע והטכנולוגיה)

אתמול (רביעי) חתמו בכנס החלל הבינלאומי מנהל סוכנות החלל, אורי אורון, ויו״ר סוכנות החלל האזארית, סמאדין אסאדוב, על הסכם שיתוף פעולה היסטורי ראשון בתחום החלל בין מדינת ישראל ואזרבייג'אן.

ההסכם נחתם במסגרת קונגרס האסטרונאוטיקה הבינלאומי (IAC) השנתי. ה-IAC הוא כנס החלל החשוב בעולם שנערך השנה בבאקו, בירת אזרבייג'אן.

ההסכם יוביל לפרויקטים משותפים בתחום החלל, בהם פיתוח טכנולוגיות, לוויינים, מערכות לחקר החלל (רובוטיקה, כלי רכב ומערכות אופטיות), שיתופי פעולה באקדמיה, תצפית וניטור כדור הארץ, פרויקטים בתחום החינוך ועוד.

"ההסכם הוא עדות נוספת לעוצמות המדע, החדשנות ותעשיית החלל הישראלית" אמר שר החדשנות, המדע והטכנולוגיה, אופיר אקוניס. "מעמדה הבינ״ל של ישראל הוא איתן ומתחזק כל העת. להסכם עם אזרביג׳אן משמעויות כלכליות ומדיניות חשובות ואני מברך את כל מי שעשה להצלחתו".

אופיר אקוניס (השר אקוניס (צילום: אולבייה פיטוסי))

מנהל סוכנות החלל הישראלית, אורי אורון, אמר: "חתימת הסכם ההבנות בין סוכנויות החלל מבסס ומחזק את הקשר הנרקם בין המדינות. בעידן בו תחום החלל צומח במהירות, ההסכם יאפשר למדינת ישראל לקיים שיתופי פעולה עסקיים, מחקריים ואקדמיים החיוניים לפיתוח תחום החלל בישראל".

שגריר ישראל באזרבייג'אן, ג'ורג' דיק, הוסיף שעבודה משותפת של כלל הגורמים בצד הישראלי והאזרי הובילה לחתימת ההבנות בכוונה להרחיב את שיתופי הפעולה בעתיד הקרוב. "הקשר בין ישראל ואזרבייג'אן יעמיק ויתרחב לתחומים טכנולוגיים חדשים לטובת שתי המדינות והעמים".

סרוגים premium

המהדורה המובחרת!

הטבת השקה מיוחדת:

במקום 39 בחודש עכשיו ב 0

תגובות