הרב בני לאו לחבריו הרבנים: "אבדה לכם הבושה?" - סרוגים

הרב בני לאו לחבריו הרבנים: "אבדה לכם הבושה?"

אומרים שהציונות הדתית המתונה נעלמה ואבדה מן העולם. מדי פעם יש רצון לצעוק שזו השמצה, שזה עיוות התמונה, שאנחנו לא "כאלה". ואז מגיע אירוע התרמה שכזה ומשתיק את הצעקה. נותר רק אלם

הרב בני לאו
הרב בני לאו לחבריו הרבנים: "אבדה לכם הבושה?"
  (צילום: יוטיוב / דמוקרטיוי)

אלפי דרשות יינשאו בבתי כנסיות ורבבות יהודים יאזינו ויבקשו לפתוח את סגור לבם. חברי הרבנים – אנחנו עומדים בימים שעיני רבים נשואות אלינו, שנעזור להם להתכונן ליום האחד והיחיד של סליחה.

בחודשים האחרונים ערכתי מסע להקשבה על כל אורכו של כביש 60 מדרום הר חברון ועד הר ברכה. פגשתי עשרות מכם לשיחה ושמעתי את תחושת האחריות לכלל ישראל בשנה הקשה הזו. רבים רבים מכם אמרו לי שלמרות התמיכה ברפורמה המשפטית נכון לעצור הכל כדי לחבר את עצמנו בחיבור עומק למרחבי החברה הישראלית באשר היא. חשתי שיש התעוררות לטובה למרות השסע הנורא שפוער את ישראל לפרודות.

ופתאום – בקמפיין אגרסיבי אחד הצלחנו לרסק את מעט האמון של הציבור. במקום להיות שוחרי שלום בית ואוהבי אדם הפכנו את התורה שבפינו לסם מוות. בלשון שמשקפת עולם נבוך הסכימו חלק מאיתנו לחתום על מסמך תועבה שמבקש למוטט את מערכותיה של המדינה. אפס כבוד למערכת הבטחון, אפס כבוד למערכת המשפט. ואני זועק לחבריי החותמים: רוממות התפילה לשלום המדינה בגרונכם וחרב פיפיות בידיכם?

כבר חודש אני מקבל "הוכחות" מאנשים שפועלים להתנער מהחלטת מערכות המשפט (מחוזי ועליון). חלק מהאנשים (ונשים) מלווים את משפחתו של בן אוליאל (את הוריו, אשתו ובתו) ומגוייסים למענם אם לא למענו. כותבת לי אחת מהמובילות את המטה הזה שהיא חקרה היטב את חומרי המקרה, השתתפה בכמה מהדיונים בבית המשפט "והגעתי למסקנה שעמירם הודה אך ורק בשל העינויים אותם עבר".

אבל מה אפשר לעשות שכל ההוכחות וכל הראיות היו לעיני שופטי ישראל והם הכריעו את דינו באופן מוחלט, וללא הסתמכות על העינויים שנעשו לו. האיש רוצח בדרגה המחפירה ביותר ובלשונה של הגמרא (בדף היומי של היום, קידושין מ) הוא "רע לשמים ורע לבריות".

על חברת כנסת גזענית של עוצמה יהודית הייתי מעדיף לא לכתוב. בעולם מתוקן היא אמורה להיות בשולי השוליים הסהרוריים של החברה הציונית. היא וחבריה חוגגים בכל פיגועי תג מחיר ומעודדים את הנוער המופלא שצומח לפרא. כך נראית בעיניהם גאולתם של ישראל. אבל כעת נשרכים אחרי החבורה הפראית הזו שובל של רבנים שמהם קיבלנו תורה, שעמם ישבנו בספסלי בית המדרש ושאיתם אנחנו מבקשים לייצר חברה מתוקנת ושלמה. רבנים שנחשבים למתונים שברבני הציונות הדתית. רבנים שכל תורתם עוסקת באחריות לכלל ישראל, שדרשותיהם מלאות בדיבורי אהבת ישראל ושרואים את עצמם כנאמני מדינת ישראל.

כבר חצי יובל שנים אנחנו פועלים ביחד במאמץ להדוף את השם הרע שהוציא ספי רכלבסקי על הציונות הדתית בספרו (רב המכר) "חמורו של משיח". כעת הספר זוכה לעדנה. כל המאמץ לטעון שספרו הוא פלסתר ונאצה כנגד הציונות הדתית מתמוסס אל מול העלבון שבקמפיין גיוס הכסף לטובת עמירם בן אוליאל. אלפי תורמים ובתוכם רבנים ואנשי חינוך בולטים מאשרים את הטענה שהציונות הדתית שינתה פניה ובחרה להתנכר למדינה.

כן, אין לזה פרשנות אחרת. כמו קיר הולך וגדל בין מדינת ישראל ומוסדותיה לבין הציבור הדתי הלאומי. פעם היה ברור כל כך שהציונות הדתית היא בשר מבשרה של המדינה, של הציונות, של התקווה. היה קיר הפרדה ברור בין נאמני המדינה לבין המנוכרים לה (הערבים מכאן, החרדים מכאן). כל מי שחי בציונות הדתית ידע שהוא בצד הנאמנים. כעת הקיר זז. המדינה נמצאת כאן והציונות הדתית נמצאת שם.

כן, חברי היקר הרב י"צ רימון. התרומה (האנונימית?) שלך היא עוד נדבך בקיר ההפרדה. כל הפלפולים הלמדניים שמנסים לייצר הצדקה לתרומה שלך מביכים את שומעיך ותלמידיך. "תרמתי למיצוי החקירה". אתה מקשיב לעצמך? שכחו לספר לך שהחקירה כבר נגמרה וכל הערכאות חרצו את דינו של הרוצח ללא שום ספק. ככה אתה מקבל את מושג הדין החלוט?

וכן מורי הרב וייצמן – הקמת מוסדות תורה מפוארים ותלמידיך ממלאים את הארץ בתפקידי מפתח של אחריות ממלכתית. איזו בושה לראות את שמך ברשימת התורמים ל"פדיון שבויים". גידלת תלמידים שמסרו את נפשם על שלומה של מדינת ישראל. אתה מעז לקרוא לרוצח משפחה בשנתה "שבוי" במדינת ישראל. אבדה הבושה?

מוריי וחבריי – תורת הרב קוק עליה גדלנו לימדה אותנו לומר "כולך יפה רעייתי ומום אין בך". שאהבתנו לאומה (ואני מוסיף על מוסדותיה) לא תסמא את עינינו מלבקר את מומיה. אבל אחרי כל זה חייבים כולנו לעמוד מול קהל עדת ישראל ולומר את התפילה לשלום מדינת ישראל על מערכת המשפט שלה. לזעוק כנגד מי שפוגע בכוחות הבטחון העומדים לילות כימים לשמירת חיינו, להשמיע קול צלול שמסרב לגזענות ולשפיכות דם נקיים.

אומרים שרוב גדול של אנשי ציונות דתית ורבניה מתנגדים להתרמה הזו. אז למה נדם קולנו? וכן, תודה ליהודה יפרח על עמידתו האיתנה לטובת תורת ישראל וקומתה המוסרית, ותודה לרב אילעאי עופרן ותודה לתהילה נחלון – פרידמן ולעוד נשים ואנשים שזועקים את הכאב. אבל זה מעט וזה בודד.

אומרים שהציונות הדתית המתונה נעלמה ואבדה מן העולם. מדי פעם יש רצון לצעוק שזו השמצה, שזה עיוות התמונה, שאנחנו לא "כאלה". ואז מגיע אירוע התרמה שכזה ומשתיק את הצעקה. נותר רק אלם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
173 תגובות - 147 דיונים מיין לפי
1
לעמירם מגיע משפט...
נתי אוסי | 22-09-2023 10:15
לעמירם מגיע משפט צדק אחרי שהוצאו ממנו הודעות בעינויים. בושה וחרפה שאין כמותה למי שמשלים עם השחיתות הזו של משפט עח בסיס אג'נדה
המערכות המשפטיות אשמות באובדן האימון...
חשבון נפש | 25-09-2023 21:54
אין מי שיותר אשם באובדן האימון במערכות המשפטיות, מאשר הם עצמם. הדוגמה הכי קיצונית היא מהנשיאה חיות עצמה. חויות מצפצפת על כולם, ויושבת בדין נגד השר לוין, לאחר שתקפה אותו בחריפות יוצאת דופן... איך אפשר לסמוך על החברים שלה כשזו הנורמה שלהם...
הרב בני לאו דובר אמת. המשפט הוא משפט צדק.
יובל | 24-09-2023 18:09
היו עדויות חד משמעיות שהעיד בן-אוליאל, שהחוקרים לא ידעו, ורק הוא ,הרוצח, ידע, וזה לא קשור לעינויים כלשהם. כל הערכאות קבעו מה שקבעו, ויש לקבל זאת. אחרת- המדינה תלך פייפן.
למה השמאלנים דואגים רק למחבלים ומסתתנים...
מיקה | 23-09-2023 23:22
בדיוק מאותה סיבה שהשמאלנים הצבועים דואגים לזכויות מחבלים ומסתתנים, היהודים דואגים לזכויות אחיהם, שטוענים שבכלל לא חטאו ולא רצחו אף אחד. מה פה לא ברור?
דבר אחד ברור
האגודה לזכויות האזרח | 22-09-2023 17:34
לא הדאגה לזכויות האזרח שלנו עומדת בראש מעייניהם של התומכים בבן אוליאל, שהרי באותן שיטות חקירה נחקרים מאות ערבים בשנה ומורשעים בדין. ברור גם שהרבנים הללו מעולם לא התגייסו לתמיכה בנאשמים אחרים. מה שהם רוצים הוא מלחמה על ערכים יסודיים של המדינה. הם רוצים מערכת חוק גזענית שבה יהודי שפגע בערבי לא עומד לדין. לכן הם מתגייסים כל פעם מחדש לתמיכה ביהודי שעבר עבירה כלפי ערבי. הם רוצים אפרטהייד. רוצים ערבים לא רק ללא מדינה אלא גם ללא זכויות יסוד. כל היתר גילגול עיניים ומסך עשן.
השופט כמו סומא בארובה...
אבי | 22-09-2023 17:25
הבעיה של השופטים שהם מאמינים לחוקרים השקרנים, וזה לא משנה אם אתה שופט ימני או שופט שמאלני. תראו מה מתגלה במשפט נתניהו...
השופט אלרון -השופט הימני בעליון
ניסים | 22-09-2023 16:55
קבע שהוא רוצח (ואני מוסיף מתועב) תתביישו אפשר לגדל פאות באורך קילומטר זה לא ייתקן את הרוע שאתם מפיצים בישראל ובעולם
במשפט נבות היזרעאלי, בני לאו היה תומך באיזבל!
במשפט נבות היזרעאלי | 22-09-2023 12:38
במשפט נבות היזרעאלי, בני לאו היה תומך באיזבל!
הציונות הדתית הפכה לאספסוף פשיסטי
הרב כהנא הפגר ניצח | 22-09-2023 12:09
ישעיהו לייבוביץ התגלה כנביא אמת.
המערכת איבדה את אימון הציבור הישר...
אדם ישר | 22-09-2023 11:40
מי שרצח באכזריות את הערבים בדומא, הוא ללא כל ספק רוצח שפל ונקלה. אולם על מה הסתמכו השופטים בפסק הדין שהרשיע אותו? כן. הם הסתמכו על השוטרים והחוקרים ועל ההודאות שבעקבו בעקבות עינויים נוראיים... היום הציבור נחשף בפרשת הפגסוס בפרשת המידד החמישי ובמשפט נתניהו למה שקורה באמת. מה הפלא שהציבור איבד את האימון בשופטים העצלנים, שמאמינים לשוטרים ולחוקרים כאילו היו אורים ותומים...
2
נכון לקקן אם...
חנינאי | 22-09-2023 10:19
נכון לקקן אם ממשלת השמאל אנטישמית תעלה ,אז לך יש סיכוי לעלות לכס הרב הראשי לידראל ,מדינת כל אזרחיה .
הרב בני לאו
ציוני דתי על מלא | 22-09-2023 16:56
יישר כח יש לנו עדיין תקווה
3
בני, (כן בני...
מתי קופמן | 22-09-2023 10:26
בני, (כן בני ולא הרב) אמנם אני משוחד כי טיפה בים קראתי ניסיתי להבין והגעתי למחשבה שאם אכן הרג את משפחת דוואבשה זה לא בסדר וצריך לשבת בכלא. אךךך 3 מאסרי עולם? ועוד 20 שנה? למחבלים שרצחו עוד ועוד אנשים משתחררים אחרי 10 שנים... מה כל הקמפיין הזה? הרי בגץ אמר שהעינויים אינם קבילים אך ההודאה כן.... אביגדור פלדמן לא חשוד על הצבעה למפלגת עוצמה יהודית וגם הוא חושב כך אז קמו מספר לא קטן של אנשים מהשורה יחד עם רבנים ודורשים לחקור לדון ובא בני לאו וטוען כוחכם טועים רק אחד טיבי ויאסר ערפאת הם צדיקי יסוד עולם...
4
לאו אתה החרפה...
צחי | 22-09-2023 10:33
לאו אתה החרפה
הרב בני לאו
ציוני דתי על מלא | 22-09-2023 16:57
אתה לא העבריין - בן אוליאל הוא הרוצח המתועב
5
אנשים הזויים שמאמינים...
גג | 22-09-2023 10:40
אנשים הזויים שמאמינים בתיאוריות מטורפות שמהללות רוצח נתעב , אני בז להם
6
אם בני לאו כזה עצבני, כנראה שבן אוליאל זכאי..
אם בני לאו כזה עצבני | 22-09-2023 10:50
אם בני לאו כזה עצבני, כנראה שבן אוליאל זכאי לגמרי כי בני לאו תמיד רואה את המציאות הפוך.
7
התייפייפות
קלוד | 22-09-2023 10:52
למה להתיחס לעובדות שהוציאו בעינויים הודאה. תפסיק להתייפייף ולקרוץ לשמאל. אתה איבדת את הבושה. נמאס כבר מכל החפרפרות
להגיד על רוצח שהוא לא רוצח
ציוני דתי על מלא | 22-09-2023 16:57
זוהי טיפשות ורישעות
8
ומילה לא על האיסור לתפילה בהפרדה בתל אביב
אריאל | 22-09-2023 11:00
כל הזמן הלקאה עצמית כל הזמן כמה אנחנו רעים כל הזמן אנחנו לא בסדר כל הזמן 'הם' צודקים אפילו חצי מילה אתה לא משמיע על ה'ליברליות' שאוסרת תפילה בהפרדה בתל-אביב פעם אחת בשנה. איך לא נמאס לך מההלקאה העצמית הזאת? זה באמת שווה את זה? כן? ריקודי 'המה יפית' שלך מצדיקים את התמורה? החיבוקים שאתה מקבל שם - שווים את זה?
9
כבוד הרב יהודי...
דביר ברקוביץ | 22-09-2023 11:08
כבוד הרב יהודי לא מגיש את הלחי השנייה
10
האתר הזה אינו סרוג אלא רפורמי הזהרו!!
יהודי | 22-09-2023 11:11
האתר הזה הוא אתר רפורמי ואין לו קשר לסרוגים , פעם אחר פעם מביא לפה רק רבנים רפורמים כמו סתיו ובני לאו ועוד מרעין בישין, הזהרו לא לקבל מהם שום דבר ושום דעה אין שום הבדל בינם לבין הרבנים הרפורמים במחתנים גברים ונוצרים עם יהודים
11
הרב בני לאו
איש פשוט | 22-09-2023 11:12
אומר בצורה מנומקת ומעמיקה את מה שניתן לתמצת : מגלגלי העיניים עושים זאת שוב : מתגייסים לטובת יהודי בכל פעם שהקורבן הוא ערבי, ללא קשר למציאות. זה רפלקס מונה שבא מתוך תפיסה שאלימות כלפי ערבים היא דבר מותר ונכון. ממילא אין בעיה בתמיכה ביהודים שפועלים באלימות נגד ערבים. רק נזכיר שבמקרה של בן אוליאל , הוא לא רק הודה אלא גם מסר פרטים בשטח שרק הוא הכיר בגלל שהיה שם, ובכך קשר עצמו למעשה. עוד נזכיר שכאשר במשפטו ניתנה לו האפשרות לעלות לדוכן העדים ולמסור את גירסתו - הוא ויתר על זכותו זו. נאשם ברצח מוותר על זכותו להעיד ? רק כאשר הוא חושש ששאלות בחקירה הנגדית יחשפו את אשמתו. בתיק רצח נאשם לא מוותר על זכותו להעיד ולשכנע, סתם כך. וכדאי לחזור למושכלות ראשונים : לא תרצח. פשוט. לא תרצח !!!
12
מספיק להיות טהרניים...
אבי | 22-09-2023 11:25
מספיק להיות טהרניים
ה"לא תרצח" הזה באמת מיושן וטהרני
צחי | 25-09-2023 15:27
בושה
13
"חבריו הרבנים" אם היה רב היו לו חברים רבנים
נחשון | 22-09-2023 11:39
מאחר והוא לא רב אז אין לו חברים רבנים. מאחר ולא בכול דבר אני מבין אז גם בעניין של בן עוליאל אינני מבין, אבל אם בני לאו בצד אחד אז באינסטינקט אני קודם כל בצד השני
14
צודק בכל מילה.הציונות...
ארז | 22-09-2023 11:40
צודק בכל מילה.הציונות הדתית הולכת ונעשית יותר ויותר מכוערת. אפילו יותר מפניהם הכעורות של איתמר בן גביר ואורית סטרוק
15
הרב לאו מתעלם...
משה שליו | 22-09-2023 12:02
הרב לאו מתעלם משורש הבעיה. ולא נוגע בחוסר האמון שיש לחלק מרבני הציונות עם מערכת המשפט. זה מאוד נוח ואפילו מעט חנפני להתייחס רק למה שממילא בקונצנזוב
16
לא אבדה לך הבושה???
בושה! | 22-09-2023 12:03
אדם חף מפשע יושב בכלא. הוציאו ממנו הודאות באמצעות עינויים וכאשר המענה נמצא לידו, כולם יודעים שאם לא יודה הוא יעונה שוב. האם אתה לא מתבייש להגן על תועבה כזו? האם ממלכתיות פירושה קידוש כל עיוות של בתי המשפט???
הונאה עצמית
תם ומיתמם | 22-09-2023 13:28
אתה מרמה את עצמך ואותנו. לא הבעיות המשפטיות מעסיקות אותך ולא כדי למנוע אותן אתה נלחם. רבנים ומנהיגים סרוגים יוצאים להגנת קיצוני הימין בכל מקרה שבו הם נחשדים בעבירה. איש מהם לא יצא נגד עינויים כשאלפי ערבים נעצרו ונחקרו בעינויים בשבכ, איש מהם לא נלחם עבור נאשמים אחרים שטענו לחפותם מכל מיני סיבות. אבל הם נלחמים עם קצף על השפתיים כשמדובר במישהו 'משלנו' ועוד יותר כשהקורבן הוא ערבי. הם מצפים שמערכת המשפט הישראלית תאפסן את הערכים הבסיסיים במחסן ופשוט לא תעמיד לדין יהודים שפשעו נגד ערבים. נקודה. ואגב, בן אוליאל לא רק הודה באשמה בחקירותיו אלא גם מסר פרטים שרק מי שהיה בשטח יכול היה לדעת אותם. לא זו בלבד, אלא שבמשפטו הוא ויתר על זכותו להעיד. נאשם ברצח לא מוותר על זכותו להעיד ולתת את גירסתו - אלא אם הוא פוחד שבחקירה הנגדית האמת המרשיעה תצא לאור. תיק רצח ללא עדות הנאשם ??? פעם ראשונה בהיסטוריה. אז אנו צריכים להאמין שהוא חף מפשע מבלי שאפילו שמענו מה יש לו לומר מעל דוכן העדים ? חדל קשקשת וחדל גילגולי עיניים : לא תרצח !!!
17
אי אפשר רק...
לב | 22-09-2023 12:09
אי אפשר רק להזדעזע כל פעם מהפיצוץ האחרון על פני השטח ולהדגיש כמה הוא שונה ווקדוש ולא להתייחס לא למשבר האמון עם מע המשפט ולא למה שצריך לעשות כדי לתקן
18
בני לאו מי...
עוזי | 22-09-2023 12:14
בני לאו מי שמך? מה לא שמעת על עמוס ברנס ? לא שמעת על רומן זדורוב ? לא הייתה כאן במדינה כשזה קרה .ובכלל כל השקר הזה שנקרא מדינה דמוקרטית התגלתה במלוא כיעורה על ידי מתנדי הרפורמה ... אתה איש עלוב וחסר בושה כל ההתייפיפות שלך להיות הומני ומכיל זה רק כלפי צד א במפה הפולטית .
19
סוף סוף דברי...
אני 2 | 22-09-2023 12:15
סוף סוף דברי אמת. כל הבקשות התקינות והתחנונים ביום כיפור; מיותרים אם ההתנהלות של קהילה זוית לא משתנה.
20
אז עוד פעם...
עודי | 22-09-2023 12:27
אז עוד פעם הרב בני לאו פועל נגד הדתיים. אם מותר היה להטיל ספק בפסק הדין של זדורוב,אז מותר להטיל ספק גם בפסק הדין של בן עוליאל. ואין ספק שההודאה הוצאה ממנו בעינויים.
21
עת לעשות
יהודה אלבז | 22-09-2023 12:28
בסד יישר כת על ששברת כל שאמרת לעד אמת , עכשיו זמן לעשות לך בכוחך זה והושעת את ישראל מעצמו !
22
הרב צודק אבל.......
רפול | 22-09-2023 12:32
איני שומע את טענותיו כשלא מאפשרים לעשות תפילת יום כיפור בפרהסיה ביום הכיפורים
23
הציונות הדתית והחרדים...
מוטי | 22-09-2023 12:39
הציונות הדתית והחרדים לא בעד שלום כמו שהם מתפללים כל יום בתפילה מאז רצח רבין שפעל לקידום השלום והם ביחד עם ביבי אמרו שאין לו ולממשלתו מנדט לעשות שלום. זה שקר אחד גדול כל העם במשך אלפיים שנה חיפש ודרש שלום. הציונות הדתית היום היא אנטי יהודים ואדאולוגית קיצונית ששונאת כל אדם שלא דומה להם.
24
מאות יהודים חבושים...
זוכרנ | 22-09-2023 12:41
מאות יהודים חבושים בבתי הסוהר על לא עוול בכפם
25
אז בשם הממלכתיות...
צדק עכשיו | 22-09-2023 12:45
אז בשם הממלכתיות גם רומן זדורוב צריך להמשיך לשבת בכלא??!!
26
מרגש עד מאוד....
שירי | 22-09-2023 12:45
מרגש עד מאוד. הלוואי ויקומו עוד אנשים אמיצים שכמוך. תודה.
27
החרדים הרוויחו את...
חרדי | 22-09-2023 12:46
החרדים הרוויחו את שנאת החילונים בצדק.לא עוד אחים אנחנו
28
חחחחחח ...
יהוא | 22-09-2023 12:55
חחחחחח
29
לבי לבי לשפויים...
ביקסבי | 22-09-2023 12:56
לבי לבי לשפויים שציונות.הדתית שנאלצים לזעוק את אמונתם בגלל עמיתים הזויים....
מה לשמאלני ולשפיות בכלל. לשמאלני אין אמת בכלל
עמנואל | 22-09-2023 13:17
אין להם אמת אובייקטיבית
30
הציונות הדתית מצטיירת...
יורם | 22-09-2023 13:05
הציונות הדתית מצטיירת היום. כעת. משיחית. , הביריונים אלימים , המתפרעים על הגבעות ,כהומופובים ,, ,פעם הייה המפדל. כיום יש לנו את הפטנטים. שלא בטוח שהם ציונים בנוסף להיותו דתיים
31
הרב בני לאו איש אמת
יוסי | 22-09-2023 13:06
רק אצל הימין הקיצוני בן אוליאל לא הודה, יגעל עמיר לא רצח, ברוך גולדשטיין הציל וברלנד לא אנס.
הצחקת אותי חזק. איש אמת....בטח
זאב | 22-09-2023 17:21
מי אתה בכלל
32
אפס בחשבון, אפס...
א. העם | 22-09-2023 13:09
אפס בחשבון, אפס במוסר
33
בנימין, קול המון...
דוד | 22-09-2023 13:12
בנימין, קול המון כקול שדי
34
חנפן. מקדש את מערכות אכיפת החוק על הימין בלבד
גיא | 22-09-2023 13:14
לא צריך להשגיח בו
35
הרב לאו חרפה ובושה בעצמו. משרת את מערכות
זאב | 22-09-2023 13:18
האי צדק שבמדינה. מזלזל בעם
36
הציונות הדתית היא מחריבת מדינת ישראל
עמוס | 22-09-2023 13:23
הציונות הדתית שהיתה מתונה ולקחה חלק בבניין הארץ, שאני בין בניה, העמידה בראשה רבנים וראשי ציבור שהם רשעים, משתמטים מחובות, גונבי דעת וכספים, שולחי רוצחים ותומכיהם. הרב בני לאו מזכיר את ספי רכלבסקי וספרו, אני אזכיר את רצח רבין. חשבנו שזה היה בשוליים הסהרוריים, אבל לא - זוהי הציונות הדתית, קובעת עובדות במעשים נפשעים, שולחת יד בנס הגלוי שהוא מדינת ישראל, כדי לקיים חזון משיחי מופרע של רבנים מופרעים וסוטים. בוז לכם, מארת אלוקים על ראשיכם. מחריבי הבית שלי
37
כשהוא ישב בצינוק...
עם ישראל | 22-09-2023 13:39
כשהוא ישב בצינוק 7 שנים איפה היית ולפי מערכת המשפט והמשטרה והשבכ ולצערי גם הצבא כמו שהם נראים אולי הוא באמת זכאי
38
הרב בני היקר.לא...
דולי | 22-09-2023 13:42
הרב בני היקר.לא חתמתי על העצומה ולא תרמתי.האם שאלת את עצמך מה גרם לאנשים תלמידי חכמים יקרים גם לגבריך לחתום ? האם הם נעשו קיצונים ומחללי ה' אושמא יש הסבר אחר ? אולי הכבוד לבית המשפט התערער מסיבות ענייניות קראת מה כתב אביגדור פלדמן ומה כתב יובל אלבשן ועוד משפטנים בכירים שאינם קשורים לנוער הגבעות בלשון המעטה ?אני בטוח שקראת .ובכן הדברים האלו מספקים הסבר הגון לדבריהם של מוריך ורבותיך כדבריך ללא צורך שתתביש בהם.גם אם אינך מסכים לדברים אלו אינך צריך להתבייש ובטל שלא לבייש.והאמת והשלום אהבו.
39
... וכל המוסיף,...
מיכאל | 22-09-2023 13:46
... וכל המוסיף, גורע. תודה לך כבוד הרב על האומץ היושרה והאמת.
40
גם אחרי שהפסיקו...
מאיר גרוסר | 22-09-2023 13:47
גם אחרי שהפסיקו את העינוי, היה על ראשו האיום והזיכרון ממנו. בכל מדינה תקינה כל ההליך היה נפסל ורק אצלנו, אנחנו נאורים יותר ותמיד צריכים להצדיק את השופטים שכמעט תמיד נוטים נגד אנשים שנראים כמוהו!
41
לא רב ולא...
שלום | 22-09-2023 13:55
לא רב ולא נעלים סתם אפס
42
בה יש...
אוצר | 22-09-2023 13:55
בה יש לנו רבנים גדולים ענקי הרות בציונות הדתי וגם החרדים הר בני לאו של נעליך
43
הטקטיקות , האסטרטגיות...
תמר | 22-09-2023 13:58
הטקטיקות , האסטרטגיות והתככנות כבר מזמן גברו על הרוחניות. וזה די מביש
44
הרב בני היקר.לא...
דולי בסוק | 22-09-2023 13:59
הרב בני היקר.לא חתמתי על העצומה ולא תרמתי.האם שאלת את עצמך מה גרם לאנשים תלמידי חכמים יקרים גם לדבריך לחתום ? האם הם נעשו קיצונים ומחללי ה' או שמא יש הסבר אחר ? אולי הכבוד לבית המשפט התערער מסיבות ענייניות ? קראת מה כתב אביגדור פלדמן ומה כתב יובל אלבשן ועוד משפטנים בכירים שאינם קשורים לנוער הגבעות בלשון המעטה ?אני בטוח שקראת .ובכן הדברים האלו מספקים הסבר הגון לדבריהם של מוריך ורבותיך כדבריך ללא צורך שתתביש בהם.גם אם אינך מסכים לדברים אלו אינך צריך להתבייש ובטח שלא לבייש.והאמת והשלום .אני עצמי לא חתמתי ולא תרמתי בדיוק מהסיבה הזו שאני נבוך בין הבטחון המלא של מערכת המשפט לבין השאלות הקשות של מבקרי המערכת בנושא זה בלבד.הבטחון המלא בצדקת המערכת במקרה זה הוא טעות לכל הפחות.המבוכה שלי אינה סיבה לגאווה מיוחדת אבל היא המינימום הנדרש מבחינה נבונה של הנתונים.אהבו.
הפסקנו להאמין לכם ולהיות פראיירים...
מחשבה ישרה | 22-09-2023 15:49
כל הטרללת שאתם מייצרים פה, באה למנוע כל תיקון במערכות המשפטיות. הטרללת שיצרתם מראה עד כמה אי אפשר להאמין להם. אתם אלופי הטיוחים והקומבינות. בוועדת הפגסוס אמורים לחקור כיצד נוצרה הטרללת. מה שמתגלה במשפט נתניהו פשוט מזעזע כל אחד. שופטת נואמת נגד שר המשפטים ולא מבינה שהיא צריכה לפסול את עצמה. איך אפשר לסמוך על שופטים שבטוחים שלהם הכל מותר כי הם לא בני אדם בשר ודם אלא ממש מלאכים? מה הפלא שרבים כבר לא מאמינים לכם...
אחד אחד
זקני ציון | 22-09-2023 14:33
פרופ' יובל אלבשן מכבד מאוד את בתי המשפט והשופטים ולרגע לא חושב שהם שופטים מתוך אג'נדה. אביגדור פלדמן הוא חרב להכיר, שמאלן בדיעותיו, שחושב שאסור לנקוט אמצעי חקירה כאלה ואחרים כלפי ערבים וכלפי יהודים. הוא תמיד כותב ואומר דברים נאצלים ויפים, בכל תיק בו הוא מטפל - כולל בעניינו של מסגיר סודות האטום של ישראל, וענונו. אז מה ? את מקבלת כל מה שהוא אומר ? לעצם העניין : יש בהחלט התחבטות מתי, איך וכמה ראוי להפעיל על נחקר אמצעי לחץ פיסיים. זו סוגיה לא פשוטה ומי שמוטרד מהודאות שוא עקב עינויים - צריך להסכים לשיחרור מחבלים שעונו עד שהודו.... כך או כך, בן אוליאל הודה גם כשנפסקו העינויים, דיחזר ומסר פרטים מוכמנים, שרק מי שהיה בשטח יכול היה למסור אותם. כשהגיע זמנו להעיד בבית המשפט, ללא שום עינויים - הוא ויתר על זכותו להעיד והתחמק ממתן עדות. למה ? כדי להימנע מחקירתו הנגדית בידי התביעה, מה שהיה מביא לחשיפת אשמתו. נאשם ברצח שלא מעיד להגנתו ??? רק משמעות אחת יש לכך : יודע שהוא אשם. שתיקה כהודאה דמיא. אז מי שיוצא להגנת רוצח כזה, ויוצא פעמים רבות להגנת כל יהודי שפגע בערבי, לא הצדק המוחלט לנגד עיניו אלא יצירת שיטת משפט שמיטיבה אוטומטית עם יהודים ולא חשוב מה עשו. זו מטרת כל אנשי הימין שתומכים בבן אוליאל, שחושבים כביכול שלא יגאל עמיר רצח את רבין, שסבורים שמותר ליהודים להתיישב באיוש ללא רכישת הקרקע וללא קבלת אישור. אדוני הארץ.... שכחו את 'לא תרצח' או 'לא תגנוב', 'לא תענה ברעך עד שקר' וכן הלאה. אנשי דמים שרוצים אפליה על פי חוק. פאשיסטים.
אבל
משפטן שמאלן | 22-09-2023 14:21
שום מערכת משפט במדינה דמוקרטית ושפויה, לא יכולה להחליט שהיא תעמיד לדין ערבים שרצחו יהודים ולא תעמיד לדין יהודים שרצחו ערבים. וזה מה שהרבנים האלה רוצים. מערכת משפט שלא פועלת על פי ערכים של אמת, צדק, ושיוויון אלא על פי מוצא ולאום. לכן הרבנים האלה יוצאים להגנת כל איש ימין שנחשד בהפרת חוק, לכן הם תומכים בהתיישבות בלתי חוקית, לכן הם מגינים על רוצחים יהודים או כאלה שפרעו ושרפו בכפרים ערביים, ולכן הם תוקפים את בית המשפט. רוצים מערכת משפט גזענית, מפלה, מטורללת. היה לא תהיה. מקווה...
45
איזה ממלכתיות מזעזעת....
שירה | 22-09-2023 14:01
איזה ממלכתיות מזעזעת. לא כל מה שיוצא מפי השופטים הוא קדוש, לא כל מה שהם קובעים הוא אמת. ולהשמיץ את הציבור בגלל שאכפת להם מאח יקר זה נורא. תתבייש. לקקן.
46
נקודה למחשבה
יונתן | 22-09-2023 14:04
האם יש ללמור סון הר מלך דין רודף? היא רודפת את כל ההתיישבות ביוש בגלל הטמטום שלה! בגללה זהבה גלאון עוד תהיה שרת הפנים בממשלה הבאה! כל מי שתומך ברוצח המתועבת מסכן את כל ההתיישבות!!!!!
47
תודה כבוד הרב לאו על הזעקה בשם הסרוגיםהשפויים
מיכל לוין | 22-09-2023 14:08
הקיצוניים המשיחיים האלימים מפרקים את המדינה
איזהשפויים.. יותר רפי שכל חסרי עמוד שדרה
גיא | 22-09-2023 17:24
נואשים לקבל ציונים טובים מהשמאלנים . טוה, אולי מקווים שלא יפגעו להם במשכורת
48
בין גברת תאנה...
טוט אנך המון | 22-09-2023 14:14
בין גברת תאנה לבין עינויים יש קו ישר כמו סרגל
49
לא קראתי את...
יעקב | 22-09-2023 14:14
לא קראתי את כל הכתבה. רק קצת המעיד הכל: פיגועי תג מחיר עד היום שמעתי פיגועים נגד ערבים. אתם מכירים יהודים שעשו פיגועים???
50
למה מפחדים ממנו ושמים אותו בבידוד?
עמירם בן אוליאל זכאי | 22-09-2023 14:15
מערכת רקובה
51
האם הכותב טרח...
דוד | 22-09-2023 14:19
האם הכותב טרח ללכת ולבדוק את הפרטים, לשמוע את העובדות מכלי ראשון, או שאת כל הגיגיו הוא שואב דרך המידע בתקשורת שכבר ראינו עד כמה היא אובייקטיבית בכל ה9 חודשים האחרונים.מציע לו שילך וידבר עם כמה אנשים שקשורים לכל הסיפור, וכן עם העורכי דין ויבין את התמונה.
52
לרב בני לאו,...
שלמה | 22-09-2023 14:20
לרב בני לאו, חזק ואמץ, מספיק לקרוא חלק מהתגובות התומכות ברוצח כדי להבין שהציונות הדתית הוציאה עצמה מכלל ישראל, שיכרון כוחם יביא עליהם את קיצם ולמערי גם את קצנו שלנו בדומה לקיצוניים בתקופת חובן בית שני.
53
הרב בני...
משה | 22-09-2023 14:22
הרב בני לאו, לצערי אתה הבושה, לאבא שלך ולמשפחתך החשובה, איפ יש מצווה להיות רב מחמד ולהתחנף כל רגע לשונאי הדת והיהדות.?
54
אתר אינטרנט מסריח...
כועס עליכם לכבוד יום הכיפורים | 22-09-2023 14:30
אתר אינטרנט מסריח שלא אכפת לו בכלום מארץ ישראל ומעבודת ה'! רק לפרסם את הזמרת עם הגופיה האדומה ליד פיג'ו 208! גמר חתימה לכולכם!
55
תודה על מילותיך...
דליה | 22-09-2023 14:37
תודה על מילותיך הנבונות הרב בני לאו.
56
הרב לאו!! לא...
ישראלה ישראל | 22-09-2023 14:54
הרב לאו!! לא מורך ולא רבך!! של נעלך מעל רגלך ,כאשר אתה מדבר על רבנים האלה!! )יש בחירות לרבנות הראשית בזמן הקרוב?(חצוף
חצוף ?
חכם בלילה | 22-09-2023 15:08
הרב לאו חצוף ? מי שחושב שפסק דין של בית משפט צריך לכבד הוא חצוף ? לעומת זאת יש לכבד את מי שללא קשר לעובדות, תמיד ( כן תמיד ) מגן על עבריינים יהודים כשהקורבן הוא ערבי ? צריך לכבד מי שקורא להפר את החוק ? לפרוע בערבים ? לשרוף כפרים ? להדתלט על אדמות בלי לקנות אותן ? מי שבעצם מצפצף על המדינה וחוקיה ורוצה חוקים אחרים - גזעניים ? ראי למה הגעת. כיבוד החוק - OUT. אי ציות לחוק- IN. טירלול מוחלט, היפוך יוצרות שתוצאתו מי ישורנה. סדום ועמורה.
57
הודאה בעינויים אינה...
אלי | 22-09-2023 15:01
הודאה בעינויים אינה הודאה ואינה ראיה על כך מחאתנו
58
מספיק להזכיר את...
עידן | 22-09-2023 15:06
מספיק להזכיר את תיק זדורוב שזוכה אחרי 16 שנה לראות כמה המערכת המשפטית רקובה. מי שחושב שלבית המשפט ולשופטים אין טעויות ואין אינטרסים פשוט הופך אותם לאלוהים כמו בני לאו.
59
תן גז, רפורמי,...
נקש | 22-09-2023 15:08
תן גז, רפורמי, אתה תעלם מההסטוריה ביחד עם שונאי ישראל
60
אין לי מושג...
רויטל | 22-09-2023 15:11
אין לי מושג את מי אתה מייצג אבל ממש לא אותנו. מחלק ציונים לכולם ולרבנים ומשוכנע שבבגצ יש רק צדק . זכותו של אדם לטעון לחפותו וזכות הציבור לדרוש משפט צדק . בתי המשפט ממש לא מגדלור של צדק ואתה ממש לא מגדלור ערכים כפי שהנך מעמיד עצמך.. עשב שוטה . במקום חברת הכנסת לימור הייתי גם תובעת אותך על אמירות חסרות שחר.
61
הציונות הדתית גורמת...
חייל | 22-09-2023 15:16
הציונות הדתית גורמת לכך שגם אנשים לא שמאלנים ישנאו את הדת.
62
האם לבני לאו...
ישראל אנגלמן | 22-09-2023 15:28
האם לבני לאו רוח נבואה או אמונה אוילית בשופטים שאין אלוקים בליבם
63
אבדה הבושה והאנושיות אצל הרב בני לאו
בן אברהם | 22-09-2023 15:48
מעבר לעובדה שלאחרונה התברר במשפט זדורוב שיתכן שנופלים פגמים גם בבתי המשפט בכל הרמות, ממתי יש להעניש את האסיר בבידוד אישי שנים רבות. האם אנו באי השדים של דרייפוס ? איפה האנושיות הפשוטה שלך ?
64
כל כך שמחתי...
מוטי | 22-09-2023 15:52
כל כך שמחתי לשמוע קול שפוי במחנה הדתי.
65
זו ממש דרכה...
נו | 22-09-2023 15:57
זו ממש דרכה של תורה לעלוב בתלמידי חכמים מעל גבי מאמרים באינטרנט...
66
טעות
מישהו | 22-09-2023 16:07
כבוד הרב- אתה טועה טעות חמורה, אומנם אין לי מושג מה קרה בפרשה של בן אוליאל, אבל המערכת רקובה לגמרי -תבדוק בכל מיני מקרים אחרים ותגלה. והכי חמור שאין גוף מפקח, גם השופטים הם בני אדם ויכולים לטעות ואין מי שיוכיח אותם על הטעויות
67
יש לכבודו טעות...
ישראל קרמר | 22-09-2023 16:34
יש לכבודו טעות בסיסית: החותמים לא חתמו כדי לתמוך ברוצח אתא בגלל שלםי הבנתם הודאתו הושגה בעינויים והרשעתו התבססה על שקרים
68
ראינו כבר הרשעות...
ישראל קרמר | 22-09-2023 16:38
ראינו כבר הרשעות ברצח שהתבססו לכאורה כל ראיות מוחלטות אך הן היו תפירות תיקים או או אף אם לא הייתה תםירת תיק מכוונת אך הייתה היו הרשעות שגויות והראיות שחשבו שהן ראיות ברורות התבררו כלא ראיות כלל
69
רשעות לשמה שחבויה...
יצחק | 22-09-2023 16:43
רשעות לשמה שחבויה ברב הערב רב הזה שרשעות גדולה וחוסר ערבות לעם היהודי שמסתתרת בין כל המילים היפות שלו..
היא לא כל כך חבויה... די גלויה
יוסי | 22-09-2023 17:25
הייתי אומר
70
מסכים עם כל מילה.
אילן | 22-09-2023 16:47
אוי לנו. אוי מה היה לנו. תורת ה' הפכה לג'יהאד. וחכמי ישראל הפכו לצדוקים.
71
בני לאו
הוא | 22-09-2023 16:50
חלק מקמפיין נגדי, נגד הקיום שלנו ארץ הזו, נגד הקיום שלנו כיהודים, נגד הקיום שלנו לשינוי פני הארץ ליותר יהדות ויותר תורה. בני לאו שייך לעבר המפדלניקי, כאשר חלק ממנהיגי המפדל חברו למחנה השמאל האגרסיבי, וחלק ממנהיגיו התרפסו והתייפייפו מול השמאל שאיבד את זהותו היהודית ובני לאו חושב שיצליח להציל אותם משכחת יהדותם. מעולם לא קידשנו את מערכת המשפט, ואת נערכת החינוך החילונית, את זה אתה מעלים בדבריך בכוונה או שלא בכוונה...האם רבך הרב ליכטינשטיין - הסכים לכפרנות המשתלטת על מערכת החינוך ועל הדורסנות הפרוגרסיבית של מערכת המשפט? ? אתמהה....בקיצור בני לאו...מציע לך לחפש חסידים חדשים במניינים שיוויוניים.
72
של מי הבושה?
נח | 22-09-2023 17:15
של התומכים במשפט צדק? האם בית המשפט הוא אורים ותומים? כיצד נעלם ממך פסוק מפורש: עפ שני עדים... יקום דבר? והלכה: אין אדם משים עצמו רשע? אז מי צריך להתבייש?
73
אתה פוגע במפדל...
אריק | 22-09-2023 17:32
אתה פוגע במפדל של פעם
74
הציונות הדתית במשבר...
ירדן ביגל | 22-09-2023 21:29
הציונות הדתית במשבר מוסרי עמוק. בן גביר וסמוטריץ מייצגים זרם קטן לא מעיצגים את היופי של המגזר
75
חמורו של משיח...
כבר ברור | 22-09-2023 22:34
חמורו של משיח פשוט נכון
76
אוי לנו שכך...
כרמית | 23-09-2023 20:15
אוי לנו שכך רב בישראל מתבטא. השנאה נגד הציבור ה הדתי לאוממ ובכלל נגד הציבןר הימני תשאר גם אם מאוד תשדל לרצות אותם בדבריך הכתובים. בן אוליאל גם אם עשה את המעשה, היה צריך להיות מואשם בהריגה ולא ברצח. אך אם תברר לעומק יתבדוק תגלה נתונים אחרים. לשים אותו בצינוק? לאן הגענו. בו
77
רבנים תשחררו אותנו...
יהודי פשוט | 23-09-2023 20:30
רבנים תשחררו אותנו מהזיבולי שכל בשם התורה והדת, תתעסקו בארבע אמותיכם עם ישראל על פלגיו גדול עחיכם עשרות מונים אתם בים כמו סרדינים בקושי שוחים אם יד,לכם קהל מדובר בכמה אהבלעם שאולי היום ועכשיו יפול להם האסימום שהם הולכים אחר אבוקה שנרה דעך. תמשיך ללקק לאנרכיסטים תמשיך לקרוא להם אחעם ואני נקרא להם טרוריסטים מוציאי דיבת הארץ, אה גם המרגלעם היו נשיאים עדיין לא עושה אותך מחוסן שאתה מוציא לעז,על רבנים אחרים
78
זה רב רפורמי...
לי | 23-09-2023 20:32
זה רב רפורמי מצדיק בית משפט של עכום
79
כבוד הרב ...
יאיר | 23-09-2023 20:53
כבוד הרב כבר הסבירו לך שאתה רב שמאלני
80
רב שפוי בתוך...
משה הכהן | 23-09-2023 20:59
רב שפוי בתוך המון שאיבד את דרכו, שפיותו ומוסריותו,
81
קראתי קצת, עד...
טמןכ | 23-09-2023 21:06
קראתי קצת, עד הבחילה הראשונה. באמת חבל שאנשים (רבנים, נניח) כמוך טורחים לכתוב לנו את דעותיהם המוזרות. ני נגד עצירה של הרפורמה, אני בעד אמירה ברורה של דעתי. אני ואתה גם כן, יודעין היטב שהשסע והקשקושים זו תזמורת שכבר שלוש שנים מוכנה לפעולה. אין קרע בעם, יש כמה פרובוקטורים בתשלום ומשיח שקר אחד שיודע שאין לו סיכוי בבחירות אז הוא מדמיין כל מיני כופות בירקון וזהלא. ועכשיו נעזור את השטות הראשונה. בחלק השני אתה כועס שלא מאמינים לשופטים, אתה כנראה שוכח שאדם בדואי עם מוגבלות שכלית עבר איומים והתעללות והודה ברצח ואונס חנית קיקוס. אבא שלה אמר שאין לו ספק שהבדואי הזה חף מפשע (סתם בגלל שהוא הודה שהוא רצח אותה בצפון והגופה נמצאה בדרום... רק שתבין כמה שוות ההודאות האלה). אותו חמוד ישב בכלא עשרות שנים טשוחרר לאחרונה, כי לא היה לו גב, כי לא היו לו חברים, כי הוא מוגבל שכלית ולא ממש מסוגל להציל את עצמו מפני עצמו. וכן, הוא ישב בכלא אחרי שזדורוב שוחרר. וגם זגורוב ישב שנים אחרי שאנשים כמוך אמרו את מה שאמרו. אז איזו מין ראיה מטופשת זה לנגיד אבל השופט ידע ובכל זאת הרשיע? לא מבין זזו בדיוק הפטאנטה. אבל יש בעיה קטנה, שורשית ומעמוקה. ובו נהיה דוגרים. אתה אינטלקטואל, אתה יודע היסטוריה ופוליטיקה. אתה מה שכתבתי אתה יודע. ואתהיודע שמי שאנס ורצח את חנית קיקוס הוא נבלה סרוחה, טינופת אנושית והלוואי שהיו תולים אותו. אבל אין לך באמת בעיה עם זדורוב או עם הבדואי ההוא. יש לך בעיה עם בן אוליאל ואתה יודע בדיוק למה... מרשיע צדיק ומצדיק רשע, תועבת ה' גם שניהם - מישתמיד מרשיע צדיק ותמיד מצדיק רשע, הוא תועבת ה' (או הרב בני לאו, זה שם נרדף). ערב יום כיפור, תחזור בתשובה!!
82
תודה לאל שיש...
גאולת ישראל | 23-09-2023 21:20
תודה לאל שיש בקרבנו רב עם מוסר הדואג דאגת אמת לאחדות העם. מקווה שיאזינו לדברי חכמה וטעם שהציג במאמר.
83
מר לאו אינו רב לא מעניין את אף אחד
אחד | 23-09-2023 21:46
דתי מחמד של תקשורת לא שמע על לא תעמוד על דם רעך
84
מהריסייך ומחריבייך ממך...
יהודי | 23-09-2023 22:06
מהריסייך ומחריבייך ממך ייצאו פסוק זה מתאים לרב לאו דווקא שהפך למשמיץ ומתריס כנגד הציונות הדתית ונגד הדת בכלל די לנו בכלבי השמאל המחפשים כל דרך למחוק את הזהות היהודית של מדינת ישראל קם לנו רב זוטר ותמהוני וחובר אליהם בהתקפות על הציונות הדתית והחרדית תתבייש לך ליצן השמאל,
85
הרב לאו. בשנה...
התבלבלת | 23-09-2023 22:12
הרב לאו. בשנה בה השמאל פורץ כל גבול ופועל באלימות לא חוקית רק זה מפריע לך? אולי די?
86
יישר כוח לרב...
חגי ו. | 23-09-2023 22:21
יישר כוח לרב בני לאו שמדבר מגרונם של המון ציונים דתיים רחוקים ביוצר ממפלגת הציונות הדתית. כל מילה בסחע מה שכן צריך לעשות על מנת שקולנו הדומם ישמע, זה לארגן עצרת נגדית של תומכי מערכות המדינה. מילה
87
צודק הרב לאו...
חגית | 23-09-2023 22:27
צודק הרב לאו ההתגייסות לטובתו של רוצח מורשע של משפחה היא בושה וחרפה לציונות הדתית ולתומכים.
88
גם לשיטתך, שהוא...
איש יהודי | 23-09-2023 22:27
גם לשיטתך, שהוא אכן רצח, למה מגיע לו תנאי מאסר שונים מכל אחד אחר?! זוהי צביעות במיטבה!
89
כל הכבוד. כל...
איציק | 23-09-2023 22:29
כל הכבוד. כל מלה בסלע.
90
הבחור רוצח ..הציונות הדתית משניאה עצמה על כול
ערן | 23-09-2023 22:33
מוכרים שקרים עוטפים זאת בסיפורי יהדות . ומחרטטים את כולם
91
תמוה שאדם המתהדר...
י.ס | 23-09-2023 22:46
תמוה שאדם המתהדר בתואר רב מקבל בפסקנות מוחלטת פסיק
מה הקשר ?
לא מבין | 23-09-2023 23:09
רב לא צריך להיות ממלכתי ? רב לא צריך לקבל פסיקת בית משפט ישראלי ? נץמה הקישקוש הביזיוני הזה. עאלק יהדות... ל מוך ברוצח משום שהנרצחים הם ערבים. טימטום מוחלט שעטוף בנימוקי יהדות. גלגלני עיניים מקצועיים. פשוט גועל. רוצח הוא רוצח, גם אם הוא יב הודי והקורבנות מוסלמים. להקיא מכם.
92
כן גם זדורוב...
צורי | 23-09-2023 23:08
כן גם זדורוב הורשע עלפי הודעתו אחרי עינוי2 עיעורים עדיין היה מורשע עד למשפט חוזר וראינו מה הם אמות הצידה המוסרית של הפרקליטות והמשטרה ואתה בתור רב בציונות הדתית מוקיע את זה שצריך משפט חוזר לאדם הזה שעונה בצורה כזאת אכזרית שאפילו המחבלעם לא מעונים כך ים ומדובב,ששיגע אותו
וקצת תמה
רק שואל | 24-09-2023 5:42
האם הרבנים הצטרפו למאבק לטובת זדורוב ? שאגב, לא הורשע לאחר עינויים ולא זוכה בגלל עינויים, אין כל קשר לעינויים, אל תתבלבל ואל תבלבל. בעניין זדורוב היו בעיות משפטיות אחרות. מי שמכיר את החומר יודע שזדורוב רצח. בגלל הבעייתיות המשפטית הוא זוכה. בכל מקרה, מה שייך זיכוי של נאשם אחד מתוך עשרות אלפים לעניין בן אוליאל ? אם אחד זוכה גם האחר זכאי ? יש רבים מאוד שהורשעו - אז מה זה אומר ? הבעיה פה באג'נדה הגזענית שעומדת מאחורי המאבק למען בן אוליאל. אין כאן התנגדות גורפת לעינויים ( שמופעלים ללא סוף כלפי ערבים ) אלא רצון לשחרר יהודי רק משום שרצח ערבים ולא יהודים. זה כל הסיפור. כל היתר קישקוש בלבוש. רק שבתורה כבר נכתב : לא תרצח !
93
בן אוליאל רוצח...
עצרו את הדיקטטורה ואת חורבן בית שלישי! | 23-09-2023 23:16
בן אוליאל רוצח מתועב ומסוכן! בלי קשר להודאתו בפשעיו - העובדות והראיות תומכות בהרשעתו! הוא יושב בבידוד כי הוא עדיין מסוכן ומסית אחרים לרצח! כך מסר ראש השבכ! מי שמגן על רוצחים כאלה הוא רוצח בעצמו!!
94
כל מילה חקוקה...
יוסף בעל החלומות | 23-09-2023 23:37
כל מילה חקוקה בסלע. קמפיין ההתרמה הזה הוא בושה גדולה לכולנו
95
תהליך ההתפכחות של...
חרדית | 23-09-2023 23:47
תהליך ההתפכחות של הציונות הדתית התחיל לפני 18 שנה בפינוי גוש קטיף.. הבינו שהמדינה זרקה אותם.
96
אלו ךא אותם...
אא | 24-09-2023 0:11
אלו ךא אותם רבנים שפסקו דין מוסר?????
97
הכותב הוא פשוט...
מ.ח | 24-09-2023 2:27
הכותב הוא פשוט שוטה! כל סטודנט לגמרא, גם יודע לצטט
סור מרע ועשה טוב
מי האיש החפץ חיים | 24-09-2023 5:55
הכותב הוא שוטה ??? מי שלא מצליח להבין רבנים שתומכים ברוצח רק משום שהוא יהודי והקורבנות ערבים הוא שוטה ? תחשוב קצת לעומק על דבריך. איבדנו כל צלם אנוש. עשרת הדיברות נהפכו להמלצה לא מחייבת. מצדיקי הרוצח מוצאים קנ טעמים לטהר את השרץ המתועב הזה. יוצא הרב לאו נגד רבנים שתומכים ברוצח - ואתה קורא לו שוטה ? איפה המוסר הבסיסי ? איפה חשבון הנפש האמיתי ?
98
אדון בני לאו...כנראה...
מיכה ל | 24-09-2023 5:35
אדון בני לאו...כנראה שטיפוסים כמוך וכמו אילאי עופרן, הם הם השוליים הסהרוריים של הציונות הדתית...
99
אתה מבין שנקודת...
איש | 24-09-2023 5:50
אתה מבין שנקודת הויכוח היא האמון במערכת המשפט? כל השאר זה תוצאות של אותו 7יכוח
100
עוד רב רפורמי...
דני טויטו | 24-09-2023 7:48
עוד רב רפורמי יאלללה , שב בשקט
101
אתה וחבירך כת...
יהודה | 24-09-2023 7:52
אתה וחבירך כת שהולכת ונעלמת. איסתרא בלגינה קשקיש קריא
102
לא זכור לי...
יצחק | 24-09-2023 8:27
לא זכור לי שבתפילה לשלום המדינה מוזכר בית המשפט..... שאגב רק לאחרונה אסרה דה פקטו תפילה בכיכר דיזנגוף אז לא הייתי סומך עליהם יותר מידיי....
מה אתה אומר ..
זקני ציון | 24-09-2023 10:52
אז,בוא ונראה : הימין הקיצוני והמטורלל לא סומך על כלום. אנשי הימין הדתלחו ב : הרמטכל, ראש השבכ, נגיד בנק ישראל, המםכל, היועמשית, פרקליט המדינה, בתי המשפט, מנהלת רשות החברות, יור הדואר ולאחרונה גם יור יד ושם. לטייסים אמרו שילכו לעזאזל, למוחים נגד ההפיכה המשטרית קוראים בוגדים ושותפים של איראן ואשף, מתנפלים על כלכלנים, משפטנים, רוםאים, הייטקיסטים - כל הדברים הטובים במדינה. רוצים שיטת משפט גזענית שלא מעמידה לדין יהודי שפוגע בערבי. רוצים להחזיק ערבים ללא זכויות בסיסיות. אז על מי אתה כן סומך ? רק על השוםטים אתה לא סומך ? על הדמוקרטיה העשראלית אינך סומך. אתה רוצה מדינה אחרת - גזענית, תיאוקרטית, דיקטטורית. איראן יהודית.
103
בן אוליאל ...
0 אמון בשופטים כופרים | 24-09-2023 8:29
בן אוליאל הוא זדורוב2 המשטרה המושחתת הכניסה לו להודאה פרטים מוכמנים כדי לייצר את הרושם שגם בלי העינויים מדובר באיש היודע דברים מגוף ראשון. השופטים לו היו הגונים עם מינימום צדק היו צריכים לפסול את כל הראיות מראשיתן ועד סופן.
104
צודק. אין יותר...
אורח | 24-09-2023 9:22
צודק. אין יותר ציונות דתית מתונה. אינכם ציוניים ואינכם מתונים. נקרעו המסיכות מעל פניכם. זו לא סתם שתיקה ואלם זו שתיקה שדינה הסכמה העצוב הוא שבעבר המתינות לכאורה שלכם קירבה אל הדת ואילו כיום הקיצוניות שלכם והגזענות שלכם מרחיקה אנשים מהדת. עניין התפילה בהפרדה בתל אביב היא רק דוגמה. אנשים עושים גזירה שווה בין המיאוס מדעותיכם למיאוס מדת
105
אנחנו עם מתפרק,היהודים...
יהודי ללא תחפושת | 24-09-2023 9:34
אנחנו עם מתפרק,היהודים במו ידינו אנחנו הורסים כאן מה שאבותינו בנו כאן בע?ודה דם ויזע,לצערי יישאר כאן רק ערב רב
106
הזוי וצבוע
בני | 24-09-2023 9:37
א. בשביל שהם ייחשבו 'חבריו הרבנים' הוא צריך להיחשב רב, והוא מקסימום רב רפורמי. ב. מעניין אם הוא היה כוב ככה אם הקמפיין היה למען זדורוב. צבוע חנפן
107
אני לא יודע...
אחד העם | 24-09-2023 10:08
אני לא יודע לדרג רבנים, אבל לכותב אבדה הבושה. הציפיה היא שמי שכותב על משהו ילמד אותו לעומק
108
אם היו מענים את הרב לאו היה מתגלה שהוא הרוצח
אורי | 24-09-2023 10:10
אף אחד לא תומך בשחרור של רוצח, הבעיה שהרוצחים בדומא רוצחים זה את זה וישראל המיופייפת תפסה קרבן ש/יש לו פאות וכיפה גדולה והעלילה שיש טרור יהודי והודו אותו עד שהודה כשכל הממצאים בשטח מראים הפוך, ואפילו סירבו למשפט חוזר. משפטים כאלה עושים רק בסדום ובדת של בני לאון ופרומן וארבל. שרי.
109
רשע מרושע חנפן...
בן ציון ישורון | 24-09-2023 10:30
רשע מרושע חנפן צבוע לקקן, חכמתו קודמת לייראתו. הוא ורבני צהר עושים בידיוק כפי שעשו דור ההשכלה קודם השואה, נכנסו לטוכס של הגרמנים, וסופם היה רע ומר. בני לאו וחבריו הקימו דת חדשה דת הציונות , הולכים בדרכם של הרפורמים ודרכם מקובלת עליהם. במקום לקרב יהודים לתורה, מקרבים תלמידיהם לתהום הנשיה. אפילו המציאו כיפות של להטבים, גיוס בנות לצבא, העיקר ציונות, ציונות תפילתם תועבה לא לשם שמים, ושערי תפילה ננעלו בפניהם. לא בכדי הרב עובדיה קרא לרב דוד סתיו רשע, כי כל רבני צהר רשעים שחכמתם קודמת לייראתם, הם מגלים תלמידיהם למקום המים הרעים, וישתו מהם וימותו . דתלשים. הציונות החילונית ניצחה את הציונות הדתית.
110
מאז שביבי צירף...
אורנה לוי | 24-09-2023 10:34
מאז שביבי צירף את החרדים למעשי העוולה שלט אני מתכחשת ליהדותי
111
הרבנים הללו ורוב...
נביא הזעם | 24-09-2023 10:36
הרבנים הללו ורוב המגיבים כאן כלל אינם יהודים. זוהי כת משיחית גזענית אלימה ופשיסטית. הם מבקשים לערער את מוסדות המדינה על מנת להשתלט על כל עמדות המפתח וההשפעה. את הכת הזו צריך להכרית לנצח. אינכם יהודים ואין לכם מקום בעם ישראל!
112
אם הם מתרחקים ממך- סימן שאבדו הבושה
בן מאיר | 24-09-2023 10:51
לרבנות ולציונות הדתית אתה דוגמא לבושה ללא גבולות
113
צודק במאה אחוז...
גדעון | 24-09-2023 11:01
צודק במאה אחוז כבוד הרב, ואין זה משנה אם הוא רפורמי או לא. בתוך תוכה של נחברה הפועלת למען אוריאל, הם יודעים שהוא הרוצח. אה, לא, הם לא יודעים? אז נם בוודאי יודעים מי כן רצח את המשפחה הזו!! יתכבדו, יהיו ישרים עם עצמם, ועם קהילתם, ויסגירו את הרוצח עצמו. הרי הרוצח הוא כנראה לא השכן של המשפחה שנרצחה. אם הרוצח מסתובב חופשי, ידברו אל ליבו, שיסגיר את עצמו, ולא ייתן לאוריאל להירקב בכלא. נראה אותם עושים את המעשה הזה. לא, אין סיכוי שיעשו את זה מכיוון שהם רואים בשלטון החוק, המשטרה ובתי המשפט אויבים שלהם, ולאויבים לא נמסור את נמידע האמנתי. אם כך, אז בעצם הם אומרים, שיירקב אוריאל בכלא, אנחנו רק משלמים מס שפתיים, וקצת כסף, כדי להרגיע את מצפוננו.
114
אוליהרב יתעסק בשוד...
אלי | 24-09-2023 11:20
אוליהרב יתעסק בשוד אלפי ילדי תימן והסחר בהם ובאיבריהם. הדת הפכה לדת שרק קרדום לחפור בה לבשתינו. על שלא מיחו זה מה שקורה אותנו. דת מתלקקת על מערכת משפח אכזרית וכל זאת לטובת האינטרס האישי של כסף וכבוד. אוי לנו
115
נתרום. כי יש...
וביכן | 24-09-2023 11:30
נתרום. כי יש עיוות ולא נעמוד כנגד.
116
יישר כוח ,...
איציק | 24-09-2023 11:38
יישר כוח , הציונות הדתית של אז היתה משלבת ידיים עם החילונים , מקרבת שולחת יד , עכשיו שליחת החרב היא הנושא , הפילוג , ההרס וההתבדלות , לא יעזור , תודה לשם שיצר רבנים כמו הרב לאו , יידעו כולם כי יש דרך אחרת
117
לשון הרע. צא...
עליזה בן | 24-09-2023 11:41
לשון הרע. צא ולמד על פועלו
118
מילים מילים ...
העומד בשער | 24-09-2023 12:45
מילים מילים
119
אויש, תנוח
דיאנה | 24-09-2023 13:14
לחברים שלך מותר לתרום למען רומן זדורוב (להזכירך, גוי גמור שהסתנן לישראל), ולנו מותר לפקפק בצדקתו של בית המשפט לגבי בן אוליאל.
120
רשע עז פנים....
צעיר האחים | 24-09-2023 13:43
רשע עז פנים. ערכאות הם הרמת יד בתורת משה. לא מקום שיהודי תורני הולך אחריו בין לדין בין לדין בין לטעות. הוד והכלם. 'רב'
121
יש את הדיבר...
ארז | 24-09-2023 13:49
יש את הדיבר ''לא תרצח'', מה נסגר? נהיינו ציונות דתית שמקבלת רצח? שתורמת לרומח? שמנוכרת למוסדות המדינה??? עד מתי נלך אחרי העדר שביבי מוביל אותנו לשנאה, להפרדה, לניכור?
122
דעותיו של אותו...
יניב | 24-09-2023 14:06
דעותיו של אותו רב ישרות כמו לולב פסול. אתה רוקד משחיר את הציבור הכי צדיק ויקר במדינה. תתבייש!!!!!!!!!!
123
מסכים עם כמעט...
יוחאי | 24-09-2023 15:03
מסכים עם כמעט כל מילה של כבוד הרב בני. רק שלצערי אני כבר לא רואה עצמי חלק מהציונות הדתית שאין בינה לבין היהדות דבר. הלוואי כבוד הרב שנמצא בעזרתך האדיבה אלטרנטיבה
124
ועיזאת נאפסו, ועמוס...
מוסה יוגב | 24-09-2023 15:27
ועיזאת נאפסו, ועמוס ברנס, וכנופיית מעצ
125
כשבית המשפט הפך...
שופט צדק | 24-09-2023 15:38
כשבית המשפט הפך לכלי פוליטי ואין בינו לבין משפט צדק כמלא הנימה. לא ניתן לדעת האם בן אוליאל חף מפשע או לא, משכך אין ללין על הימין אלא על בית המשפט
126
העם לא סומך...
מבין | 24-09-2023 15:42
העם לא סומך על מיעוט שהשתלט על המדינה
127
הרב כהנא נרצח...
מוטי | 24-09-2023 16:02
הרב כהנא נרצח עי ערבים. בנו וכלתו נרצחו גם. נכדו נפצע. הוא עצמו מעולם לא רצח.
128
הכל יפה ,...
עמי | 24-09-2023 16:14
הכל יפה , אבל למה אתה מתכוון באמירתך לשמור על בתי המשפט..? פה אתה לא צודק לא מוסרת ציבורית דמוקרטית ולא הלכתית.. תבדוק את עצמך...
129
תפסיק לקשקש ...
גיא | 24-09-2023 16:39
תפסיק לקשקש
130
כל מי שחובש כיפה, מכל סוג שהוא
ארק | 25-09-2023 12:29
אבדתם את שארית הכבוד שהיה לי אליכם. אין לי כל כבוד אל אף אדם או גוף שריח של יהדות דבק בו. נושאי הדת מבזים אותה הן ע'י התנשאות, הן בפלילים, הגנבות שלכם הן למען השם כאילו השם שלכם אינו מסוגל לדאוג לעצמו.... השוד בצהרי היום מתקציב הרווחה, מאלמנות ויתומים, אונס נשים שבאות לבקש עזרה - ברלנדים כולכם. מצד אחד מתיפיפים, ןמצד שני חומסים כל הבא ליד.
131
קבוצות שמאל קיצוני...
ארנון נחום | 25-09-2023 22:55
קבוצות שמאל קיצוני מאורגנות שולחות תגובות לכתבות מעין אלו בכל מיני אתרים במטרה לקעקע ולפלג את החברה הדתית ובכלל את היהדות
132
בקשת צדק, ולא הצדקת רצח
דניאל מלכא | 26-09-2023 1:06
כולם מתנגדים לרצח,נקודה. רבים מהציבור כולל אנשים שממש לא קרובים ,ואף סולדים מתופעת נערי הגבעות, רוצים משפט צדק , ולא הסתמכות על הודאה שנגבתה על ידי עינויים. לפני מספר חודשים נעצר תושב מאיוש שהגן על קבוצת מטיילים, והוא אמר לשופטים: אם ימשיכו השבכ לחקור אותי כך, אני גם אודה שרצחתי את היטלר. הוא לא נשבר, ושוחרר, אך תשאל אותו מה זה חקירת שב'כ. וקצת ענווה מול רבני גדולי ישראל
133
איכס
הלל | 26-09-2023 1:16
פשוט איכס
134
הרב הגאון בני לאו
חיים אפרופו | 26-09-2023 8:08
כנושא תואר רב צפוי שתדע שאין אדם משים עצמו רשע, וכל פעולה שנעשתה לאחר עינוקביים אין לה תוקף בהלכה. [גט כפוי, שמעת עליו?]. אתה מתרגש עמוקות מהעובדה שיש פסק דין חלוט. ההלכה שאין תוקף למעשה שנעשה בעינויים אינה חלוטה? בין הדין הגבוה לצדק ציטט את האידיאולגיה של קבוצה ליברלית שאין תוקף להתחייבות בין בני זוג לשמור אמונים זה לזו [כפי שקיים בנישואין הקתוליים], גם הלכה זו היא חלוטה? בגץ נזף בבית דין שהשתמש במושג אשה בוגדת, כי לאדם זכות על גופו. גם הלכה זו חלוטה?
135
בני היקר, רוממות הדאגה לחלש ולקרבן בפיך
שלומי | 26-09-2023 10:37
אבל כשזה לא מצטלם טוב בעיני חביריך מהשמאל אתה שוכח את כל הדיבורים על משפט צדק, דאגה לחלש. שאר הרבנים שקוראים לעשות צדק עם בן אוליאל לא מצדיקים חלילה את הרצח, וגם לא את הרוצח! הם טוענים שנעשה עוול, ונאבקים למען הצדק והצלת אדם שכנראה חף מפשע! בניגוד אליך, הם אמיצים וישרים ומוכנים להאבק גם למען מי שזה לא מצטלם יפה...
136
בני לאו הוא בושה
משה רבנו | 26-09-2023 12:30
בני שעל נעליך מעל רגליך שאתה מדבר על רבני ישראל הגדולים ממך ביראה ובחכמה
137
אם לפני השופטים עמדו "עובדות" - מדוע היה צורך
לענות אדם? | 26-09-2023 13:32
המאמר מניפולטיבי ושקרי, מאשים את דורשי האמת כאילו תמכו ברצח. זו ה-בעייה של הציונות הדתית. התבטלות בפני גורמי שמאל. ראינו למה מסוגל שבכ בקו 300 בעלילות על גיבור ישראל, צא ולמד למה הוא מסוגל כשאין עליו שום פיקוח. אתה טוען שלפני השופטים עמדו העובדות אזי מדוע השבכ היה צריך לענות אדם שאינו פצצה מתקתקת כדי להשיג הודאה?
138
קו 300 מראה למה השב"כ מסוגל
תשאלו את בגין | 26-09-2023 13:48
בגין אמר על השבכ - סדיסטים המטמאים את הארץ. אתם אולי גם זוכרים את מי ראו בכל הכתבות על ההסתה נגד רבין באוסלו - כן את אבישי רביב. הם מסיתים ומדיחים בשיטות מפוקפקות ואחכ חוקרים בשיטות גסטאפו ומרשיעים.
139
כל תלמיד שיעור...
חייקין | 26-09-2023 16:47
כל תלמיד שיעור א בישיבה גבוהה/הסדר/מכינה (למעט ישיבות השמאל הקיצוני) יודע דבר פשוט מאוד שההגדרה ההלכתית של בתי המשפט במדינת ישראל היא ערכאות של גויים מצער מאוד שכותב המאמר שמתקרא רב לא יודע את הדבר הפשוט הזה. וזה כל ההבדל בין הרבנים שתרמו/תמכו בקמפיין לבין היפי נפש שמחפשים איך להצטייר יפה בעיני המערכת המושחתת והנאורה ולשמור על ממלכתיות
140
מציע לך שפעם...
יעקב | 26-09-2023 21:02
מציע לך שפעם הבאה שהיצר הרע אומר לך לדבר על רבנייך כדאי שתעצור לרגע ותחשוב שוב מי מדבר מתוך גרונך או מדקלדתך
141
צריך להתיחס ל:...
יוסי | 27-09-2023 11:43
צריך להתיחס ל: 1.קבלת הודאה בעקבות עינויים ולצערי יש מקרים לא מעטים שלא בטוח שמערכת המשפט נהגה נכון. 2. לא ידוע על רמחבל שפל שנרג את משפחת חטואל או רבים הדומים לו שנמצאים בתנאי כלא כפי שאוליאל נמצא ואם כן הדברים חייבים להתברר ואין כל סיבה לא לתמוך בברור מחדש
142
נראה שרמת...
א. | 27-09-2023 12:14
נראה שרמת המודעות העצמית של הרב לאו די נמוכה. אקרובט מילולי שמאוהב בעצמו ומנסה תדיר להתיפיף ולמצוא חן בעיני התקשורת השמאלנית והפסאודו אליטה הרקובה..מלחך פינכה ורווי מתקתקות וחנופה לשמאל המתבולל הבריוני והחלול.נזכור שתמך בבנט ובממשלת האבדון שלו שחברה לשמאל ולערבים והוליכה שולל את בוחריה תוך גרימת נזקים עצומים למדינת היהו היהודים.
143
עקבתי אחר משפט רומן זדורב ותמכתי בזיכויו
אריה | 27-09-2023 16:03
תמכתי ברומן זדורוב ואכן בסוף זכה לסיום משפט הרשע נגדו כשהכתובת הייתה על הקיר מהתחלה , כך גם עם בן אוליאל שהמערכת סימנה אותו , ומתפלא על הרב שאוטם אזניו , האם הרב שייך לעדר, או בחן את הדברים?
144
אדון לאו! שחרר...
יוסי המתון | 27-09-2023 20:09
אדון לאו! שחרר אותנו...
145
השתגעתם?? הרב בני לאו לחבריו הרבנים?!?!
אא | 28-09-2023 17:30
ירושלים נחרבה כי השוו קטן לגדול, ולא ידעו סדר גודל של תורה מה היא. אפשר להסכים עם דעתו. תשנו את הכותרת!! אתם משווים חוצפן לגדולים?!?!?? דעתו יכולה להאמר, אך לא במילותיו! לא באותה התנשאות על גדולים ממנו בגיל, בטח ובטח שבגדלות בתורה ! בהמשכת מסורת התורה!
146
ספי רכלבסקי צדק. כספי המסים שלנו נשדדים
הצופה למרחק | 03-10-2023 8:56
על ידי הציונות הדתית שהפכה לגזענות הדתית בהנהגת סמוטריץ בן גביר וחבר מרעיהם כדי לממן את בטלני הישיבות, את פורעי הגבעות ואת מסעות התענוגות של הדיקטטור בהתהוות ושריו ברחבי העולם
147
איבדתם את הבושה
שרונה תם | 05-12-2023 14:56
א. כל המערכות המוערכות בעבר איבדו את האימון ,את הבושה ואת הכבוד ,אין היום במה להתגאות. מערכת משפט נחשפה כמשפח. משטרה עבודה בעיניים . צהל מסורס בגלל בלגנץ. ב. כל יפה הנפש הגאים להחריד כאילו דבריהם מפי הגבורה ולא היא. צר לי על הרבנים המדברים על יהדות מכילה כאילו שפויה כאשר חלק מהציונות הדתית הם ציניות עדתית אל נתפלא ש הדתיים הפרוגרסיביים פנו עורף לחרדים למזרחיים הגדילו עשות לבחור במפלגת בנט המתקדם הכאילו ימני וחושבים עצמם נאורים ומתקדמים . מודרני זה מדרוני ג. כמי שמכירה לעומק את הציניות העדתית שנים בחרתי בציונות הדתית ...התפקחתי הכתבה מגמתית בעלת מסר כאילו זו לא הדרך של היהדות . בסמוי המסר הרבה יהירות גאווה מיותרת ואינה משכנעת פרט לאותם משוכנעים. ד. הצינות הדתית איבדה את רוב בוחריה החלה להתדרדר מתקופת דר בורג ומטה עד היום אינה חוזרת לגדולתה . מעורר מחשבה