הרב שלמה אבינר נשאל על מקור אמירת התיקון הכללי ועל הערך שלו, ואמר כי אין לכך שום מקור קדום.
בשו"ת סמס של העלון 'עולם קטן' נשאל הרב אבינר: "האם יש ערך עליון לתיקון הכללי מעבר לפרקי תהילים רגילים?".
הרב אבינר השיב: "אין לכך מקור קדום. אך לפרקי תהילים רגילים יש ערך עליון מן העליונים. עיין מסילת ישרים פרק כא': "רוב ההתמדה והעיון במזמורי דוד ע"ה וההתבוננות, עוזרת להגיע למידת החסידות שהיא מידה עילאית".
הרב אבינר הבהיר: "אמנם אסור להתרפא מדברי תורה מדין "חובר חבר", אבל אם אומר פרקי תהילים כדי לעורר נפשו ליראת ה' ולזכך נפשו אותה זכות עומדת ומגינה עליו".
איזה בורות כבוד הרב , תיקון הכללי ירד לעולם מתנה לתיקון הברית, ומקרה לילה רחמנא להצילן, על ידי נשמתו של משה רבנו בזה הדור והלא הוא רבי נחמן בן פייגא ושמחה.