לרגל צאת ספרה החדש 'לגדול 3', אשת התקשורת סיון רהב מאיר, חושפת את מאחורי הקלעים של עבודת השיווק, ואומרת כי לשווק את הספר זו מלאכה יותר קשה מאשר לכתוב איתו.
בפוסט אישי שפרסמה בחשבון הפייסבוק שלה, כתבה רהב מאיר: "לכאורה אם יוצא ספר, אפשר פשוט לכתוב פוסט על כך שיצא ספר, נכון? לא לא, המקצוענים בתחום אומרים לך לעלות קומה. לעשות תוכן שיווקי. לשתף חתיכות מהחיים הפרטיים שלך, ועל הדרך לשווק את המוצר, כאילו לא ישימו לב".
רהב מאיר נוקטת בדוגמא וכותבת: "משהו בנוסח "תראו איזה מתוק הילד שלי, יו בדיוק כתבתי ספר ילדים חדש!". וזו עוד גרסה עדינה. יש עוד המלצה מקצועית: להניע אתכם הגולשים לפעולה. "שילחו לי את הסיפור האהוב עליכם", "ספרו לי מה שלומכם". ושוב, אלה עוד דוגמאות עדינות. וגם אני עושה זאת כמובן".
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
המגישה המשיכה וכתבה: "כשמדובר על ריאיון, שימו לב, כמעט אף זמר או סופר לא מתראיין רק על היצירה עצמה. הוא צריך לספק משהו אחר, חושפני, חדשני. איך שאלה אותי עיתונאית שרצתה שאתראיין על הספר: "את וידידיה עדיין נשואים, נכון?".
בסוף דבריה כתבה רהב מאיר: "סמדר שיר אמרה לי פעם שלשווק ספר זה יותר קשה מלכתוב אותו. זה יותר עבודה. יש מצב שהיא צודקת, והיא כבר סמדר שיר. מה עם סופר מתחיל עם יצירת ביכורים? מה עם מישהו שיש לו חלום, סדנה, עמותה, מוצר? שימו לב: העשייה היא משרה מלאה, ואז השיווק הוא משרה מלאה נוספת".
מה דעתך בנושא?
0 תגובות
0 דיונים