אילון מאסק, מנכ"ל הרשת החברתית X (לשעבר טוויטר), הודיע כי האתר יאפשר למפלגות ופוליטיקאים שונים להשתמש בפלטפורמה כדי לפרסם תוכן ממומן, זאת לקראת הבחירות הקרבות לנשיאות בארצות הברית שייערכו בשנה הבאה.

ההכרזה על האפשרות החדשה מהווה שינוי חד מהמדיניות הרשת שהייתה נהוגה מאז 2019, אז אסרו על שימוש בטוויטר לטובת קידום ופרסום פוליטי ממומן. רבים העריכו כי המטרה של מאסק במהלך היא להכניס כמה שיותר רווחים מהפלטפורמה.

 

משתמשים רבים זעמו על ההחלטה, בטענה כי הפוסטים הממומנים יפיצו פייק וירעילו את השיח הבעייתי גם כך ברחוב האמריקאי לקראת הבחירות. X מצידה הודיעה כי היא מתכוונת להגביר את פעילותה ולמקד את אנשיה במאבק נגד מניפולציות, חשבונות פייק ומעקב כנגד איומים אחרים שיעלו מתוך התוכן ברשת לקראת הבחירות הקרבות. עוד הבטיחו בחברה כי יספקו מרכז שקיפות בו יוכלו המשתמשים לראות אלו פוסטים הם פוליטיים ומקודמים ב-X.

הבעלים של הרשת החברתית, אילון מאסק (צילום: Kathy Hutchins / Shutterstock)

X משיקה: שיחות וידיאו ואודיו

בהמשך לחזונו של מאסק להפוך את X לאפליקציה שיש בה הכל, הודיעה הרשת על השקת שיחות אודיו ווידאו – בהן יוכלו המשתתפים לשוחח האחד עם השני תוך כדי שמירה על פרטיות ובלי הצורך לשתף את מספר הטלפון שלהם. בהודעה שצייץ מאסק הסביר כי "X תשמש כספר כתובות גלובלי ויעיל".

בחודש שעבר סיפרה המנכ"לית הטרייה לינדה יאקרינו על החזון שלה לגבי הרשת החברתית. לדבריה X תהפוך לאפליקציה שיש בה הכל, בה יוכלו המנויים להשתמש באודיו, וידאו, הודעות, תשלומים ובנקאות ותיצור זירת מסחר גלובלית לרעיונות, סחורות, שירותים והזדמנויות