עולם התורה הסרוג פותח את שנת תשפ"ד עם זינוק היסטורי ושיא של כל הזמנים במספר התלמידים שהצטרפו לשיעור א' בישיבות ההסדר.
כדי להבין את גודל ההישג, נציין כי המחזור הראשון של ישיבת ההסדר הראשונה בארץ, ישיבת כרם דיבנה אשר הוקמה לפני 70 שנה, בשנת ה'תשי"ג 1953, מנה 13 תלמידים – חברי גרעין "גחל"ת" של שבט איתנים שהתגבש בישיבת בני עקיבא כפר 'הרואה בתחילת שנות ה-50. כיום, מספר התלמידים בשיעור א' גדל בלמעלה מ-2,000%.
כדי לצפות בסרטון זה, אנא הפעל JavaScript , ושקול לשדרג לדפדפן שתומך ב HTML5 video .
בשנת תשפ"ד פתחו שיעור א' בישיבות ההסדר 2587 תלמידים לעומת שנת תשפ"ג בה פתחו שיעור א' בכלל ישיבות ההסדר 2296 תלמידים – עלייה של כמעט 300 תלמידים בשנה, 13% יותר מהשנה הקודמת. בהשוואה לממוצע שלוש השנים הקודמות ניכרת עליה של למעלה מ-430 תלמידים, אז פתחו שיעור א' בישיבות ההסדר 2152 תלמידים, עלייה של 20%.
כמו כן, הנתונים מעידים על עלייה ניכרת בקרב תלמידי חו"ל הלומדים בישיבות בארץ, חלקם גם מתגייסים לצה"ל אחרי לימודיהם בישיבה. בשנת תשפ"ד פתחו את שנה"ל 211 בני חו"ל בשיעור א', כשעמם, המספר הכולל של תלמידי שיעור א' מגיע ל-2798 תלמידים.
מנתונים שהגיעו לידי סרוגים עולה כי מספר התלמידים בישיבות ההסדר עומד על כ-12,000 תלמידים, מעל 10,000% משנת 1953 בישיבת כרם דיבנה.
השיא הגדול ביותר נרשם בקרב ישיבות ההסדר עם "תוכנית שילובים", המיועדות לבוגרי תיכונים שאינם מורגלים עדיין בלימוד גמרא בעיון. בשנת הלימודים תשפ"ד פתחו את ישיבות השילובים 271 תלמידי שיעור א' לעומת 152 תלמידים אשתקד, עלייה של 44 אחוזים.

רמ"ט איגוד ישיבות ההסדר, אורי פינסקי ציין: "זוהי בשורה משמחת ומשמעותית עבור עולם הישיבות, עולם התורה והציונות הדתית וכלל ישראל. המציאות מראה ש"כן ירבה וכן יפרוץ". אנו מברכים על השיא ההיסטורי בקרב תלמידי ישיבות ההסדר ועל הכוחות העצומים שהמפעל הלאומי של ישיבות ההסדר ימשיך ויוסיף למדינה כולה בלימוד התורה, בשירות הצבאי ובתרומה הקהילתית. ברכה מיוחדת למורינו ורבותינו ראשי הישיבות. יגעת ומצאת – תאמין".



מה דעתך בנושא?
3 תגובות
0 דיונים
מאת הרמח"ל הקדוש
לְךָ גִּבּוֹר וְנוֹרָא הַזּוֹכֵר בְּרֹגֶז רַחֲמָיו, אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד, מַעֲבִיר קִנְאָה וּמֵפֵר אַף וְחָפֵץ בְּהַצְדִּיק רָשָׁע, כַּכָּתוּב "הֶחָפֹץ אֶחְפֹּץ מוֹת רָשָׁע נְאֻם אֲדֹנָי יְהֹוִה הֲלוֹא בְּשׁוּבוֹ מִדְּרָכָיו וְחָיָה"...
לְךָ גִּבּוֹר וְנוֹרָא הַזּוֹכֵר בְּרֹגֶז רַחֲמָיו, אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד, מַעֲבִיר קִנְאָה וּמֵפֵר אַף וְחָפֵץ בְּהַצְדִּיק רָשָׁע, כַּכָּתוּב "הֶחָפֹץ אֶחְפֹּץ מוֹת רָשָׁע נְאֻם אֲדֹנָי יְהֹוִה הֲלוֹא בְּשׁוּבוֹ מִדְּרָכָיו וְחָיָה" (יחזקאל יח, כג). הַעֲבֵר חַטָּאתֵנוּ מִנֶּגֶד פָּנֶיךָ, וְאַשְׁמוֹתֵינוּ תַּשְׁלִיךְ בִּמְצוּלוֹת יָם אֲשֶׁר לֹא יִזָּכְרוּ וְלֹא יִפָּקְדוּ וְלֹא יַעֲלוּ עַל לֵב לְעוֹלָם. וְנֶאֱמַר "דִּרְשׁוּ יְהֹוִה בְּהִמָּצְאוֹ קְרָאֻהוּ בִּהְיוֹתוֹ קָרוֹב" (ישעיהו נה, ו), כֵּן תִּמָּצֵא לָנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ, וְתִזְרֹק עָלֵינוּ מַיִם טְהוֹרִים, כַּכָּתוּב "וְזָרַקְתִּי עֲלֵיכֶם מַיִם טְהוֹרִים" (יחזקאל לו, כה). וְתִתֵּן בֶּעָפָר אוֹיְבֵינוּ וּלְאֻמִּים תַּחַת רַגְלֵינוּ. וְכָל הַחוֹשְׁבִים עָלֵינוּ רָעָה, תָּפֵר עֲצָתָם וּתְקַלְקֵל מַחְשְׁבוֹתָם. "שְׁפָךְ עֲלֵיהֶם זַעְמֶךָ" (תהלים סט, כה) וְכוּ' כִּי מִי כָמוֹךָ בָּאֱלֹהִים יְהֹוִה וּמִי לֹא יִירָאֲךָ שֶׁלְּךָ יָאֲתָה. מֶלֶךְ מוֹחֵל וְסוֹלֵחַ לְיִשְׂרָאֵל עַמּוֹ לְיַעֲקֹב שֵׁבֶט נַחֲלָתוֹ, עוֹשֶׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה, מַשְׁפִּיל גֵּאִים וּמַגְבִּיהַּ שְׁפָלִים, "לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל" (תהלים קכא, ד). עַל כֵּן נְקַוֶּה לָךְ יְהֹוִה אֱלֹהֵינוּ לִרְאוֹת מְהֵרָה בְּתִפְאֶרֶת עֻזָּךְ, הוֹד וְהָדָר לְפָנֶיךָ וְחֶדְוָה בִּמְקוֹמְךָ לְעוֹלָם, לְהָשִׁיב מִקְדָּשְׁךָ עַל מְרוֹם מִזְבַּחֲךָ – תְּרוֹמְמֵנוּ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם, לַעֲשׂוֹת נִפְלָאוֹת מִקֶּדֶם וְנוֹרָאוֹת בַּהֲדַר תִּפְאַרְתֶּךָ. "וְגַם נֵצַח יִשְׂרָאֵל לֹא יְשַׁקֵּר וְלֹא יִנָּחֵם" (שמואל א' טו, כט), וְהוֹשִׁיעָה ה' אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב וְאֶת שְׁאֵרִית יִשְׂרָאֵל "וּבָאוּ הָאֹבְדִים בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר" (ישעיהו כז, יג) וְכוּ'. כִּי אַתָּה יְהֹוִה מֶלֶךְ מַצְמִיחַ יְשׁוּעוֹת, גּוֹמֵל חֲסָדִים טוֹבִים וּמֵשִׁיב שְׁבוּת עַמּוֹ בְּרַחֲמִים, כַּכָּתוּב, "בְּרֶגַע קָטֹן עֲזַבְתִּיךְ וּבְרַחֲמִים גְּדֹלִים אֲקַבְּצֵךְ" (ישעיהו נד, ז), וְנֶאֱמַר, "גֹּאֲלֵנוּ ה' צְבָאוֹת שְׁמוֹ" (ישעיהו מז, ד) וְכוּ'. אָנָּא יְהֹוִה, הֲשִׁיבֵנוּ לְעִירְךָ כְּקֶדֶם וְלִירוּשָׁלַיִם עִיר מִקְדָּשְׁךָ כְּמֵאָז, וְשָׁם נַעֲלֶה וְנִשְׁתַּחֲוֶה לְפָנֶיךָ, וְנָשִׁיר לְךָ שִׁיר חָדָשׁ לִפְנֵי מִזְבַּחֲךָ עַד עוֹלָם, וְנַעֲשֶׂה לְפָנֶיךָ קָרְבְּנוֹת חוֹבוֹתֵינוּ כַּאֲשֶׁר צִוִּיתָנוּ בְּתוֹרָתְךָ עַל יְדֵי משֶׁה עַבְדֶּךָ. "אִם אָמַרְתִּי מָטָה רַגְלִי חַסְדְּךָ יְהֹוִה יִסְעָדֵנִי" (תהלים צד, יח), וּכְתִיב "עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ" (תהלים קכב, ב) וְכוּ', כָּךְ תַּעֲמִיד עַמְּךָ בְּנַחֲלָתָם. אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, מֶלֶךְ עוֹזֵר דַּלִּים וְשׁוֹמֵעַ צַעֲקַת אֶבְיוֹנִים, מְחַלֵּץ עָנִי בְּעָנְיוֹ, קָרוֹב לְכָל קוֹרְאָיו וּמְרַחֵם לְכָל מַעֲשָׂיו. רְאֵה אֶת עַמְּךָ וְאֶת מַכְאוֹבָיו, וְהָסֵר מִמֶּנּוּ כָּל נֶגַע וְכָל מַחֲלָה, וּרְפָא שִׁבְרוֹ, וְהָשֵׁב אֶת נִדָּחָיו אֵלֶיךָ, כַּכָּתוּב עַל יַד נְבִיאֶךָ "וּבָאוּ הָאֹבְדִים" (ישעיהו כז, יג) וְכוּ'. אָנָּא יְהֹוִה אֱלֹהִים צְבָאוֹת, אֵלֶיךָ תְּלוּיוֹת עֵינֵינוּ "כְּעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ", "חָנֵּנוּ יְהֹוִה חָנֵּנוּ" אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנּוּ לְהִתְעַלֵּם מִתְּחִנָּתֵנוּ, כִּי אֵל שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה וְתַחֲנוּנִים אַתָּה הוּא מֵעוֹלָם. יֹשֵׁב בְּסֵתֶר עֶלְיוֹן בְּצֵל שַׁדַּי יִתְלוֹנָן. אֹמַר לַיהוָה מַחְסִי וּמְצוּדָתִי אֱלֹהַי אֶבְטַח בּוֹ. כִּי הוּא יַצִּילְךָ מִפַּח יָקוּשׁ מִדֶּבֶר הַוּוֹת. בְּאֶבְרָתוֹ יָסֶךְ לָךְ וְתַחַת כְּנָפָיו תֶּחְסֶה צִנָּה וְסֹחֵרָה אֲמִתּוֹ. לֹא תִירָא מִפַּחַד לָיְלָה מֵחֵץ יָעוּף יוֹמָם. מִדֶּבֶר בָּאֹפֶל יַהֲלֹךְ מִקֶּטֶב יָשׁוּד צָהֳרָיִם. יִפֹּל מִצִּדְּךָ אֶלֶף וּרְבָבָה מִימִינֶךָ אֵלֶיךָ לֹא יִגָּשׁ. רַק בְּעֵינֶיךָ תַבִּיט וְשִׁלֻּמַת רְשָׁעִים תִּרְאֶה. כִּי אַתָּה יְהוָה מַחְסִי עֶלְיוֹן שַׂמְתָּ מְעוֹנֶךָ. לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ. כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ. עַל כַּפַּיִם יִשָּׂאוּנְךָ פֶּן תִּגֹּף בָּאֶבֶן רַגְלֶךָ. עַל שַׁחַל וָפֶתֶן תִּדְרֹךְ תִּרְמֹס כְּפִיר וְתַנִּין. כִּי בִי חָשַׁק וַאֲפַלְּטֵהוּ אֲשַׂגְּבֵהוּ כִּי יָדַע שְׁמִי. יִקְרָאֵנִי וְאֶעֱנֵהוּ עִמּוֹ אָנֹכִי בְצָרָה אֲחַלְּצֵהוּ וַאֲכַבְּדֵהוּ. אֹרֶךְ יָמִים אַשְׂבִּיעֵהוּ וְאַרְאֵהוּ בִּישׁוּעָתִי. שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד. כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא. קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו. אָנָּא יְהֹוִה אֱלֹהִים צְבָאוֹת, הִזָּכֵר נָא לְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל הַיּוֹם הַזֶּה, וּזְכֹר לָהֶם חַסְדֵי אֲבוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר בָּחַרְתָּ בָּם, אֲשֶׁר הָלְכוּ לְפָנֶיךָ בֶּאֱמֶת וּבְתָמִים, וּגְזֹר עֲלֵיהֶם גְּזֵרוֹת טוֹבוֹת יְשׁוּעוֹת וְנֶחָמוֹת. "חֲתֹם לְחַיִּים טוֹבִים בְּנֵי בְרִיתֶךָ". "אַתָּה תָּקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד", כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז. תְּנָה עֻזְּךָ לַעֲבָדֶיךָ וְשַׂבַּע עַמְּךָ מִבִּרְכוֹתֶיךָ, כִּי אֵל מֶלֶךְ בּוֹרֵא רְפוּאוֹת אָתָּה. רְפָא שֶׁבֶר עַמְּךָ עַד עוֹלָם, כַּכָּתוּב בְּתוֹרָתְךָ "רְאוּ עַתָּה כִּי אֲנִי אֲנִי הוּא… מָחַצְתִּי וַאֲנִי אֶרְפָּא" (דברים לב, לט), וּכְתִיב "הָרוֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב" כוּ'. אָנָּא יְהֹוִה אֱלֹהֵינוּ, חֲתֹם לְטוֹבָה אֶת עַמְּךָ, וּגְעַר בְּכָל מַסְטִינֵיהֶם, וְהַאֲלֵם לְשׁוֹן אוֹיְבֵיהֶם, וְכָל שׂוֹנְאֵיהֶם יֵבוֹשׁוּ וְיִכָּלְמוּ כִּי עָשִׂיתָ, "הַפְלֵה חֲסָדֶיךָ מוֹשִׁיעַ חוֹסִים מִמִּתְקוֹמְמִים בִּימִינֶךָ" (תהלים יז, ז). שַׂמְּחֵנוּ בְּחַסְדְּךָ יְהֹוִה, וּמְלֹךְ עָלֵינוּ חַי עוֹלָמִים, כִּי לְךָ לְבַדְּךָ הַמְּלוּכָה וּמוֹשֵׁל בַּגּוֹיִם, וְאִישׁ לֹא יַעֲמֹד לְפָנֶיךָ, וְכָל אֻמָּה וְלָשׁוֹן יִשְׁתַּחֲווּ לְךָ, לְפָנֶיךָ יִכְרְעוּ וְיִפֹּלוּ וְיֵדְעוּ כִּי אַתָּה יְהֹוָל אֱלֹהִים מֶלֶךְ עַל כָּל הָאָרֶץ וּמַלְכוּתְךָ בַּכֹּל מָשָׁלָה.
המשך 15:47 24.09.2023שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
להזהר מאד
יש ישיבות שיש בהם רמי"ם עם מחלות נפשיות קשות או אפילו "ראש הישיבה" והם גורמים לתלמידים המסכנים התמימים למחלות נפשיות גם כן
17:24 25.08.2023שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קר קרקר קרעי
מגיעים עם הדרישות של הרב עושים רבע שירות יותר עול מתועלת
10:14 25.08.2023שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מאת הרמח"ל הקדוש
לְךָ גִּבּוֹר וְנוֹרָא הַזּוֹכֵר בְּרֹגֶז רַחֲמָיו, אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד, מַעֲבִיר קִנְאָה וּמֵפֵר אַף וְחָפֵץ בְּהַצְדִּיק רָשָׁע, כַּכָּתוּב "הֶחָפֹץ אֶחְפֹּץ מוֹת רָשָׁע נְאֻם אֲדֹנָי יְהֹוִה הֲלוֹא בְּשׁוּבוֹ מִדְּרָכָיו וְחָיָה"...
לְךָ גִּבּוֹר וְנוֹרָא הַזּוֹכֵר בְּרֹגֶז רַחֲמָיו, אֶרֶךְ אַפַּיִם וְרַב חֶסֶד, מַעֲבִיר קִנְאָה וּמֵפֵר אַף וְחָפֵץ בְּהַצְדִּיק רָשָׁע, כַּכָּתוּב "הֶחָפֹץ אֶחְפֹּץ מוֹת רָשָׁע נְאֻם אֲדֹנָי יְהֹוִה הֲלוֹא בְּשׁוּבוֹ מִדְּרָכָיו וְחָיָה" (יחזקאל יח, כג). הַעֲבֵר חַטָּאתֵנוּ מִנֶּגֶד פָּנֶיךָ, וְאַשְׁמוֹתֵינוּ תַּשְׁלִיךְ בִּמְצוּלוֹת יָם אֲשֶׁר לֹא יִזָּכְרוּ וְלֹא יִפָּקְדוּ וְלֹא יַעֲלוּ עַל לֵב לְעוֹלָם. וְנֶאֱמַר "דִּרְשׁוּ יְהֹוִה בְּהִמָּצְאוֹ קְרָאֻהוּ בִּהְיוֹתוֹ קָרוֹב" (ישעיהו נה, ו), כֵּן תִּמָּצֵא לָנוּ אֱלֹהִים אֱלֹהֵינוּ, וְתִזְרֹק עָלֵינוּ מַיִם טְהוֹרִים, כַּכָּתוּב "וְזָרַקְתִּי עֲלֵיכֶם מַיִם טְהוֹרִים" (יחזקאל לו, כה). וְתִתֵּן בֶּעָפָר אוֹיְבֵינוּ וּלְאֻמִּים תַּחַת רַגְלֵינוּ. וְכָל הַחוֹשְׁבִים עָלֵינוּ רָעָה, תָּפֵר עֲצָתָם וּתְקַלְקֵל מַחְשְׁבוֹתָם. "שְׁפָךְ עֲלֵיהֶם זַעְמֶךָ" (תהלים סט, כה) וְכוּ' כִּי מִי כָמוֹךָ בָּאֱלֹהִים יְהֹוִה וּמִי לֹא יִירָאֲךָ שֶׁלְּךָ יָאֲתָה. מֶלֶךְ מוֹחֵל וְסוֹלֵחַ לְיִשְׂרָאֵל עַמּוֹ לְיַעֲקֹב שֵׁבֶט נַחֲלָתוֹ, עוֹשֶׂה מִשְׁפָּט וּצְדָקָה, מַשְׁפִּיל גֵּאִים וּמַגְבִּיהַּ שְׁפָלִים, "לֹא יָנוּם וְלֹא יִישָׁן שׁוֹמֵר יִשְׂרָאֵל" (תהלים קכא, ד). עַל כֵּן נְקַוֶּה לָךְ יְהֹוִה אֱלֹהֵינוּ לִרְאוֹת מְהֵרָה בְּתִפְאֶרֶת עֻזָּךְ, הוֹד וְהָדָר לְפָנֶיךָ וְחֶדְוָה בִּמְקוֹמְךָ לְעוֹלָם, לְהָשִׁיב מִקְדָּשְׁךָ עַל מְרוֹם מִזְבַּחֲךָ – תְּרוֹמְמֵנוּ לְעֵינֵי הַגּוֹיִם, לַעֲשׂוֹת נִפְלָאוֹת מִקֶּדֶם וְנוֹרָאוֹת בַּהֲדַר תִּפְאַרְתֶּךָ. "וְגַם נֵצַח יִשְׂרָאֵל לֹא יְשַׁקֵּר וְלֹא יִנָּחֵם" (שמואל א' טו, כט), וְהוֹשִׁיעָה ה' אֶת גְּאוֹן יַעֲקֹב וְאֶת שְׁאֵרִית יִשְׂרָאֵל "וּבָאוּ הָאֹבְדִים בְּאֶרֶץ אַשּׁוּר" (ישעיהו כז, יג) וְכוּ'. כִּי אַתָּה יְהֹוִה מֶלֶךְ מַצְמִיחַ יְשׁוּעוֹת, גּוֹמֵל חֲסָדִים טוֹבִים וּמֵשִׁיב שְׁבוּת עַמּוֹ בְּרַחֲמִים, כַּכָּתוּב, "בְּרֶגַע קָטֹן עֲזַבְתִּיךְ וּבְרַחֲמִים גְּדֹלִים אֲקַבְּצֵךְ" (ישעיהו נד, ז), וְנֶאֱמַר, "גֹּאֲלֵנוּ ה' צְבָאוֹת שְׁמוֹ" (ישעיהו מז, ד) וְכוּ'. אָנָּא יְהֹוִה, הֲשִׁיבֵנוּ לְעִירְךָ כְּקֶדֶם וְלִירוּשָׁלַיִם עִיר מִקְדָּשְׁךָ כְּמֵאָז, וְשָׁם נַעֲלֶה וְנִשְׁתַּחֲוֶה לְפָנֶיךָ, וְנָשִׁיר לְךָ שִׁיר חָדָשׁ לִפְנֵי מִזְבַּחֲךָ עַד עוֹלָם, וְנַעֲשֶׂה לְפָנֶיךָ קָרְבְּנוֹת חוֹבוֹתֵינוּ כַּאֲשֶׁר צִוִּיתָנוּ בְּתוֹרָתְךָ עַל יְדֵי משֶׁה עַבְדֶּךָ. "אִם אָמַרְתִּי מָטָה רַגְלִי חַסְדְּךָ יְהֹוִה יִסְעָדֵנִי" (תהלים צד, יח), וּכְתִיב "עֹמְדוֹת הָיוּ רַגְלֵינוּ" (תהלים קכב, ב) וְכוּ', כָּךְ תַּעֲמִיד עַמְּךָ בְּנַחֲלָתָם. אֱלֹהֵינוּ וֵאלֹהֵי אֲבוֹתֵינוּ, מֶלֶךְ עוֹזֵר דַּלִּים וְשׁוֹמֵעַ צַעֲקַת אֶבְיוֹנִים, מְחַלֵּץ עָנִי בְּעָנְיוֹ, קָרוֹב לְכָל קוֹרְאָיו וּמְרַחֵם לְכָל מַעֲשָׂיו. רְאֵה אֶת עַמְּךָ וְאֶת מַכְאוֹבָיו, וְהָסֵר מִמֶּנּוּ כָּל נֶגַע וְכָל מַחֲלָה, וּרְפָא שִׁבְרוֹ, וְהָשֵׁב אֶת נִדָּחָיו אֵלֶיךָ, כַּכָּתוּב עַל יַד נְבִיאֶךָ "וּבָאוּ הָאֹבְדִים" (ישעיהו כז, יג) וְכוּ'. אָנָּא יְהֹוִה אֱלֹהִים צְבָאוֹת, אֵלֶיךָ תְּלוּיוֹת עֵינֵינוּ "כְּעֵינֵי עֲבָדִים אֶל יַד אֲדוֹנֵיהֶם כְּעֵינֵי שִׁפְחָה אֶל יַד גְּבִרְתָּהּ", "חָנֵּנוּ יְהֹוִה חָנֵּנוּ" אַל תַּסְתֵּר פָּנֶיךָ מִמֶּנּוּ לְהִתְעַלֵּם מִתְּחִנָּתֵנוּ, כִּי אֵל שׁוֹמֵעַ תְּפִלָּה וְתַחֲנוּנִים אַתָּה הוּא מֵעוֹלָם. יֹשֵׁב בְּסֵתֶר עֶלְיוֹן בְּצֵל שַׁדַּי יִתְלוֹנָן. אֹמַר לַיהוָה מַחְסִי וּמְצוּדָתִי אֱלֹהַי אֶבְטַח בּוֹ. כִּי הוּא יַצִּילְךָ מִפַּח יָקוּשׁ מִדֶּבֶר הַוּוֹת. בְּאֶבְרָתוֹ יָסֶךְ לָךְ וְתַחַת כְּנָפָיו תֶּחְסֶה צִנָּה וְסֹחֵרָה אֲמִתּוֹ. לֹא תִירָא מִפַּחַד לָיְלָה מֵחֵץ יָעוּף יוֹמָם. מִדֶּבֶר בָּאֹפֶל יַהֲלֹךְ מִקֶּטֶב יָשׁוּד צָהֳרָיִם. יִפֹּל מִצִּדְּךָ אֶלֶף וּרְבָבָה מִימִינֶךָ אֵלֶיךָ לֹא יִגָּשׁ. רַק בְּעֵינֶיךָ תַבִּיט וְשִׁלֻּמַת רְשָׁעִים תִּרְאֶה. כִּי אַתָּה יְהוָה מַחְסִי עֶלְיוֹן שַׂמְתָּ מְעוֹנֶךָ. לֹא תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה וְנֶגַע לֹא יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ. כִּי מַלְאָכָיו יְצַוֶּה לָּךְ לִשְׁמָרְךָ בְּכָל דְּרָכֶיךָ. עַל כַּפַּיִם יִשָּׂאוּנְךָ פֶּן תִּגֹּף בָּאֶבֶן רַגְלֶךָ. עַל שַׁחַל וָפֶתֶן תִּדְרֹךְ תִּרְמֹס כְּפִיר וְתַנִּין. כִּי בִי חָשַׁק וַאֲפַלְּטֵהוּ אֲשַׂגְּבֵהוּ כִּי יָדַע שְׁמִי. יִקְרָאֵנִי וְאֶעֱנֵהוּ עִמּוֹ אָנֹכִי בְצָרָה אֲחַלְּצֵהוּ וַאֲכַבְּדֵהוּ. אֹרֶךְ יָמִים אַשְׂבִּיעֵהוּ וְאַרְאֵהוּ בִּישׁוּעָתִי. שִׁיר הַמַּעֲלוֹת מִמַּעֲמַקִּים קְרָאתִיךָ יְהוָה. אֲדֹנָי שִׁמְעָה בְקוֹלִי תִּהְיֶינָה אָזְנֶיךָ קַשֻּׁבוֹת לְקוֹל תַּחֲנוּנָי. אִם עֲוֹנוֹת תִּשְׁמָר יָהּ אֲדֹנָי מִי יַעֲמֹד. כִּי עִמְּךָ הַסְּלִיחָה לְמַעַן תִּוָּרֵא. קִוִּיתִי יְהוָה קִוְּתָה נַפְשִׁי וְלִדְבָרוֹ הוֹחָלְתִּי. נַפְשִׁי לַאדֹנָי מִשֹּׁמְרִים לַבֹּקֶר שֹׁמְרִים לַבֹּקֶר. יַחֵל יִשְׂרָאֵל אֶל יְהוָה כִּי עִם יְהוָה הַחֶסֶד וְהַרְבֵּה עִמּוֹ פְדוּת. וְהוּא יִפְדֶּה אֶת יִשְׂרָאֵל מִכֹּל עֲוֹנֹתָיו. אָנָּא יְהֹוִה אֱלֹהִים צְבָאוֹת, הִזָּכֵר נָא לְעַמְּךָ יִשְׂרָאֵל הַיּוֹם הַזֶּה, וּזְכֹר לָהֶם חַסְדֵי אֲבוֹתֵיהֶם אֲשֶׁר בָּחַרְתָּ בָּם, אֲשֶׁר הָלְכוּ לְפָנֶיךָ בֶּאֱמֶת וּבְתָמִים, וּגְזֹר עֲלֵיהֶם גְּזֵרוֹת טוֹבוֹת יְשׁוּעוֹת וְנֶחָמוֹת. "חֲתֹם לְחַיִּים טוֹבִים בְּנֵי בְרִיתֶךָ". "אַתָּה תָּקוּם תְּרַחֵם צִיּוֹן כִּי עֵת לְחֶנְנָהּ כִּי בָא מוֹעֵד", כִּי רַב שָׂבַעְנוּ בוּז. תְּנָה עֻזְּךָ לַעֲבָדֶיךָ וְשַׂבַּע עַמְּךָ מִבִּרְכוֹתֶיךָ, כִּי אֵל מֶלֶךְ בּוֹרֵא רְפוּאוֹת אָתָּה. רְפָא שֶׁבֶר עַמְּךָ עַד עוֹלָם, כַּכָּתוּב בְּתוֹרָתְךָ "רְאוּ עַתָּה כִּי אֲנִי אֲנִי הוּא… מָחַצְתִּי וַאֲנִי אֶרְפָּא" (דברים לב, לט), וּכְתִיב "הָרוֹפֵא לִשְׁבוּרֵי לֵב" כוּ'. אָנָּא יְהֹוִה אֱלֹהֵינוּ, חֲתֹם לְטוֹבָה אֶת עַמְּךָ, וּגְעַר בְּכָל מַסְטִינֵיהֶם, וְהַאֲלֵם לְשׁוֹן אוֹיְבֵיהֶם, וְכָל שׂוֹנְאֵיהֶם יֵבוֹשׁוּ וְיִכָּלְמוּ כִּי עָשִׂיתָ, "הַפְלֵה חֲסָדֶיךָ מוֹשִׁיעַ חוֹסִים מִמִּתְקוֹמְמִים בִּימִינֶךָ" (תהלים יז, ז). שַׂמְּחֵנוּ בְּחַסְדְּךָ יְהֹוִה, וּמְלֹךְ עָלֵינוּ חַי עוֹלָמִים, כִּי לְךָ לְבַדְּךָ הַמְּלוּכָה וּמוֹשֵׁל בַּגּוֹיִם, וְאִישׁ לֹא יַעֲמֹד לְפָנֶיךָ, וְכָל אֻמָּה וְלָשׁוֹן יִשְׁתַּחֲווּ לְךָ, לְפָנֶיךָ יִכְרְעוּ וְיִפֹּלוּ וְיֵדְעוּ כִּי אַתָּה יְהֹוָל אֱלֹהִים מֶלֶךְ עַל כָּל הָאָרֶץ וּמַלְכוּתְךָ בַּכֹּל מָשָׁלָה.
המשך 15:47 24.09.2023שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
להזהר מאד
יש ישיבות שיש בהם רמי"ם עם מחלות נפשיות קשות או אפילו "ראש הישיבה" והם גורמים לתלמידים המסכנים התמימים למחלות נפשיות גם כן
17:24 25.08.2023שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
קר קרקר קרעי
מגיעים עם הדרישות של הרב עושים רבע שירות יותר עול מתועלת
10:14 25.08.2023שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר