פרסום ראשון: חוק הגיור יבוטל ויהפוך להחלטת ממשלה

פרסום ראשון: חוק הגיור יבוטל ויהפוך להחלטת ממשלה

סוף הסאגה? בהסכמה בין ראש הממשלה, ציפי לבני והרב אלי בן דהן הוחלט על משיכת חוק הגיור והפיכתו להחלטת ממשלה שתתיר לרבני ערים לקיים בתי דין לגיור

פרסום ראשון: נתניהו אישר, חוק הגיור יבוטל
  במקום חוק - החלטת ממשלה. הרב בן דהן (פלאש90)

סוף לסאגת חוק הגיור?

אחרי שגם היום בוטלה ההצבעה על הצעת חוק הגיור של ח"כ אלעזר שטרן בועדת החוקה של הכנסת, נפגשו ראש הממשלה בנימין נתניהו עם שרת המשפטים ויו"ר התנועה ציפי לבני, וסגן שר הדתות הרב אלי בן דהן לדיון על חוק הגיור.

כזכור הצעת החוק של ח"כ אלעזר שטרן, שכבר אושרה בהכנתה לקריאה שנייה ושלישית, עדיין תקועה בשל דרישה לרביזיה (הצבעה חוזרת) של הבית היהודי, עוד מסוף מושב החורף של הכנסת. בשבוע שעבר הייתה אמורה להעלות הצעת החוק להצבעה חוזרת, אך בשל חוסר הסכמה בין סיעות הקואליציה, בראשן הבית היהודי, בוטלו הדיון וההצבעה על החוק,כפי שקרה היום.

בפגישה בין השלושה הוחלט על משיכתו של חוק הגיור משולחנה של הכנסת ובעצם ביטולו. במקומו יובא לממשלה הצעת מחליטים עם עיקרי החוק, לפיהם יוכלו גם רבני ערים להקים בתי דין לגיור.

סעיפי ההצעה טרם נוסחו, אך המשמעות הראשונה והעיקרית היא היכולת להפוך את החוק בעתיד. החלטת ממשלה ניתן לבטל או לשנות בהצבעה אחת, בעוד הצעת חוק נדרשת לעבור תהליך חקיקה ארוך ומייגע, התלוי בהרכב הכנסת.

בימים הקרובים, יינסחו צוותים של הבית היהודי והתנועה, יחד עם הרבנים הראשיים לישראל את הצעת המחליטים שצפויה להשאיר את המצב הקיים, לפיו בישראל מוכר רק הגיור האורתודוכסי, והשינוי היחיד הוא מתן כוח לרבני הערים להקים בתי דין לגיור, בפיקוח הרבנות הראשית לישראל.

התנגדות רבנית

אתמול שיגר הראשון לציון, הרב יצחק יוסף מכתב לראש הממשלה כדי שיתערב לביטול הצעת חוק הגיור אותה כינה "הרסנית" וכתב בין היתר: "למותר לציין את ההשלכות החמורות שיש לחקיקה מסוג זה ללא הסכמת הרבנות הראשית, העברת הצעת החוק האמורה תגרום לכך שבמדינת ישראל יווצר מצב של יהודים סוג ב' והפיכת הליך הגיור להליך שלא יהיה מקובל על ציבורים רבים, כתוצאה מכך, אנו כיהודים המצווים במצות "ואהבת את הגר" עלולים להיכשל חלילה בעוון של "הונאת הגר" כאשר בבואו להינשא ייתקל במכשולים של אי הכרה ביהדותו".

במכתבו ביקש מראש הממשלה למנוע את העלאת ההצעה האמורה ותחת זאת לגבש הצעה המוסכמת על הרבנות  הראשית. בעת הזאת סיים הראשון לציון את מכתבו – "כאשר עם ישראל מותקף על ידי אויביו, עלינו להרבות באחדות פנימית, דיון בהצעה מעוררת מחלוקת בעת הזו אינו ראוי ולא תורם להגשמת מטרה זו".

גורם בבית היהודי אמר לחדשות סרוגים, כי הסיכום שנעשה היום בעצם הציל את הקואליציה ממשבר ואפילו מהפלת הממשלה. "הופעל עלינו לחץ כבד שהחוק יעבור, ואנחנו הטלנו וטו" אמר אותו גורם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
נראה שעדיף כך.
יוסי | 14-07-2014 19:38
2
זו הטעיה חמורה
מהצפון | 14-07-2014 22:53
החלטת ממשלה זה אומר שזה עבר לגמרי עם אפשרות ביטול עתידית בעת החלפת ממשלה. כלומר בפועל החוק על כל עיוותיו ייושם ע"י הממשלה בשנתיים הקרובות לפחות....