משרד הכלכלה בדק: באיזו רשת סל המזון הכי זול
בצל יוקר המחיה פרסמו הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד הכלכלה את נתוני סל המוצרים הבסיסי, מהם עולה כי רשת רמי לוי הינה הרשת הזולה בישראל

עלות המחיה גבוהה ויקרה בישראל, וחלק מההתמודדויות עמה היא צרכנות נבונה והבחירה לעשות את הקניות ברשת זולה יותר. נתונים שפרסמו הלמ"ס ומשרד הכלכלה מצביעים על הרשת הזולה בישראל וכנגדה מי זו הרשת היקרה ביותר.
על פי הנתונים שפורסמו היום הרשת רמי לוי מציגה את סל המוצרים הבסיסי הזול ביותר, עלותו עמדה בחודש יולי על סך 886 שקלים, שקל אחד פחות מהסל שהציגה הרשת קרפור היפר שנכנסה לאחרונה לישראל. ברשת 'סופר מיני אלונית' עלותו של אותו סל עמדה על 1,150 שקלים. פער של כ-30% מהרשת הזולה ביותר.
סל מוצרים בסיסי הינו מבחן אשר גובש על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומשרד הכלכלה והתעשייה והושק ביוני 2018, במטרה לעודד תחרות על מחיר הסל הנמוך ביותר בין השחקניות השונות בשוק ולאפשר לצרכנים אינפורמציה פשוטה ונגישה ביחס למחירי מוצרי צריכה הנרכשים על ידם באופן תדיר.
בחירת המוצרים הנכללים בסל נעשית בהתאם לשלושה קריטריונים: משקלם היחסי בסקר הוצאות משקי הבית המבוצע על ידי הלמ"ס, מוצרי בסיס הנצרכים על ידי כלל האוכלוסייה בישראל ומוצרים הנמכרים לאורך כל עונות השנה. המוצרים בסל הנם מוצרים נבחרים וכוללים מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פרות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון.
על פי הנתונים בחלק מהמוצרים התרחשה עלייה ניכרת במחירים בהשוואה לחודש הקודם, כדוגמת פירות וירקות שעלו ב4%. אולם במוצרי טואלטיקה וניקיון חלה ירידה של כ-2.2%.
עלותו הממוצעת של הסל בחישוב כלל הרשתות הפועלות בישראל הינו 991 שקלים. ובין הרשתות הזולות מלבד רמי לוי וקרפור היפר ניתן למצוא את הרשתות יוחננוף (923₪), ויקטורי (938₪) ושופרסל דיל (958₪).
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו