הקלה לדורשי העבודה: רישום בטופס אחד לרשות התעסוקה וביטוח לאומי

הקלה לדורשי העבודה: רישום בטופס אחד לרשות התעסוקה וביטוח לאומי

בעבר נדרשו מחוסרי העבודה להגיש טפסים מקבילים, רישום לשירות התעסוקה ובקשת דמי אבטלה מהביטוח הלאומי, כעת במערך הדיגיטל הלאומי מאחדים את הטפסים לטופס מאוחד שיישלח לכלל הרשויות ויעודכן המידע בקלות וביעילות

author-image
שירות התעסוקה והביטוח הלאומי בבשורה טובה
  (צילום: Yossi Zamir/Flash90)

מדינת ישראל אט אט הופכת יעילה יותר בתחום הדיגיטל והפחתת הבירוקרטיה. כעת הבשורה היא לדורשי העבודה הזכאים לדמי אבטלה.

עד היום היו המובטלים צריכים לעמוד מול שתי רשויות בישראל. שירות התעסוקה הדואגת להם לאבחון תעסוקתי, סדנאות, קורסים ועזרה במציאת עבודה וחזרה למעגל התעסוקה.

במקביל היו הזכאים לדמי אבטלה צריכים לעמוד מול ביטוח לאומי ולחתום על מספר מסמכים המצהירים על פיטוריהם וזכאותם לקבלת דמי אבטלה לתקופה בה הם מחפשים עבודה מהם יחיו לבינתיים.

ההתעסקות למול שני גופים יצרה סיבוך ובלבול לרבים מהזכאים, וכעת יוצאים ברשות התעסוקה ובביטוח לאומי בבשורה יחד עם מערך הדיגיטל הלאומי.

הבשורה: הגשת טופס מאוחד לרשויות

מהיום יאוחדו הטפסים לטופס אחד אותו יהיה ניתן למלא באיזור אישי הממשלתי או בביטוח לאומי, טופס זה יעודכן גם בביטוח לאומי וגם בשירות התעסוקה וכך תחסכו בבירוקרטיה ובלבול בין הטפסים השונים.

לאחר מילוי הטופס החדש, יישלח מיידית המידע הנדרש לביטוח לאומי ולשירות התעסוקה ומועד ההגשה יהווה כתאריך הרישום בשירות התעסוקה – בתנאי שהמובטל יתייצב בלשכת התעסוקה בתוך 15 ימים מרגע הגשת הטופס המקוון. כמו כן, מועד ההגשה ייקבע גם כתאריך תחילת הזכאות לדמי אבטלה מהביטוח הלאומי.

מ"מ מנכ"ל הביטוח הלאומי, ירונה שלום: "הטופס המאוחד מייעל את התהליך ומצמצם משמעותית את הבירוקרטיה עבור האזרח וזו בשורה נוספת שקידמנו לטובת ייעול השירות, שיפור התהליכים וקבלת הזכויות באופן המקל, הדיגיטלי והמטיב ביותר".

מנכ"ל שירות התעסוקה, רמי גראור: "מדובר בבשורה של ממש שתשים סוף לבלבול ולסרבול; לא עוד רישום כפול, לא עוד עיכובי זכאויות. כל דורשי העבודה יוכלו לממש את זכאותם לרשת הביטחון שתאפשר להם חזרה מיטבית למעגל העבודה. לא זו בלבד שהטופס האחוד יקל על תהליך הרישום הוא גם יאפשר לדורשי העבודה להקדיש את מלוא הזמן והמרץ למאמצי החזרה לעבודה ולא לבירוקרטיה".

מנכ"לית מערך הדיגיטל הלאומי, שירה לב עמי: "מערך הדיגיטל הלאומי פועל בכל העת לקצר תהליכים בירוקרטיים ולהקל על האזרח לבצע פעולות בפשטות ובלי מאמץ. הטופס האחוד הדיגיטלי הוא חבל הצלה עבור אנשים מכל המגזרים ובכל מצב סוציו-אקונומי. משבר התעסוקה מקשה על התושבים מספיק, על המדינה לעשות כל מאמץ כדי להקל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו